Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężej odpala i częsty brak mocy po wymianie pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 21 sierpnia 2011 - 10:32

Witam
Jestem świeżo po wymianie pompy starej na pompę po regeneracji. Podczas montażu okazało się, że wcześniej była zamontowana inaczej niż fabrycznie tj. jej punkt 0 był delikatnie przestawiony (tak zrozumiałem znajomego co mi ją montował) natomiast on zamontował jak powinno być. Mówił też, że ktośmoże tamtą pompę zamontował trochę inaczej by ułatwić odpalanie czy jakoś tak:)
Po wymianie już omega zaczęła ciężej palić (trochę dłużej trzeba pokręcić, a gdy jest ciepła to jeszcze dłużej) czyżby paliwo się cofało? A podczas jazdy często zdarza się, że traci moc pojawia się check engine i nie dostaje kopa, jakby turbina się wyłączała. Gdy samochód prze gazuje i potrzymam na ponad 3 tyś obrotów znika i jest wszystko ok do czasu aż się to powtórzy. Czy to może być, że któryś z wężyków z turbodoładowania jest zamieniony?? Bo może wcześniejszy magick/mechanik u którego miałem sporo tam mieszał by sprawdzić jaki jest problem nie odpalania omy. A może coś z pompą po regeneracji nie tak??
Jeżeli ma ktoś jakieś propozycje, sugestie co mam sprawdzić to chętnie posłucham, nim pojadę sprawdzić błędy na komputerze.
Pozdrawiam pomagającym:)

dziś zauważyłem również, że s początku po odpaleniu słychać prace łańcucha rozrządu jakby o coś delikatnie ocierał lub był luźny, a napinacz łańcucha jest nowy. Po prze gazowaniu na 3 tyś obrotów hałas ustaje. Po zgaszeniu silnika koło filtra paliwa słychać mały odgłos jakby powietrze ociekało z jakiegoś przewodu. Oraz słychać delikatny gwizd turbiny. Jak to możliwe, że po wymianie pompy te wszystkie rzeczy się nagromadziły??:/
Ktoś ma jakieś sugestie do mojego problemy całościowego??

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 sierpnia 2011 - 11:38

tam na pompie nie da sie nic przestawic - jedynie mogles miec rozrzad zle ustawiony. wszystkie dawki itp sa ustawianie na samej pompie w momencie kalibracji na stole probierczym. wiec albo masz zle ustawiony rozrzad albo kupiles pompe o innych numerach lub ta regeneracja jest zrobiona chalupniczo. podaj mi odczyty z opelscaneraa z poczatku dostawy i dawki paliwa.
kolega uzywal blokad przy montazu ?
jakie bledy na kompie ?




 


#3 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 21 sierpnia 2011 - 13:22

Jutro podjadę na komputer to wszystko tu wypiszę co potrzeba:) Czyli czym ustawiał rozrząd, odczyty błędów i początkowej dostawy i dawki paliwa:) O to mi chodziło by podpowiedzieć czego się doszukiwać:)
A jeśli chodzi o pompę to numery się zgadzały gdyż osobiście po nią pojechałem (choć uwagę zwróciła u mnie ostatnia cyferka gdyż była mocniej nabita, ale może to normalne przy regeneracjach, bo na przebicie numery to niezbyt wyglądało), a pochodzi ona z serwisu bosha "Bosh Service Dingar w Piekarach Śląskich". Może jednak coś z rozrządem, że zle ustawiony. Ale okaże się jutro będę pisał jak coś się dowiem:)

#4 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 22 sierpnia 2011 - 14:50

Oto pierwsze diagnozy. Złe odpalanie s powodu źle ustawionego zapłonu. Znajomy mówił że powinno być 3,2 (ale nie wiem czy to czas czy jakaś jednostka miarki) a jest 9,0. A błędy które wskazuje check engine to zawór ciśnienia EGR, ale jutro zdiagnozujemy jakie powstały po skasowaniu.

#5 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 22 sierpnia 2011 - 21:01

jezeli chodzi o to co powiedzial to mial na mysli kąt pompy podawany w stopniach. wiem ze fabryka opóznia kąt o 2,5 stopnia to jest poprawka na wyciagający sie lancuch przez co zmienia sie poczatek tloczenia pompy, ty masz sporo wyprzedzony poczatek tłoczenia, i tu zonk bo powinna palic na stzrala.ja mialem w mojej ponad 15 stopni wyprzedzony, nie zdazylem dobrze popiescic klucza a ona juz gadala. dopytaj go czy masz na minusie te9,0 czy na +, bo to wazne.
i pamietaj ze dawka wskazywana na kompie w aucie to jedno, a poczatek tloczenia to drugie. powinno byc na 0 do 7 stopni taka dopuszczalna norma , wtedy nie ma wiekrzych zawariowan przy odpalaniu na cieplym,.pozdro.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2011 - 07:28

jezeli chodzi o to co powiedzial to mial na mysli kąt pompy podawany w stopniach. wiem ze fabryka opóznia kąt o 2,5 stopnia to jest poprawka na wyciagający sie lancuch przez co zmienia sie poczatek tloczenia pompy, ty masz sporo wyprzedzony poczatek tłoczenia, i tu zonk bo powinna palic na stzrala.ja mialem w mojej ponad 15 stopni wyprzedzony, nie zdazylem dobrze popiescic klucza a ona juz gadala. dopytaj go czy masz na minusie te9,0 czy na +, bo to wazne.
i pamietaj ze dawka wskazywana na kompie w aucie to jedno, a poczatek tloczenia to drugie. powinno byc na 0 do 7 stopni taka dopuszczalna norma , wtedy nie ma wiekrzych zawariowan przy odpalaniu na cieplym,.pozdro.


w dti wszystko jest ustawiane na pompie wiec porownywanie z x25dt jest troche nie w temacie. tam sie lancuch nie wyciaga. ale sprawdzil bym poprawnosc ustawienia bo mozna latwo przy montazu pompy przewalic o zabek




 


#7 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 08 września 2011 - 17:40

Co ja mam z tą moją omą:/ Nadal po wymianie pompy mój mechanik/magik nie miał czasu mi to ustawić, więc póki co chciałem porobić delikatne remonty typu wymiany środkowego drążka kierownicy bo był luz w przy okazji wymieniłem po obu stronach końcówki drążka wew. i zew. i innych pierdół, ale nie ingerujących w silnik. co spowodowało nie odpalaniem omegi przez około 5 dni. Po odpaleniu jej objawy jak wcześniej ciężko odpalała, ale teraz po 5 dniach nie odpalania dodając gazu na wstecznym czy innych biegach samochód gaśnie. Przy dodawaniu gazu na 2tyś obrotach pojawiał się check potem przy ruszaniu oma traciła obroty i gasła nie przejeżdżając przy tym nawet 5m. Raz się udało mi nie wiem jakim cudem trochę ujechać ale potem zgasła i już został tylko hol:/ Dodam też że dziwnym trafem przed przejechaniem większej długośći, zauważyłem wyskoczony przewód z EGR (tak mi się wydaje, że to był jeden z tych zaworów EGR) po prawej stronie silnika i włożyłem lecz nie pomogło. Zauważyłem, również nagły brak oleju, a jak sprawdzałem kilka dni wcześniej było max, teraz zero i klekotał, po dolaniu ustało, ale chwile później zaś coś klekotało tylko, że mniej. Plamy z oleju nie widać.
Czy to będzie wina tego, że pompa nie ma ustawionego nadal zapłonu?? Z tego co pamiętam tam była podana opóźniona wartość. Czy po ustawieniu tego, objawy wyłączania się turbiny przy 2 tyś znikną, że oma nie będzie gasnąć przy dodawaniu gazu na biegu (na luzie wszystko ok), że będzie jak przed uszkodzeniem wcześniejszej pompy?? Proszę o jakąś pomoc i słowa otuchy:P

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2011 - 20:47

Co ja mam z tą moją omą:/ Nadal po wymianie pompy mój mechanik/magik nie miał czasu mi to ustawić, więc póki co chciałem porobić delikatne remonty typu wymiany środkowego drążka kierownicy bo był luz w przy okazji wymieniłem po obu stronach końcówki drążka wew. i zew. i innych pierdół, ale nie ingerujących w silnik. co spowodowało nie odpalaniem omegi przez około 5 dni. Po odpaleniu jej objawy jak wcześniej ciężko odpalała, ale teraz po 5 dniach nie odpalania dodając gazu na wstecznym czy innych biegach samochód gaśnie. Przy dodawaniu gazu na 2tyś obrotach pojawiał się check potem przy ruszaniu oma traciła obroty i gasła nie przejeżdżając przy tym nawet 5m. Raz się udało mi nie wiem jakim cudem trochę ujechać ale potem zgasła i już został tylko hol:/ Dodam też że dziwnym trafem przed przejechaniem większej długośći, zauważyłem wyskoczony przewód z EGR (tak mi się wydaje, że to był jeden z tych zaworów EGR) po prawej stronie silnika i włożyłem lecz nie pomogło. Zauważyłem, również nagły brak oleju, a jak sprawdzałem kilka dni wcześniej było max, teraz zero i klekotał, po dolaniu ustało, ale chwile później zaś coś klekotało tylko, że mniej. Plamy z oleju nie widać.
Czy to będzie wina tego, że pompa nie ma ustawionego nadal zapłonu?? Z tego co pamiętam tam była podana opóźniona wartość. Czy po ustawieniu tego, objawy wyłączania się turbiny przy 2 tyś znikną, że oma nie będzie gasnąć przy dodawaniu gazu na biegu (na luzie wszystko ok), że będzie jak przed uszkodzeniem wcześniejszej pompy?? Proszę o jakąś pomoc i słowa otuchy:P



ale co tu za otuchy potrzeba. skoro mechanik wzial za to pieniadze to niech poprawi albo odda $$$ a ty jedzie gdzie indziej. :masakra:




 


#9 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 09 września 2011 - 07:29

Póki co czekam aż wróci z L4 potem go tam oddam mu by to poprawił. Jeżeli nie będę musiał zareagować jak mówisz by zwrócił $.
Chciałem by ktoś mi napisał, czy jak ustawi się pompę tak jak powinna być oryginalnie oraz zapłon (chyba, że to to samo będzie) to objawy znikną...

#10 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 20 września 2011 - 18:02

Witam ponownie. Problem mojej omki nadal nie rozwiązany:/ Błąd jaki wywala ona, to "Brak komunikacji pompy wtryskowej ze sterownikiem". Mechanik, u którego stoi omega pytał mnie czy wiem co było w pompie wymieniane, bo nie widzi mu się, że cała była zregenerowana. Jak wy uważacie?? Co może być powodem?? Pompa zrobiona na odpieprz czy może to wina złego sterownika?? Czy może coś być źle ustawione przy rozrządzie, tego jeszcze mi nie sprawdził. Ale ja już wypytuje, bo jestem niecierpliwy i chciałbym już nią jeździć:p
Dodam też, że mechanik u którego stoi to prawdziwy z urodzenia mechanik, wcześniej pracownik serwisu więc uważam, że ma jakiekolwiek pojęcie:) Już nie raz mnie zaskoczył z innymi autami:)