Witam,
Problem jak w temacie, nie przełącza na LPG, Stag 300-6, Tomasseto...
Po odpaleniu na benzynie automatycznie chce komputer przełączyć na gaz ale słychać tylko zawór przy butli świeci się zielona dioda przez 2 sek i zaczyna szybko mrugać.
Sprawdziłem miernikiem elektrozawór przy butli i jak włączę zapłon to jest 0,5V a jak chce przełączyć na LPG to podskakuje do 12,5V i nagle znowu spada do 0,5.
Powinno być cały czas 12V?
Błędy w interfejsie to Ciśnienie gazu za niskie i wraca na benzynę.
Butle tankowałem 20km temu na BP za 40zł czyli jeszcze powinno być.
Wcześniejsze objawy to raz czy dwa mi tak zrobił ale wystarczyło włączyć i wyłączyć gaz kilka razy i zaczęło przełączać na LPG.
Dziś to zrobiło się na stałe po tym jak wymieniałem regulator napięcia w alternatorze. Tam też mam w pobliżu reduktor
Możliwe że to elektro zawór na reduktorze?
Pytam bo jeśli otwiera gaz na butli to idzie ciśnienie do reduktora i zanim do niego trafi musi przejść przez elektro zawór przy reduktorze czy już za reduktorem?
Jest jeszcze możliwość ,że faktycznie nie ma gazu w butli.. wyparował?
Ciśnienie gazu na interfejsie to LPG 0,85 bar MAP 0,31 gdy nie udaje się przełączyć na gaz takie samo.


Nie przełącza na LPG słychać elektro zawór
Rozpoczęte przez
damix
, 19 sie 2011, 17:10
6 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2011 - 17:10
#2
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2011 - 17:13
u mnie jest tak samo jak u ciebie tylko u mnie nie słychac tego stuku przy butli.
u mnie gazownik powiedział ze to jest wina komputera.

u mnie gazownik powiedział ze to jest wina komputera.
#3
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2011 - 17:41
U mnie kiedyś też nie było słychać stuknięcia przy butli, okazało się, że kabelki pod autem były przetarte i rozerwane które idą właśnie do tego zaworu. Także poszukałbym na samym początku czy jest napięcie na kabelkach które dochodzą do tego zaworu zaraz przy źródle czyli przy komputerze.
Mam pytanko... jeśli włączę zapłon to mruga po woli kontrolka gazu, wyłączam gaz, nic nie świeci, odpalam auto i czy na interfejsie w opcjach wskaźnik poziomu gazu powinno wskazywać ile gazu jest w Voltach ? czy powinno świecić się 5V cały czas?
Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć aktualizację do STAG 300 z .25 do .27?
Mam pytanko... jeśli włączę zapłon to mruga po woli kontrolka gazu, wyłączam gaz, nic nie świeci, odpalam auto i czy na interfejsie w opcjach wskaźnik poziomu gazu powinno wskazywać ile gazu jest w Voltach ? czy powinno świecić się 5V cały czas?
Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć aktualizację do STAG 300 z .25 do .27?
#4
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2011 - 18:56
Moja rada tak jedz do gazownika na komputer możliwe ze masz coś po przestawiane w ustawieniach
#5
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2011 - 17:43
Reguluje sobie sam już gaz od jakiegoś czasu, także ustawienia przywracałem i wklepywałem jak z instrukcji, a gaz przestał się włączać nie po ingerencji w sterownik.
Do gazownika pojechał bym z chęcią, gdyby byli nie tacy drodzy, zwłąszcza w warszawie, z tymi co ja miałem styczność, to za przetarty kabelek policzyli sobie 250zł wraz z wymianą filtra gazu i za podniesienie na podnośniku... także jak mogę to kombinuję sam i korzystam z dobrodziejstw forum i Waszej wiedzy
.
Problem rozwiązany elektrozawór przy reduktorze został przypadkowo odłączony, wysunęła się wsuwka.
Okazało się też że mam reduktor EmmeGas chyba P-250 bo tylko taki znalazłem podobny, instalacja z 2007 więc nic nowego raczej tam nie ma, mam pytanie kolejne.
Reduktor jest w poziomie widzę z góry śrubę do regulacji ciśnienia roboczego, a pod spodem jak dotknąłem ręką to po środku śruba jest mokra, jakby woda, jakby płyn, lekko śliska, możliwe że przecieka układ chłodzenia? Bo tam raczej nie ma oleju..?
Do gazownika pojechał bym z chęcią, gdyby byli nie tacy drodzy, zwłąszcza w warszawie, z tymi co ja miałem styczność, to za przetarty kabelek policzyli sobie 250zł wraz z wymianą filtra gazu i za podniesienie na podnośniku... także jak mogę to kombinuję sam i korzystam z dobrodziejstw forum i Waszej wiedzy

Problem rozwiązany elektrozawór przy reduktorze został przypadkowo odłączony, wysunęła się wsuwka.
Okazało się też że mam reduktor EmmeGas chyba P-250 bo tylko taki znalazłem podobny, instalacja z 2007 więc nic nowego raczej tam nie ma, mam pytanie kolejne.
Reduktor jest w poziomie widzę z góry śrubę do regulacji ciśnienia roboczego, a pod spodem jak dotknąłem ręką to po środku śruba jest mokra, jakby woda, jakby płyn, lekko śliska, możliwe że przecieka układ chłodzenia? Bo tam raczej nie ma oleju..?
#6
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2011 - 00:00
oleju nie ma ale z czsem w parowniku zbiera sie taka oleista maź skutek uboczny odparowującego gazuBo tam raczej nie ma oleju..?
#7
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2011 - 13:52
kolego rozkrec rurke na której masz zamontowane wtryskiwacze lpg
odpal auto i sprawdz czy wogóle podaje ci gaz przez reduktor.
jesli po odpaleniu na rozlonczonych czesciach pójdzie gaz to znaczy ze masz listwe wtryskową padnietą,
ale jesli to listwa to nie martw sie, bo mozesz to zrobic samemu.
jesli okarze sie ze listwa to pisz na priw, wytlumacze ci jak odblokowac tłoczki elektrozaworków na listwach wtryskowych.
odpal auto i sprawdz czy wogóle podaje ci gaz przez reduktor.
jesli po odpaleniu na rozlonczonych czesciach pójdzie gaz to znaczy ze masz listwe wtryskową padnietą,
ale jesli to listwa to nie martw sie, bo mozesz to zrobic samemu.
jesli okarze sie ze listwa to pisz na priw, wytlumacze ci jak odblokowac tłoczki elektrozaworków na listwach wtryskowych.