Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrac?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrek820

piotrek820
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-08-2011

Napisany 16 sierpnia 2011 - 08:30

Witam
jestem tutaj świezynka:)

ale omegi znam mialem A z 1988 2.0 benzyn+lpg :) wypas:)
i B 1998 2.0 16V aut. benyzna+gas tez super:)

Teraz tez chcial bym omege:) ale juz mlodsza - ineteresuja mnie B FL rocznik 2002 lub najlepiej 2003 i pytanie z jakim silnikiem wybrac moze byc benzyna bo i tak wloze gaz lub moze byc diesel....co bedzie mniej awaryjne i milsze w uzytkowaniu??? czego szukac 2.0 16v 2.5V6 3.0V6 czy 3.2 V6 czy moze 2.5DTI ???
A i bym zapomnial - szukam tylko ze skrzynia w automacie:)

I pytanko czy ktos zna ten samochod???

http://allegro.pl/op...1766540777.html

P.S. jak pisze nie w tym dziale to prosze o przenisienie - ale najpierw o mala pomoc w wyborze:):):)

#2 OFFLINE   Shen

Shen

    Młody Omaniak

  • 103 postów
  • Dołączył: 13-05-2011

Napisany 16 sierpnia 2011 - 10:02

Skoro nie jest tania, to napewno dobra i nie będziesz w nią musiał włożyć zależnie jak tu piszą 3-5 tyś, lub drugie tyle. Co do wyboru silnika, obejrzyj dokładnie poprzednie tematy bo byłą już gdzieś dyskusja na ten temat. Na fotkach wygląda ok, ale niech się wypowie ktoś kto się lepiej zna.

#3 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 16 sierpnia 2011 - 10:13

Skoro nie jest tania, to napewno dobra


Jedno nie gwarantuje drugiego. Ufaj ale sprawdzaj.

Na zdjęciach wygląda ładnie... za ładnie?

#4 OFFLINE   matias21

matias21
  • 125 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 16 sierpnia 2011 - 11:03

obowiązkowo wyjmij pierwszą fajkę od świecy silnika z brzegu jak zalana olejem to standartowo pokrywy do zrobienia :)

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2011 - 11:22

Osobiscie szukal bym jezeli juz koniecznie B FL to w 3.0. Co prawda robili je chyba tylko do 2001r . W 3.2 jest sporo wiecej elektroniki i ekologii i z regoly sa z tym problemy. Na plus FL 3.2 trzeba zaliczyc wytrzymalszy wał korbowy.
Co do 2.5 v6 ... silnik dobry mniej wysilony jak 3.0, ale tez i wyczowalnie slabszy przy praktycznie tym samym spalaniu. Mysle tez ze 3.0 wypuszczali lepiej wyposazone.

Uważam ze 3.0 v6 jest dobrym kompromisem miedzy 2.5 a 3.2 jezeli chodzi o osiagi i koszty utrzymania.
Przez koszty utrzymania nie mam na mysli paliwa oczywiscie, a naklady jakie trzeba poniesc eksploatujac silnik 3.0 lub 3.2. Te koszty nie sa bezposrednio zwiazane z samym silnikiem ,ale z osprzetem. O tyle o ile w przypadku 2.5 i 3.0 koszt napraw jest praktycznie taki sam, to w 3.2 z racji innych rozwiazan (nowszych, bardziej zaawansowanych) bedzie wyzszy. W 3.2 i 2.6 czesto wystepuje teraz po latach eksploatacji problem katalizatorów wstepnych, cewki zapłonowe zespolone, w niektorych modelach z czujnikiem fotelika dla dziecka na przednim fotelu, wystepuje problem ktory moze powaznie zagrozic bezpieczenstewu podczas wypadku. Polega to na tym ,ze odlaczone sa na stale poduszki powietrzne bo czujnik jest uszkodzony (byc moze problem dotyczy tylko poduchy pasazera).

Oczywiscie to tylko moja ocena, ja bym szukał 3.0

PS. Gdyby zdazyło sie ,że 3.0 Ci padnie. Zawsze mozna wlozyc 3.2 z osprzetem z 3.0 i cieszyc sie dalej :)

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 12:06

obowiązkowo wyjmij pierwszą fajkę od świecy silnika z brzegu jak zalana olejem to standartowo pokrywy do zrobienia :)


w 3,2 by musial wyjąć całą cewke ;)

#7 OFFLINE   feniks

feniks
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-06-2011

Napisany 16 sierpnia 2011 - 15:09

Zgadzam się z opinią kolegi wars1977 też nie widzę lepszego motoru jak 3.0 w benzynie. Do tego motoru zdecydowanie tańsze części kupisz a w używkach można przebierać do bólu (zdecydowanie jest ich więcej). Poczytaj troszkę w internecie o problemach z zapłonem w 3.2. Na temat diesli się nie wypowiadam, bo ich po prostu nie lubię:) Koszty ewentualnej naprawy turbo czy pompy ewentualnie wtrysku są zbyt wysokie.

#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 16:36

o problemach z zapłonem w 3.2.


ło matko :o jakie problemy z zapłonem w 3.2 :o

z katami to rozumiem, ale z zapłonem :o

#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2011 - 16:57

ło matko :o jakie problemy z zapłonem w 3.2 :o

z katami to rozumiem, ale z zapłonem :o


Koledze "feniks" prawdopodobnie chodziło o fakt iż w przypadku uszkodzenia jednej cewki na świecy (np. pęknięcie) trzeba wymienić całą listwę , a jak wiemy jest ona kosztowna. Prawie tyle co cała cewka do 3.0

Pozdrawiam.

#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:24

w 2.5DTI przypadłością były blaszki w kolektorze, poczytaj o tym, jest sporo tematów. Więcej jakiś "ciężkich" przypadłości ten silnik raczej nie ma... no może poza tym że nie znajdziesz już takiego silnika z małym przebiegiem, bo wszystko ma raczej najechane 250 tyś i więcej

jakbyś chciał 3.0 to musiałbyś zweryfikować swoje założenia bo te silniki skończyły się w 2000 roku, potem weszło 3.2

w przypadku uszkodzenia jednej cewki na świecy (np. pęknięcie) trzeba wymienić całą listwę , a jak wiemy jest ona kosztowna. Prawie tyle co cała cewka do 3.0


zgadza się, są one dość drogie, ale nie padają wcale często to raz, a dwa że nie masz wtedy kabli WN które też trzeba wymieniać, więc ta różnica jeszcze maleje. ;)
Ponadto w 3,2 jeszcze nie ma EGR, krokowego, .... więc reasumując nie jest tak źle ;)

Bezdyskusyjnie największą wadą 3.2/2.6 są katalizatory wstępne które po jakimś czasie mówią papa, ale moja Omega ma 224 tyś km i katy na razie siedzą cicho, jednak jest to prawda że w koncu się skończą i trzeba będzie coś wymyślić. Nie jest to aż tak duży problem bo katy można wymienić albo wyciąć i przełożyć sondy.

Najlepiej jest po prostu znaleźć zadbany egzemplarz i nie patrzeć na to czy 3.0 czy 3.2 ;) choć gdybym miał wybierać, wziąłbym 3.2

#11 OFFLINE   piotrek820

piotrek820
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-08-2011

Napisany 16 sierpnia 2011 - 18:22

Dzieki wszystkim za te opinie:) a jeszcze jedno pytanie? jak wyglada kwestia zalozenia instalacji na "paliwo szatana" czytaj GAZ:) jak te silniki to znosza??

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 18:25

Dzieki wszystkim za te opinie:) a jeszcze jedno pytanie? jak wyglada kwestia zalozenia instalacji na "paliwo szatana" czytaj GAZ:) jak te silniki to znosza??


jak LPG dobrze założone i porządne to i silniki to dobrze znoszą. chyba też nie musże mówić że w gre wchodzi tylko i wyłącznie sekwencja ;)

#13 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2011 - 19:17

kazdy chwali co ma, ale moze i dobrze bo przynajmniej praktycznie sprawdzone :). Ja osobiscie jezdze na BRC Sequent 56 i od roku nie mam absolutnie zadnych problemlow z ta instalacja. Wszystko masz w zestawie i nie musisz niczego kompletowac i dobierac. rewelacja.

Apropos 3.0 i osprzetu, generalnie zgadza sie ze jest tu wiecej elementow, ale sa one bardzo popularne i relatywnie tanie. Generalnie EGR czy krokowy w V nie pada tak czesto. Ale fakt faktem ,ze jest wiecej elementow do popsucia :). Wtedy jedziemy do wuja wars1977 na naprawe :D.

PS. taki mały off top odnosnie przekladania sond w 3.2 po padzie katalizatorów. Razem z kolega NIKKOO walczymy u niego w 3.2 w tej kwestii. Zrobilismy juz wszystko co mozna bylo w tej materii zorbic ... bez rezultatow. Check jak sie swiecil tak sie swieci. Zawsze po kasowaniu bledow 50km i znowu sie pali :). Wiem ze to u roznych ludzi roznie wychodzi, ale generalnie jak widac bywa roznie. Problem nie został jeszcze definitywnie rozwiazany.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2011 - 19:09

polecam 3,2 RM 2002+
silnik bez zarzutu, problem katalizatorów to jedyny kłopot.
Masz w standardzie esp (to zdecydowanie godne polecenia) oraz bogate wyposażenie - praktycznie zawsze skóra, automat, elektryka siedzeń (często z pamięcią) do tego czujnik deszczu i wiele innych pożytecznych gadżetów

#15 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 18 sierpnia 2011 - 17:15

A ja dla odmiany polecam 2.5DTi, oczywiscie nie jest to demon predkosci jak 3.2 ale dynamike ma na niezlym poziomie.(+/-10s do 100km/h, max ok 220km/h) Ja przesiadlem sie z 2.0 to byl dla mnie potwor na poczatku. Duzo nie pali (u mnie srednio 8-9L/100km w trybie mieszanym a powoli nie jezdze), zbyt drogi w eksploatacji tez nie jest (oczywiscie jesli nie trafisz na mine), lepiej moim zdaniem sprawdza sie w codziennym uzytkowaniu jak 3.0 . I nie musisz gazu wrzucac za ponad 4 tysie. Poszukaj a napewno znajdziesz cos niezajechanego:) Pozdrawiam!! No i ten klekocik R6 i gwizd turbawki:D <zakochany> :D:D:D:D

P.S Jesli chodzi o elastycznosc to ciezko znalezc porownanie, jechalem A2 w niemcowni i taki gostek a6 2.5TDI (179KM) sie sodzil i chcial mi odejsc i do 210km/h mu sie nie udawalo:) Wszystkie te 1.9 passatowate to wciagniesz je przez filtr powietrza.

#16 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 sierpnia 2011 - 17:22

Piotrek jezeli masz jeszcze jakies pytania to pisz
A wszystkich "misczów kierownicy" upominam za nastepne posty nie na temat będa puchary