

falują obroty na zimnym silniku
#1
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2011 - 09:51
Agal
#2
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2011 - 16:55
Jak faluje zaraz po odpaleniu to zapowietrza się blisko silnika.
#3
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2011 - 22:56
#4
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2012 - 19:11
Mam problem z falującymi obortami na zimnym silniku. Zdarza się to zazwyczaj po nocy , ale nie po każdej Sredno zdarza się to 2 razy na tydzień. . Falują w okresie 500 -1000 , dodam gazu do 1500 tys obrótów tak ze 2 razy i wszysko ustepuje. Problem z odpalaniem nie mam , pali za pierwszym razem (nawet jakby tydzień postoji to pali od pierwszego kopa) Wymienione mam wężyki i trójniki od powrotów. Podłańczałem się komputerem , 0 błedów. Samochód przyspiesza normalnie , nie ma żadnych szarpień . Co to może być? Może jakieś wskazówki?
#5
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 07:50
#6
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 12:37
#7
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 20:51
#8
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 21:27
#9
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2012 - 02:40
Telepie silnikiem czy poprostu sobie tylko obroty falują falują ?
Po odpaleniu na zimnym głębsze dodanie gazu skutkuje wkręcaniem się na obroty czy moze gaśnięciem?
#10
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2012 - 07:45
ja dodam gazu wchodzi na oborty , pozatym dziś pojawiły się błędy p0400(5) i p1590(4) , , dwumasa raczej nie bo 1,5 km temu wymieniałem sprzęgło i sprawdzali mi dwumasę , powiedzieli ,że git. W maju tego roku elektrozawór był wymieniony i przy okazji czyszony egr , Podpowiedzcie od czego zacząc , bo nie chce ładować kasy w błoto. a ostatnio tak wydałem 2 tys na sprzęgło uszelniacze itd.
#11
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2012 - 11:37
#12
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2012 - 15:54
#13
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 11:28
W moim 2.5td można zrobić to w 15 minut.
#14
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 09:10
1. Sprawdź szczelność układu dolotowego (jakiś spray typu "łatwy start" i po łączeniach), może po prostu łapie lewe powietrze.
2. spradź jaką temp. powietrza dolotowego odczytuje sterownik silnika, porównaj z tym co pokazuje termometr. jesli jest duży błąd (np. +15 stopni) spróbuj odpiąć przepływkę i jeździć korzystając z fabrycznych map wtrysku
3. Zainteresuj się kołem dwumasowym, jak pisali już koledzy. Propozycja: zacznij ruszać, normalnie z jedynki i gwałtownie wciśnij sprzęgło - słuchaj czy nie ma koło skrzyni jakiś drgań, bądź luzu
4. u mnie problem tkwił w sterowniku silnika... na początek kasowanie adaptacji i przez kilka dni było dobrze. Potem niestety regeneracja lub wymiana. z tego co wiem DTH nie ma tego problemu
znajomy miał ten problem co ja, pomogła mu wymiana przepływki. inny z koleii (automat) miał walniętą uszczelkę kolektora dolotowego - jak silnik troszkę się nagrzał to uszczelniała się i problem znikał. potem się pogorszyło. Sprawdź i napisz czy coś udało się ustalić. Pozdrawiam
#15
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 09:06
Pojedze teraz trochę i dam znać , czy nadal jest git , czy to tylko chwilowe.
#16
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 22:08
Myślę, że może komuś się to przyda bo można w prosty sposób sprawdzić czy nie wciąga gdzieś powietrza. Po prostu należy dokładnie obsłuchać powrót paliw do baku jeszcze wyraźnie było to słychać pod samochodem. Nie zawsze to pompa i sterowniki bo ja tak myślałem.
Pozdrawiam
#17
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2012 - 11:26
jeszcze dodam że takie objawy jak chwilowe szarpanie/falowanie i inne anomalia po odpaleniu zimnego silnika daje czujnik temp. płynu chłodzącego.
prosty przyklad że uszkodzony wcale być nie musi -> moja oma (tak wiem, to temat o dieslu, ale wpisując objawy w wyszukiwarkę trafiamu tuataj). Są 2 czujniki koło siebie, jeden daje temp do ECU drugi na zegar. ten na zegar, któryś mądry inżynier opla, postanowił uszczelnic oringiem, a nie podkladką miedzianą, którego warunki w jakich pracował zniszczyły. kapał sobie płyn przez noc po kropelce, może z 5 kropelek w ciągu nocy, ale przez to drugi czujnik, zaj**iście potrzebny do obliczenia skladu mieszanki, nie stał w płynie chłodzącym tylko w zapowietrzonym miejscu w układzie. po odpaleniu mamy anomalia, chwilkę pochodzi i wraca do normy. NIe wiem czy wraca do normy dlatego że się układ odpowietrza czy dlatego że całość się nagrzewa i czujnik (mniejszy) się uszczelnia.
Warto sprawdzić, koszt wymiany czujników mieści się w 50zł.
Pozdrawiam!
#18
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 20:08
#19
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 20:14
to na początek:)świec niedogrzewa lub jest całkowicie trachnięta.
#20
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:04
Witam! W tamtym roku zauważyłem u siebie, że zimą mój 2.5 DTI faluje po odpaleniu przez kilkanaście sekund i potem wyrównuje pracę. Wychylenia nie są duże, bo siegają 100-200 obrotów. Co ciekawe dzieje się tak tylko wtedy, kiedy załącza świece żarowe. Gdy są cieplejsze dni (powyżej 10*C) i świece nie uczestniczą w rozruchu - problem nie występuje wcale. Pierwsze co mi przychodzi na myśl, to że któraś ze świec niedogrzewa lub jest całkowicie trachnięta. Przychodzi Wam coś innego do głowy lub może ktoś miał podobny problem?
Styki na czujniku ciśnienia paliwa w szynie cr lub któryś wtrysk przelewa a falowanie obrotów jest skutkiem spadania ciśnienia paliwa na szynie cr..podłącz kompa i będziesz wiedział.