Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falują obroty na zimnym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 05 sierpnia 2011 - 09:51

Witam , Koledzy pomóżcie. Dziś rano odpalam swoją omcię bez problemu za pierwszym przekręceniem kluczyka. I teraz zaczynają się schody omcia faluje od 500 do 1000 , i tak kilka razy przez około 1 minuty. potem wysztko wraca do normy. Co to może być ? Pozdrawiam Byłem na kts dziś i nie pokazało żadnych błedów

Agal

#2 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 05 sierpnia 2011 - 16:55

Zapowietrza się. Jest tak tylko po dłuższych postojach?
Jak faluje zaraz po odpaleniu to zapowietrza się blisko silnika.

#3 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 05 sierpnia 2011 - 22:56

, mechanik powiedział że to prawdopodobnie czujnik położenia wału . A co wy na to ? i że należy na razie obserwować, ale kts boscha wykazał tylko p1590

#4 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 25 czerwca 2012 - 19:11

Witam ponownie.
Mam problem z falującymi obortami na zimnym silniku. Zdarza się to zazwyczaj po nocy , ale nie po każdej Sredno zdarza się to 2 razy na tydzień. . Falują w okresie 500 -1000 , dodam gazu do 1500 tys obrótów tak ze 2 razy i wszysko ustepuje. Problem z odpalaniem nie mam , pali za pierwszym razem (nawet jakby tydzień postoji to pali od pierwszego kopa) Wymienione mam wężyki i trójniki od powrotów. Podłańczałem się komputerem , 0 błedów. Samochód przyspiesza normalnie , nie ma żadnych szarpień . Co to może być? Może jakieś wskazówki?

#5 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 09 sierpnia 2012 - 07:50

Witam ponownie , wracam do tematu falujących obrotów , Sytuacja się pogorszyła , teraz falują prawie non stop na luzie od 500 do 1100(czasami się ustabilizuje i jest dobrze- ale to już rzadkość) , nie jest to związane z temeraturą silnika (falują w całym zakresie temeratury od 0 do 92). Samochód odpala bez problemu , przyspieszenie też normalnie , tylko czasami jakby się dławił. Komputer nie pokazuje żadnych błedów . Proszę szanownych Formowiczów o pomoc. Może , ktoś przerabiał ten temat. Pozdrawiam Agal

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2012 - 12:37

były na forum historie że to pompa siadała a regeneracja prawie 3000

 


 


 


#7 OFFLINE   biniostg

biniostg
  • 30 postów
  • Dołączył: 28-03-2010

Napisany 09 sierpnia 2012 - 20:51

Ja miałem to samo jak swoją kupiłem (stała pół roku niejeżdżona, tylko czasem odpalana). Powymieniałem filtry i wszystko jest już ok.

#8 OFFLINE   czapelka

czapelka
  • 21 postów
  • Dołączył: 10-08-2010

Napisany 09 sierpnia 2012 - 21:27

ja miałem podobny temat,koło dwumasowe wymieniłem,wczesniej pompe ale nic niedało,99 procent koło dwumasowe

#9 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 10 sierpnia 2012 - 02:40

agal
Telepie silnikiem czy poprostu sobie tylko obroty falują falują ?
Po odpaleniu na zimnym głębsze dodanie gazu skutkuje wkręcaniem się na obroty czy moze gaśnięciem?

#10 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 10 sierpnia 2012 - 07:45

witam
ja dodam gazu wchodzi na oborty , pozatym dziś pojawiły się błędy p0400(5) i p1590(4) , , dwumasa raczej nie bo 1,5 km temu wymieniałem sprzęgło i sprawdzali mi dwumasę , powiedzieli ,że git. W maju tego roku elektrozawór był wymieniony i przy okazji czyszony egr , Podpowiedzcie od czego zacząc , bo nie chce ładować kasy w błoto. a ostatnio tak wydałem 2 tys na sprzęgło uszelniacze itd.

#11 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 10 sierpnia 2012 - 11:37

Spróbuj zatankować pod korek , jezeli będzie poprawa to masz zapowietrzony układ..

#12 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 11 sierpnia 2012 - 15:54

witam ponownie , p0400 to cos z egr , czy uszkodzony egr moze powodowac falowanie?

#13 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 sierpnia 2012 - 11:28

...w moim silniku nie, ale w Twoim jest to prawdopodobne. Jak mi "padł" EGR (dziura w rurce) to nie telepało, ale ciężko wchodził na obroty i jakby turbina nie miała pełnych obrotów. Może w Twoim silniku są inne objawy? Możesz zaślepić "na szybko" to dziadostwo?
W moim 2.5td można zrobić to w 15 minut.

#14 OFFLINE   4581

4581
  • 17 postów
  • Dołączył: 11-08-2011

Napisany 21 sierpnia 2012 - 09:10

Witaj. też to przechodziłem, ale w PB
1. Sprawdź szczelność układu dolotowego (jakiś spray typu "łatwy start" i po łączeniach), może po prostu łapie lewe powietrze.
2. spradź jaką temp. powietrza dolotowego odczytuje sterownik silnika, porównaj z tym co pokazuje termometr. jesli jest duży błąd (np. +15 stopni) spróbuj odpiąć przepływkę i jeździć korzystając z fabrycznych map wtrysku
3. Zainteresuj się kołem dwumasowym, jak pisali już koledzy. Propozycja: zacznij ruszać, normalnie z jedynki i gwałtownie wciśnij sprzęgło - słuchaj czy nie ma koło skrzyni jakiś drgań, bądź luzu
4. u mnie problem tkwił w sterowniku silnika... na początek kasowanie adaptacji i przez kilka dni było dobrze. Potem niestety regeneracja lub wymiana. z tego co wiem DTH nie ma tego problemu

znajomy miał ten problem co ja, pomogła mu wymiana przepływki. inny z koleii (automat) miał walniętą uszczelkę kolektora dolotowego - jak silnik troszkę się nagrzał to uszczelniała się i problem znikał. potem się pogorszyło. Sprawdź i napisz czy coś udało się ustalić. Pozdrawiam

#15 OFFLINE   agal

agal
  • 56 postów
  • Dołączył: 29-06-2011
  • Skąd: olsztyn

Napisany 03 września 2012 - 09:06

Problem rozwiązany wymieniłem czujnik położenia wału oraz przeczyściłem EGR.
Pojedze teraz trochę i dam znać , czy nadal jest git , czy to tylko chwilowe.

#16 OFFLINE   Andy568

Andy568
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-12-2007

Napisany 03 września 2012 - 22:08

Miałem podobne objawy. W moim przypadku omega zaczęła dziwnie pracować na wolnych obrotach jakby nie paliła na wszystkie gary zaraz po odpaleniu. Wskazówka obrotomierza w czasie jazdy jakby miała jakieś zacięcia. Odpalanie jeden dwa obroty. Walczyłem z tym kilka tygodni błędów nie było żadnych. Mechanicy niczego złego nie widzieli w jej pracy. Filtr paliwa wymieniony. Aż nastąpił przełom gdy będąc w garażu usłyszałem jakby lekkie bulgotanie w baku gdy pracowała na wolnych obrotach. Gdy odkręciłem pokrywę w bagażniku nad zbiornikiem paliwa bulgotanie nasiliło się. Okazało się, że przy dokładnym wsłuchaniu się słuchać jeszcze lekkie syczenie przy rurkach. Lekko to podczyściłem bo było strasznie skorodowanie i podkleiłem silikonem bo bałem się zdjąć gumowe wężyki (straszna korozja). Po uruchomieniu jeszcze trochę bulgotało, ale po chwili praca silnika nabrała kultury. Obrotomierz już nie miał zacięć od 750 do 3000 płynnie powędrował. Teraz pali od strzała. Zamówiłem cała pokrywkę bo na silikonie można długo nie pojeździć.
Myślę, że może komuś się to przyda bo można w prosty sposób sprawdzić czy nie wciąga gdzieś powietrza. Po prostu należy dokładnie obsłuchać powrót paliw do baku jeszcze wyraźnie było to słychać pod samochodem. Nie zawsze to pompa i sterowniki bo ja tak myślałem.
Pozdrawiam

#17 OFFLINE   4581

4581
  • 17 postów
  • Dołączył: 11-08-2011

Napisany 12 listopada 2012 - 11:26

Dla potomnych:
jeszcze dodam że takie objawy jak chwilowe szarpanie/falowanie i inne anomalia po odpaleniu zimnego silnika daje czujnik temp. płynu chłodzącego.
prosty przyklad że uszkodzony wcale być nie musi -> moja oma (tak wiem, to temat o dieslu, ale wpisując objawy w wyszukiwarkę trafiamu tuataj). Są 2 czujniki koło siebie, jeden daje temp do ECU drugi na zegar. ten na zegar, któryś mądry inżynier opla, postanowił uszczelnic oringiem, a nie podkladką miedzianą, którego warunki w jakich pracował zniszczyły. kapał sobie płyn przez noc po kropelce, może z 5 kropelek w ciągu nocy, ale przez to drugi czujnik, zaj**iście potrzebny do obliczenia skladu mieszanki, nie stał w płynie chłodzącym tylko w zapowietrzonym miejscu w układzie. po odpaleniu mamy anomalia, chwilkę pochodzi i wraca do normy. NIe wiem czy wraca do normy dlatego że się układ odpowietrza czy dlatego że całość się nagrzewa i czujnik (mniejszy) się uszczelnia.
Warto sprawdzić, koszt wymiany czujników mieści się w 50zł.
Pozdrawiam!

#18 OFFLINE   Otomek

Otomek
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Pabianice

Napisany 19 listopada 2012 - 20:08

Witam! W tamtym roku zauważyłem u siebie, że zimą mój 2.5 DTI faluje po odpaleniu przez kilkanaście sekund i potem wyrównuje pracę. Wychylenia nie są duże, bo siegają 100-200 obrotów. Co ciekawe dzieje się tak tylko wtedy, kiedy załącza świece żarowe. Gdy są cieplejsze dni (powyżej 10*C) i świece nie uczestniczą w rozruchu - problem nie występuje wcale. Pierwsze co mi przychodzi na myśl, to że któraś ze świec niedogrzewa lub jest całkowicie trachnięta. Przychodzi Wam coś innego do głowy lub może ktoś miał podobny problem?

#19 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2012 - 20:14

świec niedogrzewa lub jest całkowicie trachnięta.

to na początek:)

 


 


 


#20 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 20:04

Witam! W tamtym roku zauważyłem u siebie, że zimą mój 2.5 DTI faluje po odpaleniu przez kilkanaście sekund i potem wyrównuje pracę. Wychylenia nie są duże, bo siegają 100-200 obrotów. Co ciekawe dzieje się tak tylko wtedy, kiedy załącza świece żarowe. Gdy są cieplejsze dni (powyżej 10*C) i świece nie uczestniczą w rozruchu - problem nie występuje wcale. Pierwsze co mi przychodzi na myśl, to że któraś ze świec niedogrzewa lub jest całkowicie trachnięta. Przychodzi Wam coś innego do głowy lub może ktoś miał podobny problem?


Styki na czujniku ciśnienia paliwa w szynie cr lub któryś wtrysk przelewa a falowanie obrotów jest skutkiem spadania ciśnienia paliwa na szynie cr..podłącz kompa i będziesz wiedział.