Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zatarte łożysko wału korbowego, brak mozliwości wysprzeglenia skrzyni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 01 sierpnia 2011 - 13:04

Witam,
Pojeździłem wczoraj po kałużach i zalanych ulicach, efekt tego jest taki, że dzisiaj rano nie moglem wysprzeglić skrzyni, co skutkowało niemożnością wbicia biegu na uruchomionym silniku.

Po dojechaniu do pracy samochodem zastepczym, zadzwoniłem do serwisu Kwietniaka w Ożarowie Mazowieckim gdzie za demontaż/montaż skrzyni biegow i wymiane łozyska, które notabene zamówiłem (kosztuje w IC 9,0 PLN) krzykneli 850 PLN, juz nawet nie pytałem czy brutto, czy netto, ale jak za 2 godziny pracy, no może 3 stawka niezła.

Zadzwonilem jeszcze w jedno miejcsce i człowiek powiedział mi, że na 99% naprawi tą usterkę bez wyciagania skrzyni... za jedyne 100 PLNów

Może ktoś przypuszcza na czym mogła by polegać taka naprawa? Na moje pytanie czy bedzie zalewał sprzęgło jakimś odrdzewiaczem stwierdził że nie... ale nie chciał za bardzo przez telefon nic wiecej powiedzieć, kazał przyciagnąć auto.

Pomijając koszt naprawy, zastanawia mnie czy bez wymiany po takim przebiego jak w moim aucie 250 tys, warto kombinować, czy moze lepiej wywalic skrzynie i wymienic to cholerne łozysko. Czy taka naprawa może być w dłuższym horyzoncie skuteczna.

Zachecam do dyskusji w temacie.
Pozdrawiam
Gaultier

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 13:20

wymiane łozyska,

o które łożysko chodzi bo w temacie napisałeś o łożysku wału korbowego? masz na myśli może łożysko które jest w wale i opiera się na nim wałek skrzyni ?

#3 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 13:24

a moze lozysko oporowe??

#4 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 01 sierpnia 2011 - 13:39

o które łożysko chodzi bo w temacie napisałeś o łożysku wału korbowego? masz na myśli może łożysko które jest w wale i opiera się na nim wałek skrzyni ?


Dokładnie tak, jak mówisz, chodzi o łożysko igiełkowe, które znajduje się w wale korbowym od strony skrzyni biegów, w nie wchodzi wałek atakujący od skrzyni biegów.

Zdawałem sobie sprawę, że tytuł może być źle zrozumiany, stąd adnotacja o braku mozliwości wysprzeglenia. Zreszą temat w odpowiednim dziale.

Gdyby padło łożysko oporowe, to by wyryło kanał w docisku, ale nie miało by mozliwości przekazania napędu na wałek skrzyni. Tu jest dobre zdjecie łożyska oporowego http://www.fotosik.p...e531d25042fff15 Łożysko w wale jest na 99,99% przyczyną tej usterki.

Zastanawiam się czy jest możliwość naprawy tej usterki bez wywalania skrzyni oraz na ile takowa naprawa może być skuteczna.

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 15:12

Zastanawiam się czy jest możliwość naprawy tej usterki bez wywalania skrzyni oraz na ile takowa naprawa może być skuteczna.

nie ma szans

#6 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 01 sierpnia 2011 - 21:50

W cuda nie wierzę, więc zacząłem wyciągać skrzynię, odkręciłem od bloku, całe rozkręcanie zajeło mi nieco ponad 2h. Gumowe ręce niezbędne. O dziwo śruby po 16 latach wykręcają sie bezproblemowo. Jutro po pracy zajmę się rozpięciem wału i odkręceniem podpory. Muszę jeszcze popatrzeć jak odpiąć wysprzęglik i odłączyć lewarek zmiany biegów. Wie ktoś może czy wyjdzie mi skrzynia do tyłu bez odkręcania łożyska podporowego wału?

Martwi mnie to, że po naciśnieciu na pedał sprzęgła, wpadł w podłogę, a skrzynia odeszła od bloku na jakieś 2 cm. Spodziewałem się że skoro zatarło się łożysko to będzie problem z odłączeniem skrzyni od bloku. Niestety nie było, żeby sie tylko nie okazało, że padł docisk.

Wie ktoś może ile może taka skrzynia ważyć?

A może ktoś z okolic pruszkowa/warszawy zachodniej ma wałek atakujący do wypożyczenia, coby poprawnie ustawić tarczę sprzęgła w docisku?

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2011 - 05:17

Wie ktoś może czy wyjdzie mi skrzynia do tyłu bez odkręcania łożyska podporowego wału?

Martwi mnie to, że po naciśnieciu na pedał sprzęgła, wpadł w podłogę, a skrzynia odeszła od bloku na jakieś 2 cm. Spodziewałem się że skoro zatarło się łożysko to będzie problem z odłączeniem skrzyni od bloku. Niestety nie było, żeby sie tylko nie okazało, że padł docisk.

Wie ktoś może ile może taka skrzynia ważyć?

chyba podpore musisz odkręcić, skrzynia manual waż coś koło 35 kilo

#8 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 03 sierpnia 2011 - 10:04

Udało mi się wczoraj wyciągnąć skrzynie, samemu bez niczyjej pomocy. Niestety moje nadzieje na to, że padło łozysko podporowe w wale okazały się płonne.
Sądząc po wycieku na docisku, padł wysprzeglik. Mogło jednak być to zwiazane że aby sobie pomóc w odłączeniu skrzyni od silnika po prostu wcisnołem sprzegło, a wówczas pedał wyladował w podłodze i już się nie podniąsł. Już w momencie rozłączania węzyka zasilajacego wysprzeglik od zbiorniczka z płynem zastanowiło mnie że nic nie wypłyneło, tylko usłyszałem bulgotania.

Na szczęście docisk wygląda jak nowy, a sam przejechałem tym samochodem już ponad 70 tys. Wysprzeglik był z 2002 roku, więc musiał być wymieniony krótko przed zakupem pojazdu przeze mnie. Sprzegło LUKa więc jest OK. Niestety poci się uszczelniacz na wale przydało by się go wymienić, ale potrzebował bym wałek do ustawienia tarczy sprzegłowej, chyba że ktoś zna inny posób na jej prawidłowe ustawienia przy montażu? Boję się że jak to rozbiorę to potem będzie problem ze właściwym ustawieniem tarczy, a tymsamym złożeniem skrzyni.

Jezeli chodzi o wysprzeglik, zamówiłem jakiś zamienik, znalazłem na allegro za 225 PLN + przesyłka, LUKa w IC po rabatach 440 PLN, jakis polski zamiennik 330 PLN

Poniżej kilka zdjęć.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#9 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2011 - 15:29

Kolego. Do wycentrowania sprzegla uzyj nasadki. Albo kawalka kolka drewnianego itp.

#10 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 sierpnia 2011 - 15:45

Do wycentrowania sprzegla uzyj nasadki


nasadka na śrubę nr13 (chyba nr13) długa - pasuje idealnie
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#11 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 03 sierpnia 2011 - 22:49

Dzięki za rady, ale mam już wytoczony wałek, jak by ktoś potrzebował to średnica tarczy 22 mm, a łożyska 15 mm, pasuje idealnie.

Niestety po zdjęciu docisku, okazało się że się rozczłonkował... pękły wszystkie trzy blaszki które odciągają docisk od tarczy, jutro zobaczymi ile krzykną za wymiane.

Chyba jednak niepotrzebnie zamowiłem ten wysprzeglik... się pospieszyłem...

Czwaretk 4.08
Właśnie wróciłem z Burakowskiej, docisk zawiozłem przed 8, przed 10 byl już gotowy, wyglądał jak nowy, za wymianę blaszek 120 PLN, tarcza lekko przypalona, ale zostawiłem okładziny. Będzie dalej śmigał. Zabieram się za składanie. Spróbuje założyć stary wysprzęglik i sprawdzić czy nie cieknie.
Dzisiaj będę miał auto gotowe.

Skrzynia założona, kurier przywiózł wysprzęglik, więc założyłem nowy, wszystko super, sprzegiełko cichutkie i jeszcze bardziej mięciutkie, można wciskać małym palcem u stopy. Odpowietrzałem sposobem opisanym w poradach, wstrzykując płyn przez odpowietrznik, udało się za pierwszym razem.

Koszt imprezy wysprzęglik z transportem 250 PLN, regeneracja docisku 120, Razem 370 PLN Czasu i własnej pracy nie liczę, ale za montaż demontaż musiał bym zapłacić najmarniej 450 PLN,
Czas montażu ~1,5H, Najwięcej czasu zajęło mi kompletowanie kluczy przy demontażu.

#12 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 24 sierpnia 2011 - 19:37

Panowie może mi ktoś podpowiedzieć jakie wymiary ma to łożysko igiełkowe które centruje wałek ten od skrzyni ?

#13 OFFLINE   lukas810

lukas810
  • 34 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: z miasta

Napisany 19 kwietnia 2012 - 18:34

19-03-2012 aktualizacja:
Wlasnie odebralem auto od mechanika, sprzeglo stan idealny, na oko nic nie widzial co by moglo z tymi biegami klopoty sprawiac, wiec tak jak kolega Tomspeed radzil zakupilem oryginalne igielkowe za 42zl, z topranu byly za 8zl ale oryginal to oryginal.
W starym lozysku byly jakies zabrudzenia, przy okazji wymienilem olej w skrzyni i wszystko precyzyjnie dziala po zlozeniu, dziękuję serdecznei za pomoc:)


Witam,
ponieważ mam ten sam problem z biegami, to chciałem zapytać gdzie dokładnie jest to łożysko igiełkowe i jakie są jego numery. Sprzęgło mam prawie nówkę i płyn po wymianie, więc stawiam na to łożysko.


przeniosłem w odpowiedni temat ,;kocyk

#14 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 kwietnia 2012 - 20:09

lozysko igielkowe jest w wale korbowym. to tak najprosciej
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#15 OFFLINE   lukas810

lukas810
  • 34 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: z miasta

Napisany 20 kwietnia 2012 - 08:45

lozysko igielkowe jest w wale korbowym. to tak najprosciej


OK
dzisiaj byłem pojeździć po sklepach za tym łożyskiem i w Rzeszowie jest kompletna klapa. W intercarsie nie mają, powiedzieli że tylko na zamówienie w serwisie, pojechałem do serwisu i mi powiedzieli 105zł i najwcześniej na wtorek. Powiedzcie mi gdzie można kupić to łożysko w cenie 42zł jak pisał założyciel tematu.