Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrząd rolka napinająca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2011 - 20:47

Witam wymieniłem rozrząd i mam problem z rolką napinającą a mianowicie na początku chodziła idealnie czyli lekko falowała między znakiem NEW a U sed po paru minutach pracy zapalił mi się błąd czujnik wału zatrzymałem silnik i patrze a wskazówka od napinacza wychyliła się aż za NEW poza skale pasek się poluźnił ustawiłem wszystko od nowa kręcę wałem a wskazówka napinacza skacze od U sed do ponad max co może mieć winę ze tak skacze.
Drugie pytanie czy nr 1 na zdjęciu jest różnica czy otwór imbus jest na dole czy u góry bo ja miałem u góry napinacza
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 29 lipca 2011 - 23:11

co do tego otworu tzw imbusa, obracając imbusem tą "łapke" napinasz pasek - więc samo za siebie mówi - jest róznica

#3 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2011 - 23:54

co do tego otworu tzw imbusa, obracając imbusem tą "łapke" napinasz pasek - więc samo za siebie mówi - jest róznica


to wiem że napina pasek ale jak miałem ją w górnej pozycji to też napięła bo wskaźnik się przesuwał pytam czy jest różnica góra czy dół.
I czemu wskazówka ma taki duży skok podczas pracy

#4 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 30 lipca 2011 - 07:09

Teraz nie pamiętam, ale chyba w jednej pozycji napinała. a trafiłeś z tyłu napinacza tą malutka łapką w wyżłobienie w kadłubie?

#5 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2011 - 08:05

podczas ręcznego kręcenia wałem wskaznik zawsze wychyla sie poza ustalone pozycje i jest to normalny objaw ,miarodajne jest sprawdzenie jego pozycji wyłącznie po uruchomieniu silnika, jesli oscyluje w zadanym zakresie to jest prawidłowo ustawiony , otwór imbusa rolki napinacza musi byc skierowany w dół
auto serwis

#6 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 30 lipca 2011 - 09:06

Pamiętaj też, że rolkę napina się odwrotnie do wskazówek zegara. Jeden z Użytkowników forum, w poradach napisał w swoim pdfie, że w prawo, ale to jest kompletna bzdura. Autodata nawet mówi, że odwrotnie.

#7 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 lipca 2011 - 10:16

Teraz nie pamiętam, ale chyba w jednej pozycji napinała. a trafiłeś z tyłu napinacza tą malutka łapką w wyżłobienie w kadłubie?


Tak trafiłem ząbkiem a jak z tym napinaniem to w lewo czy w prawo kręcić

#8 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 30 lipca 2011 - 11:14

tak jak @ciamek napisał przeciwnie do wskazówek zegara.

#9 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2011 - 12:02

ponieważ bardzo wielu mechaników popełnia błedy w obsłudze napinacza paska rozrzadu wrzucam krótki artykuł pomocny w tym przypadku http://motofocus.pl/...-silnikach-opla
auto serwis

#10 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 lipca 2011 - 12:40

ponieważ bardzo wielu mechaników popełnia błedy w obsłudze napinacza paska rozrzadu wrzucam krótki artykuł pomocny w tym przypadku http://motofocus.pl/...-silnikach-opla


Dzięki bardzo o to mi chodziło:)

#11 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 30 lipca 2011 - 14:00

Napisałem o tym, bo ostatnio kupiłem kolejną omegę (teraz 2,2 benza), która miała wymieniony rozrząd w Niemczech dwa miesiące temu. Niepokoiły mnie stuki i okazało się, że rolka napięta w złą stronę (prawo) zbyt mocno napinała i później popuszczała rozrząd doprowadzając do uszkodzenia pompy wody. Na moje szczęście nic się nie stało, bo udało mi się zlokalizować błąd, ale niektórych może to słono kosztować. Także ROLKĘ NAPINACZA NAPINAMY ODWROTNIE DO WSKAZÓWEK ZEGARA czyli LEWO.

Odkręcając rolkę robimy to w prawo.

Jakby mógł ktoś zmienić tego pdf'a http://forum.omegakl...ead.php?t=24766, który jest w dziale sam naprawiam, lub zrobić nowego, a tamtego usunąć, to byłoby super.