Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nowy akumulator - rozładowany po tygodniu postoju ?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lipca 2011 - 17:25

Panowie, mam nie lada problem... akumulator ma pół roku, alternator ładuje po 13,8V najniżej do 13,2-13,5V pod pełnym obciążeniem (Wszystkie odbiorniki).
Radio orginalne oplowskie, żadnych wynalazków dodatkowych. Dzisiaj wsiadam po niespełna tygodniu postoju samochodu pod chmurką, kręcę, a tutaj kontrolki po 2-3sek. po podgrzaniu świeczek przygasają, MID prawie ze zgasł... co się kurka rurka dzieje ? Co może mi żreć prąd ?
PS. Tak mnie teraz naszło - gdzie jest włącznik lampki w bagażniku ?

#2 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 24 lipca 2011 - 17:44

A sprawdzałeś miernikiem pobór prądu jak masz wszystko wył i załączysz alarm? Aładownaie jak się nie mylę powinno być 14,5 V bez włączonych odbiorników

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2011 - 18:08

powinno być 14,5 V

Dokladnie to w zakresie 13,9 - 14,5V, przyczym pod pelnym obciazeniem nie powinno zejsc ponizej dolnej granicy.
cyp3k, zmierz pobor na zamknietym aucie i napisz ile Ci wyszlo, bo raczej cos zre prad. Chociaz zdarza sie ze aku tez potrafi zdechnac po tak krotkim okresie (zwlaszcza przy takim niskim ladowaniu). Klemy sie nie grzeja?

#4 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lipca 2011 - 19:07

Dokladnie to w zakresie 13,9 - 14,5V, przyczym pod pelnym obciazeniem nie powinno zejsc ponizej dolnej granicy.
cyp3k, zmierz pobor na zamknietym aucie i napisz ile Ci wyszlo, bo raczej cos zre prad. Chociaz zdarza sie ze aku tez potrafi zdechnac po tak krotkim okresie (zwlaszcza przy takim niskim ladowaniu). Klemy sie nie grzeja?

Dobra. zaraz odkopie miernik i pobiegne na dol. Kurczaki... to mnie załamaliście, myślałem że to ładowanie jest ok ? Co do klem... cholernie się grzeją, ale mam wrażenie że kabel +jest jakby delikatnie "przełamany" ok. 2-3cm od klemy. Co polecacie z tym fantem zrobić ? Może kupić nowe kable ? W ogóle to mój altek dostaje w d*pę bo leje mi się z EGRa ciągle te cholerny olej i kapie na niego, może go oczyścić ? Bo ręce od mycia silnika i pod EGRem mi opadają...

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2011 - 19:54

Co do klem... cholernie się grzeją, ale mam wrażenie że kabel +jest jakby delikatnie "przełamany" ok. 2-3cm od klemy

Przymierz czy jak "utniesz" na tym przelamaniu to czy siegnie do aku - jezeli tak to skrocic kabel, koncowke zalac lutem/cyna i dopiero nowa kleme dac. To samo z masa. Widzialem auto, w ktorym liche klemy zabieraly prawie 0,8V.

#6 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lipca 2011 - 20:42

Przymierz czy jak "utniesz" na tym przelamaniu to czy siegnie do aku - jezeli tak to skrocic kabel, koncowke zalac lutem/cyna i dopiero nowa kleme dac. To samo z masa. Widzialem auto, w ktorym liche klemy zabieraly prawie 0,8V.

Kurde, właśnie boję się że mogą nie starczyć. A są takie "na słowo honoru". Podpowiedz gdzie w sedesie jest włącznik oświetlenia w bagażniku ? Bo raz mi się świeci raz nie, myślę że tam też może leżeć przyczyna...

#7 OFFLINE   mogrzes

mogrzes
  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 24 lipca 2011 - 21:04

W sedanie włącznik jest w klapie bagażnika po lewej stronie. Sprawdź czy nie przełamały się kable które dochodzą do klapy bo np. nie działał centralny w klapie z powodu połamanych kabli.

#8 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lipca 2011 - 22:06

W sedanie włącznik jest w klapie bagażnika po lewej stronie. Sprawdź czy nie przełamały się kable które dochodzą do klapy bo np. nie działał centralny w klapie z powodu połamanych kabli.

No wlasnie tam idzie wiazka kabli, ale sam "pstryczek" gdzie jest ?

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2011 - 22:21

sam "pstryczek" gdzie jest ?

włącznik jest w klapie bagażnika po lewej stronie

:p

#10 OFFLINE   mogrzes

mogrzes
  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 25 lipca 2011 - 06:39

No wlasnie tam idzie wiazka kabli, ale sam "pstryczek" gdzie jest ?


Na "rancie" klapy po lewej stronie mniej więcej w połowie między zamkiem a brzegiem klapy.

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lipca 2011 - 11:25

Na "rancie" klapy po lewej stronie mniej więcej w połowie między zamkiem a brzegiem klapy.


Ok, dzięki za podpowiedź !