Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tulei wahaczy przednich - co poszło zle?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fiodor

Fiodor
  • 27 postów
  • Dołączył: 25-06-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 24 lipca 2011 - 11:29

witam. Sprawa ma sie tak: na koleinach autko strasznie sciagalo to na pobocze to na czołówke wiec diagnoza tuleje wahacza. Mialy luz i gumy byly wyrobione(przednie bo tylnie calkiem calkiem ale jak wymienic to komplet). Znajomy mechanik nie mial czasu wiec zabralem sie sam.
Autko na lewar 10min i wahacz w rekach. Troche zabawy z wybiciem tulei ale dalo rade, nabicie nowych tez gladko. Troche problemów bylo z wlozeniem wahacza na miejsce ale jakos dalo rade. Wszystko skrecone, zalozone kolo, krotkie sprawdzenie luzu na przedniej tulei "na oko" no i jazda probna. I teraz tak:
-auto jak bujalo po calej drodze tak buja teraz
-dodatkowo po lewej stronie pojawilo sie stukanie(wczesniej cisza)
I moje pytania Co mogło pojsc nietak? Zle obsadzone tuleje? Niedokrecony wahacz?(dodam ze skrecilem z kolem w gorze a po opuszczeniu dokrecilem na max)
Nic poza wahaczem nie odkrecalem zadnych lacznikow ani drazkow itd.
Moze najpierw zrobic zbieznosc? Ale pewnie po ustawieniu stukanie ani bujanie nie ustapi wiec nie chce jej robic 2 razy. Moze mial ktos podobnie? Jak sprawa zostala rozwiazana?

#2 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 lipca 2011 - 11:42

Wahacz się dokręca jak auto stoi na kołąch a nie na lewarku

#3 OFFLINE   Fiodor

Fiodor
  • 27 postów
  • Dołączył: 25-06-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 24 lipca 2011 - 11:46

Moze zle to wyzej ujalem ale tak to kolego zrobilem(skrecilem na opuszczonym aucie).

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2011 - 11:56

tuleje sie wprasowuje a nie wbija
niewiem jak ci sie udalo je nabijac bo ja na prasie nie moglem tego zagniesc co prawda mechanicznej ale zawsze to prasa

a co zle mogles zrobic?

ano mogles zle tulej wsadzic
troche przekrzywiona auto opusciles i ja zerwalo

a jakiej firmy byly??
bo jak jakies febi to sie nie ma co dziwic ze nie ma poprawy w prowadzeniu

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2011 - 11:56

a jakie tuleje założyłeś (firma) ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2011 - 12:03

Co mogło pojsc nietak?

- niewlasciwy montaz tulei do wahacza (duza ma tylko jedna pozycje) -> http://forum.omegakl...19&postcount=97
- gowniane tuleje
- co do stukow, to jezeli dokrecales "na ziemi" bez kanalu, to ciekawi mnie w jaki sposob dociagnales srube od malej tulei (od gory sanek jest nakretka i jej raczej nie siegniesz z gleby)

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lipca 2011 - 12:35

ja bym pojechał na zbieżność..a koło kierownicy się nie przestawiło??

#8 OFFLINE   Fiodor

Fiodor
  • 27 postów
  • Dołączył: 25-06-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 24 lipca 2011 - 13:23

Tuleje firmy SWAG. Facet w sklepie mowil ze sa dobre i tylko tym sie sugerowalem. Da sie koleo dokrecic tam jest bodjze 21' nakretka. Nasadka weszla z kluczem, klucz sie o sanki zaparl a nakretke juz od dolu na przedluzce. Polak potrafi jest trafnym okresleniem.
Tuleje nabilem ile weszla a rezte za pomoca imadla. Robilem tak poprzednio w astrze i nic sie nie dzialo.
Coz nigdy wiecej mechaniki ponad wiedze i mozliwosci nie bede praktykowal. Autko jutro pojdzie na warsztat. Szkoda tulei ale koszta nie duze wiec drugi komplet trzeba bedzie zamowic.
Kolo kierownicy w takim samym polozeniu - prosciutko na postoju jak i w czasie jazdy.

#9 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2011 - 13:30

kup teraz tuleje lemfordera z bmw

i tylko takie sa warte uwagi:D

uzyj szukajki a znajdziesz numery katalogowe

#10 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2 382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2011 - 13:30

Teraz poczytaj ten temat aby błędów nie powtórzyć.. http://forum.omegakl...ead.php?t=13807

i przede wszystkim kup dobre tuleje lemfordera z bmw bo tylko one sie sprawdzają w omedze



edit:cugiel był szybszy ;)

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2011 - 13:31

koszta nie duze

I tu masz odpowiedz. Tylko lemforder.