

Po ostrym hamowaniu ASB z opóźnieniem zmienia biegi
#1
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 18:33
pojawił mi sie taki oto problem... z ASB
przy jeżdzie na D lub na 3 pomieście....
przy dojezdzaniu do skrzyżowania w trakcie mocniejszego hamowania zprędkości 50 - 60 i więcej... prawiedo zera...
po dodaniu gazu delikatny ale mocniejszym skrzynia nie wrzuca od razu biegu tylko jest chwilka opóźnienia.. obroty silnika rosą...i wrzuca bieg z szarpnięciem w zaleznościod tego jakie sa obroty... im wyższe tym mocniej szarpie...
przy delikatnej jezdzie i delikatnym hamowaniu objawy te nie występują... i śmiga bardzo dobrze
niema problemuze ze mianą biegów nie gubi biegów nie szarpie w tarkcie zmiany normalnie robi kikdałna równiez na S... komunikatów żadnych nie pokazuje...
byłem dzisiaj u mechaniora od skrzyń przejechał sie pare razy... i powiedział wstępną diagnoze... prawdopodobnie któryś elektrozawór.... ale neiwiadomo który...
panowie prosze os ugestie i uwagi na ten temat... :driver:
P.S.
roozmawiałem dzisiaj ze scorpionem, ma znajomego i po opisie usterki zasugerowął spalone tarczki... co wyna to zapraszam do dyskusji...
:bigok:
#2
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 18:47
ASB w Omedze ma takie zabezpieczenie, które powoduje, ze wyrzuca bieg przy ostrym hamowaniu do 0km/h.
Powodem jest to, ze kiedy coś sie dzieje na drodze, ciskasz pedał w podłoge i hamujesz.
Jak sie uda i dajmy na to zatrzymiesz sie w odległosci 20 cm od przeszkody, to nerwy puszczają i .... zdejmujesz noge z hamulca ... po czym auto wjeżdza spokojnie w przeszkode.
Dlatego ASB po takim hamowaniu wyłącaa bieg. Normalnie, na wolnych obrotach, włączy sie jak machnisz dzwignią D->N->D, ale jak dodasz gazu, to bieg wrzuci sama, ty, ze z szarpnięciem-bo ... bieg wpadnie na wyższych niż nominalne obrotach.
ZTCW każda Omega ma taki mechanizm (a moja kilka razy mi go pokazała i sam myslalem, ze to uszkodzona ASB)
#3
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 19:23
Zraz zaraz.
ASB w Omedze ma takie zabezpieczenie, które powoduje, ze wyrzuca bieg przy ostrym hamowaniu do 0km/h.
Powodem jest to, ze kiedy coś sie dzieje na drodze, ciskasz pedał w podłoge i hamujesz.
Jak sie uda i dajmy na to zatrzymiesz sie w odległosci 20 cm od przeszkody, to nerwy puszczają i .... zdejmujesz noge z hamulca ... po czym auto wjeżdza spokojnie w przeszkode.
Dlatego ASB po takim hamowaniu wyłącaa bieg. Normalnie, na wolnych obrotach, włączy sie jak machnisz dzwignią D->N->D, ale jak dodasz gazu, to bieg wrzuci sama, ty, ze z szarpnięciem-bo ... bieg wpadnie na wyższych niż nominalne obrotach.
ZTCW każda Omega ma taki mechanizm (a moja kilka razy mi go pokazała i sam myslalem, ze to uszkodzona ASB)
dokladnie, przetestowane ogranoleptycznie. moja tez sie tak zachowuje aczkolwiek ja mialem hamowanie z 90 km.h
#4
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 19:30
Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac
#5
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 20:16
ZTCW każda Omega ma taki mechanizm (a moja kilka razy mi go pokazała i sam myslalem, ze to uszkodzona ASB)
ale wczesniej tak nie było... jeżdze dopracy tą samątrasa i w na tym skrzyżowaniu naktórym misię to robi.... to wczesniej nie było.... zwalniam tak do 30 moze 20 km/h i wciskam gaz i wtedy w połowie skrzyżowania... stoi zamaist jechac.... :bad: ipo chwiliszarpnie i jedzie... cośjest chyba ie tak jednak bo wcześniaj tak nei było... tak mi sięwydaje a już miałem pare przychamowań.... wzczesniej...dokladnie, przetestowane ogranoleptycznie. moja tez sie tak zachowuje aczkolwiek ja mialem hamowanie z 90 km.h
a ostyanio w piątekw w radomi darłęm troche ostro dojeżdzam do skrzyżowania patzre w lewo jadą ale zdąże... :mrgreen: noga z hamulca na gaz i k**wa stoi..... szarpeła mocno ale juz było z a późno.... :bad: i znowu na hamulec i wsteczny.... uf było blisko....
wiec jutro jade jednak do mechaniora... nie ma lipy...
P.S.
ale mimo tego dzisiaj skilowałem BMW 325..... :hehe: bo mi wyjechał i sie chciał ścigac na drodze pozamiejskiej....

http://forum.omegakl...p?p=92436#92436
#6
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 20:43
ale wczesniej tak nie było... jeżdze do pracy tą samą trasa i w na tym skrzyżowaniu na którym mi się to robi.... to wczesniej nie było.... zwalniam tak do 30 moze 20 km/h i wciskam gaz i wtedy w połowie skrzyżowania... stoi zamaist jechac.... :bad: ipo chwiliszarpnie i jedzie... cośjest chyba ie tak jednak bo wcześniaj tak nei było... tak mi sięwydaje a już miałem pare przychamowań.... wzczesniej...
a ostyanio w piątekw w radomi darłęm troche ostro dojeżdzam do skrzyżowania patzre w lewo jadą ale zdąże... :mrgreen: noga z hamulca na gaz i [OKP cenzura] stoi..... szarpeła mocno ale juz było z a późno.... :bad: i znowu na hamulec i wsteczny.... uf było blisko....
wiec jutro jade jednak do mechaniora... nie ma lipy...
P.S.
ale mimo tego dzisiaj skilowałem BMW 325..... :hehe: bo mi wyjechał i sie chciał ścigac na drodze pozamiejskiej....
http://forum.omegakl...p?p=92436#92436
Gisk ale to co opisales to nie jest gwaltowne hamowanie wiec u ciebie nie jest to w porzadku.
a tak BTW - rozumiem twoje zdenerwowanie ale :zolta_kartka: za slownictwo
#7
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 21:36
#8
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 22:03
dziękimasz malo oleju w skrzyni albo juz ostateczny czas na wymiane...pozdrawiam
egon mi tez takpisał....
jutro zanim cokolwioek zrobi... musi sprawdzić olej w skrzynce...i zobacyzmy co jest....
żbymnie w rogi nie walnoł....
#9
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 09:16
Wczesniej napisałeś o ostrym hamowaniu do zatrzymania, a to co innego niż zwykłe hamowanie do 20km/h.
Koledzy dobrze radzą - sprawdz poziom oleju.
#10
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 15:01
stan oleju - uzupełniono 4 setki.... objawy ustąpiły...
sprawdzono wszystkie połączenia.. czegos tam po zdjeciu miski....
sprawdzone ostere hamowanie z 80 do 20 do 0 objawów opisanych wczesniej nie zanotowano... :mrgreen:
DIAGNOZA
olej NAYCHMIAST do wymiany...równiez filtr i uszczelki... w obu miskach....
przy okazji się dowiedziałem ze ten mechaniczyna co mi w zesżłym roku zmieniał olej... :bad: :bad: :bad:
pisałem o tym jak bardzo ... spierniczyl robote i pozrywał gwinty wmisce od ASB... :bud: :guns:
zalał DEXTRON II - czujecie... zabić takich partaczy to mało... :bmw:
w piątek jestem ustawiony na wymiane oleju+filtr+2uszczelki.... będzie DEXTRON III
pozdrawiam
ile taka operacjamoze kosztować??
#11
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 16:24
Witam
stan oleju - uzupełniono 4 setki.... objawy ustąpiły...
sprawdzono wszystkie połączenia.. czegos tam po zdjeciu miski....
sprawdzone ostere hamowanie z 80 do 20 do 0 objawów opisanych wczesniej nie zanotowano... :mrgreen:
DIAGNOZA
olej NAYCHMIAST do wymiany...równiez filtr i uszczelki... w obu miskach....
przy okazji się dowiedziałem ze ten mechaniczyna co mi w zesżłym roku zmieniał olej... :bad: :bad: :bad:
pisałem o tym jak bardzo ... spierniczyl robote i pozrywał gwinty wmisce od ASB... :bud: :guns:
zalał DEXTRON II - czujecie... zabić takich partaczy to mało... :bmw:
w piątek jestem ustawiony na wymiane oleju+filtr+2uszczelki.... będzie DEXTRON III
pozdrawiam
ile taka operacjamoze kosztować??
w 3city w serwisie ASB - wymiana 78 pln z polroczna gwarancja
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 16:35
a oliwa ile i filtr i uszczelkiwymiana 78 pln
:
nie pamietam teraz. ale wszystko sie w granicach 300 z groszami zamknelo. Czesci kupowalem u GSI_Goszczynski w Poznaniu
#14
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 21:26
U mnie to wyszło:ile taka operacjamoze kosztować??
oleum D3 - 145 zł
Filtra i uszczelek nie ruszaliśmy bo świeże i pachnące

Przy następnej wymianie oleum pozmieniam.
#15
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 19:41
oleum + filtr + 2 uszczelki + robocizna = 310zł.... 3 godzinki...
skrzynka chodzi jak malowanie.... nawet inaczej reaguje jak zmieniam biegi... na postoju...
w czasie jazdy sprawdze jutrow drodze do scorpiona...
opisan wcześneij objawy nie wystęują...
zobacyzmyczy bedo jakie wycieki.... ale to dopiero jutro...
jestem zadowolony...
mechanir mi powiedizał ze te objawy mogły być od zabrudzonego filtra w ASB... i nie zabierał sobie tyle oleumco potrzeba... zobaczymy...
dno skrzynki czyściutkie żadnych opisłków zanieczyszczen i innych pierdułek(gumowych kaczuszke też nei było) :hehe:
#16
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 18:08
wyciek z pod korka...
przyczyna... rozwarstwiona uszczelka...
wymieniono
na razie nie cieknie....
P.S.
jakoś dziwnie mi rechocze silnik od spodu....
rech rech rech rech....
hm.... nie wim o co chodzi.... olej syntetyk.... chyba czas na zmiane oliwki na semi...
#17
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2007 - 12:06
dzisiaj sprawdzone...
wyciek z pod korka...
przyczyna... rozwarstwiona uszczelka...
wymieniono
na razie nie cieknie....
P.S.
jakoś dziwnie mi rechocze silnik od spodu....
rech rech rech rech....
hm.... nie wim o co chodzi.... olej syntetyk.... chyba czas na zmiane oliwki na semi...
Odgrzebuje temat bo chciałbym się jeszcze dowiedzieć co ile km zmienia się olej a ASB i czy tu u kolegi po zmianie oleju w silniku na semi te rech rech rech ustąpiło? Mam coś podobnego tylko że na zimnym bardzo mocno słychać potem już słabo

#18
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2007 - 23:23
Odgrzebuje temat bo chciałbym się jeszcze dowiedzieć co ile km zmienia się olej a ASB
kolego masz u góry podwieszony temat:
http://forum.omegakl...read.php?t=3537 Wymiana oleju w skrzyni automatycznej
wystarczy przeczytać
#19
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 12:39
dokładnie u mnie jest tak samo..... ale słuchac tylko jakm się jest pod samochodem i stoi pod silnikiem... sądzeze to już czas na zmiane olejuw silniku z syntetyka na półsyntetyk...Odgrzebuje temat bo chciałbym się jeszcze dowiedzieć co ile km zmienia się olej a ASB i czy tu u kolegi po zmianie oleju w silniku na semi te rech rech rech ustąpiło? Mam coś podobnego tylko że na zimnym bardzo mocno słychać potem już słabo
oleju jeszcze nei zmieniałem.... popowrocie z wakacji.... dam znać co i jak
#20
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:23
dokładnie u mnie jest tak samo..... ale słuchac tylko jakm się jest pod samochodem i stoi pod silnikiem... sądzeze to już czas na zmiane olejuw silniku z syntetyka na półsyntetyk...Odgrzebuje temat bo chciałbym się jeszcze dowiedzieć co ile km zmienia się olej a ASB i czy tu u kolegi po zmianie oleju w silniku na semi te rech rech rech ustąpiło? Mam coś podobnego tylko że na zimnym bardzo mocno słychać potem już słabo
oleju jeszcze nei zmieniałem.... popowrocie z wakacji.... dam znać co i jak
Ja również po powrocie znad morza wymieniam olej zaraz tylko zastanawiam się jeszcze w ASB też nie wymienić
