sonda lambda
#1 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 14:19
#2 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 14:28
#3 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2007 - 14:33
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 21:36
Pytanie: jakie są objawy źle działającej sondy? Czy to np duże spalanie?
#6 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 21:43
Podepnę się pod temat.
Pytanie: jakie są objawy źle działającej sondy? Czy to np duże spalanie?
tez. moze byc duze, moze byc male i brak mocy
#7 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 21:56
Mój Rączy Jeleń pali 16 l/100 w mieście, dodam że to aut 2.2. Na trasie kiela dyszki.
Tak na marginesie to ile "koniów" ma ten silnik?
#8 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 22:03
Ile może kosztować wymiana sondy w Polsce np u dealera Opla?
Mój Rączy Jeleń pali 16 l/100 w mieście, dodam że to aut 2.2. Na trasie kiela dyszki.
Tak na marginesie to ile "koniów" ma ten silnik?
a ile niby wg ciebie mial by palic ? auto ma 144 KM
#9 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 22:12
#10 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 22:14
No wg mnie to jakieś 5 l/100. Tak na serio to zdaje sobię sprawę z tego iż te 144 koniki muszą pić
no to ten problem sobie odpusc bo tu go nie ma. IMO spalanie w miare normalne. nauczysz sie jezdzic automatem to jeszcze z litr urwiesz
#11 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 21:52
zapinaj pasy - ZAWSZE
#12 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 12:36
W twoim motorze sa 2 sondy po jednej na kazda glowice, mozesz je sprawdzic wez miernik ustaw zakres do 5v i - miernika do - akumulatora a + miernika do przewodu sygnalowego sondy. Nie wiem ilu V i ilu przewodowa jest sonda (y) w 2,5 ale nie sadze zeby wiecej niz 5v a jezeli chodzi o przewody to szukasz tego na ktorym napiecie bedzie plywalo od 0 do 5v dla sondy 5v (inne przewody to masa podgrzewanie). Zmierz i napisz co odczytales, zrob to na cieplym silniku i podczas pomiaru zmieniaj obroty silnika. Pomiar zrob albo na wtyczce (jezeli znajdziesz albo szpilka i wbij ja w sygnalowy przewod).
P.S. Ostatnio grzebalem prze vectra A bo wg wlasciciela byla zmulona okazalo sie ze sonda pracowala ale tylko w gornym zakresie napiecia co powodowalo ogolnie zmniejszenie ilosci paliwa ALE NIE SWIECIL CHECK ENGINE - DLACZEGO???? bo zarowka byla podpieta pod zarowke od ladowania...... Tym oto sposobem sprzedajacy nie musial tlumaczyc dlaczego swieci check. Bardzo proste rozwiazanie hihihihihihih
#13 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 12:39
Doncamillo - nie spotkalem sie nigdy z faktem ze uklad samodiagnostyki nie wykryl uszkodzonej sondy. Sa oczywiscie takie awarie ze sonda pracuje ale zle jednak jest to kluczowy element ktory wplywa na charakterystyke dostarczanego paliwa (w niektorych sam. awaria sondy lub jej zle dzialanie powoduje ze silnik przechodzi w stan awaryjnej pracy).
W twoim motorze sa 2 sondy po jednej na kazda glowice, mozesz je sprawdzic wez miernik ustaw zakres do 5v i - miernika do - akumulatora a + miernika do przewodu sygnalowego sondy. Nie wiem ilu V i ilu przewodowa jest sonda (y) w 2,5 ale nie sadze zeby wiecej niz 5v a jezeli chodzi o przewody to szukasz tego na ktorym napiecie bedzie plywalo od 0 do 5v dla sondy 5v (inne przewody to masa podgrzewanie). Zmierz i napisz co odczytales, zrob to na cieplym silniku i podczas pomiaru zmieniaj obroty silnika. Pomiar zrob albo na wtyczce (jezeli znajdziesz albo szpilka i wbij ja w sygnalowy przewod).
P.S. Ostatnio grzebalem prze vectra A bo wg wlasciciela byla zmulona okazalo sie ze sonda pracowala ale tylko w gornym zakresie napiecia co powodowalo ogolnie zmniejszenie ilosci paliwa ALE NIE SWIECIL CHECK ENGINE - DLACZEGO???? bo zarowka byla podpieta pod zarowke od ladowania...... Tym oto sposobem sprzedajacy nie musial tlumaczyc dlaczego swieci check. Bardzo proste rozwiazanie hihihihihihih
w V sonda pracuje w zakresie 0-1V
#14 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 19:04
#15 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 19:05
jeśli założysz dobrą sondę to wymagane będzie wykasowanie błedów, jednak jeśli masz starszy sterownik (nie pamiętam, który bodajże 56.1) wystarczy odłaczenie akumulatora na max 30min.mam takie pytanie czy kiedy założę dobrą sondę błędy się usuną same i kiedy ??
#16 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 19:36
zapinaj pasy - ZAWSZE
#17 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 20:02
jeśli założysz dobrą sondę to wymagane będzie wykasowanie błedów, jednak jeśli masz starszy sterownik (nie pamiętam, który bodajże 56.1) wystarczy odłaczenie akumulatora na max 30min.
w V trzeba wykasowac dane z kompa ze starej sondy i nauczyc kompa na nowo
#18 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 21:24
a i jeszcze jedno czy jest metoda na spinacz żeby wykasować błędy ??
#19 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 21:30
nieczy jest metoda na spinacz żeby wykasować błędy ??
podjedź do jakiegoś gościa.. niech Cię podepnie pod kompa i wykasuje błędy (zapłacisz 40zł, ale będziesz miał pewność)