Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stukanie na laczeniu skrzynia silnik.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   damix

damix
  • 105 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipca 2011 - 12:54

Witam,

2.5 v6 skrzynia manual BFL 00'

Po wejściu pod auto zlokalizowałem stukanie pomiędzy skrzynia a silnikiem dokładnie na łączeniu i wyciek, mokra skrzynia ale bez kropelek, olej uzupełniony 2 miesiące temu.

Stuka tak już od 3 miesięcy i jest coraz głośniej, spokojnie słyszalne jak się stoi przy aucie i delikatnie w środku auta.
Po naciśnięciu sprzęgła wszystko cichnie. Po odpuszczeniu znowu stuka z częstotliwością proporcjonalna prędkości obrotowej silnika. Więcej gazu tym stuka częściej i nie cichnie tak do 4000 obr/min. Jeśli chodzi o sama jazdę to nie zauważyłem skutków ubocznych, no może delikatnie szarpie przy ruszaniu ale tez nie zawsze.

Co to może być ?
Czy przygotować się na wymianę skrzyni?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2011 - 12:59

Co to może być ?

Docisk, lozysko wyciskowe, w ekstremalnym przypadku dwumas (chociaz objawy niezbyt pasuja). Skrzynia do zrzucenia.
Co do wycieku to jaki olej sie tam pojawil - silnikowy, ze skrzyni czy hydrol?

#3 OFFLINE   damix

damix
  • 105 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipca 2011 - 13:08

ciężko mi powiedzieć, nie wiem nawet jaki kolor oleju bo skrzynia jest zabrudzona na czarno i ten brud wszystko wchłania. Jednak podejrzewam, że jest ze skrzyni bo musiałem dolewać, aczkolwiek z silnika też mi ubywa ale podejrzewam uszczelki pokrywy zaworów.

Czy trzeba rozkręcać kolektory wydechowe przy zdejmowaniu skrzyni, czy da rede zrobić to w kanale czy potrzebny jest jakiś wózek?

#4 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 lipca 2011 - 13:22

Witam.
Jeżeli to jest dźwięk na łączeniu z silnikiem, to może być urwana jedna z blaszek docisku i ociera o obudowę dzwonu skrzyni (miałem takie auto na warsztacie), lub tak jak kolega wcześniej napisał, łożysko wyciskowe.

Najlepiej ściągać skrzynię w kanale. Musisz odkręcić rury z katami od kolektorów aż do tłumików środkowych.Masz przez to więcej miejsca. Przynajmniej ja tak robię, bo odkręcam zawsze to co mi może przeszkadzać.
Nie potrzeba żadnego podniośnika, wystarczy kolega do pomocy i deski od zakrywania kanału.
Odkręcisz podporę od skrzyni i całość z silnikiem opadnie ukośnie. Potem odkręcisz śruby łączące skrzynie z silnikiem i wysuniesz ją kładąc za deskach. Ot cała filozofia. Oczywiście wał musisz też odkręcić od strony skrzyni i odpiąć lewarek zmiany biegów.

Pozdrawiam.

#5 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 15 lipca 2011 - 10:39

Kolego a mi też możesz coś podpowiedzieć? bo mam ten sam problem z tym, że u mnie jest automat. Pukanie szczególnie gdy obroty silnika są niewyrównane

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2011 - 10:47

Pukanie szczególnie gdy obroty silnika są niewyrównane

Ale co puka? Skrzynia, most, wydech? Sprecyzuj pytanie.

#7 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 15 lipca 2011 - 11:02

Właśnie trudno mi to odpowiedzieć. Wytłumaczę to tak: pukanie dochodzi z okolicy łączenia silnika ze skrzynią, wał napędowy nie jest luźny także odpada, panewka raczej też nie bo nie słychać tego na wysokich obrotach. Najbardziej głośne jest na biegu jałowym kiedy ma około 600-700 obrotów na minutę i gdy chodzi na gazie (dodam , że mam rozjechane mapy także delikatnie trzęsie wtedy silnikiem) wtedy odgłos jest najbardziej donośny

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2011 - 11:05

Właśnie trudno mi to odpowiedzieć. Wytłumaczę to tak: pukanie dochodzi z okolicy łączenia silnika ze skrzynią, wał napędowy nie jest luźny także odpada, panewka raczej też nie bo nie słychać tego na wysokich obrotach. Najbardziej głośne jest na biegu jałowym kiedy ma około 600-700 obrotów na minutę i gdy chodzi na gazie (dodam , że mam rozjechane mapy także delikatnie trzęsie wtedy silnikiem) wtedy odgłos jest najbardziej donośny

Zobacz poduchy pod silnikiem i skrzynia. I czy wydech gdzies nie wali w podloge.

#9 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 15 lipca 2011 - 11:13

Sprawdzałem wydech i jest ok, skrzynia trzyma się sztywno a dźwięk dochodzi z wewnątrz. Stukanie w rytmie ok.200-250 uderzeń na minutę i czasem niejednostajne

#10 OFFLINE   podek62

podek62
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-04-2011

Napisany 21 sierpnia 2011 - 14:02

Naprawiłeś może ten problem? Fajnie jek byś odpisał bo mam coś podobnego.

#11 OFFLINE   damix

damix
  • 105 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 sierpnia 2011 - 15:26

Jeszcze nie naprawiłem, nie mam naprawdę czasu, zrobiłem ponad 4000 km i stukanie pozostało ale się nie nasila a innych objawów nie ma.

#12 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 26 sierpnia 2011 - 19:57

Sprawdzałem wydech i jest ok, skrzynia trzyma się sztywno a dźwięk dochodzi z wewnątrz. Stukanie w rytmie ok.200-250 uderzeń na minutę i czasem niejednostajne


Jak widzisz tam ciemny grafitowy smar klekocze,stuka.Przy dotknięciu pedału sprzęgła pulsuje pedał (gdy go lekko wciśniesz ok 2-3 cm) walnięta jest dwumasa to z niej ten grafit wywaliło jak grafit to tylko z kola dwumasowego... nie jednostajnie stuka bo zależy jak sie ułoży puścił nit moze juz dwa trzy jak strzelą wszystkie auto nie pojedzie brak sprzęgła i nawet nie ruszy bo dwumasa nie bedzie się kreciła tylko sam wał korbowy.Ewentualnie docisk też może być...

dalsza jazda na czymś takim prowadzi do tego :)

40 sekunda macie swoje klekotanie :)

#13 OFFLINE   zorek

zorek
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-09-2010
  • Skąd: Iwierzyce

Napisany 06 września 2011 - 16:10

Witam. nie moglem nic znalesc wiec pisze tu. ostatnio zauwarzylem ze jak cofam i nacisne sprzeglo to cos szczela. dzwiek tak jak metal o metal uderza. dzwieki te pojawiaja sie tylko na wstecznym. im szybciej jade tym jest mocniejsze uderzenie. musze bardzo powoli puszczac pedal sprzegla zeby sie tak nie dzialo. co to mze byc?? poduszki byly sprawdzane i sa dobre. sprzeglo pada??

#14 OFFLINE   jac644

jac644
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Tykocin

Napisany 27 września 2011 - 13:57

Zdjagnozowałeś usterkę?U mnie zaczyna też coś stukać.

#15 OFFLINE   Krynio

Krynio
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-06-2012

Napisany 30 lipca 2012 - 21:15

Witam. Mam taki sam problem miedzy skrzynia a silnikiem stuka. 2.5 v6 automat. Ktos rozwiazal ten problem ??

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2012 - 21:48

Witam. Mam taki sam problem miedzy skrzynia a silnikiem stuka. 2.5 v6 automat. Ktos rozwiazal ten problem ??


z reguly rozwiazaniem byla wymiana silnika. bo najczesciej stukalo na panewkach. oczywiscie ze znaczy ze to samo ma byc u ciebie ale przez net nikt ci nie powie gdzie dokladnie ci stuka




 


#17 OFFLINE   Krynio

Krynio
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-06-2012

Napisany 31 lipca 2012 - 12:28

Kolego pomiędzy silnikiem a skrzynią. Wcześniej było to przedstawione. Co to może być w automacie??

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 lipca 2012 - 15:26

kolego nie rozumiesz - bez organoleptycznego stwierdzenia nikt ci na 100% nie powie co ci stuka. moze byc pekniete kolo zamachowe, rozwalony hydrokinetyk, padniea panewka albo klepiacy popychac