Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek płynu chłodniczego i duzo dymu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   patrico

patrico
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-05-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 22:32

Witam
Czytałem wiele tematów dotyczących podobnego zagadnienia i posiadam juz jakaś tam wiedze ale jednak to mało więc licze na pomoc. Jakiś czas temu poszedł mi zawór nagrzewnicy no i wyleciał mi cały płyn(temperatura silnika doszła do czerwonego pola) Zawór wymieniłem i od tego czasu mam problemy. Ubywa mi bardzo szybko płyn chłodniczy, do tego silnik zaczał pracować troszkę nierówno no i pojawił sie biał dym za samochodem. Początkowo myślałem, że to moze zapowietrzony układ chłodniczy po awarii zaworu ale jakie wlałem juz okolo 12 litrów płynu to zwątpiłem. Nie ma wody na bagnecie od mierzenia poziomu oleju ani "majonezu" pod korkiem wlewu oleju. Wycieku płynu nie ma pod samochodem. Biały dym wiązałem troche z tym, ze do wymiany mam uszczelke pod zaworami bo olej gromadził mi sie w jednym z gniazd świecy.

Dziś jednak zgłupiałem. Postałem troche w korkach. Temperatura wody znacznie wzrosła do ponad 100(troche nizej czerwonego pola). Dojechałem do celu. Pozniej miałem problem z odpaleniem samochodu. Pracował jakby na 3 cylindry no i strasznie dymił. Zauwazyłem też, że mimo gorącego silnika to z ogrzewania leci zimne powietrze (nawet przy ustawionym cieplym). Dojechałem do domu. Pod domem temperatura doszła do czerownego pola. Wiatrak wył.Zauwazyłem też ze w okolicach termostatu jest troche mokro. Nie wiem od czego zacząć.

Chyba dokłądnie opisałem moj przypadek.

Czekam na jakies sugestie

#2 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lipca 2011 - 23:08

Kolego ile ci tego płynu ubywa?? Jeśli nie widać wycieków, płynu ubywa a za samochodem ściana dymu prawdopodobnie poszła UPG. Zobacz węże czy są twarde i czy jak dodasz gazu to w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bąble (przerabiałem to w astrze, płynu w oleju nie było ale kopcił i bomblował).

#3 OFFLINE   batbat0

batbat0

    bat

  • 14 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: brodnica

Napisany 11 lipca 2011 - 23:25

ja mam mocno twarde węże czy to normalne czy czy coś nie tak

#4 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 01:49

@patrico - Moim zdaniem padła uszczelka pod głowicą. To nie musi oznaczać mieszania płynu z olejem - czasem płyn dostaje się do cylindrów, co niestety też robi przykre skutki, bo płyn chłodzący słabo się kompresuje - może to doprowadzić do zgięcia korbowodu.

#5 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 12 lipca 2011 - 05:05

Jeśli twarde węże to uszczelka pod głowicą....

#6 OFFLINE   patrico

patrico
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-05-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 08:26

Weże twarde ale jak poluzuje troszke korek od zbiorniczka wyrównawczego to szybko robią sie miekkie

#7 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lipca 2011 - 17:35

Weże twarde ale jak poluzuje troszke korek od zbiorniczka wyrównawczego to szybko robią sie miekkie


no to jest akurat normalne. Węże zawsze będą trochę twarde bo w układzie wytwarza się ciśnienie dzięki czemu płyn nie wrze przy temp 100 stopni. Zobacz czy bombluje??

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 lipca 2011 - 18:40

w ukladzie panuje cisnienie kolo 1.4 bar wiec waz mozna ugiac ale bedzie twardy. czy to uszczelka czy nie potwierdzi pomiar CO2 w ukladzie chlodzenia i wcale nie musi bomblowac




 


#9 OFFLINE   rysiek018

rysiek018
  • 53 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 lipca 2011 - 20:28

niedawno pękł trójnik od gazu(najprawdopodobniej ze starości) i uciekł mi płyn. przejechałem ok 2km zanim zorientowałem się, że go nie ma. to wystarczyło aby poszła mi UPG. puściła pod cewką płyn do oleju nie szedł tylko przy wyższych obrotach wywalało go. Prawdopodobnie też będziesz miał do wymiany UPG skoro kopci ci na biało to pewnie płyn dostaje się do komory spalania.

#10 OFFLINE   patrico

patrico
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-05-2011

Napisany 13 lipca 2011 - 08:11

jak wyglada i gdzie szukac tego "trojnika gazu"?

#11 OFFLINE   rysiek018

rysiek018
  • 53 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 lipca 2011 - 12:57

ty masz 2 litrową wersję i chodziło mi o to że jeśli jechałeś bez płynu to przegrzałeś go i prawdopodobnie poszła ci uszczelka pod głowicą.

#12 OFFLINE   patrico

patrico
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-05-2011

Napisany 13 lipca 2011 - 14:43

Aaa ok. O instalacjach gazowych nie wiem nic, a kilka razy już ktoś pisał o jakimś trójniku do gazu co ma związek z układem chłodzenia. Zastanawiałem się gdzie takie coś jest u mnie.

Zdecydowałem się wymienić uszczelkę pod głowicą. Silnik już prawie cały rozebrany. Za niedługo zobaczymy jak wygląda głowica no i ta nieszczęsna uszczelka...

#13 OFFLINE   rysiek018

rysiek018
  • 53 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 lipca 2011 - 16:38

trójnik wpięty jest w któryś z przewodów od płynu chłodzącego. nie dawno też zmieniałem uszczelki pod głowicami to kosztowało mnie 1700pln. u ciebie koszt powinien byc dużo mniejszy:)

#14 OFFLINE   patrico

patrico
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-05-2011

Napisany 13 lipca 2011 - 23:15

Zdecydowalem sie jednak sam to naprawiać. Głowica zdjęta i faktycznie puścila uszczelka. Zawory na jednym cylindrze są mocno mokre. No i widać mały defekt na uszczelce i głowicy. Jutro głowica idzie do planowania no i bedę musiał kupic zestaw uszczelek. Wymienie wszystkie które mi się nie podobają.

#15 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 26 lipca 2011 - 22:04

A ja mam pytanko - czy omegami mozna jeździc na zwykłej wodzie, czy po prostu tego nie trawią? Obecnie mam wode w ukladzie poniewaz mialem wyciek. Problem jest taki ze w korkach moge stac i nic sie nie dzieje ale jak wyrusze w trase i jade np 90km/h to kurde cos sie dzieje ze temp sie podnosi mimo ze wiatraki chodza na maksa!:masakra:

#16 OFFLINE   bejo

bejo
  • 62 postów
  • Dołączył: 17-04-2011
  • Skąd: Puławy

Napisany 28 lipca 2011 - 20:34

A ja mam pytanko - czy omegami mozna jeździc na zwykłej wodzie, czy po prostu tego nie trawią? Obecnie mam wode w ukladzie poniewaz mialem wyciek. Problem jest taki ze w korkach moge stac i nic sie nie dzieje ale jak wyrusze w trase i jade np 90km/h to kurde cos sie dzieje ze temp sie podnosi mimo ze wiatraki chodza na maksa!:masakra:


Żaden układ chłodzenia nie lubi wody. Wytrąca się z niej kamień i zatyka chłodnicę i inne kanaliki :masakra:. lepszy już najtańszy płyn niż woda.

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2011 - 20:36

no i płyn ma wyższą temp. wrzenia

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p