

wyciek płynu chłodniczego i duzo dymu
#1
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 22:32
Czytałem wiele tematów dotyczących podobnego zagadnienia i posiadam juz jakaś tam wiedze ale jednak to mało więc licze na pomoc. Jakiś czas temu poszedł mi zawór nagrzewnicy no i wyleciał mi cały płyn(temperatura silnika doszła do czerwonego pola) Zawór wymieniłem i od tego czasu mam problemy. Ubywa mi bardzo szybko płyn chłodniczy, do tego silnik zaczał pracować troszkę nierówno no i pojawił sie biał dym za samochodem. Początkowo myślałem, że to moze zapowietrzony układ chłodniczy po awarii zaworu ale jakie wlałem juz okolo 12 litrów płynu to zwątpiłem. Nie ma wody na bagnecie od mierzenia poziomu oleju ani "majonezu" pod korkiem wlewu oleju. Wycieku płynu nie ma pod samochodem. Biały dym wiązałem troche z tym, ze do wymiany mam uszczelke pod zaworami bo olej gromadził mi sie w jednym z gniazd świecy.
Dziś jednak zgłupiałem. Postałem troche w korkach. Temperatura wody znacznie wzrosła do ponad 100(troche nizej czerwonego pola). Dojechałem do celu. Pozniej miałem problem z odpaleniem samochodu. Pracował jakby na 3 cylindry no i strasznie dymił. Zauwazyłem też, że mimo gorącego silnika to z ogrzewania leci zimne powietrze (nawet przy ustawionym cieplym). Dojechałem do domu. Pod domem temperatura doszła do czerownego pola. Wiatrak wył.Zauwazyłem też ze w okolicach termostatu jest troche mokro. Nie wiem od czego zacząć.
Chyba dokłądnie opisałem moj przypadek.
Czekam na jakies sugestie
#2
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 23:08
#3
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 23:25
#4
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 01:49
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 08:26
#7
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 17:35
Weże twarde ale jak poluzuje troszke korek od zbiorniczka wyrównawczego to szybko robią sie miekkie
no to jest akurat normalne. Węże zawsze będą trochę twarde bo w układzie wytwarza się ciśnienie dzięki czemu płyn nie wrze przy temp 100 stopni. Zobacz czy bombluje??
#8
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 18:40
#9
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 20:28
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 12:57
#12
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 14:43
Zdecydowałem się wymienić uszczelkę pod głowicą. Silnik już prawie cały rozebrany. Za niedługo zobaczymy jak wygląda głowica no i ta nieszczęsna uszczelka...
#13
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 16:38
#14
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 23:15
#15
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2011 - 22:04

#16
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2011 - 20:34
A ja mam pytanko - czy omegami mozna jeździc na zwykłej wodzie, czy po prostu tego nie trawią? Obecnie mam wode w ukladzie poniewaz mialem wyciek. Problem jest taki ze w korkach moge stac i nic sie nie dzieje ale jak wyrusze w trase i jade np 90km/h to kurde cos sie dzieje ze temp sie podnosi mimo ze wiatraki chodza na maksa!
Żaden układ chłodzenia nie lubi wody. Wytrąca się z niej kamień i zatyka chłodnicę i inne kanaliki

#17
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2011 - 20:36
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.