Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak mocy + wypluwa płyn ze zbiorniczka pod korkiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Magick

Magick
  • 4 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 29 czerwca 2011 - 22:01

Witam
Jestem nowym użytkownikiem zarówno forum jak i Omegi. Posiadam Omegę 2.2 dti po FL z 2001 roku. Mojej megi doskwierają 2 usterki:
1. Auto dość często osiąga temperaturę w granica 96-97 oC, ale wtedy momentalnie załączają się wiatraki i temperatura spada w okolice 85 oC, jednak w takich momentach auto potrafi "wypluć" płyn chłodzący pod korkiem od zbiorniczka. W momencie gdy płynu nie dolewam i jest poniżej połowy zbiornika przestaje wypluwać. Komputer wyświetla mi co jakiś czas komunikat abym sprawdził poziom płynu ale jego raczej nie ubywa.
2. Auta wydaje mi się strasznie przymulone i w nie reaguje na poziom wciśnięcia pedału gazu. Nie zależnie od tego jak mocno wcisnę pedał gazu auto przyspiesza tak sam ociężale.
Nie zapala się "check", ale po podłączeniu do Techa wyskakuje błąd p 1590 - elektrozawór próżniowy. Z tego co się orientowałem takowy zawór raczej nie ma wpływu na przyspieszania auta, ale może mam niewłaściwe informacje.
Turbina lekko zawarczy gdy się włącza, ale działa.

Czy ktoś borykał się może z podobnymi usterkami ? Może jesteście mi wstanie udzielić informacji co powinienem sprawdzić aby nie wymieniać połowy bebechów ?
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na cenne podpowiedzi :D

#2 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 czerwca 2011 - 20:20

Obawiam się, że to uszczelka pod głowicą, lub coś grubszego związanego z blokiem silnika. Przeważnie jak wywala płyn chłodniczy to jest to ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#3 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 30 czerwca 2011 - 21:34

Coś takiego przyrafiło mi się gdy wskazówka temp. poszła na czerwone pole. Automatycznie wyświetliło mi się "brak płynu" chłodzącego i zamulenie. Gdy silnik troszkę ochłonął wszystko wróciło do normy. Spieprzyło się visco i z tąd problem z temp. Zdarzyła mi się taka sytuacja kilka razy a mimo to uszczelka jeszcze żyje więc być może diesle mają takie zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika (tak sobie wmawiam).

#4 OFFLINE   Magick

Magick
  • 4 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 30 czerwca 2011 - 22:07

Kurcze dziwnie rzeczy się dzieją, gdyż przed chwilą zrobiłem 60 km, 90% trasa i temperatura przez cały ten czas nie poszła powyżej 80 oC. Zwalić uszczelkę to nie problem, ale dziwie mnie jeszcze ten błąd p 1590 elektrozawór ... jeździło nią dwóch mechaników (1 który robi tylko i wyłącznie omegi 2.2 dti) i oboje mówią, że skoro przy pewnym stanie płynu nie wypluwa go itp. to raczej nie jest to uszczelka pod głowicą. Czy można jakoś bezinwazyjnie sprawdzić stan uszczelki ? Nie chciał bym rozpruwać silnika bez potrzeby ?!

#5 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2011 - 22:10

Czy można jakoś bezinwazyjnie sprawdzić stan uszczelki ?


test na zawartość spalin
bagnetem czy nie ma masła w oleju
zmień korek albo zrób próbe ciśnieniową( i tak korek do wymiany)

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 lipca 2011 - 00:04

zmień korek albo zrób próbe ciśnieniową( i tak korek do wymiany)


wlasnie wszystko wskazuje na wine korka.

jezeli jest on caly czas otwarty i nie trzyma cisnienia w ukladzie to gotowanie sie plynu nastepuje szybciej, niz przy zwiekszonym cisnieniu.

ale to juz mowimy o gotowaniu.

piszesz, ze tobie wywala plyn.

wiec tak troche to opisze.

jezeli korek jest sprawny, to otwiera sie (by upuscic cisnienie) przy cisnieniu w ukladzie wyzszym od atmoresfycznego.
wiec w zbiorniczku zawsze nam pozostaje poduszka powietrzna,

jezeli natomiast korek jest caly czas otwarty (lub go brak) to nie mamy poduszki powietrznej i z powodu normalnej rozszerzalnosci sie plynow, nastepuje "wywalenie" plynu przez korek.

w twoim przypadku zmienilbym (wyczyscil/sprawdzil sprezynke) korek.

jezeli uklad byl przez dlugi okres czasu zalany kranowa to podejrzewam korozje sprezynki w korku. przez co pozostaje on caly czas otwarty
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 02 lipca 2011 - 12:25

A jak tam sprawa z termostatem? Był sprawdzany? Jeśli się zacina to bardzo szybko przegrzejesz silnik a wtedy pęka blok i ciśnienie z tłoków bije w układ chłodzenia lub na odwrót płyn chłodniczy dostaje się do oleju i komór spalania.

#8 OFFLINE   snake

snake
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 10 lipca 2011 - 10:51

Heh, a najprostsze rozwiązania najpóźniej przychodzą do głowy.
Mam (ale jestem w trakcie usuwania dolegliwości) podobny problem.
Jak to wyglądało? Przy obrotach do około 2500 wszystko było ok. Powyżej 2500, wystarczyło kilkanaście sekund i temperatura rosła oraz wywalało płyn przez korek. Dodatkowo zimą ciężko było zagrzać samochód w środku. Kombinowałem dość długo, sprawdzałem termostaty, korki, pompy i nic. I w końcu doszedłem do jednego wniosku. Przy niższych obrotach wystarcza mały obieg do schłodzenia silnika. Ale przy zapchanej chłodnicy ( i nagrzewnicy - efekty widać zimą), gdy silnik potrzebuje większego chłodzenia, chłodnica po prostu nie dawała rady, dlatego silnik zaczynał się przegrzewać, woda zaczyna parować i ucieka przez korek. Chociaż sceptycznie do tego podchodziłem, zalałem układ octem, pojeździłem tydzień, zlałem. To co zobaczyłem, przeszło moje oczekiwania. Woda miała kolor jakbym cegłę w niej rozpuścił. Teraz ciepło to jeżdżę na wodzie, raz w tygodniu czyszczę układ i zalewam czystą wodą. Jak na razie maksymalne obroty przy których nic się nie dzieje z temperaturą wzrosły do 3500. Czyli sukces. Jeśli do końca wakacji nie uda mi się doczyścić układu chłodzenia, po prostu zainwestuję i wymienię chłodnicę i nagrzewnicę. O końcowych efektach czyszczenia jeszcze poinformuję.

#9 OFFLINE   Magick

Magick
  • 4 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 10 lipca 2011 - 17:36

Panowie
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Problem został usunięty.
Wywaliłem uszczelkę pod głowicą, okazało się, że była do wymiany.
Teraz nie wywala płynu, zupełnie inaczej przyspiesza i jest chyba ok.
Pozdrawiam

#10 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 lipca 2011 - 19:09

Wywaliłem uszczelkę pod głowicą, okazało się, że była do wymiany.

A ile cię to kosztowało??

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lipca 2011 - 19:26

A ile cię to kosztowało??

Jak kolega pisze że wywalił to znaczy że wywalił i jeździ bez... :jump:
a tak serio to ciekaw jestem czy w 1000zł się zmieścił(z robotą). ?

#12 OFFLINE   Magick

Magick
  • 4 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 13:48

Kosztowało mnie to 800 zł, ale gość, który mi to robił policzył tylko za części i płyny. Nie wziął kasy za robociznę, gdyż jest to gość od którego kupiłem to auto i poczuł się trochę współwinny :)

#13 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 11 lipca 2011 - 22:12

zalałem układ octem, pojeździłem tydzień, zlałem. To co zobaczyłem, przeszło moje oczekiwania. Woda miała kolor jakbym cegłę w niej rozpuścił. Teraz ciepło to jeżdżę na wodzie, raz w tygodniu czyszczę układ i zalewam czystą wodą. Jak na razie maksymalne obroty przy których nic się nie dzieje z temperaturą wzrosły do 3500. Czyli sukces. Jeśli do końca wakacji nie uda mi się doczyścić układu chłodzenia, po prostu zainwestuję i wymienię chłodnicę i nagrzewnicę. O końcowych efektach czyszczenia jeszcze poinformuję.


Przy okazji zbieraj też na nową pompę - woda w przeciwieństwie do płynu chłodniczego nie ma własności smarnych. Za tą wiedzę zapłaciłem prawie 700pln. PZDR

#14 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 lipca 2011 - 14:29

Za tą wiedzę zapłaciłem prawie 700pln


To w jakim aucie??

#15 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lipca 2011 - 20:05

Panowie
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Problem został usunięty.
Wywaliłem uszczelkę pod głowicą, okazało się, że była do wymiany.
Teraz nie wywala płynu, zupełnie inaczej przyspiesza i jest chyba ok.
Pozdrawiam

Niestety trafiłem z tą uszczelką, ale ważne, że autko już nie wywala płynu.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#16 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 12 lipca 2011 - 21:44

To w jakim aucie??

Tak się składa, że 'genialny' pomysł popełniłem na pojeździe swoim i żony.:masakra: