Rano po wyjechaniu patrzę na temperaturę i jest 100(po ok. 3km prawie jak trasa) No nic, jadę dalej i temperatura hop jeszcze do góry do tej ostatniej kreski przed czerwoną, nawet ciut powyżej, szybko zjeżdżam na pobocze i gaszę silnik. Wskazówka "opadła" do czerwonej kreski i natychmiast na sam dół. Od razu przekręciłem kluczyk bez odpalania i wskazówka podniosła się do 90, pojechałem dalej i trzmała się na środku między 90 a 100. Co o tym sądzić? Mój pierwszy samochód tak załatwiłem więc jestem na temperaturę wyczulony.
Zastanawia mnie też dlaczego wskazówka podnosi się podskokami, nie zawsze ale często. Mam też coś takiego czasami że po zgaszeniu silnika temperatura zamiast opadać to rośnie, potem oczywiście zaczyna opadać
0
temperatura, się zdenerwowalem
Rozpoczęte przez
kraiczek
, 21 cze 2007, 17:01
10 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 17:07
Myślę, że termotat się przycina i nie otwiera. Może trzebago wymienić (jeśli czujnik temp. jest OK)
#3 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 17:47
Następnym razem wysiąde i chwycę jakąś rurę bo jeżeli to termostat to powinny być zimne?, jednak czy temp. może spaść w ciągu kilku sekund ze 105 do 90?potem odpaliłem i szybko do 95 i tak się już zatrzymało...
#4 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 18:12
oczywiscie ze moze i jest to typowy objaw padnietego termostatu - zgasiles silnik (to byl blad) i cisnienie spowodowalo chwilowe otwarcie termostatu.
Na drugi raz polecam nie gasic tylko stanac ogrzewanie na max dmuchawa na max i jak zbijesz przed 100 to dopiero zgas.
Jezeli jeszcze raz tak bedzie to sprawdz jak weze przy temp powyzej 95 gorny i dolny waz termostatu ma byc jednakowo goracy.
Pozdrawiam
Na drugi raz polecam nie gasic tylko stanac ogrzewanie na max dmuchawa na max i jak zbijesz przed 100 to dopiero zgas.
Jezeli jeszcze raz tak bedzie to sprawdz jak weze przy temp powyzej 95 gorny i dolny waz termostatu ma byc jednakowo goracy.
Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#5 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 18:44
tanie te termostaty:) Łatwo wymienić samemu i czy przy robieniu razem z rozrządem jest łatwiej? Chciałbym to zrobić samemu bo nie wyrobię, mam jeszcze spore wyciki oleju po prawej bardzo nisko ale nie z miski olejowej,leci chyba głównie podczas jazdy bo wachacz jest mokry...i coraz bardziej
A jeszcze co do celcjuszy to u mnie raczej ciągle powyżej 95st, w mieście dochodzi w ok 100
A jeszcze co do celcjuszy to u mnie raczej ciągle powyżej 95st, w mieście dochodzi w ok 100
#6 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 18:46
na forum chyba jest manual, nic trudnego
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#7 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 06:43
A ja uważam, że skoki wskazówki temperatury spowodowane są albo zbyt duzym poborym prądu albo słabym przewodnictwem prądu na stykach.
#8 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 07:10
podłącze sie do tematu co by nowego nie zakladac.
Mam pytanie: przy jakiej temperaturze powinien sie otwierac termostat? I przy jakiej włącza sie wentylator chlodnicy? Dotyczy Omki 2,0 16V.
U mnie tez dziwnie wysoko. Ponad 95 i tak sie utrzymuje. A dzis w korku podeszło cos koło 98(?) i spadła po chwili (jak sądze wlaczyl sie wentyl. albo termo sie otworzył) Czy to normalne??
Mam pytanie: przy jakiej temperaturze powinien sie otwierac termostat? I przy jakiej włącza sie wentylator chlodnicy? Dotyczy Omki 2,0 16V.
U mnie tez dziwnie wysoko. Ponad 95 i tak sie utrzymuje. A dzis w korku podeszło cos koło 98(?) i spadła po chwili (jak sądze wlaczyl sie wentyl. albo termo sie otworzył) Czy to normalne??
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc
#9 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 07:25
termostat w 2,0 16v zaczyna otwierac sie przy 92-93 a konczy gdzies kolo 102-105 a wiec temp. do 100 jet teoretycznie norma. Wentylator zaczyna odpalac cos delikatnie powyzej 95 nie wiem dokladnie niech ktos mnie poprawi.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#10 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 22:33
wymienię termostat, płyn i czujnik temperatury...tylko jak go wymienić bez wyjmowania silnika??przy sprzedaży handlarz go po omacku wciskał pół godziny a co dopiero wymienić...
mam 2.0 16v, jak tylko będę mógł to zmienię to w opisie.
mam 2.0 16v, jak tylko będę mógł to zmienię to w opisie.
#11 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2007 - 18:16
najlepiej dostac sie od dolu ostatnio mi spadl pojechalem na kanal latarka w łapke od kierowcy druga reka od strony pasazera wymacałem zaraz nad połaczeniem skrzyni z silnikiem cążkami zacisnąłem i ok niestety ledwo go widać jak sie głęboko glowe wcisnie bez rozbierania czegokolwiek polecam uzyc kamerke jezeli jest taka mozliwosc
- [you:5c6bb13344] pozdrówki
- omAB