Mam pytanko, może dziwne ale nie jestem pewny więc spytam.
W jaki sposób należy jeździć aby prawidłowo zebrać punkty mapy benzynowej dla dalszych ustawień mapy LPG?
Jaki styl jazdy, w jakim zakresie obrotów itd.
Pierwszy raz się będę zabierał za to i chciałbym wiedzieć jak to wykonać prawidłowo.


Zbieranie mapy benzynowej - jak jeździć?
Rozpoczęte przez
irzyk
, 20 cze 2011, 14:23
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 14:23
#2
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 15:40
bym powiedział że normalnie, ale również musisz padlinę pogonić do odcinki, by się nie okazało że powyżej 5000rpm nie ma mocy... czyli w całym zakresie obrotów...
#3
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 18:45
Musisz odpalić kompa i w locie obserwować, jak się rysuje mapa, część jazdy ma być delikatna część normalna a część pod obciążeniem np 60-80 5bieg i gaz w podłodze, taka sama jazda ma być na PB i póżniej na LPG, nie proponuje w korkach wiec wybierz godziny wieczorne a i przejedz ok 10km na PB i tyle samo na LPG. Przynajmniej tak z gazierzem jeździłem
#4
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 19:22
Ja też jeździłem podobnie jak piszecie, przy czym w 2 osoby jest łatwiej ob jedna obserwuje i mówi czy dodać gazu, czy trzymać stałe obroty, czy gazu odjąć itd.
Bujałem 160 na 3 biegu (czyli pod 6000 obr), na 4 biegu normalnie na 5 też(oraz na 5 od 45-50 km/h do 120-130), żeby zaobserwować jak się zbiera i jak punkty rysuje. Zrobiłem więcej bo ze 20 km na lpg i 20 km na PB wtedy, ale gość mi to fajnie ustawił
Bujałem 160 na 3 biegu (czyli pod 6000 obr), na 4 biegu normalnie na 5 też(oraz na 5 od 45-50 km/h do 120-130), żeby zaobserwować jak się zbiera i jak punkty rysuje. Zrobiłem więcej bo ze 20 km na lpg i 20 km na PB wtedy, ale gość mi to fajnie ustawił

#5
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 19:31
ja tam pojechałem sobie po prostu na A1... muszę coś więcej dodawać
??

#6
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 20:13
To podpowiedz jak Ty to robisz to też się pośmiejemy.Śmiac mi sie chce od tych procedur........:jump:
#7
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 21:05
irzyk mi kiedyś beast poradził, żeby po skasowaniu map zrobić na Pb ze 100km na trasie z różnymi prędkościami. Na trasie dlatego, że łatwiej przyśpieszyć i ciągle się jedzie (teoretycznie). Potem przerzucić na LPG. Zrobiłem tak przy okazji robiąc trasę Wrocław - Praga - Wrocław. Na LPG jechałem różnie od 90-140km/h, średnie spalanie wyszło mi 12,5l/100km
Nie wiem czy te zebranie mapy benzyny na takim długim odcinku czyli 100km to spowodowało. Słyszałem również od innych osób, żeby zrobić 10-20km na Pb a potem jeździć. Mapy zbiorą się ale będzie to trwało o wiele dłużej. Może wypowie się ktoś jeszcze kto wie OCB
P.S.: Jakiś czas temu odłączyłem aku i później nie zbierałem map, nie zauważyłem innego spalania czy róźnicy w zbieraniu się auta
P.S. 2: To mój 555 spam-post


P.S.: Jakiś czas temu odłączyłem aku i później nie zbierałem map, nie zauważyłem innego spalania czy róźnicy w zbieraniu się auta
P.S. 2: To mój 555 spam-post

Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#8
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 17:54
Z moich obserwacji:
Na początku mapy zbierać z laptopem-na bieżąco widzisz, w których zakresach jest mało punktów.
Potem ustawić wstępnie mnożnik.
Potem od nowa skasować same mapy i pozbierać od nowa z laptopem.
Sprawdzić czy się nie rozjeżdżają, skorygować i tak parę razy w kółko, aż mapy się będą pokrywać.
Potem pojeździć z tydzień i sprawdzić czy się nie rozjechały, ewentualnie skorygować mnożnik bez kasowania map.
Zaletą sprawdzenia po tygodniu, jest to, przez ten tydzień mapy się uśrednią.
Po jednodniowej regulacji, po miesiącu okazywało się, że mi się trochę rozjeżdżały.
Po tygodniowej regulacji, po 2 miesiącach mapy praktycznie w tym samym miejscu.
Na początku mapy zbierać z laptopem-na bieżąco widzisz, w których zakresach jest mało punktów.
Potem ustawić wstępnie mnożnik.
Potem od nowa skasować same mapy i pozbierać od nowa z laptopem.
Sprawdzić czy się nie rozjeżdżają, skorygować i tak parę razy w kółko, aż mapy się będą pokrywać.
Potem pojeździć z tydzień i sprawdzić czy się nie rozjechały, ewentualnie skorygować mnożnik bez kasowania map.
Zaletą sprawdzenia po tygodniu, jest to, przez ten tydzień mapy się uśrednią.
Po jednodniowej regulacji, po miesiącu okazywało się, że mi się trochę rozjeżdżały.
Po tygodniowej regulacji, po 2 miesiącach mapy praktycznie w tym samym miejscu.
#9
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2011 - 05:09
O ile to jest stag 300 plus to do strojenia spokojnie można użyć ISA2. A jak się pozbierają mapy benzyny to można autoadaptacje wyłączyć. Przed strojeniem należy oczywiście wyzerować adaptacje benzyny w ECU, zrobić minimum 50 km na benzynie i można stroić gaz.