Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbieranie mapy benzynowej - jak jeździć?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2011 - 14:23

Mam pytanko, może dziwne ale nie jestem pewny więc spytam.
W jaki sposób należy jeździć aby prawidłowo zebrać punkty mapy benzynowej dla dalszych ustawień mapy LPG?
Jaki styl jazdy, w jakim zakresie obrotów itd.
Pierwszy raz się będę zabierał za to i chciałbym wiedzieć jak to wykonać prawidłowo.

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2011 - 15:40

bym powiedział że normalnie, ale również musisz padlinę pogonić do odcinki, by się nie okazało że powyżej 5000rpm nie ma mocy... czyli w całym zakresie obrotów...

#3 OFFLINE   Kula69

Kula69
  • 65 postów
  • Dołączył: 28-08-2010
  • Skąd: Warszawa Ursynów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 czerwca 2011 - 18:45

Musisz odpalić kompa i w locie obserwować, jak się rysuje mapa, część jazdy ma być delikatna część normalna a część pod obciążeniem np 60-80 5bieg i gaz w podłodze, taka sama jazda ma być na PB i póżniej na LPG, nie proponuje w korkach wiec wybierz godziny wieczorne a i przejedz ok 10km na PB i tyle samo na LPG. Przynajmniej tak z gazierzem jeździłem

#4 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:22

Ja też jeździłem podobnie jak piszecie, przy czym w 2 osoby jest łatwiej ob jedna obserwuje i mówi czy dodać gazu, czy trzymać stałe obroty, czy gazu odjąć itd.
Bujałem 160 na 3 biegu (czyli pod 6000 obr), na 4 biegu normalnie na 5 też(oraz na 5 od 45-50 km/h do 120-130), żeby zaobserwować jak się zbiera i jak punkty rysuje. Zrobiłem więcej bo ze 20 km na lpg i 20 km na PB wtedy, ale gość mi to fajnie ustawił:)

#5 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:31

ja tam pojechałem sobie po prostu na A1... muszę coś więcej dodawać :D??

#6 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2011 - 20:13

Śmiac mi sie chce od tych procedur........:jump:

To podpowiedz jak Ty to robisz to też się pośmiejemy.

#7 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 czerwca 2011 - 21:05

irzyk mi kiedyś beast poradził, żeby po skasowaniu map zrobić na Pb ze 100km na trasie z różnymi prędkościami. Na trasie dlatego, że łatwiej przyśpieszyć i ciągle się jedzie (teoretycznie). Potem przerzucić na LPG. Zrobiłem tak przy okazji robiąc trasę Wrocław - Praga - Wrocław. Na LPG jechałem różnie od 90-140km/h, średnie spalanie wyszło mi 12,5l/100km :) Nie wiem czy te zebranie mapy benzyny na takim długim odcinku czyli 100km to spowodowało. Słyszałem również od innych osób, żeby zrobić 10-20km na Pb a potem jeździć. Mapy zbiorą się ale będzie to trwało o wiele dłużej. Może wypowie się ktoś jeszcze kto wie OCB ;)


P.S.: Jakiś czas temu odłączyłem aku i później nie zbierałem map, nie zauważyłem innego spalania czy róźnicy w zbieraniu się auta

P.S. 2: To mój 555 spam-post ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#8 OFFLINE   Lucas25

Lucas25
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 lipca 2011 - 17:54

Z moich obserwacji:
Na początku mapy zbierać z laptopem-na bieżąco widzisz, w których zakresach jest mało punktów.
Potem ustawić wstępnie mnożnik.
Potem od nowa skasować same mapy i pozbierać od nowa z laptopem.
Sprawdzić czy się nie rozjeżdżają, skorygować i tak parę razy w kółko, aż mapy się będą pokrywać.
Potem pojeździć z tydzień i sprawdzić czy się nie rozjechały, ewentualnie skorygować mnożnik bez kasowania map.
Zaletą sprawdzenia po tygodniu, jest to, przez ten tydzień mapy się uśrednią.
Po jednodniowej regulacji, po miesiącu okazywało się, że mi się trochę rozjeżdżały.
Po tygodniowej regulacji, po 2 miesiącach mapy praktycznie w tym samym miejscu.

#9 OFFLINE   kgreg

kgreg
  • 59 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: SBE

Napisany 15 lipca 2011 - 05:09

O ile to jest stag 300 plus to do strojenia spokojnie można użyć ISA2. A jak się pozbierają mapy benzyny to można autoadaptacje wyłączyć. Przed strojeniem należy oczywiście wyzerować adaptacje benzyny w ECU, zrobić minimum 50 km na benzynie i można stroić gaz.

#10 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2011 - 09:16

Sterownik to Zenit.