

przekładnia kierownicza 2,5 v6
#1
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 07:41
mam małe pytanko. leci mi ostro z przekładni kierowniczej którą zamierzam wymienić bo zakupiłem już drugą. problem tkwi w jej wymianie. o tu nasuwa się pytanie czy ktoś już wymieniał ją w silnikach v6. w 2litrowym silniku jest dość sporo miejsca żeby ją wymienić niestety w V jest go brak. wstawiłem go do mechanika i stwierdził że trzeba podnieść silnik inaczej nie ma jak jej wyjąć. widziałem różnice dostępu rzędówki i v i jest ogromna ale czy konieczne jest to co powiedzieli???
#2
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 09:37
#3
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 10:14
#4
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 17:21

#5
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2011 - 20:55
#6
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 17:31
#7
OFFLINE
Napisany 24 września 2011 - 19:13
oczywiście przekładnia została bo ciężkich bólach naprawiona. jeśli chodzi o wyjęcie jej niestety ale 2,5 litra w górę konieczne jest zdjęcie silnika z poduszek i odkręcenie kolektora.
Witam.Mam ten sam problem.Moje pytako; mozna ja uszczelnic czy odrazu trzeba szukac drugiej?
#8
OFFLINE
Napisany 24 września 2011 - 19:18
mozna ja uszczelnic
szkoda zachodu , szukaj drugiej
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9
OFFLINE
Napisany 25 września 2011 - 08:17
#10
OFFLINE
Napisany 25 września 2011 - 10:07
no i oczywiście należy wyczyścić wałek, gdyż on rdzewieje i tworzą sie takie wżery i przez to cieknie, dodatkowo uszkadza owe uszczelki.. ja to czyscilem papierem, ale moze warto by przetoczyć..
no i podstawowa sprawa, możemy spróbować uszczelnić przekładnie jeżeli ją sami bedziemy wyciągać. bo jesli to bedzie robił mechanik to szkoda wydawać dwa razy pieniadze za montaż/demontaż jesli okaże sie że cieknie..
#11
OFFLINE
Napisany 25 września 2011 - 12:30
uszczelnienie przekładni nie jest wielka filozofią.. mi ciekła z dołu znad wąsa.. no i trzymając się zasady, że " popsutego popsuc sie nie da" to ją uszczelniłem.. wymieniłem jeden pierscień i oring na wałku, dodatkowo wymieniłem oring na górze, ponieważ uszkodziłem przy rozbieraniu.. koszt tych uszczelek to niecałe 10 zł..
no i oczywiście należy wyczyścić wałek, gdyż on rdzewieje i tworzą sie takie wżery i przez to cieknie, dodatkowo uszkadza owe uszczelki.. ja to czyscilem papierem, ale moze warto by przetoczyć..
no i podstawowa sprawa, możemy spróbować uszczelnić przekładnie jeżeli ją sami bedziemy wyciągać. bo jesli to bedzie robił mechanik to szkoda wydawać dwa razy pieniadze za montaż/demontaż jesli okaże sie że cieknie..
Dzieki wielkie.Zdemontuje i moze zaryzykuje z uszczelnieniem.a byla tutaj mowa o unoszeniu silnika do gory....Da sie ja wyjac bez podnoszenia?
#12
OFFLINE
Napisany 25 września 2011 - 12:43
#13
OFFLINE
Napisany 26 września 2011 - 19:20
#14
OFFLINE
Napisany 28 września 2011 - 22:11
#15
OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 15:55
#16
OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 08:33
Dzieki wielkie.Zdemontuje i moze zaryzykuje z uszczelnieniem.a byla tutaj mowa o unoszeniu silnika do gory....Da sie ja wyjac bez podnoszenia?
Ponieważ jestem teraz na etapie wymiany przekładni w swoim samochodzie zainstalowałem sobie TISa. Wg instrukcji tam zamieszczonej, w V6 nie trzeba podnosić silnika.
Oto co napisali w TIS:

Jednym słowem da się, ale nie jest prościej.
#17
OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 21:15
#18
OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 21:38
#19
OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 22:03
moze zabrzmi to glupio ale czy to jest typowe o silniku v6 w omedze? z tego co wiem nie da sie wykrecic srob nawet bo przeszkadza silnik.
Śruby możesz wykręcić od strony koła, a przy przekładni tylko oczkowym trzymać.
Ale osobiście współczuję. Dzisiaj wymieniałem maglownice w swojej omedze i powiem szczerze, że to masakra nawet przy 2.0 .
Może trzasnę jakiegoś toutriala.... zrobiłem kilka fotek. będzie dla potomności.
#20
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2011 - 22:58