Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przekładnia kierownicza 2,5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   LoCoS

LoCoS
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2011

Napisany 19 czerwca 2011 - 07:41

witam.
mam małe pytanko. leci mi ostro z przekładni kierowniczej którą zamierzam wymienić bo zakupiłem już drugą. problem tkwi w jej wymianie. o tu nasuwa się pytanie czy ktoś już wymieniał ją w silnikach v6. w 2litrowym silniku jest dość sporo miejsca żeby ją wymienić niestety w V jest go brak. wstawiłem go do mechanika i stwierdził że trzeba podnieść silnik inaczej nie ma jak jej wyjąć. widziałem różnice dostępu rzędówki i v i jest ogromna ale czy konieczne jest to co powiedzieli???

#2 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2011 - 09:37

kiedys to robiłem z tego co pamiętam to silnika nie ruszałem ale wywaliłem serwo ,abs ,rurke od klimy,
auto serwis

#3 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 19 czerwca 2011 - 10:14

Też podłączem się do pytania.Czy ktoś może napisać krok po kroku jak wymienić przekładnie bez podnoszenia silnika.

#4 OFFLINE   LoCoS

LoCoS
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2011

Napisany 20 czerwca 2011 - 17:21

ale w jakiej wersji silnikowej to robiles ?? to jest wazne bo w 2 litrowkach wlasnie sie tak wymienia w 2,5 juz jest kolosalny problem. dzisiaj jeden zaklad mechaniczny poprostu odmowil mi naprawy bo jest to zbyt skomplikowane i zablokuje im kanal na conajmniej 2 dni :)

#5 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2011 - 20:55

robiłem to w 2.5 X25XE z ciekawosci sprawdziłem w tisie i nic tam nie ma o podnoszeniu silnika ,trzeba jednak zdac sobie sprawe że każdy mechanik ma swoje myki i jesli podniesienie silnika pomoże w łatwiejszym dostępie to jego sprawa
auto serwis

#6 OFFLINE   LoCoS

LoCoS
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2011

Napisany 22 września 2011 - 17:31

oczywiście przekładnia została bo ciężkich bólach naprawiona. jeśli chodzi o wyjęcie jej niestety ale 2,5 litra w górę konieczne jest zdjęcie silnika z poduszek i odkręcenie kolektora.

#7 OFFLINE   Mariusz 88sw

Mariusz 88sw
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-09-2011
  • Skąd: EBE

Napisany 24 września 2011 - 19:13

oczywiście przekładnia została bo ciężkich bólach naprawiona. jeśli chodzi o wyjęcie jej niestety ale 2,5 litra w górę konieczne jest zdjęcie silnika z poduszek i odkręcenie kolektora.


Witam.Mam ten sam problem.Moje pytako; mozna ja uszczelnic czy odrazu trzeba szukac drugiej?

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2011 - 19:18

mozna ja uszczelnic


szkoda zachodu , szukaj drugiej

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   LoCoS

LoCoS
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2011

Napisany 25 września 2011 - 08:17

to fakt za długo to nie wytrzymuje. wymiana na używaną jest tańsza opcja lecz nie koniecznie dobra, skąd wiesz w jakim jest ona stanie i jak długo będzie działać. Warto przemyśleć o regeneracji maglownicy. Wydostanie jej w v6 jest nie lada sztuką, rozmawiam właśnie tu z kolegą z forum i ma ten sam problem co ja miałem. Nikt nie chce się podjąć takiej naprawie dlatego ze zajmujesz kanał na parę dni. Jest zakład w łodzi który profesjonalnie zajmuje się wymianą i regeneracją maglownic. http://maglownice.polskareklama.pl/ http://maglownica.com/. Posiadają jedenaście podnośników dlatego podejmuja się bez problemu takim naprawą. Do tego dochodzą uszczelki pod kolektorem, poduszki pod silnikiem, chyba że miałeś wymieniane i masz całe jeśli nie to trzeba sie liczyć z wymianą. Po tylu latach to guma traci swoje właściwości i jest krucha jeśli nawet masz całe.

#10 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 25 września 2011 - 10:07

uszczelnienie przekładni nie jest wielka filozofią.. mi ciekła z dołu znad wąsa.. no i trzymając się zasady, że " popsutego popsuc sie nie da" to ją uszczelniłem.. wymieniłem jeden pierscień i oring na wałku, dodatkowo wymieniłem oring na górze, ponieważ uszkodziłem przy rozbieraniu.. koszt tych uszczelek to niecałe 10 zł..

no i oczywiście należy wyczyścić wałek, gdyż on rdzewieje i tworzą sie takie wżery i przez to cieknie, dodatkowo uszkadza owe uszczelki.. ja to czyscilem papierem, ale moze warto by przetoczyć..

no i podstawowa sprawa, możemy spróbować uszczelnić przekładnie jeżeli ją sami bedziemy wyciągać. bo jesli to bedzie robił mechanik to szkoda wydawać dwa razy pieniadze za montaż/demontaż jesli okaże sie że cieknie..

#11 OFFLINE   Mariusz 88sw

Mariusz 88sw
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-09-2011
  • Skąd: EBE

Napisany 25 września 2011 - 12:30

uszczelnienie przekładni nie jest wielka filozofią.. mi ciekła z dołu znad wąsa.. no i trzymając się zasady, że " popsutego popsuc sie nie da" to ją uszczelniłem.. wymieniłem jeden pierscień i oring na wałku, dodatkowo wymieniłem oring na górze, ponieważ uszkodziłem przy rozbieraniu.. koszt tych uszczelek to niecałe 10 zł..

no i oczywiście należy wyczyścić wałek, gdyż on rdzewieje i tworzą sie takie wżery i przez to cieknie, dodatkowo uszkadza owe uszczelki.. ja to czyscilem papierem, ale moze warto by przetoczyć..

no i podstawowa sprawa, możemy spróbować uszczelnić przekładnie jeżeli ją sami bedziemy wyciągać. bo jesli to bedzie robił mechanik to szkoda wydawać dwa razy pieniadze za montaż/demontaż jesli okaże sie że cieknie..


Dzieki wielkie.Zdemontuje i moze zaryzykuje z uszczelnieniem.a byla tutaj mowa o unoszeniu silnika do gory....Da sie ja wyjac bez podnoszenia?

#12 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 25 września 2011 - 12:43

wlasnie mi wyciagal mechanior , z tym ze ja mam 2.0 16V, przeszukaj jeszcze forum bo w ktoryms z tematów tez chłopaki regenerowali przekładnie.. powodzenia

#13 OFFLINE   LoCoS

LoCoS
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2011

Napisany 26 września 2011 - 19:20

nie kolega posiada wersje 2 litrowa gdzie mozna wyjac przekladnie bez ruszania silnika. w wersjach 2,5 i wyzej niestety trzeba to robic, dlatego dalem propozycje regeneracji.

#14 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 28 września 2011 - 22:11

Ja mam pytanie jaka jest rozsądna cena za wymianę przekładni a gdzie zaczyna się naciąganie przy silniku 2.5

#15 OFFLINE   jankes1111

jankes1111
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Wierzbica Górna

Napisany 29 września 2011 - 15:55

Przy wymianie przekładni jest bardzo dużo roboty trzeba ściągnąć serwo, kolektor wydechowy ja załpaciłem za wymine rozrusznika i przekładni 300zł.

#16 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 03 października 2011 - 08:33

Dzieki wielkie.Zdemontuje i moze zaryzykuje z uszczelnieniem.a byla tutaj mowa o unoszeniu silnika do gory....Da sie ja wyjac bez podnoszenia?


Ponieważ jestem teraz na etapie wymiany przekładni w swoim samochodzie zainstalowałem sobie TISa. Wg instrukcji tam zamieszczonej, w V6 nie trzeba podnosić silnika.
Oto co napisali w TIS:
Dodany obrazek

Jednym słowem da się, ale nie jest prościej.

#17 OFFLINE   LoCoS

LoCoS
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2011

Napisany 03 października 2011 - 21:15

moze zabrzmi to glupio ale czy to jest typowe o silniku v6 w omedze? z tego co wiem nie da sie wykrecic srob nawet bo przeszkadza silnik.

#18 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 03 października 2011 - 21:38

niedawno osobiście wymienialem magiel w mojej V6 -trzeba bylo unieść lapę od silnika ,wymontować serwo ,rozszczelnić klimę (250zyla za nabicie) ,sa tacy co potrafią wyjąć magiel dolem ale mnie się ta sztuka nie udala -ustrojstwo wyszlo górą -jednym zdaniem- kupa roboty .

#19 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 03 października 2011 - 22:03

moze zabrzmi to glupio ale czy to jest typowe o silniku v6 w omedze? z tego co wiem nie da sie wykrecic srob nawet bo przeszkadza silnik.


Śruby możesz wykręcić od strony koła, a przy przekładni tylko oczkowym trzymać.
Ale osobiście współczuję. Dzisiaj wymieniałem maglownice w swojej omedze i powiem szczerze, że to masakra nawet przy 2.0 .
Może trzasnę jakiegoś toutriala.... zrobiłem kilka fotek. będzie dla potomności.

#20 OFFLINE   Dymek

Dymek
  • 126 postów
  • Dołączył: 07-03-2010
  • Skąd: Pierwoszyno k.Gdyni

Napisany 05 grudnia 2011 - 22:58

Mam pytanie odnosnie tak zwanej "śrubki" na przekladni, niektorzy pisza ze mozna ja podkrecic zeby zniwelowac lekki luz na kierownicy. bo cale zawieszenie zrobione i luzow nie ma i zostanie wyczuwalny ewidentny lekki luz na kierownicy. NIe mam pojecia gdzei ona jest i gdzie jej szukac. Moglby ktos podac jakies zdjecie gdzei to sie znajduje i moze jakiej podpowiedzi jak to zrobic bo jest to denerwujace.