Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatronik i obieg wewnętrzny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   anjko

anjko
  • 46 postów
  • Dołączył: 30-04-2011
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 czerwca 2011 - 09:29

Witam!
Kilka pytani odnośnie działania obiegu wewnętrznego. Wiem że było już mnóstwo razy, przeglądałem wiele tematów, ale przeważnie sprawa dotyczy nie działającego obiegu.
U mnie jest trochę inaczej obieg działa tylko za często :)

Generalnie sprawa wygląda tak gdy silnik zgaszony klapa obiegu otwarta. Odpalam silnik klapa się zamyka.Czyli obieg włączony. Mimo tego że lampka na guziku się nie pali.
Czytałem że klimatronik sam sobie włącza obieg żeby szybciej schłodzić lub ogrzać wnętrze. Wszystko ok. Rozumiem na automacie niech sobie robi co chce byle skutecznie. Ale jak wyłączę automat i daje ECO czyli wyłączam też klimę to wtedy obieg i tak jest włączony. Bez sensu kompletnie mieli tylko gorące powietrze w środku auta które stało 5 godzin na słońcu.
Pierwsze co pomyślałem sobie że zawór od sterowania obiegiem jest zacięty w pozycji "otwarty" Ale jak włączę nadmuch na szybę to obieg się wyłącza czyli tak jak powinno być. Wniosek z tego że zawór jak i sam siłownik jest sprawny.

Najbardziej denerwuje mnie to że w momencie jak sam sobie zamyka obieg to nie zapala lampki na przycisku przez co nawet nie wiadomo że obieg jest włączony.

Generalnie kilka razy miałem taką sytuację że rano wchodzę do auta to po odpaleniu auta świeciła się lampka na wyłączniku obiegu. Mimo że gasząc auto wieczorem obieg na pewno nie był włączony.
Dlatego właśnie zacząłem drążyć temat i zacząłem zaglądać pod filtr pyłkowy.

Po resecie klimatronika już lampka na guziku z rana się nie zapala ale obieg mimo to i tak jest włączony jak opisałem wyżej.
Podsumowując jeżdząc po mieście na krótkich odcinkach obieg jest cały czas włączony chyba że dam nadmuch na szybę. Wtedy zaś nie leci powietrze z kratek nawiewu i na tył. Co przy takich temperaturach jest bardzo uciążliwe.
Nie wiem jak to jest po trasie ponieważ auto mam od niedawna. I jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić.
Aha no i jeszcze naciskając przycisk obiegu nic się nie dzieje tylko zapala się na nim lampka, a obieg i tak jest cały czas zamknięty.

A jak to wygląda u was???

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 czerwca 2011 - 12:17

A jak to wygląda u was


Nie wiem jak jest w B, ale w BFL jest czujnik jakosci powietrza i on decyduje o obiegu powietrza w kabinie. U siebie taki miałem, zdemontowałem go i jest spokój, sam decyduję jakie powietrze "wąchać";)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   anjko

anjko
  • 46 postów
  • Dołączył: 30-04-2011
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 czerwca 2011 - 19:13

Wie ktoś może gdzie jest ten czujnik w B? Ten w panelu to chyba jest czujnik temperatury jeśli się nie mylę.

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 czerwca 2011 - 20:57

gdzie jest ten czujnik w B


W Bfl jest pod podszybiem, nad filtrem przeciwpyłkowym (obok zasobnika podciśnienia). Może w B jest w tym samym miejscu.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2011 - 21:02

Wie ktoś może gdzie jest ten czujnik w B?

w tych modelach nie było takiego czujnika

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 czerwca 2011 - 17:14

Nie wiem jak jest w B, ale w BFL jest czujnik jakosci powietrza i on decyduje o obiegu powietrza w kabinie. U siebie taki miałem, zdemontowałem go i jest spokój, sam decyduję jakie powietrze "wąchać";)


zdemontowałeś? zastanawiam się po co - przecież by czujnik decydował o obiegu zamkniętym trzeba go do tego 'zmusić'

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 czerwca 2011 - 19:18

zdemontowałeś? zastanawiam się po co


Żeby nie mieć zaparowanych szyb (szczególnie w mieście).

przecież by czujnik decydował o obiegu zamkniętym trzeba go do tego 'zmusić'


Zgadza się, lecz kiedy czujnik nie działa jak należy tj: powietrze w/g niego jest złej jakości, wtedy obieg wewnętrzny jest włączony, za jego (czujnika) przyczyną.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 czerwca 2011 - 20:25

Żeby nie mieć zaparowanych szyb (szczególnie w mieście).



Zgadza się, lecz kiedy czujnik nie działa jak należy tj: powietrze w/g niego jest złej jakości, wtedy obieg wewnętrzny jest włączony, za jego (czujnika) przyczyną.


ale dopóki włączysz trybu automatycznego (i wcale nie chodzi o użycie przycisku z napisem "auto", lecz o przycisk z kółkiem ze strzałek i literą A w środku) to czujnik i tak nie działa
ponadto czujnik można uruchomić tylko przy pracującej klimie, a wówczas trudno o zaparowanie szyb

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 czerwca 2011 - 21:38

v

ale dopóki włączysz trybu automatycznego (i wcale nie chodzi o użycie przycisku z napisem "auto", lecz o przycisk z kółkiem ze strzałek i literą A w środku) to czujnik i tak nie działa
ponadto czujnik można uruchomić tylko przy pracującej klimie, a wówczas trudno o zaparowanie szyb


No tak głęboko nie wnikałem w schematy działania "klimatronika".
Dla mnie najważniejsze jest to, iż kłopot z parującymi szybami został rozwiązany, pomimo "tjunerskiego" rozwiązania;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   anjko

anjko
  • 46 postów
  • Dołączył: 30-04-2011
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 20 czerwca 2011 - 07:23

My tu gadu gadu a może ktoś podpowie jak to jest w B z tym nieszczęsnym obiegiem :)

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 czerwca 2011 - 09:22

Czytając temat kolegi anjko powiedział bym tak pierwsze to wymiana przycisku obiegu...to że raz lampka nie świeci obiegu nie znaczy ze jest wł...czasem lubi tam nie łączyć..miałem tak kilka razy rozbierałem przycisk kilka razy ale wymieniłem w końcu na inny tak samo miałem z przyciskiem klimy

#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2011 - 09:49

My tu gadu gadu a może ktoś podpowie jak to jest w B z tym nieszczęsnym obiegiem

Obieg w B jest wyłączony, albo włączony. Żadnego automatu do tego nie ma - jest jedynie guzik on/off.

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 czerwca 2011 - 11:30

dodam tylko że mając wł auto na panelu klimy to przy włączeniu obiegu wyłącza się opcja auto a przy ponownym wyłączeniu obiegu powraca samo do auto to takie zauważone u mnie..

#14 OFFLINE   anjko

anjko
  • 46 postów
  • Dołączył: 30-04-2011
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 20 czerwca 2011 - 19:39

właśnie też skłaniam się ku wymianie samego przycisku. Bo dziwne że ten obieg jest cały zamknięty. Otwiera się tylko wtedy jak dam nadmuch na szybę.
Tym bardziej że mam te przyciski bardzo porysowane ( ktoś musiał mieć niezłe pazury).

rafi195 a gdzie kupowałeś przyciski. Tzn chodzi mi czy jakieś podróbki czy oryginał. I jaka to kasa...

#15 OFFLINE   anjko

anjko
  • 46 postów
  • Dołączył: 30-04-2011
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 08 stycznia 2012 - 15:56

Temat trochę zaktualizuję. Wymieniłem wszystkie przyciski bo tak jak wspominałem miałem je porysowane. Udało mi się kupić wszystkie za 40 zeta :) Teraz nawet lampka w ECO mi świeci hehe
Co do obiegu bo o tym jest temat. Przestałem tam zaglądać. W aucie jest ogrzewanie że w majtkach można jechać klimka hula szyby nie parują. Wiec uznałem że wszystko jest sprawne i działa jak należy.

#16 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 listopada 2012 - 06:38

mam pytanie czy bez czujnika jakości powietrza przycisk obiegu zamkniętego nie zaświeci się z literka A jak dwa razy go nacisne ??

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2012 - 22:05

mam pytanie czy bez czujnika jakości powietrza przycisk obiegu zamkniętego nie zaświeci się z literka A jak dwa razy go nacisne ??


z tego co kojarzę to nie. Czyli nie masz czujnika - nie pojawi się "A"
Prawdopodobnie techem można tę opcję aktywować, oczywiście trzeba wówczas podłączyć czujnik, inaczej klimatronik będzie rejestrował błąd czujnika.

#18 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 listopada 2012 - 22:09

a czym sie rózni tech od kts np ?

#19 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2012 - 23:17

a czym sie rózni tech od kts np ?


dwie najważniejsze różnice:
1. techem zrobisz wszystko, kts prawie nic
2. kts 100 zł, tech 10000 zł.