

bez krokowego
#1
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 16:28
mam omegę 2.0 16v gaz II gen. i problem mój polega na tym ze silnik lepiej chodzi na odłączonym silniczku krokowym (tym od benzyny), niż jak go podłącze. o co tu chodzi?
na odłączonym chodzi równo nie falują obroty,trochę słabszy ale nie ma tragedii.
gdy tylko podłącze krokowy to obroty idą do góry (wiadomo więcej powietrza) ale po regulacji obrotów cały czas falują raz wyżej raz niżej aż do zgaśnięcia motoru. silniczki podłączałem już trzy i na każdym jest to samo.
dodam ze podmieniałem przepływomierz i czujnik przepustnicy. bez zmian.... o co chodzi?
auto ma jakieś błędy nie wiem jeszcze jakie bo nie zczytywałem.
#2
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 16:36
#3
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 16:43
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 21:26
silnik chodzi na benzynie z podłączonym silniczkiem krokowym jest ok.
jak przełączę na gaz to zaczynają wariować wolne obroty silnik faluje, do momentu aż odłączę silniczek krokowy, i podkręcę obroty na parowniku no bo są za niskie.
wtedy silnik chodzi stabilnie trzyma obroty (ok 1000obr/min) i po przygazowaniu wraca dość szybko, czego nie robi gdy ma podłączony krokowy.
obroty silnika zasilanego benzyną, reguluje śrubą od przepustnicy.
obroty na gazie tylko na parowniku.
#6
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 21:32
To nie polonez/fiat 125p/126p ze sie obroty ustawia zderzakiem przepustnicyobroty silnika zasilanego benzyną, reguluje śrubą od przepustnicy


A nie lepiej zamiast kombinowac z metodami "kowala" to zrobic porzadek z krokowym i wyregulowac LPG?
#7
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 19:09
delikatnie tak jak być powinno
jakos sobie poradze póki co krokowy odłączony i auto jeździ na lpg
coś czuje ze długo to ja go mieć nie bede....
#8
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 19:20
Czyzby byl w promocyjnej cenie oscylujacej okolo 3 tysi?coraz bardziej żałuje zakupu tego szrota.....
#9
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 11:39
pokazało uszkodzony czujnik wałka rozrządu. auto odcina na benzynie przy 4500 obr.
wymieniłem czujnik .... i dalej to samo.... ten sam błąd
może dlatego ze czujnik kosztował 50 zł ;/
#10
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 11:52
Do Twojego rocznika tylko oryginal.może dlatego ze czujnik kosztował 50 zł ;/
#11
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 18:01
#12
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 20:57
Na simteku 56.1 (a takiego masz wg rocznika) zaden zamiennik nie bedzie poprawnie dzialal.czyli zamiennik to tak samo jak ten uszkodzony?
#13
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 12:25
po sprawdzeniu kodów wyswietla mi:
12 (oczywiste)
13 - sonda lambda (brak sygnału)
21 - czujnik połozenia przepustnicy ( zbyt wys. napięcie)
56 - ????
92 - nieszczesny czujnik połozenia wałka rozrzadu....( ale dlaczego skoro w drugim aucie jest ok???)
jesli cos nie tak to poprawcie mnie.
i co dalej?
wymieniać części czy może to komputer jakiś wadliwy,
#14
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 12:34
Krokowy, napiecie za niskie.56
Sprawdz rozrzad czy sie na znakach zgadza.92 - nieszczesny czujnik połozenia wałka rozrzadu....( ale dlaczego skoro w drugim aucie jest ok?)
#15
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 18:47
a z tym przepływomierzem to co? wymienić czy to jakaś kwestia ustawień?
tak samo z lambdą sprawdzałem kable i jest ok a błąd wyświetla
i tym czujnikiem przepustnicy ([podłączałem tez drugi) błędy dalej są....
jednak wymieniłem rozrząd bo pasek był nadszarpnięty, i trochę strach coby się nie zerwał
z 3 silniczków krokowych (jeden nowy, co prawda z allegro ale...) złożyłem jeden,
błędy dalej są ale silnik chodzi o wiele stabilniej.
już brak mi kasy i pomysłów na to wszystko....

#16
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 18:56
I beda sie wyswietlac dopuki sie ich nie skasuje kompem (nie pamietam czy po ilustam poprawnych uruchomieniach stary simtek je zapomni czy nie).błędy dalej są
CHECK nadal sie swieci?
#17
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 19:12
#18
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2011 - 07:44
dlaczego ten oryginał siemensa ze sprawnego auta nie działa?
a no i patrzyłem na kompa.... nie wiem jaki to jest, naklejka zdarta, nic na nim nie jest napisane. możliwe ze ktoś założył nie taki jak trzeba??? czy byłaby wtedy różnica w pracy silnika??
jak sprawdzałem kody błędów to wyświetla kody dwucyfrowe....
#19
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2011 - 10:49
#20
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2011 - 19:59
kupiłem nowy czujnik siemensa, i dalej błąd...

silnik nadal pracuje w trybie awaryjnym, 4,5 tys i dalej nie pójdzie...
już brak mi sił...
odczytałem kody i znów to samo, 13, 56, 92...
może to komputer się zrypał i widzi cały czas te błędy....
POMOCY!






