Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd przepływomierza, falowanie obrotów na gorącym silniku.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 15 czerwca 2011 - 00:03

WItam, w temacie falujących obrotów niestety nie doszukałem się jakiegoś sensownego rozwiązania mojego problemu. Mianowicie-na czym polega problem:
SIlniczek krokowy OK,
przepływomierz wymieniony w marcu na siemensa z Kolmotu
Sonda lambda nowa z Kolmotu
problemy:
silnik na chłodno pracuje jak należy, nie faluje obrotami.
gdy silnik sie nagrzeje do temperatury powyżej 90 stopni celsjusza zaczyna falować obrotami, zamula się, przy temperaturach około 95 stopni-w fazie gdy co chwila pracuje wentylator co jakiś czas zapala się check- z błędem za niskie nap.-chwilowe, czasem "obecny" czasem "nieobecny" przepływomierza, gdy check się zapala albo wypnie sie wtyk przepływki silnik pracuje idealnie równo. Warunki pracy zczytane z opcoma ( w temperaturach pomiędzy kolejnymi załączeniami wentylatora):
przepływ powietrza-nieco ponad 6 KG i spada minimalnie coraz bardziej, napięcie bodajże około 1,2v oscyluje do 1.25
temperatura czujnika wody na silnik 90-92 stopni(na desce około 95-97)
w dolocie powietrze wg czujnika 35-42 stopni(zależnie od pogody)
Sonda Lambda pokazuje zmiany w Opcomie, chwilę na ubogim (okolice 100mV) chwilę na bogatym(1450mV) z tym że trwa dość długo zanim się zmieni-mogę wziąść oscyloskop i wrazie co pomierzyć przebieg.
check engine co chwila gaśnie i zapala sie na jałowych, natomiast przy przegazówce wartość z przepływki się zmienia i na trochę check gaśnie. Silnik w wysokich temperaturach zamulony.
Teraz pytania:
co to moze być, czy któyś z czujników(może przepływka znów) jest uszkodzony,
czy to może gdzieś lewe powietrze być- ewentualnie czy może to być kwestia zbyt nieszczelnej pokrywy rozrządu(odma nad przepustnicę)
Co ewentualnie posprawdzać(ewentualnie w jaki sposób)?
W razie co dysponuję swoim opcomem i oscyloskopem
Silniczek to X20xev 1998- na nowszym simtecu.

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2011 - 10:26

gdy check się zapala albo wypnie sie wtyk przepływki silnik pracuje idealnie równo

Bo bierze wtedy "sztywne" wartosci z map. Wygladaloby na przeplywke jednak.

nieco ponad 6 KG

Norma jest w przedziale 9-12 kg/h, przy czym im blizej 10 tym lepiej.

czy to może gdzieś lewe powietrze być

Szmata z denaturatem i przykladasz do dolotu na odcinku przeplywomierz - przepustnica, jak w ktoryms miejscu nastapi wzrost obrotow to tam masz nieszczelnosc i ciagnie lewizne.

#3 OFFLINE   gunialek

gunialek
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-03-2008
  • Skąd: bartoszyce

Napisany 18 czerwca 2011 - 18:11

ja mam podobny problem tylko ze zapala mi się kontrolka silnika na wolnych obrotach miałem pękniętą gumę dolotu powietrza przepływomierz - przepustnica. po wymianie tego dalej jest tak samo. komp wykazał błąd przepływomierza ale wszystkie wartości są w normie. może coś ktoś doradzi....

#4 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 18 czerwca 2011 - 18:18

Skasuj błedy u siebie. Ja mam nowszego SImteca i sama kontrolka gaśnie. Natomiast u mnie nieszczelności nie ma. Zauwazyłem że poprostu na ciepłym zaczyna się wariactwo,dopiero przy większym przepływie powietrza wartości sa "akceptowalne dla komputerka", przy czym na ciepłym jest mułek, wygląda na to że przepływka jednak na gwarancji pójdzie.

#5 OFFLINE   gunialek

gunialek
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-03-2008
  • Skąd: bartoszyce

Napisany 18 czerwca 2011 - 18:36

myślisz że kasowanie błędów pomoże ??? czy szukać dalej nieszczelności ....

#6 OFFLINE   ultegra

ultegra
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-11-2010

Napisany 18 czerwca 2011 - 23:22

Ja miałem bardzo podobny przypadek. Błąd przepływki wywalało- za niskie napięcie, to kupiłem nową- fakt nie w orginale ale koszt 300zł. Wymieniłem błąd skasowałem i na zimnym 0 problemu jak tylko autko się zagrzało to szarpniecie wyskoczył check, po dodaniu gazu check zniknął i ok , po odjęciu gazu znów szarpnięcie i check i tak kilka razy na tej jeździe próbnej aż dojechałem do krzyżówki i auto zgasło. Po odłączeniu przepływki dojechałem do domu bez problemu tylko nie wiem ile autko mogło palić. Na komputer a tam błąd przepływomierza za wysokie napięcie. Stary-za niskie, nowy-za wysokie coś nie tak pomyślałem z tym nowym i reklamacja. Kupiłem inny w podróbie ale śmiga. Po dwóch tygodniach oddali mi kasę- także nowy przepływomierz był uszkodzony.

#7 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 19 czerwca 2011 - 06:26

No ja wziąłem oryginał siemensa od Kowalczyka z Pruszkowa. Choć mówi się ze Siemens już nie jest Siemens. co prawda na początku działała idealnie(zimą) ale potem jak sieciepławo zrobiło to wróciło falowanko i te sprawy.Z dnia na dzień jest coraz gorzej wiec śmiem podejrzewać że to ta przepływka. Najgorzej ze 2 tyg na pomiary u dostawcy się czeka.Na szczęście mam starą to mam co wstawić w dolot.Zobaczymy co sie okaże.

#8 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 06 lipca 2011 - 23:45

więc jeszcze przemęczyłem się troszkę, oddaję na dniach tamtą przepływkę. W opcomie mam możliwość podglądu jednocześnie napięcia z przepływki i wy;iczonej wartości. Jak silnik jest chłodny to mam ogonek 0.22-0.28 i oscyluje tak średnio 0.25, przepływ jest około 10kg. gdy silnik się nagrzewa to napięcie się utrzymuje w identycznych niemalże ramach, z tym że komputer pokazuje wartości spadające do 6Kg/h stąd wniosek, że jest to skorelowane z temperaturami powietrza mierzonymi gdzie indziej niż w przepływomierzu(pewnie czujnik w dolocie), przy czym zjawisko staje sie coraz bardziej dokuczliwe-a jest nowiutki filtr powietrza i pucha szczelna. Musi być jakaś postępująca awaria tego przepływomierza.Czas zdecydować się na gwarancję.

PS. odłaczyłem sobie ten przepływomierz. Co prawda pali sie check,na zimnym słabo jeździ, ale niezależnie od temperatury tak samo, kultura pracy jest idealna i bez zarzutu- nie faluje, a i zdaje się ze spalanie nieco spadło i silnik normalniej się nagrzewa.

#9 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 12:01

witam skoro temat o przeplywce to mam takie pytanie. bo chce kupic przeplywke moja jest do kitu rozwalila sie po strzale gazu . czy kupic nowa zamiennik za 100zl czy używaną ale oryginał? o nowej oryginalnej nie ma mowy za duzy wydatek

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2011 - 12:08

Najlepiej uzywana ori.

#11 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 11 lipca 2011 - 22:44

Myśle że jest trzecia opcja: 350 zł Kolmot/ Jacek Gietka. Gwarancja nie obowiązuje przy instalacji gazowej, szczególnie II generacji.

#12 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 08:59

Myśle że jest trzecia opcja: 350 zł Kolmot/ Jacek Gietka. Gwarancja nie obowiązuje przy instalacji gazowej, szczególnie II generacji.


nie no kolego to w takim razie wogole nie biorę pod uwagę tej opcji wydam 350 i okaże sie ze coś nie tak jest z nia a ja nie będę mógł zareklamować bo gaz mam? bezsensu to wole kupić trzy używane po 100zl i mam zapas na jakis czas:D

#13 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 12 lipca 2011 - 09:11

pamiętaj że nie każda używana jest dobra:D przedewszystkim zerknij do środka czy są dwie płaskie płyteczki rozpięte tam na takich blaszanych wieszakach.. jesli którejś brakuje to od razu zapomnij:)

#14 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 19:46

pamiętaj że nie każda używana jest dobra:D przedewszystkim zerknij do środka czy są dwie płaskie płyteczki rozpięte tam na takich blaszanych wieszakach.. jesli którejś brakuje to od razu zapomnij:)


wiem bo w tym co teraz mam do jest brak tych blaszek po strzale gazu je urwało dziwiłem sie czemu klapka przeciw strzałowa nie zablokowala tego.