

Błąd przepływomierza, falowanie obrotów na gorącym silniku.
#1
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2011 - 00:03
SIlniczek krokowy OK,
przepływomierz wymieniony w marcu na siemensa z Kolmotu
Sonda lambda nowa z Kolmotu
problemy:
silnik na chłodno pracuje jak należy, nie faluje obrotami.
gdy silnik sie nagrzeje do temperatury powyżej 90 stopni celsjusza zaczyna falować obrotami, zamula się, przy temperaturach około 95 stopni-w fazie gdy co chwila pracuje wentylator co jakiś czas zapala się check- z błędem za niskie nap.-chwilowe, czasem "obecny" czasem "nieobecny" przepływomierza, gdy check się zapala albo wypnie sie wtyk przepływki silnik pracuje idealnie równo. Warunki pracy zczytane z opcoma ( w temperaturach pomiędzy kolejnymi załączeniami wentylatora):
przepływ powietrza-nieco ponad 6 KG i spada minimalnie coraz bardziej, napięcie bodajże około 1,2v oscyluje do 1.25
temperatura czujnika wody na silnik 90-92 stopni(na desce około 95-97)
w dolocie powietrze wg czujnika 35-42 stopni(zależnie od pogody)
Sonda Lambda pokazuje zmiany w Opcomie, chwilę na ubogim (okolice 100mV) chwilę na bogatym(1450mV) z tym że trwa dość długo zanim się zmieni-mogę wziąść oscyloskop i wrazie co pomierzyć przebieg.
check engine co chwila gaśnie i zapala sie na jałowych, natomiast przy przegazówce wartość z przepływki się zmienia i na trochę check gaśnie. Silnik w wysokich temperaturach zamulony.
Teraz pytania:
co to moze być, czy któyś z czujników(może przepływka znów) jest uszkodzony,
czy to może gdzieś lewe powietrze być- ewentualnie czy może to być kwestia zbyt nieszczelnej pokrywy rozrządu(odma nad przepustnicę)
Co ewentualnie posprawdzać(ewentualnie w jaki sposób)?
W razie co dysponuję swoim opcomem i oscyloskopem
Silniczek to X20xev 1998- na nowszym simtecu.
#2
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2011 - 10:26
Bo bierze wtedy "sztywne" wartosci z map. Wygladaloby na przeplywke jednak.gdy check się zapala albo wypnie sie wtyk przepływki silnik pracuje idealnie równo
Norma jest w przedziale 9-12 kg/h, przy czym im blizej 10 tym lepiej.nieco ponad 6 KG
Szmata z denaturatem i przykladasz do dolotu na odcinku przeplywomierz - przepustnica, jak w ktoryms miejscu nastapi wzrost obrotow to tam masz nieszczelnosc i ciagnie lewizne.czy to może gdzieś lewe powietrze być
#3
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 18:11
#4
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 18:18
#5
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 18:36
#6
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 23:22
#7
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 06:26
#8
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2011 - 23:45
PS. odłaczyłem sobie ten przepływomierz. Co prawda pali sie check,na zimnym słabo jeździ, ale niezależnie od temperatury tak samo, kultura pracy jest idealna i bez zarzutu- nie faluje, a i zdaje się ze spalanie nieco spadło i silnik normalniej się nagrzewa.
#9
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 12:01
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 22:44
#12
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 08:59
Myśle że jest trzecia opcja: 350 zł Kolmot/ Jacek Gietka. Gwarancja nie obowiązuje przy instalacji gazowej, szczególnie II generacji.
nie no kolego to w takim razie wogole nie biorę pod uwagę tej opcji wydam 350 i okaże sie ze coś nie tak jest z nia a ja nie będę mógł zareklamować bo gaz mam? bezsensu to wole kupić trzy używane po 100zl i mam zapas na jakis czas:D
#13
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 09:11
#14
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 19:46
pamiętaj że nie każda używana jest dobra:D przedewszystkim zerknij do środka czy są dwie płaskie płyteczki rozpięte tam na takich blaszanych wieszakach.. jesli którejś brakuje to od razu zapomnij:)
wiem bo w tym co teraz mam do jest brak tych blaszek po strzale gazu je urwało dziwiłem sie czemu klapka przeciw strzałowa nie zablokowala tego.