Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:
Akceptuje Ciasteczka
każdym z wymienionych środków można narobić takich szkód jak się go nie umiejętnie używa
A poza tym trzeba miec niezla pomyslowosc aby uzywac pasty niskosciernej jaka jest Tempo do lakierow typu metalic/pearl (lakiery na ktore idzie na koniec lakier bezbarwny). Tempo jest idealne do odswiezania starych, zmatowialych lakierow. Tyle ze jak sama nazwa wskazuje - pasta lekkoscierna - przy kazdym polerowaniu jest scierana pewna warstwa powloki i jakby sie dobrze postarac po ilus tam polerkach mozna dojsc do golej blachy Kazdy srodek nalezy uzywac zgodnie z przeznaczeniem i zdrowym rozsadkiem.
W zalaczniku fota zrobiona podczas pierwszej polerki pasta tempo auta, ktore od nowosci - 22 lata - nigdy nie bylo polerowane, lakier oryginalny.
Tyle ze jak sama nazwa wskazuje - pasta lekkoscierna - przy kazdym polerowaniu jest scierana pewna warstwa powloki i jakby sie dobrze postarac po ilus tam polerkach mozna dojsc do golej blachy
Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy
W zalaczniku fota zrobiona podczas pierwszej polerki pasta tempo auta, ktore od nowosci - 22 lata - nigdy nie bylo polerowane, lakier oryginalny.
Na tym zdjęciu nic nie widać w jakim stanie jest lakier. Zrób fotki pod halogenem albo w pełnym słońcu
Tutaj lakier na moim aucie, przed korektą pod latarką led:
Tutaj po lekkiej korekcie pastą wykończeniową i polerką i przetarciu IPA (Alkohol izopropylowy do zmycia pozostałości po pastach polerskich)
A poza tym trzeba miec niezla pomyslowosc aby uzywac pasty niskosciernej jaka jest Tempo do lakierow typu metalic/pearl (lakiery na ktore idzie na koniec lakier bezbarwny). .
To ponawiam pytanie jakich past lekkościernych można używać aby nie zaszkodzić lakierowi. Pracując na komisie używałem tempo do każdego rodzaju lakierów i nigdy nie zdarzyło mi się doprowadzić lakieru do takiego stanu. A jeszcze mi się przypomniało czasem Auto Max szedłw ruch - taka mała zielona tubka
Napisał Szynka Zobacz post Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy wierz mi że się da bo znam człowieka która przeorał lakier do podkładu chcą usunąć kropkę
No to moje gratulacje heh. A jak możesz Damian to napisz czym to to robił i jak bo jestem ciekaw
To ponawiam pytanie jakich past lekkościernych można używać aby nie zaszkodzić lakierowi. Pracując na komisie używałem tempo do każdego rodzaju lakierów i nigdy nie zdarzyło mi się doprowadzić lakieru do takiego stanu. A jeszcze mi się przypomniało czasem Auto Max szedłw ruch - taka mała zielona tubka
Używać takich past które usuwają rysy a nie je wypełniają. Są pasty do pracy ręcznej np. Meguiars Ultimate Compund - polecany bardzo często do ręcznego usuwania rys + aplikator Tri Color (German) i takim zestawem jesteś w stanie już coś usunąć, lecz będzie to trochę mozolna i męcząca praca.
Pasty do maszyny są różnych producentów - 3M, Scholl, Deox, Menzerna, Meguiar's, Poorboy's World. Są pasty o różnym poziomie ścieralności - od past do ostrego cięcia, poprzez pasty do polerowania aż po pasty do typowego wykończenia lakieru.
Jest tego dużo, można pisać i pisać, rynek się rozkręca i ludzie też zaczynają do dostrzegać, że warto dbać o auto, nie myć go wodą z kałuży i wycierać starymi majtkami z piaskiem
A jak możesz Damian to napisz czym to to robił i jak bo jestem ciekaw
zrobił to palcem na błotniku fiata punto II miał czarną kropkę która nie chciała zejść więc postanowił ją usunąć a raczej spolerować pastą tempo, nałożył na szmatkę i jazda palcem, kropka dosłownie wielkości punktu jak by ktoś markerem zrobił, w między czasie przyszedł jego sąsiad i se gadali a on miętolił tym paluchem i tylko dokładał tempo, zrobiło się koloru lakieru i jak je starł to się zdziwił bo kropka była dalej a w koło biały podkład, ale hałasu narobił na dworze wyklinał w niebo głosy
Ja też jestem ciekawy jakiej pasty użyć do odświeżenia lakieru metalicznego tak że by nic nie uszkodzić a że by ładnie wyglądało, oczywiście chodzi o polerkę mechaniczną.
Są pasty do pracy ręcznej np. Meguiars Ultimate Compund - polecany bardzo często do ręcznego usuwania rys + aplikator Tri Color (German) i takim zestawem jesteś w stanie już coś usunąć, lecz będzie to trochę mozolna i męcząca praca.
Pasty do maszyny są różnych producentów - 3M, Scholl, Deox, Menzerna, Meguiar's, Poorboy's World. Są pasty o różnym poziomie ścieralności - od past do ostrego cięcia, poprzez pasty do polerowania aż po pasty do typowego wykończenia lakieru.
Jest tego dużo, można pisać i pisać, rynek się rozkręca i ludzie też zaczynają do dostrzegać, że warto dbać o auto, nie myć go wodą z kałuży i wycierać starymi majtkami z piaskiem
Jeżeli chcesz odświeżyć lakier przy użyciu polerki to trzeba kupić:
-szampon do mycia - przed polerką trzeba bardzo porządnie umyć auto. Może to być jakiś marketowy szampon ale kupując lepszy przyjemniej nam będzie auto później pielęgnować (piana, zapach, efekt [szampony z carnaubą])
-glinkę (Bilt Hamber Soft/Regular [miękka/twarda] oczyszcza lakier z zanieczyszczeń
-środek do usuwania smoły (można też używać tańszej alternatywy - nafta oświetleniowa)
-IPA - alkohol izopropylowy - do oczyszczenia lakieru z olejków w pastach polerskich (przydatne przy korekcie aby zobaczyć faktyczny stań lakieru po korekcie, bo czasami źle wypracowana pasta lub nie wypracowana może wypełniać rysy, dlatego zaleca się przemycie panelu IPA po polerowaniu
-gąbki polerskie - od twardej do ostrego wycinania rys, po średniej twardości do typowo wykończeniowej, również futra polerskie, które się przydają przy twardych lakierach mocno zniszczonych, gdyż nie nagrzewają tak lakieru i dobrze wycinają rysy
-taśma ochronna - aby obkleić wszystkie elementy plastikowe i gumowe aby nie najechać na nie gąbką oraz aby nie pozostało nigdzie resztek past po polerce
-wosk naturalny/syntetyczny - żeby zabezpieczyć lakier po polerowaniu. Łatwiej będzie go utrzymać w czystości oraz doda trochę do ogólnego wyglądu auta.
-dressingi do opon / elementów gumowych, plastikowych, vinylowych.
-do tego dochądzą mikrofibry od osuszania auta po myciu, do wycierania past, szyb, pędzelki do mycią plastików, szczotki do kół, opon, nadkoli, wiaderka, opryskiwacze ręczne/ciśnieniowe.
Jest tego trochę i jak chce się samemu zrobić to nie zawsze trzeba kupować pełnowymiarowe opakowania środków lecz można kupić samplery - sklepy je normalnie sprzedają (po ok 100-150ml) i taką ilością pasty jesteś w stanie zrobić 2-3 auta w zależności od stanu lakieru, dressingi np, taka ilości wystarczy na rok-dwa w zależności jak często będziesz nakładał np środek na opony. Wosk jest to większy wydatek, choć są samplery, które wystarczą na 5-8 aut.
Najlepiej to powiedzieć tak - mam tyle $ i chce kupić sobie zestaw do odświeżenia ręcznego / mechanicznego / woskowania. W zależności od potrzeb i możliwości $ lepiej będzie coś doradzić
PS. Ogólnie to jest tak: że aby auto zyskało na wyglądzie i się przysłowiowo "błyszczało" to jest na to najlepsza metoda - polerka mechaniczna. Bo efekt po kupieniu wosku np za 200zł nie będzie taki sam jak po polerce. Wosk to jest jakieś 2% w wyglądzie auta, reszta - odpowiednie przygotowanie lakieru, począwszy od samego mycia po polerkę mechaniczną.
Powiem że bardzo ciekawy i przydatny Post.
Szczerze mówiąc to można by zrobić z tego poradę.
Masz może sposób na skórzaną tapicerkę??
Kupiłem Omcię i poprzedni właściciel bardzo dbał o tapicerkę. Autko ma 250 000 najechane a fotele jak nowe. Nie chciałbym tego zepsuć więc jeśli miałbyś jakiś sposób to proszę wstaw opis.
Dzięki
Szynka to wszystko co wypisałeś tyczy się polerki mechanicznej czy ręcznej ? I rozumiem że powinno się to robić w takiej kolejności jak wymieniłeś?
I ręcznej i mechanicznej.
A kolejność powinna być następująca.
Wszystkie procesu na zewnątrz robimy na aucie, które chwile stało - zimne hamulce, tarcze, lakier.
-usuwania smoły i kleju - spryskanie dolnych parti lub też całęgo auta środkiem dedykowanym, odczekanie kilku minut (3-5, trzeba uważać żeby nie zasechł na lakierze oraz nie robić tego na słońcu!) i opryskanie wodą auta
-mycie kół - środek do usuwania smoły, płukanie, środek do mycia alufelg, szczotki, pędzelki, opony oraz nadkola myjemy APC w odpowiednim stężeniu (np. 1:4, 1:10, zależy od APC i jego producenta). Koła można myć na aucie, można je zdjąć i dokładnie umyć
-mycie silnika - można umyć, jak to woli. APC w większym stężeniu, pryskamy, pędzelki i myjemy po koleji elementy plastikowe, podszybie, spód maski itd. Płuczemy najlepiej pod niskim ciśnieniem. Wycieramy lub osuszamy sprężonym powietrzem. Nakładamy dressingi na elementy plastikowe i gumowe.
-mycie punktowe - APC i pędzelki/czasami szczotka do zębów i myjemy elementy plastikowe, gumowe, wnęki drzwi, klapy bagażnika itd
-mycie auta -najlepiej metodą na dwa wiadra: w 1szym woda z szamponem, drugim czysta woda do płukania gąbki/rękawicy - myję się w taki sposób auta przed i po korekcie aby lakier nie został ponownie zarysowany. Do tego wiadro do płukania powinno mieć system grit guard - aby piasek zatrzymywał się na dnie wiaderka i nie dostawał do rękawicy. Myjemy rękawicą z mikrofibry albo rękawicą z wełny.
Polecam obejrzeć film jak się tak myje - oczywiście myjemy w cieniu
-spłukania auta po myciu
-glinkowanie - urywamy kawałek glinki (ok 30-40g) w drugiej ręce opryskiwacz z wodą lub wodą z dodatkiem szamponu i zaczynamy glinkowanie -http://youtu.be/ajJigviAZ6w
-w tym momencie można auto ponownie umyć, gdyż mogą zostać ślady po glinkowaniu (brud z lakieru)
-osuszenie auta ręcznikiem
-oklejenie elementów plastikowych i gumowych,
-pomiar grubości lakieru aby wiedzieć na czym stoimy - ile jest lakieru na danym elemencie i na co można sobie pozwolić podczas ewentualnego usuwania grubszych rys.
-korekta lakieru - tutaj nie będę się rozpisywał bo to bardzo obszerny temat. Korekta może być 4-3stopniowa, 2, 1. Pisząc np 3 stopniowa mam na myśli użycie kolejno 3 różnych kombinacji (pasta + gąbka) kolejno po sobie na aucie. Czyli np. pasta mocno ścierna + twarda gąbka, pasta średnio ścierna + średnia gąbka, pasta wykończeniowa + miękka gąbka.
Następne stopnie są adekwatne do tego co napisałem wyżej, z tym że pomijamy kolejno pierwszy punkt (pasta mocno ścierna_gąbka) przy 2 stopniowej oraz punkt 2 przy korekcie 1 stopniowej.
Zaczynamy zawsze od najdelikatniejszej kombinacji.
Kombinacji pasta + gąbka może być bardzo dużo - to wszystko zależy od lakieru z którym pracujemy. Opel nie ma twardego lakieru, jak np VAG,BMW,MB lub miękkiego jak Lexus, Honda, jest po prostu średni. Ale nie mówię też że wszystkie ople mają taki lakier. To zależy od danego egzemplarza więc nie co generalizować
Do tego pamiętaj aby po każdym przejeździe (wypracowaniu pasty na panelu) wytrzeć najpierw pozostałości pasty i następnie spryskać powierzchnię IPA i wytrzeć.
-Po korekcie myjemy auto szamponem w większym stężeniu, można dolać trochę APC aby domyć olejki po pastach polerskich, osuszamy auto
-Glaze - odżywka która nada głębi lakieru, niektóre wypełniają drobne rysy Tutaj polecam poczytać - http://www.detailer....-w-tym-polapac/ Ten punkt można stosować lub można go pominąć.
-Wosk - syntetyczny lub naturalny - wybieramy jaki kto woli, w zależności od możliwości $, poprzez wzgląd na trwałość tego wosku (trwalsze są sealanty) lub na efekt jaki możemy uzyskać wybieramy wtedy woski naturalne.
-odżywienie elementów plastikowych i gumowych (uszczelki, plastiki, opony itd) szyby, elementy chromowane
-zabezpieczenie alufelg woskiem syntetycznym lub dedykowanym do alufelg
-wnętrze możemy je robić na początku procesu lub i na końcu. Najlepiej pastiki wytrzeć APC w mniejszym stężeniu, do tego może przydać się delikatna szczotka (np, taka do butów), wycieramy MF i potem nakładamy środek do odżywiania i zabezpieczenia elementów plastikowych i winylowych. Skóra - są zestawy do czyszczenia i zabezpieczania (Gliptone, Colourlock).
Hm.. to chyba by było na tyle. Oczywiście pewnie znajdzie się jeszcze kilka jak nie kilkadziesiąt uwag do tego co napisałem bo jak się ktoś wkręci w auto detailing to nie ma końca... Polecam
Jak macie jakieś pytania - piszcie, w miarę możliwości odpowiem i zapraszam na forum Detailing Club.pl oraz Kosmetyka Aut.pl
witam dołączę się do tematu tak wyglada wypalony lakier 5 mies sie uczylem polerki te przyczepy dla niemcow ida i musi byc perfekt lakiery na nich samochodowe wiec jedna pasya i wosk zeby sie tak niebrudzila