Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Lekkie koło zamachowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
359 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 grudnia 2011 - 13:49

Roznica to jest ponad 50% w wadze w stosunku do kola z C20XE. Jakie to moze miec skutki ujemne w dluzszym okresie?? Ten problem co maja ILKU i Hubert, to wlasnie przez za duza roznice w stosunku do DM? Jak ma mi cos wpadac w rezonans, to ja dziekuje za taki mod.

ALI, jak to sie ma z twojego punktu widzenia? DM z Omegi 15+, a z C20XE 6,4kg? Zakladac, nie zakladac?


niby skad Ali ma wiedziec ??
z tego co mi widomo to narazie tylko Hubert i ILKU maja takie zestawy zamontowane i jazdza.

Dave problem tych drgan to i tak kropla w morzu w porownaniu do tego co bedzie przy swapie twojego rozrusznika na V6.
wiec zacznij sie przyzwyczajac
sokki za OT

#122 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 grudnia 2011 - 14:44

U mnie jest to przy niskich obrotach w zasadzie na każdym biegu (1000-2000obr).
Jestem już pewien, że wynika to ze współpracy omegowego łożyska z dociskiem od C20XE.
W niedługim czasie zamierzam dopasować łożysko z vectry do siebie i zobaczymy co się będzie działo.

#123 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2012 - 18:18

szybkie pytanko.. czy dociski przy płaskim i normalnym kole zamachowym w c20xe roznia sie?

#124 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2012 - 19:09

szybkie pytanko

,

szybka odpowiedz :)

roznia sie?


Są inne :p

#125 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 05 stycznia 2012 - 12:24

zamontowalem zamach z c20xe, i jest o niebo wieksza roznica. ale zadnych wibracji przy niskim zakresie obrotow nie odnotowalem.

wkreca sie masakrycznie szybko, do dwumasu zero porownania.

wiec juz jest 3-ech oficjalnych posiadaczy lekkiego kola:D

#126 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2012 - 12:29

sippa nagraj jakiś filmik jak się zbiera...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#127 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 stycznia 2012 - 15:47

sipa dawaj rozpiske :D

#128 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2012 - 17:45

sipa dawaj rozpiske


Rozpiske czego ??

#129 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 05 stycznia 2012 - 22:26

ja mialem lekkie kolo przy 3 litrowce tylko w troche mniejszym aucie niz omega
plaskie kolo wazylo 4,09 kg, auto wkrecalo sie masakrycznie, zadnych wibracji i problemow nie bylo przez 2,5 roku :)

#130 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2012 - 23:34

Ale to jest temat o omedze a nie o innym aucie ;)

#131 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 stycznia 2012 - 00:42

sippa nagraj jakiś filmik jak się zbiera...


moze zdolam cos w styczniu nagrac, bo ostatnio przestalem sie nudzic:D

#132 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 07 stycznia 2012 - 18:00

Ale to jest temat o omedze a nie o innym aucie ;)

skoro silnik z omegi a kolo z c20xe wiec sa juz dwie wspolne rzeczy ktore interesuja ludzi zagladajacych do tego tematu :masakra::pokoj:

#133 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2012 - 13:24

niby skad Ali ma wiedziec


już się przyzwyczaiłem ;)

a wracając do tematu moim zdaniem waga koła zamachowego nie może mieć żadnego wpływu na wibracje, rezonans itp. i ponieważ każdy element jest wyważany oddzielnie jak już ktoś wspominał śruby muszą być specjalne i na wale i na docisku..
jeśli są jakieś wibracje to tylko z powodu nierównowagi zestawu.

jeśli drgania występują np. tylko przy mocnym bucie na niższych obrotach to może wskazywać na uszkodzony tłumik drgań w tarczy sprzęgłowej...

#134 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 08 stycznia 2012 - 14:54

sipa dawaj rozpiske



co za rozpiske? juz byla robiona rozpiska kilka stron temu co trzeba miec. numery srub tez byly podawane.

#135 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2012 - 20:27

Czy to takie kolo??
http://www.ebay.co.u...=item3370269c09

#136 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2012 - 20:52

Czy to takie kolo??
http://www.ebay.co.u...=item3370269c09

tak
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#137 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 stycznia 2012 - 18:14

A czy takie lekkie koło zamachowe podejdzie do x20xev?
A co jeszcze od silnika c20xe da radę przełożyć z pożytkiem dla takiego silnika?

#138 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2012 - 18:19

A czy takie lekkie koło zamachowe podejdzie do x20xev?


Jezeli jest taki sam rozstaw srub jest taki sam jak w v6 to podejdzie

#139 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 10 stycznia 2012 - 00:32

c20xe i x20xev niczym sie nie roznily. za wyjatkiem ekokibla pozniej. w astrach tez jezdzily potem juz 136km x20xev.

#140 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 stycznia 2012 - 06:58

A czy takie lekkie koło zamachowe podejdzie do x20xev?
A co jeszcze od silnika c20xe da radę przełożyć z pożytkiem dla takiego silnika?

1. Nie pasuje, bo w XEV jest zamach na 6 śrub. Pasuje z C20NE.
2. Najlepiej cały silnik ;)

c20xe i x20xev niczym sie nie roznily. za wyjatkiem ekokibla pozniej. w astrach tez jezdzily potem juz 136km x20xev.

Różniły się - cała głowica jest inna, do tego jakieś wałki balansujące w niektórych dołożyli...