Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwna praca silnika C20NE-przerwy,strzały


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2007 - 12:20

Od niedawna mam mały problem z moim silniczkiem tzn kicha i szarpie na niskich obrotach a im cieplej tym gorzej!!!ostatnio jak na gaz przełączyłem to był taki strzał że myślałem że już w powietrzu latam......od tego czasu jeżdzę tylko na benzynie i jest to jeszcze do zniesienia ale wczoraj auto przegięło bo chciałem :driver: wskoczyć na skrzyżowaniu przed malucha a tu zaczął przerywać, kichać i tak się zamulił że myślałem że w końcu ten maluch mnie łykine :guns: co to może być???
Kable?świece?cewka?czy może kopułka??? :nie_wiem:
Kable i świece mają prawie rok a przebiegu około 70 tys....


I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#2 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2007 - 12:33

Kable i świece mają prawie rok a przebiegu około 70 tys....

z tego co ja wiem to świece powinno się wymieniać przy +/- 50tys, a przy gazie nawet co 30tys.. nie wiem jak z kablami WN, ale poszukaj na forum, powinno być.

#3 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 czerwca 2007 - 21:21

Przy gazie tez częściej się wymienia kabelki. Co do kopułki i palca musisz zdjąć i zobaczyć czy nie jest pęknięta lub juz wypalona.

#4 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 18 czerwca 2007 - 22:11

I ja dołączę się do tematu.
U mnie ostatnimi czasy też coś nie tak, i kilka objawów jest podobnych, ale nie do końca.
Przy zapalaniu auta późnym wieczorem (po 2 zmianie) autko odpala, ale w ciągu 1 sekundy obroty spadają blisko 0 i w następnej sekundzie już są na 2000,
Po kilku sekundach się to przeważnie normuje i jest OK, pod warunkiem, że auto nie zgaśnie.
Podczas jazdy też szarpie, ale nie strzela.
Na obrotach powyżej 4500 idzie bez problemu.
W pierwszej chwili pomyślałem, świece i kable (w sumie przydałoby się zmienić, ale tragedi nie ma)
Teraz tak myślę że to chyba raczej cewka (pod warunkiem, że coś takiego egzystuje w omesi)
Na ciepłym silniku, raczej wszystko gra, ale też czasem się trafi, że go na ułamek sekundy przytnie.
Zauważyłem, że wieczorem prawie każde odpalenie ma taki scenariusz, jak opisałem wyżej, natomiast w dzień gdzy jest cieplej, raczej wszystko gra.
Dodam, że i na benzynie i na gazie objawy są identyczne.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.

Przepraszam, że się koledze wciołem.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 10:10

przewody i swiece to podstawa wiec jesli ktos nie wie kiedy byly wymieniane to do dziela. Te elementy powinno sie wymieniac jak olej czyli z przebiegu albo wieku. 70 000 to duzo jak na swieczki, dobre przewody (np Beru ) moga byc jeszcze sprawne. Poczytajcie na forum bylo juz kilka razy (osobiscie pisalem) jak sprawdzic domowym sposobem przewody. Co do kopulki i palca rozdzie. to jesli nie jest pekniete to proponuje dobrze wyczyscic papierem sciernym. I PAMIETAJCIE O PRZERWIE - za duza przerwa na swieczkach to tez zle i moga wystepowac przerwy w pracy i szybciej zuzywaja sie przewody (jesli jest to tez kopulka i palec - wypalone styki).
Odnosnie mojego domowego sposobu sprawdzania to nie jest on 100% - pare dni temu robilem scenica i przewod byl uszkodzony w miejscu gdzie laczy sie ze swieca - wypalilo pod oslona gumowa cala koncowke kabla i iskra zamiast przeskakiwac na swiecy to przeskakiwala wlasnie tam.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 19 czerwca 2007 - 10:27

Hmm...
Tak więc i ja się wypowiem na temat tych dolegliwości OMEGI,
jeżęli chodzi o szczelanie na gazie to będą świece , czyli wymiana na nowe (naszcząście nie są aż tak drogie bo ostatnio kupowałem do swojej i za komplet BRC zapłaciłem ok 50 zł) i przy okazji zdało by się zmienić przewody, a jeżeli chodzi o kopółę czy palec to chyba niec koniecznie drogi koszt a awsze lepiej i równiej autko będzie pracowało. Tylko zastanawia mnie dlaczego na benzynie są takie objawy??
Nie wiem.... może sprawdź filtr paliwa?? POZDRAWIAM.
Krristof

#7 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2007 - 12:16

Już mam całą przyczynę!!!winnym były przewody WN!!wymieniłem komplet przewody + świece i problem ustąpił!!!!W sumie wydatek 100zł załatwił sprawę co mnie bardzo cieszy!!!wreszcie autko jezdzi jak powinno!!!!
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#8 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 25 czerwca 2007 - 21:13

witam wszystkich
wczoraj wracam ze sklepu nagle cos kichnela mesia obroty spadly zgasla odpalilem prychala kaszlala 0 mocy obroty szalaly ledwo sie doturlalem do domq a dzis rano do warsztatu..myslalem z poczatq ze to kable i swiece ale po wymianie bylo to samo cewka ok sonda ok okazalo sie ze nie ma cisnienia na dwoch tlokach co spowodowala wypalona uszczelka... :bad: :bad: kolejny wydatek niestety jeszcze nie znam ceny naprawy w kazdym razie nic az tak powaznego uszczelka, plyn, olej,plantowanie glowicy, robocizna..szacuje na ok 400pln :bad: :bad: dodam jeszcze ze to najprawdopodobniej efekt dynamicznej jazdy na gazie
pozdrawiam
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#9 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2007 - 21:16

Jak dla mnie to kable wysokiego napięcia i przestawiony zapłon.

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2007 - 11:51

dstaff - na podstawie czego twierdzisz ze uszczelka sie wypalila z jazdy dynamicznej na lpg?????? Ktos chyba Cie wprowadzil w blad. W glowicy moga sie wypalic ale gniazda zaworowe gdy mieszanka gazu jest za uboga - typowe zjawisko w I gen.
Smigoel ciekawy jestem jak przestawisz zaplon w 20 16v - no chyba ze bedzisz podczas pracy silnika przesuwal czujnik polozenia walu glownego..... a moze jest inny sposob o ktorym nie wiem. Ponadto przy jezdzie na lpg kat wyprzedzenia zaplonu nie jest tak istotny (moze byc nawet 10 stop. wiecej i nic na lpg sie nie bedzie dzialo), natomiast opoznienie zaplonu a i owszem.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 26 czerwca 2007 - 22:04

stare lotnisko 4 km zamknietej drogi 35c na dworze brak wskazania temperatury koledzy wyscigi jednym slowem 2godzinny kat nastepnego dnia ledwo sie doczlapalem do chaty..tak pomyslalem bo po tej akcji sie wypalila
wlasciwie jakie moga byc tego powody?
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2007 - 09:07

przegrzales motor to tyle.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 27 czerwca 2007 - 10:37

caly tydzien bez omci:( bylem przed chwila u mechanikow glowica dopiero na 16ta moze jutro autko bedzie gotowe..nauczka przyjeta..dobrze ze jest jeszcze czym jezdzic bo bez autka jak bez reki..
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB