co wy sadzicie o instalacji STAG2L
#1 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 11:08
bo gazownik do ktorego jezdze mowi ze to najwiekrze badziewie i ze takie cos to sie montuje do poloneza na jedno punkcie a nie do takiego samochodu jak omega powiedzial ze ci co to zakladali to zj***li cala sprawe z gazem.
problem polega na tym ze duzo pali
#2 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 11:54
To prawda ze ta instalka jest banalnie prosta i takie bylo jej zalozenie i najlepiej sprawdza sie w silnikach z jednym wtryskiwaczem w ktorych motor nie korzysta z info wielu czujnikow.
Tak to prawda ze w poldku spisuje sie niezle. Generalnie motory z konca lat 80 beda na tej instalce jezdzily np renault 1,8 8v, escort 1,3 itp. itd.
Osobiscie nie jestem zwolennikiem tego staga bo uwazam ze lepiej doplacic 100 - 150 i zalozyc lepsza elektronike. Ktos zapyta po co? Przy Stagu 2l trzeba wiele czasu i wiele pracy wlozyc aby osiagnac zadowalajacy wynik spalania w stosunku do dynamiki. Jest to spowodowane brakiem mozliwosci wplywania na wiele ustawien tej instalki. Podczas programowania uzywa sie tester diodowy , ktory pokazuje nam czy wlasciwie jest ustawiona emulacja a brak mozliwosci korekty atuatora zastopiony jest sruba regulacyjna ktora jest za silnikiem krokowym - tego typu rozwiazanie mowi samo za siebie......
Z praktyki: wlasnie zmagam sie ze Stagiem 2L poniewaz samochod ktory bede naprawial ma dola mocy przy wlaczonej klimie, czasem nie mozna wystartowac.....Jest to wlasnie spowodowane tym ze atuator ma zaprogramowane bardzo usrednione dane i osobiscie polecam wszystkim ktorzy beda taka instalke programowac - by robili to gdy motor jest obciazony czyli : wl klima, swiatla, ogrzewanie tylnej szyby.
[B]
#3 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 12:14
kupilem juz auto z gazem
#4 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 15:03
[B]
#5 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 16:41
#6 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 16:43
witam mam pytanie czy zwłożyć instalacje gazową zwykłą czy sekwencje
zalezne od silnika.
#7 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 17:10
#8 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 11:10
[B]
#9 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 17:31
owszem bo to zenitZenit odpowiedzialny za sterowanie zaworami gazowymi w calym kraju nie ma takiego scalaka a nowa centralka to koszt okolo 1000)
trzeba umieć dobrać mechanikę do elektroniki i mieć dobrego montera a co do II gen to miałem okazje mieć 7 miesięczna po przejechaniu parunastu tys km i jak walnęło to powiedziałem "dowidzenie lpg na II gen" i nic nie jest w stanie mnie przekonać po drugie co jest leprze stara nokia 3210 w nowej obudowie czy nowa 6230i lub 6288
PS. nie była to najtańsza instalacja, zakład również był renomowany
#10 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 17:49
Chodzilo mi o to ze nie zaleznie jaka instalka to wadliwe zalozenie lub kiepska elektronika i do tego np awaria ukladu zaplonowego = straty. Stag 2L z tego postu jest zle dopasowany do x20xev ale w innych motorach bedzie wystarczajacy. Pozdrawiam
P.S. gdybym mial poldka do wystarczy "najtansza nokia" a jesli np audi A4 1,6 8v lub 20v(kolektor ssacy o zmiennej dlugosci) to "nowy model noki" i to jest to co chcialem przekazac. Nie rozwodze sie na temat ktora jest lepsza tylko ktora jest wystarczajaca.
jeden ze swiezych przykladów partactwa http://forum.omegakl...e7cf6e681#90618
#11 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 22:03
#12 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 07:46
Wracam do wlasciwego tematu postu. Klonek, zapomnialem o jednej istotnej rzeczy, w tej instalce niektore parametry trzeba wprowadzic recznie (PRZY POMOCY PRZELACZNIKOW), nie bede robil wykladu bo nie o to chodzi jezeli chcesz wiedziec wiecej to poczytaj tutaj. http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/ ta firma handluje sprzetem Stag zamiescila tez opisy i schematy, poczytaj o stag xl. Pozdrawiam
[edit - chomiczek] scaliłem posty
#13 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 11:04
Odpowiedzią na to czy Stag 2L dobrze działa jest przy silniku krokowym zamontowany ręczny regulator. Co to może oznaczać? Sterownik nie radzi sobie z sterowaniem silnikiem krokowym.Co lepsze 90% silników krokowych w tych sterownikach mają wyrzucany trzpień regulujący i ustawiane są ręcznie. Zajmuje sie tym zawodowo i troche sie już tego badziewia nawywalałem. Jeszcze sam kupiłem omegę z tym sterownikiem i na dzień dobry to zmiana elektroniki, na bingo S-4, no a od niedawna sekwencja KME. i wszelkie problemy zniknęły
jaki jest kosz taki orientacyjny wymiany tego sterownika na inny? czy wystarczy tylko zamienic tego staga2l na inny sterownik czy jeszcze trzeba cos zmieniac przy instalacji??
#14 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 16:00
[B]
#15 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2007 - 16:51
#16 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2007 - 14:34
prosze o napisanie jakiej firmy czesci kupic co bedzie najlepsze do mojego silnika 2.0 16V
#17 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2007 - 16:18
Kup przód do sekwencji i po sprawie...
#18 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2007 - 21:39
#19 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2007 - 22:33
Ale filtr gazu wymieniany co 10000 km razem ze świecami i filtrem powietrza.
Do 16v chyba się nie nadaje, zresztą ja do gazu pakowałbym tylko 8v
A co do spalania: masz taką magiczną śrubkę przy silniczku krokowym. Czyni cuda, ale pamiętaj że silnik pali albo paliwo albo zawory