Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co wy sadzicie o instalacji STAG2L


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 17 czerwca 2007 - 11:08

jaka to instalacja??
bo gazownik do ktorego jezdze mowi ze to najwiekrze badziewie i ze takie cos to sie montuje do poloneza na jedno punkcie a nie do takiego samochodu jak omega powiedzial ze ci co to zakladali to zj***li cala sprawe z gazem.

problem polega na tym ze duzo pali


polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 11:54

juz kiedys o tym pisalem. Czy badziewie??? to trudno powiedziec bo dla mnie badziewie bedzie wtedy gdy co chwile sie bedzie psulo. Natomiast w Twoim przypadku badziewiem byl gazownik ktory zalozyl tego Staga do motoru 2,0 16v. Ten Stag to najubozsza z mozliwych instalacji II gen sterowanej silnikiem krokowym, rozpoznajaca automatycznie lambde - i co najwazniejsze dla "gaziarzy z przypadku" nie potrzeba kompa aby ja zaprogramowac.
To prawda ze ta instalka jest banalnie prosta i takie bylo jej zalozenie i najlepiej sprawdza sie w silnikach z jednym wtryskiwaczem w ktorych motor nie korzysta z info wielu czujnikow.
Tak to prawda ze w poldku spisuje sie niezle. Generalnie motory z konca lat 80 beda na tej instalce jezdzily np renault 1,8 8v, escort 1,3 itp. itd.
Osobiscie nie jestem zwolennikiem tego staga bo uwazam ze lepiej doplacic 100 - 150 i zalozyc lepsza elektronike. Ktos zapyta po co? Przy Stagu 2l trzeba wiele czasu i wiele pracy wlozyc aby osiagnac zadowalajacy wynik spalania w stosunku do dynamiki. Jest to spowodowane brakiem mozliwosci wplywania na wiele ustawien tej instalki. Podczas programowania uzywa sie tester diodowy , ktory pokazuje nam czy wlasciwie jest ustawiona emulacja a brak mozliwosci korekty atuatora zastopiony jest sruba regulacyjna ktora jest za silnikiem krokowym - tego typu rozwiazanie mowi samo za siebie......
Z praktyki: wlasnie zmagam sie ze Stagiem 2L poniewaz samochod ktory bede naprawial ma dola mocy przy wlaczonej klimie, czasem nie mozna wystartowac.....Jest to wlasnie spowodowane tym ze atuator ma zaprogramowane bardzo usrednione dane i osobiscie polecam wszystkim ktorzy beda taka instalke programowac - by robili to gdy motor jest obciazony czyli : wl klima, swiatla, ogrzewanie tylnej szyby.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 17 czerwca 2007 - 12:14

co nalezalo by zrobic zeby doprowadzic to do stanu takiego zeby bylo dobrze
kupilem juz auto z gazem
polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 15:03

najlepiej zmienic elektronike koszt 200 - 350 zl. Jezeli chcesz sie bawic w staga2l to jeszcze raz go trzeba zaprogramowac (nowy filtr powietrza i filtr gazu) najlepiej tak jak pisalem wczesniej - pod obciazeniem a pozniej tankujesz do pelna liczysz ile spala jesli za duzo to sruba regulacyjna o 1/3 wkrecasz tankujesz do pelna i dalej to samo az do momentu gdy poczujesz ze motor stracil na wigorze i zaczyna byc czasem zmulony to znak ze trzeba odkrecic srube o te przyslowiowa 1/3 obrotu. Tylko tyle mozesz zrobic, ten typ tak ma. Ale na cudów nie bedzie.... Moje kumpla laguna 100 paro konna spala srednio 11,5 i czasem ma dola przy wl. klimie podczas startu.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   Długi

Długi
  • 128 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Szamotuły

Napisany 17 czerwca 2007 - 16:41

witam mam pytanie czy zwłożyć instalacje gazową zwykłą czy sekwencje

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2007 - 16:43

witam mam pytanie czy zwłożyć instalacje gazową zwykłą czy sekwencje




zalezne od silnika.




 


#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2007 - 17:10

polecam sekwencję niewiele droższa a mniej z nią problemów

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 11:10

Gachu chyba troche przeceniasz wtrysk gazowy. W instalacjach troche juz grzebie (chociaz amatorsko) i problem instalacji tkwi w doborze elektroniki, wlasciwym montazu i sprawnosci ukladu zplonowego i powietrza. Nie znam zadnych testow awaryjnosci czy ankiet na ten temat (ktora bardziej awaryjna). Na polskim rynku jest bardzo duzo II gen i stad najwiecej postow czy rozmow na ten temat, po drugie czesto te instalki maja juz przejechane 100 000 - 200 000 tys i wiecej i 10 lat a sekwencja jest w miare mloda. Moge mnozyc przyklady zepsucia jednych i drugich ale koszt naprawy sekwencji jest o wiele wyzszy (2 m-ce temu padl scalak w centralce chyba Zenit odpowiedzialny za sterowanie zaworami gazowymi w calym kraju nie ma takiego scalaka a nowa centralka to koszt okolo 1000) . Co do ceny to dobra II gen kosztuje polowe marnej sekwencji (1450 autronic vs 2600 stag). Wiem ze to nie temat postu i kazdy poda plusy i minusy rozwiazan gazowych. Chcialem tylko nie wtajemniczonym w lpg powiedziec ze wtrysk lpg to nie jest lek na tanie i bez awaryjne jezdzenie na lpg. Pozdrawiam srdecznie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 17:31

kczech,

Zenit odpowiedzialny za sterowanie zaworami gazowymi w calym kraju nie ma takiego scalaka a nowa centralka to koszt okolo 1000)

owszem bo to zenit


trzeba umieć dobrać mechanikę do elektroniki i mieć dobrego montera a co do II gen to miałem okazje mieć 7 miesięczna po przejechaniu parunastu tys km i jak walnęło to powiedziałem "dowidzenie lpg na II gen" i nic nie jest w stanie mnie przekonać po drugie co jest leprze stara nokia 3210 w nowej obudowie czy nowa 6230i lub 6288


PS. nie była to najtańsza instalacja, zakład również był renomowany

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 17:49

ok zgadzam sie tylko na sekwencji TEZ STRZELA ale w komorze spalania i nie slychac tego a efekt moze byc gorszy bo przy II gen jak strzeli to powiedzmy przeplywke strzeli a przy wtrysku np dziura w tloku.....hmmmm
Chodzilo mi o to ze nie zaleznie jaka instalka to wadliwe zalozenie lub kiepska elektronika i do tego np awaria ukladu zaplonowego = straty. Stag 2L z tego postu jest zle dopasowany do x20xev ale w innych motorach bedzie wystarczajacy. Pozdrawiam
P.S. gdybym mial poldka do wystarczy "najtansza nokia" a jesli np audi A4 1,6 8v lub 20v(kolektor ssacy o zmiennej dlugosci) to "nowy model noki" i to jest to co chcialem przekazac. Nie rozwodze sie na temat ktora jest lepsza tylko ktora jest wystarczajaca.
jeden ze swiezych przykladów partactwa http://forum.omegakl...e7cf6e681#90618

#11 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2007 - 22:03

Odpowiedzią na to czy Stag 2L dobrze działa jest przy silniku krokowym zamontowany ręczny regulator. Co to może oznaczać? Sterownik nie radzi sobie z sterowaniem silnikiem krokowym.Co lepsze 90% silników krokowych w tych sterownikach mają wyrzucany trzpień regulujący i ustawiane są ręcznie. Zajmuje sie tym zawodowo i troche sie już tego badziewia nawywalałem. Jeszcze sam kupiłem omegę z tym sterownikiem i na dzień dobry to zmiana elektroniki, na bingo S-4, no a od niedawna sekwencja KME. i wszelkie problemy zniknęły :)

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2007 - 07:46

cwiara nikt nie twierdzi ze stag 2l jest ok ..... bo to by oznaczalo ze ma srednie pojecie o lpg. Co do tej sruby regulacyjnej to poczytaj wyzej napisalem po co i dlaczego producent wprowadzil takie (nedzne) rozwiazanie.

Wracam do wlasciwego tematu postu. Klonek, zapomnialem o jednej istotnej rzeczy, w tej instalce niektore parametry trzeba wprowadzic recznie (PRZY POMOCY PRZELACZNIKOW), nie bede robil wykladu bo nie o to chodzi jezeli chcesz wiedziec wiecej to poczytaj tutaj. http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/ ta firma handluje sprzetem Stag zamiescila tez opisy i schematy, poczytaj o stag xl. Pozdrawiam

[edit - chomiczek] scaliłem posty

#13 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 21 czerwca 2007 - 11:04

Odpowiedzią na to czy Stag 2L dobrze działa jest przy silniku krokowym zamontowany ręczny regulator. Co to może oznaczać? Sterownik nie radzi sobie z sterowaniem silnikiem krokowym.Co lepsze 90% silników krokowych w tych sterownikach mają wyrzucany trzpień regulujący i ustawiane są ręcznie. Zajmuje sie tym zawodowo i troche sie już tego badziewia nawywalałem. Jeszcze sam kupiłem omegę z tym sterownikiem i na dzień dobry to zmiana elektroniki, na bingo S-4, no a od niedawna sekwencja KME. i wszelkie problemy zniknęły :)


jaki jest kosz taki orientacyjny wymiany tego sterownika na inny? czy wystarczy tylko zamienic tego staga2l na inny sterownik czy jeszcze trzeba cos zmieniac przy instalacji??
polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 czerwca 2007 - 16:00

emulator + mikroprocesorowy uklad sterowania + silnik krokowy, jak ktos nie chce sie bawic w sztukowanie kabli to tez wiazka kabli (jest w komplecie)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2007 - 16:51

Albo zakupić sterownik bingo S-4 z wbudowanym emulatorem. Mam taki na zbyciu, Kilka dni temu ściągnąłem go z mojej omegi bo założłem sekwencje. W komplecie jest sterownik,silnik krokowy,wiązka, przełącznik z pełnym wskazaniem gazu, no i moge jeszcze sensor wskazania dołożyć . Używane ale 100 sprawne. Jak jestes zainteresowany to info info na pw.

#16 OFFLINE   klonek

klonek
  • 166 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: płock

Napisany 30 czerwca 2007 - 14:34

panowie byla wyplata :mrgreen: czas sie wzic za ten gaz bo 20 litrow to troche za duzo jak na moja kieszen.
prosze o napisanie jakiej firmy czesci kupic co bedzie najlepsze do mojego silnika 2.0 16V
polska to jedyny kraj ktory ma kopie prezydenta i rzad sterowany radiem

#17 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lipca 2007 - 16:18

chcesz jezdzic dobrze na gazie to nie męcz tego silnika II gen...
Kup przód do sekwencji i po sprawie...
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#18 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2007 - 21:39

Ja tak zrobiłem ale dlatego że pracuje przy instalacjach lpg to sekwencja kme wyszła mnie 900zł, co normalnie dla klientów 2000zł. Tak więc jak ktoś chce to moge swój poprzedni sterownik bingo s-4 sprzedać

#19 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2007 - 22:33

STAG2L - jest baardzo dobry w...Polonezie. 150000 km na LPG i śmiga aż miło. Awaria instalki była jedna - nie otwierała elektrozaworu z gazem. Przyczyna - zaśniedziałe styki :mrgreen:
Ale filtr gazu wymieniany co 10000 km razem ze świecami i filtrem powietrza.

Do 16v chyba się nie nadaje, zresztą ja do gazu pakowałbym tylko 8v :smiech:

A co do spalania: masz taką magiczną śrubkę przy silniczku krokowym. Czyni cuda, ale pamiętaj że silnik pali albo paliwo albo zawory