

Problem z EGR i czujnikiem temperatury
#1
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 19:29
ze spinacza wyszło mi, że walnięty jest czujnik temperatury doładowania i EGR.
czujnik wymieniłem na nowy, EGR wstawiłem używany. i znów to samo.
odłączyłem aku na noc, zrobiłem potem ze 300km i jest jak było. do tego świeci się kontrolka silnika.
jak sprawdzić ten EGR i czujnik? na wtyczce powinny być chyba jakieś konkretne napięcia?
nie wiem czy pruć instalację, bo może gdzieś kabel jest walnięty, ale wolę was zapytać, bo może są inne przyczyny.
czy EGR jest podłączony do jakiś bezpieczników?
dzięki z góry za podpowiedzi
#2
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 19:34
a o jakim silniku mowa ???? bo w V6 nie ma czujnika temperatury doładowania :hmm:ze spinacza wyszło mi, że walnięty jest czujnik temperatury doładowania i EGR.
najlepiej napisz o jakim silniku mowa i numer błędu...
#3
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 21:09
oczywiście mówię o 2,5 v6
#4
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 22:39
---- Temperatura powietrza zasysanego wynosi powyżej 140 °C
(zwarcie do masy)
Wartość zastępcza:
---- Moduł sterujący bierze 20 °C jako warto sc zastępczą.
Następstwo:
----Funkcje uczące się (obwód regulacji sonda lambda, regulacja biegu
jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają
zablokowane oraz obliczenia przeprowadzane będą za pomocą ostatnich
aktualnych wartości.
Dotyczy zacisków: 44, 30
a błąd EGR ?? przypuszczalnie błąd EGR został wywołany przez zwarcie w obwodzie czujnika temperatury...
#5
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 22:58
czyli jak rozumiem mam pruć cały kabel od czujnika temperatury, bo prawdopodobnie ma gdzieś zwarcie?
#6
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2011 - 10:25
chciałbym wymienić cały ten kabel od wyjścia do czujnika.
chyba że jest inna przyczyna uszkodzenia? wymieniłem już 3 czujniki
Panowie, pomocy!

#7
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 21:26
po odpięciu przepływki nie było żadnej różnicy w działaniu silnika, więc postanowiłem ją wymontować i przedmuchać. prawdopodobnie ją uszkodziłem, bo po zamontowaniu samochód nie odpala i wywaliło dodatkowo błędy 73, 74.
kupiłem drugą przepływkę (używana) i po podłączeniu jest tak, że samochód nie ma wolnych obrotów. jak odpalę z gazem to chodzi, wkręca się pięknie, a poniżej 1000 obrotów - gaśnie.
błędy: 69, 132, 129, 74, 73
i przy okazji, bo na forum jest tyle informacji, że mi się pomieszało: żeby skasować błędy wystarczy odpiąć akumulator? kilka postów mówi, że należy kasować tylko na komputerze. czy w przypadku mojego auta to komputer, czy akumulator? jeśli aku, to na jak długo?
#8
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 21:41
no, to mam następną zagwozdkę....
po odpięciu przepływki nie było żadnej różnicy w działaniu silnika, więc postanowiłem ją wymontować i przedmuchać. prawdopodobnie ją uszkodziłem, bo po zamontowaniu samochód nie odpala i wywaliło dodatkowo błędy 73, 74.
kupiłem drugą przepływkę (używana) i po podłączeniu jest tak, że samochód nie ma wolnych obrotów. jak odpalę z gazem to chodzi, wkręca się pięknie, a poniżej 1000 obrotów - gaśnie.
błędy: 69, 132, 129, 74, 73
i przy okazji, bo na forum jest tyle informacji, że mi się pomieszało: żeby skasować błędy wystarczy odpiąć akumulator? kilka postów mówi, że należy kasować tylko na komputerze. czy w przypadku mojego auta to komputer, czy akumulator? jeśli aku, to na jak długo?
na 30 minut:)
a nie zamieniłeś czasem wtyczek od czujników??
http://forum.omegakl...6685#post696685
#9
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 22:58
podłączyłem starą przepływkę i zamieniłem wtyczki. wprawdzie kontrolka silnika nadal się świeci, ale samochód pracuje dobrze, przyśpiesza bez zamulenia poniżej 2000 obrotów. na noc odłączyłem aku, zobaczymy co jutro pokarze spinacz

#10
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 23:47
Robert, masz u mnie wielkie piwo! oczywiście wtyczki były zamienione.... robota poprzedniego właściciela...
podłączyłem starą przepływkę i zamieniłem wtyczki. wprawdzie kontrolka silnika nadal się świeci, ale samochód pracuje dobrze, przyśpiesza bez zamulenia poniżej 2000 obrotów. na noc odłączyłem aku, zobaczymy co jutro pokarze spinacz
jak zapniesz akumulator to daj mu się zagrzać na postoju do włączenia wentylatora, a potem pojeździj:)
#11
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 12:29
wszystkie błędy pozostały, na dodatek doszedł błąd 19.
mam wrażenie, ze silnik inaczej pracuje i szybciej się nagrzewa. to by mnie jeszcze nie wkurzało, gdyby nie to, że jak dojeżdzam do świateł, to gaśnie (automat).
masakra jakaś z tym samochodem, co za padło wredne....
gdzie jest ten czujnik, powiedzcie mi proszę.
#12
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 18:32
no, podłączyłem rano aku, odpaliłem pochodził sobie na wolnych i.... jedno znika drugie się pojawia...
wszystkie błędy pozostały, na dodatek doszedł błąd 19.
mam wrażenie, ze silnik inaczej pracuje i szybciej się nagrzewa. to by mnie jeszcze nie wkurzało, gdyby nie to, że jak dojeżdzam do świateł, to gaśnie (automat).
masakra jakaś z tym samochodem, co za padło wredne....
gdzie jest ten czujnik, powiedzcie mi proszę.
poczekaj jeszcze z tym czujnikiem bo błąd 19 może być od tego, że sam gaśnie, spróbuj przeczyścić krokowy, czujnik wału masz przy filtrze oleju na dole silnika lewa strona
#13
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 13:39
pojechałem na kasowanie błędów i pokasowane zostały wszystkie z wyjątkiem EGR i przepływki. po wymianie na kolejny komplet, wszystkie błędy zniknęły. używane części......
muszę jeszcze pomierzyć ładowanie, bo zauważyłem że lekko żarzy mi się kontrolka ładowania. nie zawsze, ale dość często.
dzięki za pomoc
