Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z EGR i czujnikiem temperatury


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 05 czerwca 2011 - 19:29

szukałem ale nie znalazłem.

ze spinacza wyszło mi, że walnięty jest czujnik temperatury doładowania i EGR.
czujnik wymieniłem na nowy, EGR wstawiłem używany. i znów to samo.
odłączyłem aku na noc, zrobiłem potem ze 300km i jest jak było. do tego świeci się kontrolka silnika.

jak sprawdzić ten EGR i czujnik? na wtyczce powinny być chyba jakieś konkretne napięcia?
nie wiem czy pruć instalację, bo może gdzieś kabel jest walnięty, ale wolę was zapytać, bo może są inne przyczyny.
czy EGR jest podłączony do jakiś bezpieczników?

dzięki z góry za podpowiedzi

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 19:34

ze spinacza wyszło mi, że walnięty jest czujnik temperatury doładowania i EGR.

a o jakim silniku mowa ???? bo w V6 nie ma czujnika temperatury doładowania :hmm:

najlepiej napisz o jakim silniku mowa i numer błędu...

#3 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 05 czerwca 2011 - 21:09

błąd 69 - czujnik temeratury powietrza wlotowego, jak wolisz. takie ustrojstwo przed przedływką

oczywiście mówię o 2,5 v6

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 22:39

69 - Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego
---- Temperatura powietrza zasysanego wynosi powyżej 140 °C
(zwarcie do masy)
Wartość zastępcza:
---- Moduł sterujący bierze 20 °C jako warto sc zastępczą.
Następstwo:
----Funkcje uczące się (obwód regulacji sonda lambda, regulacja biegu
jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają
zablokowane oraz obliczenia przeprowadzane będą za pomocą ostatnich
aktualnych wartości.
Dotyczy zacisków: 44, 30

a błąd EGR ?? przypuszczalnie błąd EGR został wywołany przez zwarcie w obwodzie czujnika temperatury...

#5 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 05 czerwca 2011 - 22:58

no dobra, OK.
czyli jak rozumiem mam pruć cały kabel od czujnika temperatury, bo prawdopodobnie ma gdzieś zwarcie?

#6 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 08 czerwca 2011 - 10:25

To jeszcze jedno pytanie: dokąd idzie ten kabel od czujnika? sprawdziłem część kabla, jest cały, ale potem znika w wiązce i ślad po nim ginie.

chciałbym wymienić cały ten kabel od wyjścia do czujnika.

chyba że jest inna przyczyna uszkodzenia? wymieniłem już 3 czujniki

Panowie, pomocy!!! w sobotę mam daleki wyjazd, a w takim stanie to cholery idzie dostać.....

#7 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 09 czerwca 2011 - 21:26

no, to mam następną zagwozdkę....

po odpięciu przepływki nie było żadnej różnicy w działaniu silnika, więc postanowiłem ją wymontować i przedmuchać. prawdopodobnie ją uszkodziłem, bo po zamontowaniu samochód nie odpala i wywaliło dodatkowo błędy 73, 74.
kupiłem drugą przepływkę (używana) i po podłączeniu jest tak, że samochód nie ma wolnych obrotów. jak odpalę z gazem to chodzi, wkręca się pięknie, a poniżej 1000 obrotów - gaśnie.

błędy: 69, 132, 129, 74, 73

i przy okazji, bo na forum jest tyle informacji, że mi się pomieszało: żeby skasować błędy wystarczy odpiąć akumulator? kilka postów mówi, że należy kasować tylko na komputerze. czy w przypadku mojego auta to komputer, czy akumulator? jeśli aku, to na jak długo?

#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2011 - 21:41

no, to mam następną zagwozdkę....

po odpięciu przepływki nie było żadnej różnicy w działaniu silnika, więc postanowiłem ją wymontować i przedmuchać. prawdopodobnie ją uszkodziłem, bo po zamontowaniu samochód nie odpala i wywaliło dodatkowo błędy 73, 74.
kupiłem drugą przepływkę (używana) i po podłączeniu jest tak, że samochód nie ma wolnych obrotów. jak odpalę z gazem to chodzi, wkręca się pięknie, a poniżej 1000 obrotów - gaśnie.

błędy: 69, 132, 129, 74, 73

i przy okazji, bo na forum jest tyle informacji, że mi się pomieszało: żeby skasować błędy wystarczy odpiąć akumulator? kilka postów mówi, że należy kasować tylko na komputerze. czy w przypadku mojego auta to komputer, czy akumulator? jeśli aku, to na jak długo?


na 30 minut:)
a nie zamieniłeś czasem wtyczek od czujników??
http://forum.omegakl...6685#post696685

#9 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 09 czerwca 2011 - 22:58

Robert, masz u mnie wielkie piwo! oczywiście wtyczki były zamienione.... robota poprzedniego właściciela...

podłączyłem starą przepływkę i zamieniłem wtyczki. wprawdzie kontrolka silnika nadal się świeci, ale samochód pracuje dobrze, przyśpiesza bez zamulenia poniżej 2000 obrotów. na noc odłączyłem aku, zobaczymy co jutro pokarze spinacz :D

#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2011 - 23:47

Robert, masz u mnie wielkie piwo! oczywiście wtyczki były zamienione.... robota poprzedniego właściciela...

podłączyłem starą przepływkę i zamieniłem wtyczki. wprawdzie kontrolka silnika nadal się świeci, ale samochód pracuje dobrze, przyśpiesza bez zamulenia poniżej 2000 obrotów. na noc odłączyłem aku, zobaczymy co jutro pokarze spinacz :D


jak zapniesz akumulator to daj mu się zagrzać na postoju do włączenia wentylatora, a potem pojeździj:)

#11 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 10 czerwca 2011 - 12:29

no, podłączyłem rano aku, odpaliłem pochodził sobie na wolnych i.... jedno znika drugie się pojawia...

wszystkie błędy pozostały, na dodatek doszedł błąd 19.
mam wrażenie, ze silnik inaczej pracuje i szybciej się nagrzewa. to by mnie jeszcze nie wkurzało, gdyby nie to, że jak dojeżdzam do świateł, to gaśnie (automat).

masakra jakaś z tym samochodem, co za padło wredne....

gdzie jest ten czujnik, powiedzcie mi proszę.

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2011 - 18:32

no, podłączyłem rano aku, odpaliłem pochodził sobie na wolnych i.... jedno znika drugie się pojawia...

wszystkie błędy pozostały, na dodatek doszedł błąd 19.
mam wrażenie, ze silnik inaczej pracuje i szybciej się nagrzewa. to by mnie jeszcze nie wkurzało, gdyby nie to, że jak dojeżdzam do świateł, to gaśnie (automat).

masakra jakaś z tym samochodem, co za padło wredne....

gdzie jest ten czujnik, powiedzcie mi proszę.


poczekaj jeszcze z tym czujnikiem bo błąd 19 może być od tego, że sam gaśnie, spróbuj przeczyścić krokowy, czujnik wału masz przy filtrze oleju na dole silnika lewa strona

#13 OFFLINE   KamilOlsztyn

KamilOlsztyn
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 12 czerwca 2011 - 13:39

OK, zrobione wszystko działa.
pojechałem na kasowanie błędów i pokasowane zostały wszystkie z wyjątkiem EGR i przepływki. po wymianie na kolejny komplet, wszystkie błędy zniknęły. używane części......

muszę jeszcze pomierzyć ładowanie, bo zauważyłem że lekko żarzy mi się kontrolka ładowania. nie zawsze, ale dość często.

dzięki za pomoc :)