kolektor wydechowy w 3.0 V6
#1 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 09:17
U mnie rano po odpaleniu cos delikatnie slychac kolektor- bardzo ciche i zaraz po lekkim nagrzaniu sie ucisza i potem nic nie slychac ( patrzac od przodu na auto-lewa strona ).
Moze to byc tez uszczelka nizej przy polaczeniu z rurami, ale chyba narazie nie ma sensu nic jeszcze robic. ( pewnie by nikt tego nie uslyszal rano jakbym mu nie zwocil uwagi)
Ktos z was moze ma jakies doswiadczenie z tymi kolektorami w Valkach.
Po, ktorej stronie jest " ABS " patrzac od przodu auta :
Temat szukalem w tym dziale, ale nic nie znalazlem.
#2 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 10:33
Wczoraj wyczytalem przypadkiem, ze w omedze z silnikami 2,5V6 i 3.0V6 zeby cokolwiek zrobic przy kolektorze wydechowym od strony ABS trzeba wyciagac silnik :shock:
U mnie rano po odpaleniu cos delikatnie slychac kolektor- bardzo ciche i zaraz po lekkim nagrzaniu sie ucisza i potem nic nie slychac ( patrzac od przodu na auto-lewa strona ).
Moze to byc tez uszczelka nizej przy polaczeniu z rurami, ale chyba narazie nie ma sensu nic jeszcze robic. ( pewnie by nikt tego nie uslyszal rano jakbym mu nie zwocil uwagi)
Ktos z was moze ma jakies doswiadczenie z tymi kolektorami w Valkach.
Po, ktorej stronie jest " ABS " patrzac od przodu auta :
Temat szukalem w tym dziale, ale nic nie znalazlem.
abs jest po prawej stonie patrzac od przodu auta. u mnie kolektory byly robione przy okazji wymiany UPG.
#3 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 11:39
Dzieki za info. U mnie po lewej stronie ( patrzac od przodu) cos slychac, czyli nie po stonie ABS-u co znaczy, ze nie trzeba wyciagac silnika gdyby trzeba bylo jednak cos przy kolektorze grzebac a nie uszczelce nizej.abs jest po prawej stonie patrzac od przodu auta. u mnie kolektory byly robione przy okazji wymiany UPG
Narazie nic nie bede robil bo tak jak pisalem jest to cichutki odglos a na lekko zagrzanym silniku nic nie slychac, ale juz wiem co i jak.
#4 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 15:27
Dzieki za info. U mnie po lewej stronie ( patrzac od przodu) cos slychac, czyli nie po stonie ABS-u co znaczy, ze nie trzeba wyciagac silnika gdyby trzeba bylo jednak cos przy kolektorze grzebac a nie uszczelce nizej.abs jest po prawej stonie patrzac od przodu auta. u mnie kolektory byly robione przy okazji wymiany UPG
Narazie nic nie bede robil bo tak jak pisalem jest to cichutki odglos a na lekko zagrzanym silniku nic nie slychac, ale juz wiem co i jak.
a jestes pewnien ze to z kolektora wydechowego a nie spod rezonatora powietrza ? u mnie na zimnym tez jest taki charakterystyczne syk, jak sie tlyko rozgrzeje to przestaje. Kolektory mam cale - byly spawane - uszczelki wszelkie nowe a syk pozostal. w rezonatorze powietrza sa 2 oringi i podejrzewam wlasnie je. pozatym ktos juz na forum pisal o tym tylko nie moge znalesc
#5 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 15:51
A ten rezonator to jak wyglada ??? Bo tez slychac lekki syczenie w na gorze silnika w kolektorze.
#6 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 16:10
Bardziej mi to
przypomina odglos kolektora albo lekko walnietej uszczelki.
A ten rezonator to jak wyglada ??? Bo tez slychac lekki syczenie w na gorze silnika w kolektorze.
http://forum.omegakl...load.php?id=937
chodzi o te oringi oznaczone 11 i 8
#7 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 17:52
Bo o ile sie nie myle beda sciagac kolektor zeby wtryski zamontowac to powinno przy tym wyjsc, jesli oringi sa uszkodzone.
#8 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 19:27
#9 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 19:41
Bo mam takie odczucia jabym w przedziale okolo 4000-4500 obr odczuwal delikatne "zastanowienie" sie silnika na ulamek sekundy i pozniej kreci sie dalej.
#10 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 00:35
Sa jakies objawy nieszczelnosci tego zaworu EGR ?? np. odczuwalne na mocy?
Bo mam takie odczucia jabym w przedziale okolo 4000-4500 obr odczuwal delikatne "zastanowienie" sie silnika na ulamek sekundy i pozniej kreci sie dalej.
to akurat jest efekt działania układu dualram...
jeśli masz niewielką nieszczelność po stronie spalin, przed EGRem to raczej innych efektów poza pyrkaniem nie będzie...
warto też sprawdzić układ doprowadzania powietrza do kolektora wydechowego (ta rurka metalowa przed obudową rozrządu), miałem kiedyś w Viki V6 tam małą nieszczelność i pyrkało
#11 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 06:14
to akurat jest efekt działania układu dualram...
jeśli masz niewielką nieszczelność po stronie spalin, przed EGRem to raczej innych efektów poza pyrkaniem nie będzie...
warto też sprawdzić układ doprowadzania powietrza do kolektora wydechowego (ta rurka metalowa przed obudową rozrządu), miałem kiedyś w Viki V6 tam małą nieszczelność i pyrkało
Przegladnalem wszystkie wezyki od podcisnienia i mocowanie tych wszytskich wezykow od kolekora i z boku silinika. NIby wszytsko jest OK.
Czyli stawiam jednak na kolektor albo uszelke miedzy kolektorem a rura, ktora idzie do kata.
#12 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 22:12
#13 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 17:24
Może ktoś może polecić w okolicach Olsztyna jakiegoś mechaniora który dobrze ogarnia silniki V6 w omegach bo czuje że w serwisie to się zapłacze jak cene usłysze... ?