Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kolektor wydechowy w 3.0 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 09:17

Wczoraj wyczytalem przypadkiem, ze w omedze z silnikami 2,5V6 i 3.0V6 zeby cokolwiek zrobic przy kolektorze wydechowym od strony ABS trzeba wyciagac silnik :shock:
U mnie rano po odpaleniu cos delikatnie slychac kolektor- bardzo ciche i zaraz po lekkim nagrzaniu sie ucisza i potem nic nie slychac ( patrzac od przodu na auto-lewa strona ).
Moze to byc tez uszczelka nizej przy polaczeniu z rurami, ale chyba narazie nie ma sensu nic jeszcze robic. ( pewnie by nikt tego nie uslyszal rano jakbym mu nie zwocil uwagi)
Ktos z was moze ma jakies doswiadczenie z tymi kolektorami w Valkach.

Po, ktorej stronie jest " ABS " patrzac od przodu auta :?:
Temat szukalem w tym dziale, ale nic nie znalazlem.



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2007 - 10:33

Wczoraj wyczytalem przypadkiem, ze w omedze z silnikami 2,5V6 i 3.0V6 zeby cokolwiek zrobic przy kolektorze wydechowym od strony ABS trzeba wyciagac silnik :shock:
U mnie rano po odpaleniu cos delikatnie slychac kolektor- bardzo ciche i zaraz po lekkim nagrzaniu sie ucisza i potem nic nie slychac ( patrzac od przodu na auto-lewa strona ).
Moze to byc tez uszczelka nizej przy polaczeniu z rurami, ale chyba narazie nie ma sensu nic jeszcze robic. ( pewnie by nikt tego nie uslyszal rano jakbym mu nie zwocil uwagi)
Ktos z was moze ma jakies doswiadczenie z tymi kolektorami w Valkach.

Po, ktorej stronie jest " ABS " patrzac od przodu auta :?:
Temat szukalem w tym dziale, ale nic nie znalazlem.



abs jest po prawej stonie patrzac od przodu auta. u mnie kolektory byly robione przy okazji wymiany UPG.




 


#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 11:39

abs jest po prawej stonie patrzac od przodu auta. u mnie kolektory byly robione przy okazji wymiany UPG

Dzieki za info. U mnie po lewej stronie ( patrzac od przodu) cos slychac, czyli nie po stonie ABS-u co znaczy, ze nie trzeba wyciagac silnika gdyby trzeba bylo jednak cos przy kolektorze grzebac a nie uszczelce nizej.
Narazie nic nie bede robil bo tak jak pisalem jest to cichutki odglos a na lekko zagrzanym silniku nic nie slychac, ale juz wiem co i jak.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2007 - 15:27

abs jest po prawej stonie patrzac od przodu auta. u mnie kolektory byly robione przy okazji wymiany UPG

Dzieki za info. U mnie po lewej stronie ( patrzac od przodu) cos slychac, czyli nie po stonie ABS-u co znaczy, ze nie trzeba wyciagac silnika gdyby trzeba bylo jednak cos przy kolektorze grzebac a nie uszczelce nizej.
Narazie nic nie bede robil bo tak jak pisalem jest to cichutki odglos a na lekko zagrzanym silniku nic nie slychac, ale juz wiem co i jak.



a jestes pewnien ze to z kolektora wydechowego a nie spod rezonatora powietrza ? u mnie na zimnym tez jest taki charakterystyczne syk, jak sie tlyko rozgrzeje to przestaje. Kolektory mam cale - byly spawane - uszczelki wszelkie nowe a syk pozostal. w rezonatorze powietrza sa 2 oringi i podejrzewam wlasnie je. pozatym ktos juz na forum pisal o tym tylko nie moge znalesc




 


#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 15:51

Bardziej mi to przypomina odglos kolektora albo lekko walnietej uszczelki.
A ten rezonator to jak wyglada ??? Bo tez slychac lekki syczenie w na gorze silnika w kolektorze.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2007 - 16:10

Bardziej mi to

przypomina odglos kolektora albo lekko walnietej uszczelki.
A ten rezonator to jak wyglada ??? Bo tez slychac lekki syczenie w na gorze silnika w kolektorze.




http://forum.omegakl...load.php?id=937


chodzi o te oringi oznaczone 11 i 8




 


#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 17:52

To pewnie wszystko sie wyjasni jak mi beda gaz zakladac w przyszly wtorek.
Bo o ile sie nie myle beda sciagac kolektor zeby wtryski zamontowac to powinno przy tym wyjsc, jesli oringi sa uszkodzone.

#8 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 17 czerwca 2007 - 19:27

z tej strony możesz też mieć nieszczelność przewodu do EGRa - sprawdź to

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 19:41

Sa jakies objawy nieszczelnosci tego zaworu EGR ?? np. odczuwalne na mocy?
Bo mam takie odczucia jabym w przedziale okolo 4000-4500 obr odczuwal delikatne "zastanowienie" sie silnika na ulamek sekundy i pozniej kreci sie dalej.

#10 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 18 czerwca 2007 - 00:35

Sa jakies objawy nieszczelnosci tego zaworu EGR ?? np. odczuwalne na mocy?
Bo mam takie odczucia jabym w przedziale okolo 4000-4500 obr odczuwal delikatne "zastanowienie" sie silnika na ulamek sekundy i pozniej kreci sie dalej.


to akurat jest efekt działania układu dualram...

jeśli masz niewielką nieszczelność po stronie spalin, przed EGRem to raczej innych efektów poza pyrkaniem nie będzie...
warto też sprawdzić układ doprowadzania powietrza do kolektora wydechowego (ta rurka metalowa przed obudową rozrządu), miałem kiedyś w Viki V6 tam małą nieszczelność i pyrkało ;)

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 06:14

to akurat jest efekt działania układu dualram...

jeśli masz niewielką nieszczelność po stronie spalin, przed EGRem to raczej innych efektów poza pyrkaniem nie będzie...
warto też sprawdzić układ doprowadzania powietrza do kolektora wydechowego (ta rurka metalowa przed obudową rozrządu), miałem kiedyś w Viki V6 tam małą nieszczelność i pyrkało


Przegladnalem wszystkie wezyki od podcisnienia i mocowanie tych wszytskich wezykow od kolekora i z boku silinika. NIby wszytsko jest OK.
Czyli stawiam jednak na kolektor albo uszelke miedzy kolektorem a rura, ktora idzie do kata.

#12 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 19 czerwca 2007 - 22:12

na kanał i zobaczyć na zimnym gdzie "pryka", u mnie puściła szpilka "ta ostania na dole kolektora" i uratowałem "szybką" interwencją uszczelke i "kupe roboty" :mrgreen: . Zobacz szybko bo jak to jest wczesny objaw to może uda ci się wymienić samą szpilke i jeszcze może da rade uratować uszczelke bez rozbierania całego kolektora - roboty od !@!@#$#$% :mrgreen:

#13 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2007 - 17:24

Dzis własnie machanior spawał mi tłumik bo coś "pierdziało" z pod omegi... No i fakt faktem tłumik pospawał (była dziura że ho ho) ale uraczył mnie też nowiną że " mam jakąś nieszczelnosć przy kolektorze wydechowym z prawej strony (patrząc od wewnątrz autka) i chyba to jest uszczelka... Słuchać takie dziwne cykanie jak silnik pracuje pod obciążeniem (w trakcie jazdy) Powiedział też że Najlepiej pojechać z tym do serwisu bo jest na masakre roboty...
Może ktoś może polecić w okolicach Olsztyna jakiegoś mechaniora który dobrze ogarnia silniki V6 w omegach bo czuje że w serwisie to się zapłacze jak cene usłysze... ?