Witam. Opisze swój problem. Tzn Jakieś 3 miesiące temu zmieniłem silnik w swojej omedze 2.0 16v z 1996r po obróceniu się panewki. Niedawno wysunął się przedni zimering na wale pod rozrządem i straciłem olej przez jakieś 15 km. Po zapaleniu się ciśnienia od razu zgasiłem samochód. Pod samochodem od razu była kałuża oleju. Po wymianę zameringu przy dojeżdżaniu do świateł zapalała się kontrolka oleju. Podjąłem decyzje o zmianę panewek na nowe. I tu jest problem silnik który kupiłem różni sie od tego co miałem. Sa jeszcze dodatkowe wałki. Czytając na forum silniki z 1998 miały wprowadzone jakieś zmiany. Zamówione panewki oczywiście tez nie pasują. Czy może zna ktoś różnice miedzy tymi silnikami. I gdzie teraz zamówić panewki ?? W sklepie gość powiedział ze jest tylko jeden rodzaj a widać to nie prawda. Proszę O POMOC :confused:


Problem z panewkami jak dobrac!!!!
Rozpoczęte przez
Domen5
, 05 cze 2011, 09:07
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 09:07
#2
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 10:12
A są jakes przytarte te panewki ze je wymieniasz czy serwisowo bo sie ciśnienie paliło 2 sekundy? Wymieniasz korbowodowe czy wału? A panewkę zawsze mozna wyjąc i dac do dorobienia przez zajmującą się tym firmę.
#3
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 10:23
Jest tylko jeden rodzaj panewek w Twoim silniku.
Jeśli nie było szlifu to rozmiar standardowy.
Jeśli nie było szlifu to rozmiar standardowy.
#4
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 11:58
Panewki korbowodowe sa przetarte a głowne troszke. Chodzi mi o dobór głównych.
A sa ile różnia sie ilością dziur przez które wtłaczany jest olej na panewce. Na 2 i 3 cylindrze sa po dwie dziury. Czego nie było w tym silniku poprzednim.
A sa ile różnia sie ilością dziur przez które wtłaczany jest olej na panewce. Na 2 i 3 cylindrze sa po dwie dziury. Czego nie było w tym silniku poprzednim.
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 16:32
Pod okiem nie widać żeby był wytarty. Nie jest w najgorszym stanie.
Drodzy Klubowicze mam jeszcze jedno pytanie. Panewki do omegi z 1998 r są dostępne tylko w serwisie koszt głównych ok 400 zł.Czy jak zmienię wał i cała resztę dołu( tłoki zostawię od starego silnika) na ten bez wałków równoważących obroty samochód pojeździ? Czy bloki w tym i tym modelu są takie same? Proszę o Pomoc
Drodzy Klubowicze mam jeszcze jedno pytanie. Panewki do omegi z 1998 r są dostępne tylko w serwisie koszt głównych ok 400 zł.Czy jak zmienię wał i cała resztę dołu( tłoki zostawię od starego silnika) na ten bez wałków równoważących obroty samochód pojeździ? Czy bloki w tym i tym modelu są takie same? Proszę o Pomoc
#7
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 16:45
gdzie Ty części dobierasz??Panewki do omegi z 1998 r są dostępne tylko w serwisie koszt głównych ok 400 zł.
Jak pisałem już wcześniej panewki główne sa takie same we wszystkich silnikach X20XEV i kosztuja ok.150 pln za komplet w rozmiarze STANDARD
#8
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 16:52
NIe sa takie same jak juz pisałem mam silnik z 96 r i silnik z 98 i są zupełnie inne. te które można kupić w każdym sklepie to te które pasują do silnika z 96r. a do 98r nikt nie ma. Twierdza ze właśnie nie ma innych. A tak jest zastosowany ten wałek i panewki przy tym wałku maja dwie dziury na wtłaczany olej czego nie ma w silniku z 96r. Ale powiedzcie mi czy jak wsadzę wał od tego silnika starszego to będzie ok?