Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy,problem z odpaleniem i nie wkreca sie powyzej 4500 obr/min


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   carmagedon4

carmagedon4
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-06-2011

Napisany 04 czerwca 2011 - 23:34

Witam po prawie calym dniu spedzonym przy wymianie czujnika polozenia walu korbowego. Nie bylo latwo, ale podolalem temu wyzwaniu. Jak na warunki, ktore mi towarzyszyly, to jestem jestem, ze tak powiem - gosc- Na dworze i to bez garazu zaczalem walczyc od 12.00. Na wstepie powiem, ze mam Ome z klima, a raczej z klimatronic, tak, ze juz wiecie z doswiadczenia lub po przeczytaniu wielu postow na tym forum, ze wymontowac czujnik polozenia walu w Omedze z klima, nie jest takie latwe. Rzeczywiscie nie jest latwe, ale przy odrobinie samozaparcia i spokoju, mozemy smialo do tego podejsc. Moze w kilku slowach opisze kolejne etapy moich prac demontazowych. Dodam jeszcze, ze mam Omege 2.0 16v 1995r. z klimatronic. A wiec:


1. Na poczatek wszelakich prac odlaczylem akumulator.

2. Demontaz paska napedu pompy klimatyzacji,ktory to pasek tez napedza pompe wspomagania , oraz alternator

3.Demontaz mechanizmu napinacza paska. (dwie sruby klucz 13 oczkowy i nasadowy) po jego odkreceniu widac czujnik polozenia walu korbowego

4.Odkrecenie wszystkich srob mocujacych sprezarke klimatyzacji. UWAGA. Nie odkrecamy od sprezarki stalowego ramienia, ktore jest przykrecone do niej od tylu! Nie jest to po3ebne. Zas to stalowe ramie jest, jak popa3my z gory na sprezarke przykrecone jedna sruba do aluminiowego ramienia, tego na ktorym sa osadzone pompy klimy i wspomagania. Zas na dole tego samego ramienia sprezarka klimy jest przymocowana jedna sruba wraz z poduszka silnika, ta srube tez wykrecamy. I ostatnia sruba jaka 3ma sprezarke to ta, ktora przytwierdza to stalowe ramie do bloku silnika. Sa to sruby na klucz 15.

5.Oczywiscie ze sprezarki klimy nie demontujemy zadnych przewodow, odkrecenie jej pomoze nam dojsc do sruby, ktora 3ma to aluminiowe ramie na dole. Dzieki temu, ze odkrecilismy sprezarke klimatyzacji z mocowan, mozemy cala sprezarke odchylic w kierunku lewej podluznicy. Spokojna glowa, nie powstaja zadne naprezenia na przewodach klimatyzacji podczas kiedy odchylamy ja do podluznicy. Ten caly zabieg ma na celu dostanie sie do sruby,ktora przytwierdza cale to aluminiowe ramie, na ktorym sa wlasnie zamocowane pompy wspomagania i klimy. Powstaje luz rzedu 5-7 centymetrow, mozemy wtedy spokojnie wlozyc w powstala szczeline klucz oczkowy plaski 15 (lub tez oczkowy wygiety od strony kola pasowego sprezarki) i bez problemu odkrecic tamta srube, ktora inzynierzy opla tak skrzetnia schowali.

6. Nastepnie po3ebne bedzie nam cos w rodzaju kija od miotly, ktory kladziemy wzdluz komory silnika opierajac go na przednim wzmocnieniu oraz na podszybiu. Do tego kija przymocowujemy za pomoca sznurka, lub tasmy cala ta lape co 3ma pompy wspomagania i klimy. Zapobiega to temu, ze pompy juz nie beda mialy szans obnizyc sie w przypadku, kiedy bedziemy robili cos pod autem (bo w praktyce, rzeczywiscie bedziemy kilka razy pod nasza Oma) oraz unikniemy niepo3ebnym napieciom przewodow wspomagania i klimatyzacji.

7.Kiedy juz sie tak zabezpieczymy, mozemy zabierac sie za odkrecanie dwoch srub, ktore to aluminiowe ramie 3maja z gory. Po3ebujemy oczywiscie do tego klucza nasadowego 15.

8.Reasumujac. Kiedy juz mamy odkrecone te dwie sruby, o ktorych mowilem w punkcie 7 ta, ktora jest ukryta po prawej stronie sprezarki klimatyzacji (mowa o tej, ktora dopiero widac po odkreceniu i odchyleniu do lewej podluznicy) oraz tej co takze jest jako trzecia, ktora 3ma poduszke silnika, to wtedy mozemy najpierw odsunac w kierunku przodu auta to ramie aluminiowe z zespolem pomp 3-4 centymetry. a nastepnie cale to ramie z zespolem pomp do lewej podluznicy.

9.W szczeline, ktora powstanie po odchyleniu calego zespolu pomp u gory, gdzie byla mowa w punkcie 7, mozemy wsunac na ta szerokosc na jaka odchyli sie caly zespol, jakiegos klina. Pomoze on nam niedenerwowac sie, kiedy bedziemy odkrecac czujnik polozenia walu, ze mamy za malo miejsca, ktorego w rzeczywistosci jest , ze tak powiem - na styk.

10. No i dotarlismy do sedna. Teraz juz tylko pozostalo nam odkrecenie samego czujnika polozenia walu. W oryginale, jest on zamocowany jedna sruba torx, ktorej numeru nie znam, poniewaz udalo mi sie odkrecic go szesciokatnym nasadowym kluczem w rozmiarze 7.

11.Oprocz mrozu i braku kilku kluczy, co spowodowalo wydluzenie prac nad czujnikiem wszystko szlo bez problemow. Skladanie oczywiscie w odwrotnej kolejnosci.


Moze niektore sposoby, ktore opisalem tu nie sa typowo profesjonalnymi jak na mechanika przystalo, ale napewno sa praktyczne, gdzie zastosowanie ich w mojej pracy nad Omega pomoglo dostosowac sie do przepisow BHP :mrgree



Ale jak to oczywiscie w takich opowiesciach bywa, dobro musi rownowazyc sie ze zlem i...............

Pozdrawiam
VicVale






rozwiazal ktos ten problem bo ja mam to samo i mam wymieniony czujnik walu na nowy siemensa i nawet wymienilem czujnik halla o ile sie nie myle ten co jest miedzy walkami rozrzadu na gorze pod pokrywa rozrzadu i dalej nic!!!pomocy

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 23:41

rozwiazal ktos ten problem bo ja mam to samo i mam wymieniony czujnik walu na nowy siemensa i nawet wymienilem czujnik halla o ile sie nie myle ten co jest miedzy walkami rozrzadu na gorze pod pokrywa rozrzadu i dalej nic!pomocy

A czujniki dobrane do wlasciwego ECU? W tym silniku byly 2 typy i nie sa wzajemnie zamienne.

#3 OFFLINE   carmagedon4

carmagedon4
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-06-2011

Napisany 04 czerwca 2011 - 23:43

to znaczy??

po czym do tego dojść??

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 23:49

Jak masz bledy 2-wu cyfrowe to masz starego Simteca 56.1 a jak masz bledy 4-ro cyfrowe to masz nowszego Simteca 56.5

#5 OFFLINE   carmagedon4

carmagedon4
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-06-2011

Napisany 04 czerwca 2011 - 23:52

a jak to sprawdzic??

ja jestem zwykłym mechanikiem nie elektromechanikiem i nie mam pojęcia co ztym fantem zrobić zaznaczają ze nie wyświtił mi się check i zaczelo sie od tego ze czasami przerywala tak jakby iskry nie dostawala
jesynymi bledami ktore sie wyswietlaja po podlaczeniu do kompa to sonda pfrzeplywka I KROKOWY
TO TYLEnic wiecej nie wiem

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 00:05

a jak to sprawdzic

Bledy odczytaj (w ten sposob poznasz jaki masz ECU) -> w ramach promocji instrukcja: http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#7 OFFLINE   carmagedon4

carmagedon4
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-06-2011

Napisany 05 czerwca 2011 - 00:09

a dla wersji 2,0 16v manual????

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 00:15

a dla wersji 2,0 16v manual

Dla kazdej omegi B z silnikiem benzynowym jest taka sama instrukcja - zmostkowanie pinow w gniezdzie. W linku jest nawet obrazek...

#9 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 11 czerwca 2011 - 16:54

Jak masz bledy 2-wu cyfrowe to masz starego Simteca 56.1 a jak masz bledy 4-ro cyfrowe to masz nowszego Simteca 56.5

mozna równiez poznac po wtyczce stary simtec ma plaską wtyczke nowszy zaokrągloną :)

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2011 - 17:38

mozna równiez poznac po wtyczce stary simtec ma plaską wtyczke nowszy zaokrągloną

O ile jakis domorosly mechanik przy tym nie dlubal i czegos nie przerobil :D