

Jaki silnik najlepiej kupic
#1
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:34
wiem, ze byly juz takie tematy, ale jednak nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie przymierzam sie do kupna omegi i chcialem sie dowiedziec jaki silnik benzynowy jest najmniej awaryjny lub jaki diesel. Kwote jaka bede mial przeznaczona na ten zakup to ok 10 tys, czy w tych pieniadzach kupie cos sensownego ?
#2
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:42
#3
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:42
Witam
wiem, ze byly juz takie tematy, ale jednak nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie przymierzam sie do kupna omegi i chcialem sie dowiedziec jaki silnik benzynowy jest najmniej awaryjny lub jaki diesel. Kwote jaka bede mial przeznaczona na ten zakup to ok 10 tys, czy w tych pieniadzach kupie cos sensownego ?
2.0 - dla spokojnej jazdy, awarie częstrze jak w V6
2,5 - 3.0 - dynamiczne silniki jak w sam raz na ciężką omegę, koszt napraw rekompensują wrażenia z jazdy.
Za około 10-11 powinieneś kupić w zadawalającym stanie V6.
Zastanów się czy chcesz mieć zapas mocy czy tylko auto do zwykłego przemieszczania się.
#4
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:46
he he he tzn że nie chce Ci się poszukać i poczytaćWitam
wiem, ze byly juz takie tematy, ale jednak nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.

Najtańszy w serwisie i chyba najmniej awaryjne jest 2.0 8V 115KM.
Trochę nowszą bardziej dynamiczną i moim zdaniem spalająca mniej paliwa jest 2.0 16V Ecotec 136KM.
Jeśli nie boisz się to V6 i najlepiej 3.0 ale to odrazu mówię że nie tak łatwo znaleźć od razu zdrowe V6.
Ja po kilkunastu Omegach w moim posiadaniu i latach doświadczeń z Omegami, uważam iż najlepszym wyjściem mimo wszystko jest 3.0 w wersji MV6. Koniecznie w skrzyni manualnej. Spalanie większe o 3-5 litrów od 2.0 w trasie od ok 10 do 16 po mieście. W mojej wychodzi 13-15litrów LPG i uważam to za świetny wynik-jazda po Warszawie czyli gaz/hamowanie stanie....stanie , gaz hamowanie... i tak w kółko.
Do spokojnej ekonomicznej jazdy spokojnie bierz 2.0 16V Ecotec, tańsze części, tańsze utrzymanie , mniejsze spalanie, mniej skomplikowana naprawa.
#5
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 00:53
Edit: chcialem sie jeszcze zapytac, czy jest to wygodny trzymajacy sie mocno drogi samochod ?
#6
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 06:10
bo w różnych samochodach są różne silniki i niemożna wszystkich do jednego wora pakowaćZastanawiam sie ogolnie nad 2,5 v6, ale slyszalem ze te silniki ogolnie w roznych samochodach sa bardzo awaryjne nie wiem jak w oplu.
#7
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 10:54
bo w różnych samochodach są różne silniki i niemożna wszystkich do jednego wora pakować
dlatego pytam

#8
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 11:04
Edit: chcialem sie jeszcze zapytac, czy jest to wygodny trzymajacy sie mocno drogi samochod ?
Hmmm "wygodny" - nie wątpię, bardzo komfortowy samochód.
"Trzymający się mocno drogi"? Jak go trochę obniżysz to w zakrętach będzie lepiej, bo na standardowym zawieszeniu troszkę buja w zakrętach, gdyż jest miękki


#9
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 12:46
Hmmm "wygodny" - nie wątpię, bardzo komfortowy samochód.
"Trzymający się mocno drogi"? Jak go trochę obniżysz to w zakrętach będzie lepiej, bo na standardowym zawieszeniu troszkę buja w zakrętach, gdyż jest miękkiw zimie natomiast trzeba uważać, gdyż jest tył napęd i czasem można sobie psikusa sprawić
Wlasnie ten tyl naped przemawia za mna bardzo mocno

Wiec jakbym mial jechac kupowac jutro omege jakiego diesla albo benzyniaka kupowac ?
2,5 v6 toleruje gaz ?
#10
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 13:48
Wlasnie ten tyl naped przemawia za mna bardzo mocno
Wiec jakbym mial jechac kupowac jutro omege jakiego diesla albo benzyniaka kupowac ?
2,5 v6 toleruje gaz ?
Toleruje bardzo dobrze, ale jak gaz pamietaj tylko sekwencja
#11
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 15:30
chce kupic samochod do ktorego nie bede musial dokladac zaraz po kupnie. Ciezko kupic omege w dobrym stanie patrzac po allegro ?
bardzo ciężko jest kupić omegę w dobrym stanie, jeżeli już znajdziesz sobie kilka z całej Polski to za grosze ich tez nikt nie oddaje.
#12
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 23:37
bardzo ciężko jest kupić omegę w dobrym stanie, jeżeli już znajdziesz sobie kilka z całej Polski to za grosze ich tez nikt nie oddaje.
sluchaj za 15 kola omegi napewno nie kupie

wracajac do tematu szukac 2,5 v6 jesli chodzi o benzyniaka, a diesel ?
#13
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 00:08
wracajac do tematu szukac 2,5 v6 jesli chodzi o benzyniaka
Jak dla mnie 2,5 to kiepski wybór.



a diesel ?
Chyba nie masz zbyt dużego wyboru mając do wydania 10tys.

#14
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 00:18
A ja bym to nazwal "zlotym srodkiem" - moc juz jest zadowalajaca i nie ma takiego ryzyka wystawienia giry jak w 3.0 V6.Jak dla mnie 2,5 to kiepski wybór
#15
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 01:51

#16
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 22:32
#17
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 15:39
<a href=http://programmo-mania.info>
#18
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 15:48
Niestety tym sie nie jeździ,tym sie kula. Muł,muł i jeszcze raz muł.
Nie wyobrażam sobie skrzyni automatycznej w takim silniku.
Jedyny plus tego silnika to spalanie.W mieście 8.9l/100km.
#19
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 16:22
#20
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 21:49
2.0 daje sobie rade spokojnie w sedanie ale trochę słabiej w kombi jeśli chodzi o wyprzedzanie.
co do v6 to na 2.5 nawet nie patrz bo 3.0 pali koło 1 litra więcej od 2.5 a auto o wiele lepiej się zbiera. Jeśli wybierzesz 2.0 to pamiętaj przy każdej wymieni rozrządu wymieniaj razem z pompą wody xD a co do v6 to nie przejmuj sie jeśli olej wycieka z pod pokryw zaworów bo to norma a na forum znajdziesz solucje jak sobie z tym poradzić.(albo pokrywki z vectry albo rżniesz na pół pokrywki i to moim zdaniem jest lepsze wyjście)
Co do diesla 2.5 TD są bardzo dobre i mało z nimi problemów do puki nie zaczniesz próbować sportowej jazdy i wiele usterek można łatwo naprawić we własnym zakresie. co do Dti to nie mam doświadczenia wiec się nie wypowiadam za to wiem że 2.0 i 2.2 diesel miały problem z pompą i sterownikiem.