

Obrotomierz skacze dziwnie
#1
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 14:11
#2
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 15:08
ja tam zawsze czekam, w końcu to tylko 2-3 sec. Od ABS-u zgaśnie po naciśnieciu pedału hamulca. Co do obrotomierza to nie wiem, ale tak sie dzieje jak ktos nieumiejętnie grzebie w desce.czy musze czekac az zgasna abs i poduszka

#3
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 20:11
klaudek napisał/a:
czy musze czekac az zgasna abs i poduszka
z czym czekać z odpalaniem ??? a co to ma do rzeczy - to są kontrolki które jakby ci nie zgasły to możesz się martwić
#4
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 20:24
Tez slyszalem, zeby odczekac az zgasna kontrolki i dopiero odpalac.klaudek napisał/a:
czy musze czekac az zgasna abs i poduszka
ja tam zawsze czekam, w końcu to tylko 2-3 sec. Od ABS-u zgaśnie po naciśnieciu pedału hamulca. Co do obrotomierza to nie wiem, ale tak sie dzieje jak ktos nieumiejętnie grzebie w desce.
#5
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 14:58
#6
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 20:38
Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.
po pierwsze na komputer i sprawdz błędy po drugie nie odpala wcale czy może jak jest gorący silnik?
#7
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 21:50
Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.
Porządnie wyczyść wszystkie masy przy akumulatorze.
Też tak miałem.

POMÓŻMY KINDZE
http://pomoz.eu/
#8
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2013 - 08:14
Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.
Sprawdź błędy - u mnie skaczący obrotomierz i trudności z odpalaniem powodował czujnik położenia wału.
#9
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 17:54
W każdym razie, tydzień temu miałem wymieniane poduszki pod silnikiem i pod skrzynią. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że "skacze" mi obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Na przykład mam 2 tysiące obrotów, wskaźnik nagle spada na dół (wraz z poziomem paliwa), a potem wraca na swoją pozycję. Pojechałem więc z powrotem do mechaniora, coś tam pogrzebał i liczniki się uspokoiły. Parę godzin później zauważyłem, że temperatura silnika niby wynosi 0 stopni, poziom paliwa jest prawie na rezerwie (a w baku mam 20 litrów).
Pojechałem znowu do mechanika i mówi, że ewidentnie mam uszkodzoną wiązkę elektryczną. Znowu coś poruszał pod maską, wskaźniki zaczęły wariować, po czym się uspokoiły. Finalnie - nie działa mi wskaźnik temperatury i wskaźnik poziomu paliwa


#10
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:28
#11
OFFLINE
Napisany 07 września 2013 - 16:22
Witam. Również mam problem z obrotomierzem, ale nie do końca taki jak w temacie.
W każdym razie, tydzień temu miałem wymieniane poduszki pod silnikiem i pod skrzynią. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że "skacze" mi obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Na przykład mam 2 tysiące obrotów, wskaźnik nagle spada na dół (wraz z poziomem paliwa), a potem wraca na swoją pozycję. Pojechałem więc z powrotem do mechaniora, coś tam pogrzebał i liczniki się uspokoiły. Parę godzin później zauważyłem, że temperatura silnika niby wynosi 0 stopni, poziom paliwa jest prawie na rezerwie (a w baku mam 20 litrów).
Pojechałem znowu do mechanika i mówi, że ewidentnie mam uszkodzoną wiązkę elektryczną. Znowu coś poruszał pod maską, wskaźniki zaczęły wariować, po czym się uspokoiły. Finalnie - nie działa mi wskaźnik temperatury i wskaźnik poziomu paliwaJak myślicie, czy faktycznie może być coś nie tak z tą wiązką? Nie pytałem nawet, ile to może kosztować
Haha w 2.5TD jest ten problem i robię z tym dosyć często. niestety w bęzynach żadko bo żadko ale się zdaża.
Rada pierwsza kup gaśnice i nie zostawiaj na długo auta z podpiętym akumulatorem bo bezpieczniki się spalą ale dopiero jak do nich ogień dojdzie xD.
zaglądnij pod kostki okrągłe przy akumulatorze tam najczęściej jest problem a konkretnie izolacja na kablach pęka i się rozpada. rozwiązanie doraźne wymątowanie pinów z kostki jeden po drugim i nałożenie koszulek termokurczliwych. taśma-izolatka odpada bo się z czasem zsunie i problem powróci. radzę ci znaleźć dobrego elektromechanika.
Jak masz zamiar z tym sam robić to wyciągnij kable z wszystkich peszli i je pokolei przeglądnij oraz sprawdź czy masz ładowanie na aku dobre
Jak by ci była potrzebna wiązka to do środy stoi kombi 2.0 8v na części wiec moge ci wygrzebać na zapas.
#12
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 17:55

#13
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 17:58
#14
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 18:43
Powodzenia życzęalbo porównać obydwa i przelutować elementy które je różnią (zbyt wiele tego nie będzie).

#15
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 18:56
Ale dlaczego?? Akurat licznik Omegi to nie jest nic aż tak bardzo zaawansowanego żeby tego nie dało się zrobić...Powodzenia życzę
przy takiej operacji
#16
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 19:00
Silnik krokowy ze sprężyną cofającą i sterownik tegoż. Podejrzewam że zrobione jest na jednej kości z szybkościomierzem i czymś tam jeszcze. Bardzo zaawansowane to to nie jest aleto nie jest nic aż tak bardzo zaawansowanego
#17
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 19:12
Jak ktoś nie ogarnia tego, że licznik jest inny w V6 niż w R4, to raczej nie przypuszczam żeby wszedł w rozwiązanie z przelutowywaniem :hmmm: lepiej niech zmieni zegary w całości :tak:albo porównać obydwa i przelutować elementy które je różnią (zbyt wiele tego nie będzie).
#18
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 19:12
Musisz zmienić zestaw wskaźników na taki od 4 cylindrowego silnika.
Jak założyłem licznik od tego 2.0 to obrotomierz wogóle nie działał a reszte kontrolek to były zupełnie pomieszane np gdy włączyłem halogeny to swieciło cisnienie oleju itp może jak bym pozmieniał piny itp jeszce cos pokombinuje. A gdzie jest ten sterownik tego silnika krokowego o którym wspominał siuada...???
#19
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 19:26
Rozbierz licznik i wszystko zobaczysz.gdzie jest ten sterownik tego silnika krokowego
Lepiej
Lepiej i łatwiejmoże jak bym pozmieniał piny
#20
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 20:29