Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obrotomierz skacze dziwnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   klaudek

klaudek
  • 29 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: polska

Napisany 15 czerwca 2007 - 14:11

witam mam omege 2.0 b v8 po wlozeniu kluczyka do stacyjki i przekreceniu i wlaczeniu zaplonu obrotomierz sam poleci na 2tys obrotow chociza go nie odpalam tak sie dzieje jakby bylo jakies zwarcie i zaraz opada.a 2 pytanie czy musze czekac az zgasna abs i poduszka bo kontrolka zawsze sie pali pompki zeby go odpalic jak juz go odpale to kontrolka pompki gasnie



#2 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2007 - 15:08

czy musze czekac az zgasna abs i poduszka

ja tam zawsze czekam, w końcu to tylko 2-3 sec. Od ABS-u zgaśnie po naciśnieciu pedału hamulca. Co do obrotomierza to nie wiem, ale tak sie dzieje jak ktos nieumiejętnie grzebie w desce. :wink:

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 20:11

klaudek napisał/a:
czy musze czekac az zgasna abs i poduszka


z czym czekać z odpalaniem ??? a co to ma do rzeczy - to są kontrolki które jakby ci nie zgasły to możesz się martwić

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 20:24

klaudek napisał/a:
czy musze czekac az zgasna abs i poduszka
ja tam zawsze czekam, w końcu to tylko 2-3 sec. Od ABS-u zgaśnie po naciśnieciu pedału hamulca. Co do obrotomierza to nie wiem, ale tak sie dzieje jak ktos nieumiejętnie grzebie w desce.

Tez slyszalem, zeby odczekac az zgasna kontrolki i dopiero odpalac.

#5 OFFLINE   666myszkamiki

666myszkamiki
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-08-2013

Napisany 05 sierpnia 2013 - 14:58

Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.

#6 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2013 - 20:38

Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.


po pierwsze na komputer i sprawdz błędy po drugie nie odpala wcale czy może jak jest gorący silnik?

#7 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2013 - 21:50

Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.


Porządnie wyczyść wszystkie masy przy akumulatorze.
Też tak miałem. :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#8 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 sierpnia 2013 - 08:14

Przy włączonym zapłonie skacze obrotomierz i brzęczą przekaźniki przy komputerze chyba od pompy. Jak mam poradzić sobie z tym problemem? + samochód nie odpala.


Sprawdź błędy - u mnie skaczący obrotomierz i trudności z odpalaniem powodował czujnik położenia wału.

#9 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2013 - 17:54

Witam. Również mam problem z obrotomierzem, ale nie do końca taki jak w temacie.

W każdym razie, tydzień temu miałem wymieniane poduszki pod silnikiem i pod skrzynią. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że "skacze" mi obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Na przykład mam 2 tysiące obrotów, wskaźnik nagle spada na dół (wraz z poziomem paliwa), a potem wraca na swoją pozycję. Pojechałem więc z powrotem do mechaniora, coś tam pogrzebał i liczniki się uspokoiły. Parę godzin później zauważyłem, że temperatura silnika niby wynosi 0 stopni, poziom paliwa jest prawie na rezerwie (a w baku mam 20 litrów).

Pojechałem znowu do mechanika i mówi, że ewidentnie mam uszkodzoną wiązkę elektryczną. Znowu coś poruszał pod maską, wskaźniki zaczęły wariować, po czym się uspokoiły. Finalnie - nie działa mi wskaźnik temperatury i wskaźnik poziomu paliwa :( Jak myślicie, czy faktycznie może być coś nie tak z tą wiązką? Nie pytałem nawet, ile to może kosztować :masakra:

#10 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:28

Po tym "bum" które miałeś nic nie jest wykluczone. Może być uszkodzona wiązka

#11 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 07 września 2013 - 16:22

Witam. Również mam problem z obrotomierzem, ale nie do końca taki jak w temacie.

W każdym razie, tydzień temu miałem wymieniane poduszki pod silnikiem i pod skrzynią. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że "skacze" mi obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Na przykład mam 2 tysiące obrotów, wskaźnik nagle spada na dół (wraz z poziomem paliwa), a potem wraca na swoją pozycję. Pojechałem więc z powrotem do mechaniora, coś tam pogrzebał i liczniki się uspokoiły. Parę godzin później zauważyłem, że temperatura silnika niby wynosi 0 stopni, poziom paliwa jest prawie na rezerwie (a w baku mam 20 litrów).

Pojechałem znowu do mechanika i mówi, że ewidentnie mam uszkodzoną wiązkę elektryczną. Znowu coś poruszał pod maską, wskaźniki zaczęły wariować, po czym się uspokoiły. Finalnie - nie działa mi wskaźnik temperatury i wskaźnik poziomu paliwa :( Jak myślicie, czy faktycznie może być coś nie tak z tą wiązką? Nie pytałem nawet, ile to może kosztować :masakra:


Haha w 2.5TD jest ten problem i robię z tym dosyć często. niestety w bęzynach żadko bo żadko ale się zdaża.
Rada pierwsza kup gaśnice i nie zostawiaj na długo auta z podpiętym akumulatorem bo bezpieczniki się spalą ale dopiero jak do nich ogień dojdzie xD.

zaglądnij pod kostki okrągłe przy akumulatorze tam najczęściej jest problem a konkretnie izolacja na kablach pęka i się rozpada. rozwiązanie doraźne wymątowanie pinów z kostki jeden po drugim i nałożenie koszulek termokurczliwych. taśma-izolatka odpada bo się z czasem zsunie i problem powróci. radzę ci znaleźć dobrego elektromechanika.
Jak masz zamiar z tym sam robić to wyciągnij kable z wszystkich peszli i je pokolei przeglądnij oraz sprawdź czy masz ładowanie na aku dobre

Jak by ci była potrzebna wiązka to do środy stoi kombi 2.0 8v na części wiec moge ci wygrzebać na zapas.

#12 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 09 września 2013 - 17:55

Witam ja mam taki problem z obrotomierzem a mianowicie wymieniałem silnik w omedze 2.5 v6 zakładałem 2.0 i pokazuje mi za mało obrotów:)... silnik na wolnych pracuje mormalnie a pokazuje ponizej 500 obr/min tak samo ja kiedys odcinał na 6200obr/min to teraz odcięcie ma przy 4200obr/min... Zwracam sie do was bo sam tego nie ogarniam a niechce zaprowadzac narazie auta do elektryka...:D

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 września 2013 - 17:58

Musisz zmienić zestaw wskaźników na taki od 4 cylindrowego silnika, albo porównać obydwa i przelutować elementy które je różnią (zbyt wiele tego nie będzie).

#14 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 września 2013 - 18:43

albo porównać obydwa i przelutować elementy które je różnią (zbyt wiele tego nie będzie).

Powodzenia życzę :o przy takiej operacji

#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 września 2013 - 18:56

Powodzenia życzę :o przy takiej operacji

Ale dlaczego?? Akurat licznik Omegi to nie jest nic aż tak bardzo zaawansowanego żeby tego nie dało się zrobić...

#16 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 września 2013 - 19:00

to nie jest nic aż tak bardzo zaawansowanego

Silnik krokowy ze sprężyną cofającą i sterownik tegoż. Podejrzewam że zrobione jest na jednej kości z szybkościomierzem i czymś tam jeszcze. Bardzo zaawansowane to to nie jest ale

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2013 - 19:12

albo porównać obydwa i przelutować elementy które je różnią (zbyt wiele tego nie będzie).

Jak ktoś nie ogarnia tego, że licznik jest inny w V6 niż w R4, to raczej nie przypuszczam żeby wszedł w rozwiązanie z przelutowywaniem :hmmm: lepiej niech zmieni zegary w całości :tak:

#18 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 09 września 2013 - 19:12

Musisz zmienić zestaw wskaźników na taki od 4 cylindrowego silnika.


Jak założyłem licznik od tego 2.0 to obrotomierz wogóle nie działał a reszte kontrolek to były zupełnie pomieszane np gdy włączyłem halogeny to swieciło cisnienie oleju itp może jak bym pozmieniał piny itp jeszce cos pokombinuje. A gdzie jest ten sterownik tego silnika krokowego o którym wspominał siuada...???

#19 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 września 2013 - 19:26

gdzie jest ten sterownik tego silnika krokowego

Rozbierz licznik i wszystko zobaczysz.
Lepiej

może jak bym pozmieniał piny

Lepiej i łatwiej

#20 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 września 2013 - 20:29

Ale tam nie ma co zamieniać żadnych pinów!! Po prostu przekłada się kompletny zestaw wskaźników...