Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak sprawdzić czy wyje łożysko czy most??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 maja 2011 - 18:01

Dzisiaj zauważyłem, a raczej usłyszałem, że zaczęło mi coś wyć z tyłu. Most mi od samego początku hałasował, ale obecny dźwięk jest już dużo bardziej wkurzający.

Sprawa wygląda tak, jak jadę po prostej, powyżej 50km/h zaczyna wyć z tyłu, ciężko określić czy prawa czy lewa strona, jeśli delikatnie skręcę kierownicą hałas cichnie. Jadąc po łuku niezależnie w prawo/lewo jest cisza.

Jak można zidentyfikować co to jest bardziej profesjonalnie niż na słuch?

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2011 - 19:07

jesli sytuacja sie zmienia na luku stawialbym na lozyska kol
ale jeszcze obadaj przy okazji podpore walu
bo u mnie od 50-60 na godzine bylo ja slychac
najlepiej posadz kogos na tylnej kanapie i niech nasluchuje czy nie slychac przypadkiem wycia z tunelu srodkowego

a pozatym uzyj szukajki tam jest sporoo o wyciu i ja dzieki opisom innych trafilem co u mnie wylo

#3 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 maja 2011 - 19:13

Dzięki za podpowiedź, przewaliłem trochę postów i właśnie podpora też była moim typem...

przy czym nie znalazłem niczego co by pomogło mi jednoznacznie zdefiniować problem. Bo na słuch to sam mogę sobie oszacować problem i wymieniać po kolei elementy aż się trafi. Niby mam znajomego mechanika ale widziałem jak zmienia łożyska (młot-rura-młot) i nie chce do niego odstawiać fury,

poza tym sytuacja zmienia się nawet przy delikatnym ruszeniu kierownicą, nawet o jakieś 5 stopni.

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2011 - 19:35

lozyska tylne sa drogie i ciezko je zmieniac
lepiej je wprasowac
choc ja swoje tez wbijalem i juz prawie rok jest ok

a moze masz walniete lozyska przednie i ci tak rezonuje po aucie i wydaje ci sie ze to most

jesli bedziesz wymienial tylne to przygotuj sie na dodatkowy wydateg typu sruby tylnych polosi bo po roczniku widze ze sie pewnie poukrecaja niektore

#5 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 maja 2011 - 19:56

czy ja wiem czy takie drogie?? a są i tańsze, gorsza sprawa z robocizną, bo trochę czasu to zajmuje

http://moto.allegro....1615175645.html

no chyba, że to jest wyjątkowo kiepskie, ale czytałem, że niektórzy zakładali markowe i po założeniu też szumiały