Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problemy z temperatura po raz N-ty !


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bartas

bartas
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-05-2006
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 czerwca 2007 - 06:18

WItam!

zaczely sie upaly i zaczela sie jak zwykle udreka z temperatura silnika, szczegolnie przy wlaczonej klimie. Wyglada to tak ze przy 100km/h na trasie z wlaczona klima mam 92-95 stopni... wystarczy jednak zwykle przychamowanie przed spkrzyzowaniem i juz temperatura zaczyan szlec ... na poczatku dochodzi do ok 98 stopni i stoi jak mur... wentylatory nie sa juz w stanie zbic jej do 95 - i mniej ... w miescie jest juz calkowita kaplica ... troche jazdy i mam juz 100 na wskazniku ... bez klimy jest podobnie.Chlodnice wymienilem, plyn zalany swiezy, temperatura jednak nadaj szalona. Gdzies wyczytalem ze to 100% termostat w tym przypadku. Chodzi o to ze woda nagrzewa sie w bloku silnika i pozniej sila zostaje otwarty termostat i zostaje pomieszana z zimna woda w chlodnicy ... i tak w kolko az cala woda zacznie byc goraca i wtedy juz temperature trudno zbic...

porady sugestie ? czy odrazu wymiana ?

wentylatory chodza wszystkie ... przekazniki ok ... bezpieczniki ok ...

zaczyna to juz byc naprawde :censored: :bmw:

[edit - chomiczek] usunąłem wulgaryzm - daje ostrzeżenie



#2 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2007 - 06:49

ja mam obecnie bardzo podobnie.... acz kolwiek u mnie dochodzi troszeczke przed 100( na grubośc wskazówki) raz miałem ponda 100 (też na grubośc wskazówki) ale darłem tak 140 i ostre wyprzedzania były i za chwilke musiałem stanąć... na razie się nie przejuje bo w trasie jest tak 95 do 97... teżmi się wydaje ze termostat... ale na ten temat moja wiedza się kończy,,

#3 OFFLINE   bartas

bartas
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-05-2006
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 czerwca 2007 - 07:12

ja juz z doswiadczenai wiem ze cos jest nie tak , bo po wymianie chlodnicy temperatura w mega korku i z klima przy 30 stopniach na dworze wynosila 95 - 97 st. max ... a teraz to juz zgroza ... wiec chcialbym tylko potwierdzenia 100% ze to termostat zeby kasy nie wydac na marne bo moze powod jest jakis inny... chociaz watpie szczerze bo wszyskto wymienione oprocz tego ustrojstwa ...

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2007 - 09:32

ja juz z doswiadczenai wiem ze cos jest nie tak , bo po wymianie chlodnicy temperatura w mega korku i z klima przy 30 stopniach na dworze wynosila 95 - 97 st. max ... a teraz to juz zgroza ... wiec chcialbym tylko potwierdzenia 100% ze to termostat zeby kasy nie wydac na marne bo moze powod jest jakis inny... chociaz watpie szczerze bo wszyskto wymienione oprocz tego ustrojstwa ...



termostat do falki kosztuje kolo 100 pln ale mozesz kupic sam wklad do niego - kolo 50 pln. temat przerabiany przezemnie. pozatym sprawdz czy dzialaja ci te dodatkowe pompki do przeganiania cieczy bo moze tu tkwi problem. Jedna jest przy chlodnicy druga przy zbiorniczku wyrownawczym. a termostat wymienic nie zaszkodzi.




 


#5 OFFLINE   bartas

bartas
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-05-2006
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 czerwca 2007 - 09:38

duzo jest grzebania przy wymianie w V-ce ??

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2007 - 10:00

duzo jest grzebania przy wymianie w V-ce ??



no troche. zdejmujesz rezonator powietrza, rozpinasz wtrysku ,potem zdejmujesz kolektor ssacy, i ta plastikowa podkladke miedzy glowicami i kolektorem ssacym, troche zabawy jest z wymontowaniem lacznika temostatu (u mnie musialem rozpiac weze od wspomagania :/) ogoolnie jak masz klucze i troche checi to mozna zrobic samemu.




 


#7 OFFLINE   bartas

bartas
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-05-2006
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 czerwca 2007 - 10:01

heh :)

w tym miejscu warto zapytac ile wynosi srednio wymiana w zakladzie ? :) nie mowimy o ASO :p

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2007 - 10:03

heh :)

w tym miejscu warto zapytac ile wynosi srednio wymiana w zakladzie ? :) nie mowimy o ASO :p



przyjedz do mnie to ci za :piwo: wymienie :),

w zakladzie mysle ze wiecej niz 100 nie powinni wolac




 


#9 OFFLINE   bartas

bartas
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-05-2006
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 czerwca 2007 - 10:11

beast : hehe , gdybym mial blizej to w 5 min jestem u Ciebie :) chyba jednak zdecyduje sie na wymiane w zakladzie ... woczraj w ASO koles wpominal cos ze trzeba po numerze silnika szukac termostatu bo sa 2 typy niby ...

#10 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2007 - 21:52

bartas, wymień też czujnik który podaje sygnał na wskaźniki. Bo może to on jest uszkodzony i ci pokazuje dziwne wartości, niezgodne ze stanem faktycznym.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2007 - 21:58

bartas, wymień też czujnik który podaje sygnał na wskaźniki. Bo może to on jest uszkodzony i ci pokazuje dziwne wartości, niezgodne ze stanem faktycznym.



Lord - to mozna sprawdzic na kazdym kompie diagnostycznym




 


#12 OFFLINE   snimacz

snimacz
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Kraków

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:16

Czolem, rowniez zastanawialem sie nad temperatura w ostatnie upaly. Mechanik z ASO, obecnie pracuje na swoim, twierdzi, ze normalna temperatura pracy 2.5 V6 to 97 st. W upaly moze siegnac 105 st :bad: . I nie znaczy to wogole, ze cos w ukladzie chlodzenia jest nie halo. Radze sie zastanowic zanim wymieni sie termostat, pompy, chlodnice, Bog wie co jeszcze. Moge dac namiary na prv jesli ktos jest z Krakowa na dobrego goscia od naszych V6 :smile:
Adam

#13 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:30

bartas, wymień też czujnik który podaje sygnał na wskaźniki. Bo może to on jest uszkodzony i ci pokazuje dziwne wartości, niezgodne ze stanem faktycznym.

Lord - to mozna sprawdzic na kazdym kompie diagnostycznym

No to trzeba było mu tak od razu napisać, a nie roztaczać czarne scenariusze z wymianą połowy auta na czele.

#14 OFFLINE   slawek panasiuk

slawek panasiuk
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-05-2007
  • Skąd: włodawa

Napisany 16 czerwca 2007 - 15:54

koledzy a powiedcie mi jak sprawdzic te pompki do przeganiania plynu bo ja podlaczam probuwke do kostki to w nich nie ma pradu????, moze to w tym wina bo mam taki sam problem z autem temp silnika w czasie jazdy na klimie siega 100 a nawet 103 stopni a bez klimy na 95-97, a wiec chyba cos jest nie tak bo jak zwolnie do 100km/h to troche spada , chlodnice wyczyscilem, ale jeszcze patrzylem na chlodnice klimy i jest troche zabita komarami, ale jak ja wyplukam szlałfem to jest dobrze jeden dzien a pozniej problem powraca, powiedcie jak sie sprawdza te pompki bo tylko to mi zostalo bo termostat nowy. :shock:
slawek panasiuk mv6

#15 OFFLINE   bartas

bartas
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-05-2006
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 czerwca 2007 - 05:56

Jeszcze jedno wczoraj zauwazylem ...

przy jezdzie bez klimy temperatura w korku dochodzi do 95 max i zostaje zbita wentylatorami na 92.5, po wlaczeniu klimy zaczynaja sie cyrki ... o co moze chodzic ?

ps. narazie smigam drugim autem i omega sobie odpoczywa