Problemy z temperatura po raz N-ty !
#1 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 06:18
zaczely sie upaly i zaczela sie jak zwykle udreka z temperatura silnika, szczegolnie przy wlaczonej klimie. Wyglada to tak ze przy 100km/h na trasie z wlaczona klima mam 92-95 stopni... wystarczy jednak zwykle przychamowanie przed spkrzyzowaniem i juz temperatura zaczyan szlec ... na poczatku dochodzi do ok 98 stopni i stoi jak mur... wentylatory nie sa juz w stanie zbic jej do 95 - i mniej ... w miescie jest juz calkowita kaplica ... troche jazdy i mam juz 100 na wskazniku ... bez klimy jest podobnie.Chlodnice wymienilem, plyn zalany swiezy, temperatura jednak nadaj szalona. Gdzies wyczytalem ze to 100% termostat w tym przypadku. Chodzi o to ze woda nagrzewa sie w bloku silnika i pozniej sila zostaje otwarty termostat i zostaje pomieszana z zimna woda w chlodnicy ... i tak w kolko az cala woda zacznie byc goraca i wtedy juz temperature trudno zbic...
porady sugestie ? czy odrazu wymiana ?
wentylatory chodza wszystkie ... przekazniki ok ... bezpieczniki ok ...
zaczyna to juz byc naprawde :bmw:
[edit - chomiczek] usunąłem wulgaryzm - daje ostrzeżenie
#2 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 06:49
#3 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 07:12
#4 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 09:32
ja juz z doswiadczenai wiem ze cos jest nie tak , bo po wymianie chlodnicy temperatura w mega korku i z klima przy 30 stopniach na dworze wynosila 95 - 97 st. max ... a teraz to juz zgroza ... wiec chcialbym tylko potwierdzenia 100% ze to termostat zeby kasy nie wydac na marne bo moze powod jest jakis inny... chociaz watpie szczerze bo wszyskto wymienione oprocz tego ustrojstwa ...
termostat do falki kosztuje kolo 100 pln ale mozesz kupic sam wklad do niego - kolo 50 pln. temat przerabiany przezemnie. pozatym sprawdz czy dzialaja ci te dodatkowe pompki do przeganiania cieczy bo moze tu tkwi problem. Jedna jest przy chlodnicy druga przy zbiorniczku wyrownawczym. a termostat wymienic nie zaszkodzi.
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 10:00
duzo jest grzebania przy wymianie w V-ce ??
no troche. zdejmujesz rezonator powietrza, rozpinasz wtrysku ,potem zdejmujesz kolektor ssacy, i ta plastikowa podkladke miedzy glowicami i kolektorem ssacym, troche zabawy jest z wymontowaniem lacznika temostatu (u mnie musialem rozpiac weze od wspomagania ) ogoolnie jak masz klucze i troche checi to mozna zrobic samemu.
#7 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 10:01
w tym miejscu warto zapytac ile wynosi srednio wymiana w zakladzie ? nie mowimy o ASO
#8 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 10:03
heh
w tym miejscu warto zapytac ile wynosi srednio wymiana w zakladzie ? nie mowimy o ASO
przyjedz do mnie to ci za :piwo: wymienie ,
w zakladzie mysle ze wiecej niz 100 nie powinni wolac
#9 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 10:11
#10 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 21:52
#11 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 21:58
bartas, wymień też czujnik który podaje sygnał na wskaźniki. Bo może to on jest uszkodzony i ci pokazuje dziwne wartości, niezgodne ze stanem faktycznym.
Lord - to mozna sprawdzic na kazdym kompie diagnostycznym
#12 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 22:16
#13 OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 22:30
No to trzeba było mu tak od razu napisać, a nie roztaczać czarne scenariusze z wymianą połowy auta na czele.Lord - to mozna sprawdzic na kazdym kompie diagnostycznymbartas, wymień też czujnik który podaje sygnał na wskaźniki. Bo może to on jest uszkodzony i ci pokazuje dziwne wartości, niezgodne ze stanem faktycznym.
#14 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 15:54
#15 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 05:56
przy jezdzie bez klimy temperatura w korku dochodzi do 95 max i zostaje zbita wentylatorami na 92.5, po wlaczeniu klimy zaczynaja sie cyrki ... o co moze chodzic ?
ps. narazie smigam drugim autem i omega sobie odpoczywa