Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprzęgło się dziwnie ślizga. Wymiana nie pomogła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tweeze

tweeze
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: MMZ

Napisany 13 maja 2011 - 15:24

Witajcie
Mam problem ze sprzęgłem w silniku 2.2 DTI 2003 rok. Zaczęło mi się kilka miesięcy temu ślizgać - jednak nie było to typowe ślizganie się sprzęgła. Objawy były takie że czasem można było jechać normalnie i nic się nie działo nawet po wciśnięciu gazu w podłogę, a z drugiej strony - czasami ciężko było przyspieszyć bo na 2jce i 3jce jak tylko turbina zaczynała pracę (przybyło mocy) sprzęgło gwałtownie traciło przyczepność i obroty szybowały w górę (zdziwiła mnie nieco gwałtowność tego zjawiska bo prawie wcale wtedy sprzęgło nie stawiało oporu jak już przyczepność na nim się zerwała).

No nic to - oddałem samochód do mechanika, kazałem wymienić sprzęgło i docisk i odebrałem auto. Niestety nie pomogło. Powrót do warsztatu - obejrzenie auta przez kilku specjalistów którzy nie znaleźli przyczyny - podpowiedzieli jedynie że można jeszcze wymienić wysprzęglik. Zostało to dziś zrobione i niestety też nie pomogło. Nie wiem już co robić. Ktoś miał taki problem?? Gdzie szukać przyczyny??

Co zrobione:
-wymiana sprzęgła i docisku
-wymiana wysprzęglika
-sprawdzony przewód ciśnieniowy od pompy do wysprzęglika - drożny
-brak oleju w komorze sprzęgła - symeryngi także całe.

Objawy po wymianie tego wszystkiego prawie takie same jak przed. Przy zerwaniu przyczepności na sprzęgle jedynie mniej szarpie ale to pewnie sprawa nowej tarczy sprzęgła.

#2 OFFLINE   kmich80

kmich80
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-04-2011

Napisany 13 maja 2011 - 19:29

podepnę się 2,5 tds, ja mam auto w warsztacie, skrzynia wywalona, jutro mam odebrać auto, miałem podobne objawy tylko że u mnie zrywa za każdym razem przy włączaniu się turbiny i zaczęło huczeć łożysko aż czułem je w pedale, zaczęło się to dziać parę dni temu, dużo nie jeździłem żeby nie spalić dwu masy, ale do rzeczy, po zdjęciu skrzyni okazało się że tarcza jest dobra co mnie trochę zaszokowało, więc żeby oszczędzać zamówiłem docisk, tarcze, łożysko. To wszystko kazałem zamontować mechanikowi liczę że będzie dobrze ale nie jestem pewien, jak odbiorę to napiszę czy pomogło.
(dwu masa wygląda dobrze , wysprzęglinik suchutki)

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2011 - 20:49

Co zrobione: -wymiana sprzęgła i docisku -wymiana wysprzęglika -sprawdzony przewód ciśnieniowy od pompy do wysprzęglika - drożny -brak oleju w komorze sprzęgła - symeryngi także całe.


a dwumasa ??
http://forum.omegakl...48&postcount=11

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2011 - 21:10

Też o tym myślałem ale by odczuł jakieś dziwne wibrację przy tym :hmm: chyba...

#5 OFFLINE   kmich80

kmich80
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-04-2011

Napisany 14 maja 2011 - 20:09

Więc tak panowie, odebrałem furmankę z warsztatu, koszt naprawy 900 zł z częściami 600 części, tarcza docisk i łożysko wszystko luka, 300zł mechanik (były szef), nic się nie ślizga chodzi wspaniale, drgania w pedale zniknęły, sprzęgło chodzi 3-krotni lżej niż chodziło.
Oby wszystkim było w miarę tanio i bez wymiany DM .

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2011 - 23:05

Witajcie
Mam problem ze sprzęgłem w silniku 2.2 DTI 2003 rok. Zaczęło mi się kilka miesięcy temu ślizgać - jednak nie było to typowe ślizganie się sprzęgła. Objawy były takie że czasem można było jechać normalnie i nic się nie działo nawet po wciśnięciu gazu w podłogę, a z drugiej strony - czasami ciężko było przyspieszyć bo na 2jce i 3jce jak tylko turbina zaczynała pracę (przybyło mocy) sprzęgło gwałtownie traciło przyczepność i obroty szybowały w górę (zdziwiła mnie nieco gwałtowność tego zjawiska bo prawie wcale wtedy sprzęgło nie stawiało oporu jak już przyczepność na nim się zerwała).

No nic to - oddałem samochód do mechanika, kazałem wymienić sprzęgło i docisk i odebrałem auto. Niestety nie pomogło. Powrót do warsztatu - obejrzenie auta przez kilku specjalistów którzy nie znaleźli przyczyny - podpowiedzieli jedynie że można jeszcze wymienić wysprzęglik. Zostało to dziś zrobione i niestety też nie pomogło. Nie wiem już co robić. Ktoś miał taki problem?? Gdzie szukać przyczyny??

Co zrobione:
-wymiana sprzęgła i docisku
-wymiana wysprzęglika
-sprawdzony przewód ciśnieniowy od pompy do wysprzęglika - drożny
-brak oleju w komorze sprzęgła - symeryngi także całe.

Objawy po wymianie tego wszystkiego prawie takie same jak przed. Przy zerwaniu przyczepności na sprzęgle jedynie mniej szarpie ale to pewnie sprawa nowej tarczy sprzęgła.


a sprzeglo dobrze zlozyli ?




 


#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2011 - 08:58

może tarczę odwrotnie założyli?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   tweeze

tweeze
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: MMZ

Napisany 15 maja 2011 - 12:11

Koło dwumasowe i pompa to raczej dwie jedyne rzeczy które zostały.
Koła nie podejrzewam choć nie wiem - nigdy wcześniej nie miałem auta z dwumasą. Ale nie ma żadnych drgań na karoserii, pedałach czy silniku (większych niż były). Drążek zmiany biegów też nie zachowuje się inaczej. Więc raczej to odpada.

Po konsultacji z kilkoma osobami mam taką teorię że płyn może się nie cofać do pompy wystarczająco szybko i wtedy zostaje częściowo wysprzęglona tarcza. Nie wiem tylko czy jest to możliwe - może coś w pompie się przycina??

Co do tego czy tarcze odwrotnie założyli - to raczej wykluczam bo zarówno na starym sprzęgle które się przypaliło własnie z tego powodu który opisuje jak i na nowym objaw był identyczny.

PS: Jak się dostać do pompy (ona jak wiem chyba mocno jest schowana).

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2011 - 12:16

może spróbuj najpierw odpowietrzyć sprzęgło od dołu... wprowadzając płyn poprzez odpowietrznik
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ