Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

różnica diesl normalny a verva


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 11 czerwca 2007 - 10:03

Czy zauważyliście różnicę między tymi paliwami? generalnie chodzi o różnicę 20gr na litrze.
Warto?


kupiłem fajną omegę :)

#2 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2007 - 08:50

Ja śmigam na Pb95, ale raz na cztery tankowania - oczywiście do pełna - leję Pb98 i powiem, że autko jest troszke żywsze - niech wie, że żyje :mrgreen: Pozdro.

#3 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 12 czerwca 2007 - 10:22

pracuje w tej branży, ogólnie klienci mówią że to co wiecej zapłacisz w kasie, to auto zaoszczedzi i wychodzi na zero, przy czym Verva jest zdecydowanie czyściejsza, ma więcej środków oczyszczających układ paliwowy, i liczbę cetanową wyższą chyba o 6, czyli lepiej auto pali zimą. Ponoć też silnik ciszej chodzi na Vervie.
Ja do swojej omki leje tylko Verve, ale benzynkę, fakt jeźdze na gazie, ale raz poraz i benzynki zawoła :mrgreen:

#4 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 czerwca 2007 - 11:17

Ja w pracy mam D i jeżdżę na Vervie i jestem zadowolony. Fakt praca silnika jest przyjemniejsza i spalanie delikatnie mniejsze.

#5 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2007 - 12:19

Od paru tygodni leje pb98 . Jakos tak sie porobilo , ze jest mala roznica w cenie :
pb95~ 1.06E , a pb98~1.10E

Mam wrazenie , ze jezdzi duzo lepiej, obroty nie faluja i jakby motorek pracuje troche ciszej. Spalanie wedlug kompa identyczne. :lol:

#6 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 czerwca 2007 - 16:14

Od paru tygodni leje pb98 . Jakos tak sie porobilo , ze jest mala roznica w cenie :
pb95~ 1.06E , a pb98~1.10E

Mam wrazenie , ze jezdzi duzo lepiej, obroty nie faluja i jakby motorek pracuje troche ciszej. Spalanie wedlug kompa identyczne. :lol:


Dzięki za opdpowiedź :)

Pamiętam z nubiry benzynowej, że super zasuwała na shellu Vpower (chyba 99octanów)
Na Dieslu przy vervie narazie nie czuję różnicy. może dlatego, ze głównie tym autem jeździ moja żona :mrgreen:
kupiłem fajną omegę :)

#7 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 czerwca 2007 - 13:11

Witajcie!
Zastanawiam się czy nie wsadzić kija w mrowisko tej dyskusji....Verva, V-Power Ultimate... Fajnie ponoszą samozadowolenie i szybciej (teoretycznie ubywa kasy w portfelu). Osobiście mam doświadczenia z V-Power, można zaryzykować stwierdzenie że powinien byc lepszy od normalnego ON i faktycznie widac lekki wzrost mocy (ale lekki bez szaleństw). Nie zauważyłem rekompensaty w postaci zmniejszenia spalania natomiast zauwazyłem tej zimy problemy w odpaleniu przy temp. poniżej -25 stopni. Po zatankowaniu na StatOil zwykłego ON problem zniknął...
I jeszcze jedno..problemu nie zauważyłem przy OO. Zima lato, pali i jeździ bez problemu. Próba odpalenia przy temp -27 dała efekt pozytywny, bezproblemowo auto zapaliło.

Co lac do swoich klusek...hmmm kwestia gusty i samopoczucia. Jedną jaką dostałem informację od znajomego zaufanego pompiarza (diesel) lać albo sprawdzony On albo opał z dobrego źródła. Do każdego z tych paliw nalezy jednak dolac około 100ml/bak dobrego oleju dla dwusuwów żeby dosmarowac pompę (trzeba pamiętac że współczesne paliwa sa zdecydowanie suchsze od produkowanych kiedyś, a większość naszych silników była konstruowana w technologii ciągłego smarowania pomp paliwem (głownie X25TD). Dlatego bezwzględnie powinno się dodawac w niewielkiej ilości smarowidła. np. ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC, PLATINUM MOTO 2T. Unikać Miksolu. Olej zostawia sporo nagaru i może doprowadzić do zapchania dysz wtryskiwaczy.
Pozdrawiam czekając na awanturę ;)
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#8 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2007 - 13:30

Unikać Miksolu. Olej zostawia sporo nagaru i może doprowadzić do zapchania dysz wtryskiwaczy.



I bądz tu czlowieku mądry, jedni mowia lej miksol inni to co wyzej i tak w kolko ;)

#9 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 czerwca 2007 - 14:09

No tak... Osobiście leję te podane. Ze wskazaniem na pełny syntetyk. Informację taką dostałem do tego faceta który zajmuje się czasami moim układem paliwowym. Nie polecał zdecydowanie Mixolu twierdząc że jest to olej który pozostawia zbyt dużo brudu.
Ot co.
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#10 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 18 czerwca 2007 - 15:12

hmmm
a ja skolei słyszałem, zeby w zimie wlać troche denatyratu do baku. Nie powiem wam w jakich proporcjach bo nie pamietam, po to aby paliwo nie zamarzło.
Znam babeczke, która tak robiła, ale to w cieniźnie.

#11 OFFLINE   Grande

Grande
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Wawa/Uć

Napisany 18 czerwca 2007 - 15:20

mgrJareed - z denaturatem to prawda ale... paliwo samo w sobie nie zamaraźnie. Dentkę leje się, żeby połączyła się z wodą, która wytrąca się z paliwa i czasem lubi zamarznąć.
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Zdjęcia mojej byłej... Kluski

#12 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2007 - 15:21

Kolego wybacz, ale jak słysze, jak ktoś gada o dolewaniu mixolu, czy innych olejów do dwusuwów .. to mnie sie nóż w kieszeni otwiera.

Co do denaturatu ... mysle, ze lepiej wybrać inne środki - do tego przeznaczone, poza ty, czy w dzisiejszych czasach i jakości paliw jest to potrzebne - nie wiem. Mnie tam jeszcze nigdy paliwo nie zamarzło, a nigdy auta w garazu nie trzymałem.

ps. ciekawostka - w starszych autach, producencie podawali taką informacje, ze w silnikach diesela w trudnych warunkach zimowych, dopuszcza sie dolewanie do ON benzyny - i podawali stosunek. Co ciekawe, dla silników MB stosunek ten wynosił az 40% !

#13 OFFLINE   -=Elwood=-

-=Elwood=-
  • 110 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 czerwca 2007 - 17:37

szanowny kolego Adminie....uważaj więc na narządy....skoro nóż sam Ci bryka po kieszeniach :bud: A w kwestii dolewek to zapraszam do ASO we Wrocławiu gdzie dwukrotnie sprzedano mi taką informację. Zalecano podlewanie 100ml/bak np w momencie podlewania wtrysków (podejrzenie zawieszenia) pierwsze objawy problemów z pompą itp. Oczywiście mowa tylko i wyłacznie o silniku diesla starszej generacji np. X25TD!
Wręcz zalecono dolewanie w/w dodatków żeby wzmocnić smarowanie pompy. Słyszałem to już z wielu źródeł, głównie od pompiarzy, którzy zalecali takową operację do starszych silników diesla. Wszyscy tłumaczyli to zmniejszoną smarowalnością współczesnych paliw. Nowoczesne silniki HDI czy CR są tak skonstruowane że czystość paliwa jest wymagana bezwzględnie, natomiast smarowania nie musi zapewniać w takim stopniu jak do starszych silników gdzie pompa była smarowana paliwem o nieco innych właściwościach. U jednego z pompiarzy widziałem trzy pompy zatarte super czystymi paliwami V-Power. Przynajmniej talka była diagnoza mechanika. Właściciele wręcz podkreślali dbałość o swoje stare auta (dwie Astry 1,7TD - silnik Isuzu i jednoRenault 19) i zalewali je tylko cudownym V-Power.
Skutki widziałęm na własne oczy. Pompa zatarta na całego.
Dla mnie dowód wystarczający. A akuratnie do tych pompiarzy miałem zaufanie.
Pozdrawiam a resztę pozostawiam ocenie czytających.
-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

#14 OFFLINE   Foxtrott

Foxtrott
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-06-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 09 lipca 2007 - 08:26

Wczoraj wróciłem z trasy , tylko 520 km , ale zalałem verve D by zobaczyć jak to paliwko pracuje w silniku.Pozytywne efekty pracy silnika jak najbardziej , na wolnych obrotach cichy i spokojny , jeżeli chodzi o spalanie nie zauważyłem żadnej różnicy by coś się zmieniło.
Szybciej też zbierał się na 5 , mimo sceptycznego podejścia jestem jak najbardziej zadowolony
6,9 l / 100 km :grin:

#15 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2007 - 10:53

Nie będę polemizował z nikim na temat dolewania oleju do dwusuwów do ON.Jednak stosuję tą kurację od roku i mogę potwierdzić tylko pozytywne skutki zabiegu.Niedawno miałem uszczelnianą pompę wtryskową i po pytaniu w jakiej jest kondycji usłyszałem " proszę pana przy tym przebiegu nie może być idealna to jest zrozumiałe,ale przede wszystkim jest czyściutka i to jest bardzo ważne"Powiedziałem o moim zabiegu i pompiarz jak najbardziej polecił mi dolewanie co piąte tankowanie pół litra oleju na pełny bak.Więc tak jak piszę stosuję to cały czas i cieszę się fajną pracą mojego motorka.

#16 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2007 - 17:24

Nie będę polemizował z nikim na temat dolewania oleju do dwusuwów do ON.Jednak stosuję tą kurację od roku i mogę potwierdzić tylko pozytywne skutki zabiegu.Niedawno miałem uszczelnianą pompę wtryskową i po pytaniu w jakiej jest kondycji usłyszałem " proszę pana przy tym przebiegu nie może być idealna to jest zrozumiałe,ale przede wszystkim jest czyściutka i to jest bardzo ważne"Powiedziałem o moim zabiegu i pompiarz jak najbardziej polecił mi dolewanie co piąte tankowanie pół litra oleju na pełny bak.Więc tak jak piszę stosuję to cały czas i cieszę się fajną pracą mojego motorka.


Ja też dolewam od kilku miesięcy i potwierdzam pozytywne działanie. Co do lepszego diesla - używałem v-power diesel shella. Różnicy w spalaniu i jakości jazdy nie było, ale silnik chodził ciszej i spokojniej na jałowym biegu.

#17 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2007 - 18:22

Do każdego z tych paliw nalezy jednak dolac około 100ml/bak dobrego oleju dla dwusuwów żeby dosmarowac pompę

:smiech: :smiech: :smiech: takich bzdetów jeszcze nie słyszałem - Panowie wy się przesiądźcie na wardburki i trabanty a nie na omegi...

ASO we Wrocławiu

tak a już na pewno w ASO chyba ze tam sami idioci pracuja co nigdy diesla nie mieli -=Elwood=- maxel, , miałem dwa diesle merce 123 300D i 124 300D oboma w sumie przejechałem prawie 500 000 km i jak ich kupowałem miały dużo ponad pół miliona zrobione i nikt nigdy oleju do dwusuwów nie dolewał na dodatek oba nadal jeżdżą, jedyne zabiegi jakie robiłem do wymiana terminowa : oleju, filtrów paliwa, oleju, powietrza i świec żarowych i nigdy żaden nawet nie kichną

Co ciekawe, dla silników MB stosunek ten wynosił az 40% !

owszem zalecali nawet ale jeśli tankuje się na sprawdzonych stacjach i dba o kondycje silnika nic nie nawali

#18 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 09 lipca 2007 - 21:32

Co do dolewania benzyny do diesla: obiegowa opinia to 5% powinno być bezpieczne ale wiadomo, że dla starszych konstrukcji jednak są nowsze specyfiki dużo bardziej bezpieczne.
Co do paliw Verva itp: spalanie zawsze będzie niższe, jednak gdy kierowca wie, że ma lepsze paliwo ciśnie w pedał mocniej szukając lepszych osiągów co powoduje większe spalanie...

Osobiście leję Verve 98 bo:
pali mniej
lepiej się zbiera w niskim zakresie obrotów

Reasumując:
W moim przypadku spalanie jest mniejsze o przynajmniej 7-10 %. Do litra paliwa dopłacam jakieś 5-6% więc wychodzę na zero a mam elastyczniejsze i bardziej dynamiczne auto+czysty układ paliwowy.
Właściciele diesli mają jeszcze lepiej bo różnica w cenie ON a ON Verva jest 2x mniejsza (12-14gr).

#19 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2007 - 22:05

Gachu, z tego co wyczytałem to miałeś te diesle przez 3,5 roku,jak się spotkamy na zlocie to zdradzisz mi jak można zrobić 140 000 km na rok i mieć jeszcze czas dla siebie :wink: Co do pisania bzdetów jak to ująłeś to silniki Merca które wymieniłeś jeździły nawet na "gnojówce"konstrukcja pompy i mechanicznego sterowania dawką paliwa w tych konstrukcjach była praktycznie dożywotnia,i ni jak się to ma do pomp z indukcyjnym nastawnikiem ,gdzie czystość i dobre smarowanie odgrywa ogromną rolę poprawnej pracy pompy wtryskowej.Dlatego nie ma żadnych przeciwwskazań aby poprawić warunki pracy tego urządzenia stosując dodatki w postaci na przykład mixolu,który zawiera także rozpuszczalnik zamiast używać STP lub innych podobnych środków o tym samym działaniu ale o wiele droższych.Jeśli jakość paliwa na naszych stacjach byłaby rzeczywiście taka jak na reklamach to na pewno nikt nie kombinował by jak zapobiec osadzaniu się różnych związków chemicznych w pompach wtryskowych z tego super paliwa.

#20 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2007 - 06:42

maxel, trzeba pracować jako przedstawiciel handlowy - 2 osoby i dwa auta - jeśli chce się zarobić to jeździć musisz :razz:

Co do pisania bzdetów jak to ująłeś to silniki Merca które wymieniłeś jeździły nawet na "gnojówce"konstrukcja

no to nalej gnojówki i zobaczymy jak daleko zajedziesz - miałeś taki silnik to trzeba było spróbować wlać tej gnojówki (chodzi chyba o olej opałowy) to bys zobaczył czy silnik by długo na tym pracował.... :razz:

zresztą wasze auta i wasz wybór jak dla mnie to możecie nawet piwo lać do baków :mrgreen: