

różnica diesl normalny a verva
#1
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2007 - 10:03
Warto?

#2
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 08:50
#3
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 10:22
Ja do swojej omki leje tylko Verve, ale benzynkę, fakt jeźdze na gazie, ale raz poraz i benzynki zawoła :mrgreen:
#4
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 11:17
#5
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 12:19
pb95~ 1.06E , a pb98~1.10E
Mam wrazenie , ze jezdzi duzo lepiej, obroty nie faluja i jakby motorek pracuje troche ciszej. Spalanie wedlug kompa identyczne.

#6
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2007 - 16:14
Od paru tygodni leje pb98 . Jakos tak sie porobilo , ze jest mala roznica w cenie :
pb95~ 1.06E , a pb98~1.10E
Mam wrazenie , ze jezdzi duzo lepiej, obroty nie faluja i jakby motorek pracuje troche ciszej. Spalanie wedlug kompa identyczne.
Dzięki za opdpowiedź

Pamiętam z nubiry benzynowej, że super zasuwała na shellu Vpower (chyba 99octanów)
Na Dieslu przy vervie narazie nie czuję różnicy. może dlatego, ze głównie tym autem jeździ moja żona :mrgreen:

#7
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 13:11
Zastanawiam się czy nie wsadzić kija w mrowisko tej dyskusji....Verva, V-Power Ultimate... Fajnie ponoszą samozadowolenie i szybciej (teoretycznie ubywa kasy w portfelu). Osobiście mam doświadczenia z V-Power, można zaryzykować stwierdzenie że powinien byc lepszy od normalnego ON i faktycznie widac lekki wzrost mocy (ale lekki bez szaleństw). Nie zauważyłem rekompensaty w postaci zmniejszenia spalania natomiast zauwazyłem tej zimy problemy w odpaleniu przy temp. poniżej -25 stopni. Po zatankowaniu na StatOil zwykłego ON problem zniknął...
I jeszcze jedno..problemu nie zauważyłem przy OO. Zima lato, pali i jeździ bez problemu. Próba odpalenia przy temp -27 dała efekt pozytywny, bezproblemowo auto zapaliło.
Co lac do swoich klusek...hmmm kwestia gusty i samopoczucia. Jedną jaką dostałem informację od znajomego zaufanego pompiarza (diesel) lać albo sprawdzony On albo opał z dobrego źródła. Do każdego z tych paliw nalezy jednak dolac około 100ml/bak dobrego oleju dla dwusuwów żeby dosmarowac pompę (trzeba pamiętac że współczesne paliwa sa zdecydowanie suchsze od produkowanych kiedyś, a większość naszych silników była konstruowana w technologii ciągłego smarowania pomp paliwem (głownie X25TD). Dlatego bezwzględnie powinno się dodawac w niewielkiej ilości smarowidła. np. ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC, PLATINUM MOTO 2T. Unikać Miksolu. Olej zostawia sporo nagaru i może doprowadzić do zapchania dysz wtryskiwaczy.
Pozdrawiam czekając na awanturę

Our Knowledge Is Our Power
#8
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 13:30
Unikać Miksolu. Olej zostawia sporo nagaru i może doprowadzić do zapchania dysz wtryskiwaczy.
I bądz tu czlowieku mądry, jedni mowia lej miksol inni to co wyzej i tak w kolko

#9
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 14:09
Ot co.
Our Knowledge Is Our Power
#10
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 15:12
a ja skolei słyszałem, zeby w zimie wlać troche denatyratu do baku. Nie powiem wam w jakich proporcjach bo nie pamietam, po to aby paliwo nie zamarzło.
Znam babeczke, która tak robiła, ale to w cieniźnie.
#11
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 15:20
Zdjęcia mojej byłej... Kluski
#12
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 15:21
Co do denaturatu ... mysle, ze lepiej wybrać inne środki - do tego przeznaczone, poza ty, czy w dzisiejszych czasach i jakości paliw jest to potrzebne - nie wiem. Mnie tam jeszcze nigdy paliwo nie zamarzło, a nigdy auta w garazu nie trzymałem.
ps. ciekawostka - w starszych autach, producencie podawali taką informacje, ze w silnikach diesela w trudnych warunkach zimowych, dopuszcza sie dolewanie do ON benzyny - i podawali stosunek. Co ciekawe, dla silników MB stosunek ten wynosił az 40% !
#13
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2007 - 17:37
Wręcz zalecono dolewanie w/w dodatków żeby wzmocnić smarowanie pompy. Słyszałem to już z wielu źródeł, głównie od pompiarzy, którzy zalecali takową operację do starszych silników diesla. Wszyscy tłumaczyli to zmniejszoną smarowalnością współczesnych paliw. Nowoczesne silniki HDI czy CR są tak skonstruowane że czystość paliwa jest wymagana bezwzględnie, natomiast smarowania nie musi zapewniać w takim stopniu jak do starszych silników gdzie pompa była smarowana paliwem o nieco innych właściwościach. U jednego z pompiarzy widziałem trzy pompy zatarte super czystymi paliwami V-Power. Przynajmniej talka była diagnoza mechanika. Właściciele wręcz podkreślali dbałość o swoje stare auta (dwie Astry 1,7TD - silnik Isuzu i jednoRenault 19) i zalewali je tylko cudownym V-Power.
Skutki widziałęm na własne oczy. Pompa zatarta na całego.
Dla mnie dowód wystarczający. A akuratnie do tych pompiarzy miałem zaufanie.
Pozdrawiam a resztę pozostawiam ocenie czytających.
Our Knowledge Is Our Power
#14
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 08:26
Szybciej też zbierał się na 5 , mimo sceptycznego podejścia jestem jak najbardziej zadowolony
6,9 l / 100 km :grin:
#15
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 10:53
#16
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 17:24
Nie będę polemizował z nikim na temat dolewania oleju do dwusuwów do ON.Jednak stosuję tą kurację od roku i mogę potwierdzić tylko pozytywne skutki zabiegu.Niedawno miałem uszczelnianą pompę wtryskową i po pytaniu w jakiej jest kondycji usłyszałem " proszę pana przy tym przebiegu nie może być idealna to jest zrozumiałe,ale przede wszystkim jest czyściutka i to jest bardzo ważne"Powiedziałem o moim zabiegu i pompiarz jak najbardziej polecił mi dolewanie co piąte tankowanie pół litra oleju na pełny bak.Więc tak jak piszę stosuję to cały czas i cieszę się fajną pracą mojego motorka.
Ja też dolewam od kilku miesięcy i potwierdzam pozytywne działanie. Co do lepszego diesla - używałem v-power diesel shella. Różnicy w spalaniu i jakości jazdy nie było, ale silnik chodził ciszej i spokojniej na jałowym biegu.
#17
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 18:22
Do każdego z tych paliw nalezy jednak dolac około 100ml/bak dobrego oleju dla dwusuwów żeby dosmarowac pompę



tak a już na pewno w ASO chyba ze tam sami idioci pracuja co nigdy diesla nie mieli -=Elwood=- maxel, , miałem dwa diesle merce 123 300D i 124 300D oboma w sumie przejechałem prawie 500 000 km i jak ich kupowałem miały dużo ponad pół miliona zrobione i nikt nigdy oleju do dwusuwów nie dolewał na dodatek oba nadal jeżdżą, jedyne zabiegi jakie robiłem do wymiana terminowa : oleju, filtrów paliwa, oleju, powietrza i świec żarowych i nigdy żaden nawet nie kichnąASO we Wrocławiu
owszem zalecali nawet ale jeśli tankuje się na sprawdzonych stacjach i dba o kondycje silnika nic nie nawaliCo ciekawe, dla silników MB stosunek ten wynosił az 40% !
#18
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 21:32
Co do paliw Verva itp: spalanie zawsze będzie niższe, jednak gdy kierowca wie, że ma lepsze paliwo ciśnie w pedał mocniej szukając lepszych osiągów co powoduje większe spalanie...
Osobiście leję Verve 98 bo:
pali mniej
lepiej się zbiera w niskim zakresie obrotów
Reasumując:
W moim przypadku spalanie jest mniejsze o przynajmniej 7-10 %. Do litra paliwa dopłacam jakieś 5-6% więc wychodzę na zero a mam elastyczniejsze i bardziej dynamiczne auto+czysty układ paliwowy.
Właściciele diesli mają jeszcze lepiej bo różnica w cenie ON a ON Verva jest 2x mniejsza (12-14gr).
#19
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 22:05

#20
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2007 - 06:42
no to nalej gnojówki i zobaczymy jak daleko zajedziesz - miałeś taki silnik to trzeba było spróbować wlać tej gnojówki (chodzi chyba o olej opałowy) to bys zobaczył czy silnik by długo na tym pracował.... :razz:Co do pisania bzdetów jak to ująłeś to silniki Merca które wymieniłeś jeździły nawet na "gnojówce"konstrukcja
zresztą wasze auta i wasz wybór jak dla mnie to możecie nawet piwo lać do baków :mrgreen: