Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

BRC Sequent 24 - problem po montażu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 21:49

Witam.

3 tygodnie temu założyłem lpg do mojej nowej omki BFL Z22XE. Wybór padł na BRC Sequent 24 - miałem dokładnie taką samą instalkę w poprzedniej X20XEV i zero problemów przez ponad 1,5h (później auto sprzedałem).
Przed założeniem lpg zmieniłem świece, filtry.
Założyłem lpg w tym samym zakładzie co w poprzedniej omie. Niestety od początku są problemy: auto jak odpali po nocy (lub długim postoju) to czasami nierówno pracuje, naciskając gaz zamiast obroty rosnąć opadają do 500, a nawet czasami auto zgasło. Drugi problem to był ze słabnącym autem ponad 4tys obr. Wydawało mi się, że auto nie ma ducha... Wiem to jest 2.2 :), no ale bez przesady!
Pisałem w tej sprawie do na PW do naszych doświadczonych kolegów (m.in. beat i kczech) i dziękuję chłopaki za wskazówki i odpowiedzi.
Najpierw okazało się, że dali za słaby parownik (GENIUS 1200 zamiast 1500), ale to już załatwione - parownik 1500 siedzi w aucie od tygodnia. Słabnięcie auta na gazie przy obrotach ponad 4tys wyeliminowane.
Pozostał pierwszy problem po odpaleniu zimnego auta.
Sprawdziłem cewkę (podmieniając na inną), wymieniłem czujnik temp. na ECU, filtr paliwa, inne świece i dalej bez zmian. Podłączyłem auto pod kompa: wypadanie zapłonu na drugim cylindrze i błąd czujnika wału. Po skasowaniu błędów niestety jeden powracał - ten od czujnika wału.
No to dziś zaprowadziłem do mechanika i dałem inny (sprawny i oryginalny) czujnik wału (niestety nie nowy - szkoda mi ponad 400zł). Całe szczęście, że nie kupiłem nowego.
Okazało się, że ten drugi czujnik wału też wywala błąd. No to przewody walnięte. Okazało się, że nie. Gaziarze wpięli się instalką lpg w przewód od czujnika wału. Po odłączeniu tego przewodu - instalacja oczywiście nie działa, a auto pracuje na pb idealnie. Zero błędów, wszystko płynnie i równo. Czyli: niepotrzebnie wywaliłem kasę na czujnik wału i jego wymianę.
Jutro zaprowadzam auto do gaziarzy i mam pytanie - pod co mogą się podłączyć. Liczę na to, że oni oczywiście będą wiedzieli, ale wolę mieć to pod kontrolą ;)
Wyczytałem na innych forach, że mogą brać jeszcze sygnał z czujnika wałka rozrządu lub cewki. Prosiłbym Was o opinię skąd będzie bezpieczniej dla auta i pewniej.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

#2 OFFLINE   Flash

Flash
  • 71 postów
  • Dołączył: 19-07-2008
  • Skąd: Radlin

Napisany 05 maja 2011 - 22:03

U siebie mam dokładnie tą samą instalację i jak się nie mylę podpięta jest pod czujnik wałka.
Pozdrawiam

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2011 - 23:01

myślę, że powinni się podłączyć pod cewkę. Sygnały z czujnika wału są bardzo wrażliwe na wszelkie zakłócenia.

#4 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2011 - 05:45

OK - Dzięki koledzy za odpowiedzi.

Byłem - podłączyli się pod cewkę. Na razie jest ok. Zobaczymy po nocy jak auto ostygnie.


No i lipa. Problem rozwiązany tylko po części - nie wywala mi żadnego błędu, ale niestety auto po odpaleniu nie chodzi równo. Gdy ruszam i praktycznie delikatnie operuję gazem to jest ok. Jeżeli gaz wcisnę tak do połowy lub więcej auto szarpie, jak trzymam gaz "równo" to jest ok. Tak jest do momentu przełączenia się na lpg i od tego momentu problem ten nie występuje. Auto mogę przełączyć na pb i wszystko jest ok - mogę gaz wciskać nawet "do dechy" i nie ma szarpnięć. To samo na lpg. O co chodzi? Ktoś ma jakiś pomysł?

Przypomnę, że wymieniłem: czujnik temp na ECU, czujnik wału, filtr powietrza, filtr paliwa, świece. Cewka była sprawdzona - założona inna na 2 dni i bez zmian.

Nie chcę nic sugerować, ale mi chodzi po głowie zła regulacja lpg. Idę w dobrym kierunku?

Proszę o wszelkie wskazówki.

Przez noc "przespałem" się z tematem, poczytałem forum i znalazłem post kolegi Topek (tutaj).
Pierwsze cztery jego objawy mam identyczne, natomiast u mnie temp. zewnętrzna nie ma wpływu. Faktem jest, że wczoraj jechałem krótką trasę i wydawało mi się, że auto mozolnie wkręca się na obroty - jechało, ale może nie tak jak powinno. Przedwczoraj jechałem późnym wieczorem i było lepiej, więc może faktycznie temp. zewnętrzna ma tutaj wpływ.
Sam już nie wiem co robić. Najlepiej byłoby kupić nową cewkę i zobaczyć. Szkoda mi tylko 400zł :/ Pół biedy jak okaże się, że po wymianie cewki będzie ok, bo wtedy 400zł nie pójdzie w błoto. No nic - pomyślę i pokombinuję jeszcze.

#5 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2011 - 20:33

Problem rozwiązany.

Przyczyną była jednak cewka.

Dla sprawdzenia miałem 2 używki. Autko śmiga od rana na pb i lpg bez stresu, równo się wkręca.

#6 OFFLINE   Flash

Flash
  • 71 postów
  • Dołączył: 19-07-2008
  • Skąd: Radlin

Napisany 16 maja 2011 - 13:36

Z podłączeniem tej instalacji pod cewkę upewni się jak ci się zachowuje centralka gazowa w momencie CUT-OFF [zwalniania silnikiem].

#7 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2011 - 15:24

Oki - a tak dla pewności jak powinna się zachować?

#8 OFFLINE   Flash

Flash
  • 71 postów
  • Dołączył: 19-07-2008
  • Skąd: Radlin

Napisany 16 maja 2011 - 19:54

Centralka gazowa może uznać że jest brak sygnału obrotowego [zapłonu] czyli silnik zgasł i przełączy się na zasilanie Pb. Pewnie zależy też jak została zaprogramowana.
Druga sprawa to nie wiem jak komputer silnika steruje cewką zapłonową w momencie Cut-Off`u tzn czy jest dalej podawany sygnał na cewkę zapłonową czy nie.

Pozdrawiam

#9 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2011 - 08:15

Centralka gazowa może uznać że jest brak sygnału obrotowego [zapłonu] czyli silnik zgasł i przełączy się na zasilanie Pb. Pewnie zależy też jak została zaprogramowana.
Druga sprawa to nie wiem jak komputer silnika steruje cewką zapłonową w momencie Cut-Off`u tzn czy jest dalej podawany sygnał na cewkę zapłonową czy nie.

Pozdrawiam


Jeżeli chodzi o pierwszą sprawę, to nie zauważyłem żeby przełączała się na pb, więc podejrzewam, że jest oki, ale dzięki za zainteresowanie i zwrócenie uwagi ;).

Co do sterowania cewką przez komputer - nie mam zielonego pojęcia...