

Czy te felgi pasuja do Omegi?
#1
OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 09:14
mam zamiar zmienic koła z 17'' na 16 i mam możliwość zakupu felg,ktore pochodza od astry lub vectry,mają one od wewnątrz takie oznaczenia:6jx16,ET49.może wiecie czy będą one pasować i zachowywać sie jak nalezy w Omedze B Fl 2.2 2000r?
Oprócz tego chciałbym też dowiedzieć się czy dobre będą opony 205/50/r16 od tych 16 felg i nie będzie przekłamań itd??dodam,że do tej pory jezdziłem na 225/45/17 i na koleinach jest tragedia,stąd też decyzja o zmianie.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 10:06
jakie Et powinno miec koło do Omegi?czy takie samo dla roznych rozmiarów fel czy dla kazdej srednicy inne?
a co oznacza 6Jx16?i czy tez trzeba ten parametr odpowiednio dobrac do auta?
#4
OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 10:29
aha.szkoda bo juz sie troche podpalilem na te kola a tu okazuje sie ze trzeba kombinowac...
jakie Et powinno miec koło do Omegi?czy takie samo dla roznych rozmiarów fel czy dla kazdej srednicy inne?
a co oznacza 6Jx16?i czy tez trzeba ten parametr odpowiednio dobrac do auta?
6J - szerokość felgi
16 - średnica
ET - odpowiada za odsadzenie jej od piasty
do omegi to chyba jest ET39
tu masz kalkulator http://www.felgi.pl/...zenie-et-offset
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 11:02
#7
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 12:50
http://ford-probe.ne...d=141&Itemid=42
poza tym moim zdaniem nie zmieniaj na 16 tylko zostań na 17 daj tylko większy profil opon , ja miałem 235/45/17 i faktycznie tragedia na koleinach zmieniłem na 225/50/17 i jest o niebo lepiej, ten rozmiar opon wydaje mi się najbardziej optymalny dla kluski.
#8
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 14:38
#9
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 14:41
Zagadaj z kolega Lukassboss. On ma bodajze 215/50/17 - nie chcial szerszych - spytaj sie jak mu sie jezdzi na takim zestawie.jak zmienie z 225/45/17 na 225/50/17 będe mógł się spodziewać sporej poprawy komfortu na naszych dziurawych drogach i koleinach?
#10
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 15:43
Zagadaj z kolega Lukassboss. On ma bodajze 215/50/17 - nie chcial szerszych - spytaj sie jak mu sie jezdzi na takim zestawie.
Ja mam takie, przy dobrej klasie opony (miekkiej) będzie się jeździlo dobrze. Czasami w koleinach poniesie ale jest jeszcze w miarę. Jak założysz dobre miekkie gumy nie będzie dużej różnicy do 55.
#11
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 16:50
#12
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 19:22
Zagadaj z kolega Lukassboss. On ma bodajze 215/50/17 - nie chcial szerszych - spytaj sie jak mu sie jezdzi na takim zestawie.
Jezdzi sie bardzo dobrze. Na 225/55/16 mimo zrobionej zawiechy auto lubiło mi uciekać na prawo i lewo w koleinach. Teraz jest ok i do tego wcale opona na wąską nie wyglada

wyczytałem już sporo opini,żeby nie zmieniać na 16.czy chodzi tu tylko i wyłącznie o kwestie wizualną auta czy również jakieś wartości użytkowe?
Na 16 (wysoki profil) bylo bardziej miekko ale mniej pewnie wchodzilo sie w zakrety. Teraz takie pierwsze wrazenie, ze jest auto bardziej "posłuszne" na drodze co zwiazane jest z nizszym profilem. Natomiast nizszy profil w 16' nie pasuje imo do wygladu omegi. Zbyt duze i napompowane auto zeby mialo takie male koleczka... ale jak kto woli

#13
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 21:37
Jezdzi sie bardzo dobrze. Na 225/55/16 mimo zrobionej zawiechy auto lubiło mi uciekać na prawo i lewo w koleinach. Teraz jest ok i do tego wcale opona na wąską nie wyglada
Foty w podpisie.
Na 16 (wysoki profil) bylo bardziej miekko ale mniej pewnie wchodzilo sie w zakrety. Teraz takie pierwsze wrazenie, ze jest auto bardziej "posłuszne" na drodze co zwiazane jest z nizszym profilem. Natomiast nizszy profil w 16' nie pasuje imo do wygladu omegi. Zbyt duze i napompowane auto zeby mialo takie male koleczka... ale jak kto woli
dzieki za info.jeszcze musze sie dowiedzieć jednej rzeczy:na moich aktualnych225/45/17 wegług mnie jest troche twardo.czy te 215/50/17 dodały trochę tej właśnie miękkości?poprzednie auto,omega b,była bardzo miękka.no,ale tam były jakieś 15".ale w sumie jeździło mi się bardzo przyjemnie,dużo przyjemniej niż aktualnie.
jakie gumy warto wstawić?chodzi o firmę,model
#14
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 21:55
dzieki za info.jeszcze musze sie dowiedzieć jednej rzeczy:na moich aktualnych225/45/17 wegług mnie jest troche twardo.czy te 215/50/17 dodały trochę tej właśnie miękkości?poprzednie auto,omega b,była bardzo miękka.no,ale tam były jakieś 15".ale w sumie jeździło mi się bardzo przyjemnie,dużo przyjemniej niż aktualnie.
jakie gumy warto wstawić?chodzi o firmę,model
Takiego komfortu jak 15 cali nie da Ci zadna 16 czy 17-stka. Profil jak i rodzaj gumy (firmy) jest wazny. Ja mam Goodyear nct 5 i z tego co czytalem bardzo powoli sie scieraja (kałczuk i cała reszta domieszek) co sugerowalo by ze sa twarde a tak nie jest. Fakt ze mam seryjne zawieszenie, a co maja powiedziec koledzy na 18-nastkach profilach 40/35 i sprezynach od irmschera (o gwincie nie wspominam)

#15
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 22:11
#16
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 22:18
cholera,zagłostka za zagłostką.już nie wiem co zrobić.pewne jest jedno-napewno nie zostanę przy tym co mam.nie wiem czy dobrać wyższy profil do 17 calówek,czy szukać jeszcze wyższego na 16...pewne jest też to,że 15 cali nie wchodzi w rachubę bo Oma wyglądałaby jak taczka.no,ale komfort musze poprawić.dla mnie omega musi być przewygodna.co tu zrobić???
Albo wyglad albo komfort. Dla mnie taki rozmiar jest w sam raz. Dla Ciebie jest juz twardzo wiec sam musisz podjac decyzje

#17
OFFLINE
Napisany 13 maja 2011 - 10:07
#18
OFFLINE
Napisany 13 maja 2011 - 15:36
Nie sugeruj się wyłącznie samym profilem, bo dużą rolę odgrywa sam rodzaj mieszanki gumy. No i pamiętaj, że np bark opony 205/55R16 ma taką samą wysokość jak 225/50R17 (około 113mm).
przyznam szczerze,że niezbyt wiem o co chodzi.co to znaczy bark opony?
#19
OFFLINE
Napisany 13 maja 2011 - 18:36
#20
OFFLINE
Napisany 13 maja 2011 - 19:06
przyznam szczerze,że niezbyt wiem o co chodzi.co to znaczy bark opony?
chodzi o profil. Wartosc ta nie jest wyrazona w jednostkach tylko procent szerokosci opony, np. 225/50 tzn 50% z 225 czyli 112,5 mm.
ciekawy jestem czy koło 225/50/r17 wejdzie w błotnik bez obcierek na wybojach. bo przekłamanie licznika na bank masz.
ale to kolo ma tylko 9.3mm wieksza srednice od standardowego 205/65r15
Przeklamamnia licznika beda rzedu okolo 1 do 2 km/h.