Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wał napędowy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 04 maja 2011 - 21:28

Witam sprawa wygląda tak, że drążek zmiany biegów mi lata a przy puszczaniu gazu słychać metaliczny dzwięk. Wczoraj podczas trasy zaczał mi przy puszczaniu strasznie hałasować wał napędowy (słychać jak trzęsie oraz czuć wibracje w podłodze wiec napewno wał, jest to takie dudnienie które podczas przyspieszania zanika). Nie mam możliwości sprawdzenia co dokładnie się zdarzyło ponieważ nie mam dostępu do kanału chwilowo. Chciałbym wymienić podporę wału z łożyskiem (już zamówiona) i krzyżak. Niestety z krzyżakiem mam problemy gdyż na allegro mam jeden dostępny od ręki lecz koleś nie gwarantuje, że pasuje do 2.0 16V i musiał bym zmierzyć a nie jestem w stanie sprawdzić jakie to są wymiary. Macie namiary na jakiś sklep z krzyżakiem w warszawie/ lublinie/ puławach ? Myślicie, że te części są do wymiany czy coś może być jeszcze? Chciałem ten wał zrobić cacy bo auto mi potrzebne w maju jak cholera. Aha przy okazji wyskoczył mi błąd 38 i 91 i są to sprawy związane z sondą. Wyskoczyły podczas uszkodzenia wału. Ma to jakiś związek? Z góry dzięki za pomoc :)

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2011 - 22:04

Z tego co piszesz wynika że padła podpora.... wymień razem z łożyskiem i powinno byc cicho :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 08 maja 2011 - 22:24

wymieniłem podporę z łożyskiem, krzyżak był ok i na takim setupie przejechałem jakieś 20 km bez problemów :) niestety po tym dystansie usłyszałem huk oraz hałas rósł z każdym metrem. Dyferencjał się posypał, do wymiany ...

#4 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 09 maja 2011 - 15:00

No to masakra. Jak będziesz zakładał drugi to wymień od razy olej zanim założysz. Pzdr.

#5 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 10 maja 2011 - 22:11

No i teraz miodzio :) Biegi wchodzą pięknie nic nie puka. Stary most jak zdjąłem się zacinał a teraz włożyłem inny używany i o wiele lepiej chodzi. Most 100 zł (znajomy miał na części omege w niezłym stanie anglik) + olej. Jeszcze wymieniłem olej na skrzyni i cały napęd mam cacy łącznie z wymienioną podporą wału i łożyska :) Pozdrawiam

#6 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2014 - 17:13

Witam, podepne tutaj moje pytanie pękła osłona wiloklinu na wale czy idzie dokupić tą osłone wymia pewnie wiąze sie z demontazem wału. Co grozi jazda bez tej osłony narazie nasmarowałem bo już rdza sie pojawiła...
tomek14829

#7 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 11 maja 2014 - 12:43

jeżeli będzie dostawał sie tam piasek wytrze sie ten wieloklin i któregoś dnia nie dojedziesz do domu...
Należało by wymienić tą osłone ;)

#8 OFFLINE   omcia b

omcia b
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-12-2013

Napisany 05 listopada 2014 - 20:30

witam mam problem drganiem wału przy prędkości 20km 40km po wymianie podpory wału + łożysko i łącznik elastyczny wału czy to może być spowodowane tuleją centrującą wału

#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 listopada 2014 - 21:25

a wyważony ?

#10 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 05 listopada 2014 - 22:49

witam mam problem drganiem wału przy prędkości 20km 40km po wymianie podpory wału + łożysko i łącznik elastyczny wału czy to może być spowodowane tuleją centrującą wału


pamiętaj,że tam są dwa łączniki elastyczne i nie zakładaj podróbek bo wytrzymują max 3 miesiące, a poduszki mostu całe?

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 listopada 2014 - 11:47

witam mam problem drganiem wału przy prędkości 20km 40km po wymianie podpory wału + łożysko i łącznik elastyczny wału czy to może być spowodowane tuleją centrującą wału


na którym biegu ?, podczas przyspieszania? podczas hamowania? . Napisz jakieś szczegóły.

#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2014 - 21:11

wał z omegi A do B manual podejdzie czy sobie darować fatygowanie z podmianą ?
buczy w całym aucie 50-120 + drgania wyczuwalne 4literami, przy ~118km/h robi się cisza

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2014 - 21:45

sprawdzałeś łożysko?

#14 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2014 - 22:17

nie, muszę się umówić na kanał pod dachem i chce się przygotować żeby dwa razy nie grzebać, dlatego pytam czy wejdzie od starszej omy bo taki posiadam w stanie "kolekcjonerskim"

#15 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 28 grudnia 2014 - 22:46

Wały z OA i OB działają zamiennie. Chyba to tylko kwestia długości. Łączenia z dyfrem i skrzynią pasują ,mocowanie podpory też. Moja babcia 2.6 hula na wale z OB 2,5TD. Z OA 2.0 był zdecydowanie za długi.