Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej wywaliło przez korek wlewu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 30 kwietnia 2011 - 18:40

Witam. Powiedzcie mi koledzy co wy na to.
Jadę sobie autem tak 90 - 100 km/h, spokojnie, później wjechałem na teren zabudowany i na skrzyżowaniu pojawiła się kontrolka oleju. Nie chciałem powodować zakorkowania podjechałem kawałek dalej na chodnik by się przyjżeć sprawie. Gdy jechałem te 20 metrów na chodnik auto traciło szybko moc tak jakby zaklinowały mi się hamulce. Spojżałem pod maskę a tam fontanna z wlewu oleju, korek był gdzieś wystrzelony. Gdy mnie zholowano do mechanika ten zrobił oczy i powiedział że przez 20 lat nie widział takiego czegoś. Dolał tylko (!) 3 litry oleju i powiedział że odpali bo i tak gorzej nie będzie. Silnik zapalił i już. Nic nie wyciekało, silnik pracował normalnie. Mechanior umył porządnie silnik i kazał mi się karnąć w okolicy i podjechać do niego - tak zrobiłem. Od tego czasu żadnych problemów. Zrobiłem 60 km na próbę,ojej na bagncie jak był, nie kopci. Poradził żebym jeździł jak na dotarciu przez 1000 km bo chwilę chodził z mikro ilością oleju.
Pytanie 1:
Dlaczemu wywaliło mi w kilka sekund dużo oleju i dla czego po ponownym zalaniu chodzi cacy i ma pełną moc.
Pytanie 2:
Czy stałem się posiadaczem bomby z zepsutym zapalnikiem i w każdej chwili może to się powtózyć?
kumple mi gadali że zdarza się to gdy odma zamarznie (mamy koniec kwietnia), strata kompresji bo przepaliło tłok (ale sam się nie zasklepił przecież), lub wydmuchało uszczelkę z pod głowicy (ale się przecież nie uszczelniła spowrotem, a płyn chłodniczy czysty).
Dodam że teraz z korka wlewu oleju lekko sobie pierdzi kompresja, nic nie chlapie,



Gdzie zajżeć najpierw? Co obadać? :(

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2011 - 18:50

Gdzie zajżeć najpierw? Co obadać?


Ciekawostka. Może odmę zatkało, od tego bym zaczął.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 30 kwietnia 2011 - 19:17

Jaką średnicę ma odma? :dziura: Czym by zatkało?

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2011 - 19:43

Jaką średnicę ma odma? :dziura: Czym by zatkało?


Nie wiem jak jest rozwiązane odpowietrzenie skrzyni korbowej w 2.2DTI, poszukaj na forum lub poczekaj ew. na wypowiedzi użytkowników Omegi z w/w silnikiem.
Odma może zatkać się nagarem.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 30 kwietnia 2011 - 19:44

Dzięki za wyjaśnienie. Jednak mam stracha jak nic gdzieś dalej się zapuścić :)

#6 OFFLINE   pbiały24

pbiały24
  • 74 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 30 kwietnia 2011 - 20:19

Moim zdaniem to zatkana odma

#7 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 30 kwietnia 2011 - 20:41

Jak się czyści odmę i kurczę gdzie ona jest? Nie śmiejcie się plizz, już mi łeb pęka. Za dużo pomysłów i kombinacji.

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 maja 2011 - 00:37

Jak się czyści odmę i kurczę gdzie ona jest?


Szukałeś trochę na forum?? Parę tematów niżej i np. taki:
http://forum.omegakl...ead.php?t=55254
Długi "Łikend" i leniuchujemy:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 01 maja 2011 - 05:28

Czyli odma nie idzie gdzies na zawnątrz bloku w formie rury, tylko jest wewnątrz pod pokrywą?
Albo inaczej. Powrót oleju z klawiatury - którędy?

#10 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 09 maja 2011 - 13:31

Miałem identyczny problem zaraz po zakupie samochodu, przyczyna - zatkany filtr odmy.

#11 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 10 maja 2011 - 09:55

Dzięki za odpowiedzi. Ogólnie problem się już nie pojawił. Możliwe że się przytkał filtr oleju bo przecież olej do niego wraca. Zmieniłem olej z filtrem i mam nadzieję że się to już nie powtórzy. Co do filtra odmy to niewiem czy mam taki.

#12 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2011 - 10:17

no to czyli dalej nie znalazłeś przyczyny mimo że Ci chłopaki podpowiedzieli :masakra:

 


 


 


#13 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 10 maja 2011 - 10:25

Co miałem znaleźć? Rurki na zewnątrz są drożne. Nie dostałem odpowiedzi w sumie czy w bloku silnika jest jakiś powrót oleju do miski. Na dobrą sprawę niewiem którędy olej wraca do filtra. A tak wogóle to chciałem dodać dla potomnych że to się wydarzyło po dość długiej eksploatacji auta w stylu ekonomicznym. Jeździłem delikatnie i nie za szybko. Teraz daje mu w ***** że aż huczy.

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maja 2011 - 14:06

Na dobrą sprawę niewiem którędy olej wraca do filtra.


A jakie to ma znaczenie??
Jak olej nie ma jak wrócić do obiegu przez zapchany separator!!

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 10 maja 2011 - 19:20

Gdzie masz zamontowany ten separator? Wiem że to nie był standard tylko były dokładane

#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maja 2011 - 19:28

Gdzie masz zamontowany ten separator?


W przypadku Twojego silnika, separatorem jest "siatka" pod pokrywą zaworów.
Gdybyś przeczytał temat, który Ci na tacy podałem, to byś wiedział.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 10 maja 2011 - 19:34

o fuc*. Dzięki kolego. Czytałem o tej siatce ale zamieszałem sobie z innym separatorem oleju od powietrza (z innej bajki). Szczerze to czytałem o kupie innych możliwych przyczynach i już tak sobie zakręciłem że zgupiałem. Nie unoś się, Dzięki za podanie mi rozwiązania. Zamowię sobie uszczelkę i zajżę. Pozdrawiam