Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Skrzypiące amortyzatory przód


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 76 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Wejherowo
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2011 - 18:53

Witam mam Taki problem:
Wymieniłem amorki z przodu firmy Bilstein oraz nowe łożyska problem polega na tym że przy skręcaniu słuchać zgrzyt i po dotknięciu sprężyny czuć jak przeskakuje z obu storn !
Czyżby łożyska felerne lub się je smaruje przed założeniem? Poduszka wyglądałą na zdrową więc nie wymieniałem oraz skręciłem wszystko według starego amorka

Proszę o pomoc :(

#2 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 76 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Wejherowo
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 kwietnia 2011 - 15:29

Ponawiam temat okazało się że łożyska były suche i stwarzały opór. Przesmarowałem ale jest tylko niewielka poprawa. Czyżby łożyska musiały się wyrobić czy jak? Kupiłem firmy Hans pries o ile się nie mylę. Czy poduszka także może wywoływać takie zachowanie?
:masakra:

#3 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 76 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Wejherowo
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 sierpnia 2011 - 12:20

Okazało się że miałem trefne łożyska wyjąłem nowe kulki i przełożyłem do starego łożyska dobrze nasmarowując i jest super wszystko działa jak należy.

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2011 - 15:24

zgrzytaja nie lozyska a przekladki gumowe miedzy koszem mcpersona a sprezyna
odrazu napisze ze nie ma zamiennikow tylko aso

wyjecie lozyska i wlozenie jeszcze raz pomaga ale na krotko jak sie troche pojezdzi i sie wszystko ulozy to znowu bedzie zgrzytac
czym cieplej tym bardziej trzeszczy

GM 90236601 (3 12 224)
i nazwa z EPC - pierścień, amortyzator, resor przedni, dolny

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 13 września 2011 - 17:28

U mnie zgrzytaly nie tylko te pierscienie dolne,zgrzytal tez tak samo mniej wiecej drążek srodkowy,gumy stabilizatora, lewy sworzeń,sworzen nie mial luzu i nie stukal ale mimo tego zgrzytalo przy kreceniu kiera,powymienialem to wszystko po kolei i teraz jest cichutko
pozdro

#6 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 20 września 2011 - 01:19

nie wiem czy zauważyliście ale poduszka amora osadzona jest na takiej blasze.
Na tą blache naklada się gumowy pierścień i sprężynę. Jest to górna częśc amora.
Może się myle ale w blasze o której pisze są dwa otwory. Chyba to są otwory kierunkowe. jak zle złożysz amortyzator to podczas skrętu będzie kantowało poduszke amortyzatora dlatego się wybijają szybko łożyska.
zrobiłem ten błąd u siebie.
kupilem nowe poduszki, nowe łożyska i poskladalem amortyzator byle jak nie patrzac na otwory w tej blasze metalowej. Minela chwila piszczy amor przy skręcie. rozbieram poduszka górna naderwana.łożysko trzeszczy
Coś żle poskładane.
Rozebralem oba amortyzatory i od nowa
amor, na to
guma dolna,
sprezyna,
guma górna
i teraz ta blacha z otworami ( jeden otwór jest zamalowany tym otworem do zewnątrz a drugim otworem do przodu)
i na to poduszka z lozyskiem.
I dopiero zaczeły mi się przechylać koła w stronę zgodną z kierunkiem skrętu.
Podejrzewam że jak jest ta blacha zle zlozona to kantuje poduszke i łożysko być moze stad uszkodzenia nowych czesci