Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szybko łapie temperaturę


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   patol

patol
  • 22 postów
  • Dołączył: 11-07-2010
  • Skąd: mińsk maz.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 kwietnia 2011 - 12:35

Witam

Tak jak w temacie
Strasznie szybko łapie temperature :( i tak
węże, termostat, chłodnica, wisco, wszystko okej
płynu nie ubywa korek trzyma ciśnienie
olej ani płyn nigdzie się nie zmieszał
jedynie co nie działa to wentylator intercoolera spalił sie (wywala cały czas bezpiecznik)
kontrolki w porządku nic nie pokazuje (check sie nie świeci)
zczytałem błedy na spinacz i wyszedł bład 85 czyli
za niskie napięcie zaworu wtryskiwacza 5
auto chodzi równo nic nie kopci pali od strzała czy ciepła czy zimna
czy przez ten wtryskiwacz tak się grzeje i ten wentylator intercoolera
czy może coś jeszcze jej dolega
ewentualnie coś jeszcze sprawdzić
szukałem odpowiedzi ale nie znalazłem
pozdro

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 kwietnia 2011 - 14:12

Wiatrak odlacz i wloz nowy bezpieczik.Mysle ze skupił bym sie na pompie.

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 kwietnia 2011 - 14:45

patol Szybko łapie temperaturą??? ale jaka?? i ile kilometrów zrobisz spokojnie jadąc i masz te 90 st na blacie ..a jeszcze sprecyzuj do jakich temperatury silnik się nagrzewa max.??

#4 OFFLINE   patol

patol
  • 22 postów
  • Dołączył: 11-07-2010
  • Skąd: mińsk maz.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 kwietnia 2011 - 16:06

wiatrak odłaczony i bezpiecznik juz sie nie pali
po 1-2 kilometrach jest 92-94 stopnie
i cały czas idzie do góry
kolejne 2 kilometry i juz 100 i idzie wyzej ale juz wyłanczam
jutro zobacze na postoju ile to trwa
ogólnie nie miałem z nia problemu az do teraz
w korkach przy 18-20 stopniach w warszawie z właczona klima miałem co najwyzej 94 - 95 stopni i wszystko ładnie chodziło
w czwartek w korkach nic ładnie trzymała 94 stopnie i jak juz wylatywałem na trase to zaczeła rosnąć moment i 100 stopni i nagle wskoczyło powyzej 100 zapaliła sie kotrolka od wysokiej temperatury i skrzynia przeszła w tryb awaryjny
kilka sekund i stanołem
wyłaczyłem silnik i właczyłem zapłon schłodziła sie, a skrzynia juz normalnie chodziła i powoli dojechałem do domu z temperatura 98 stopni

#5 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 kwietnia 2011 - 16:16

Na 99% pompa wody jest do bani i dlatego się nagrzewa za szybko. Ogrzewanie działa?

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 kwietnia 2011 - 16:50

jak koledzy pisali pompa wody na początek lobią pękać łopatki może nie do końca wirnik odleciał i jeszcze coś tam słabo daje .. koszt około 150 zł i sam dasz radę wymienić .

#7 OFFLINE   ProByku

ProByku

    Mój nowy nr.tel 500423192

  • 41 postów
  • Dołączył: 09-02-2011
  • Skąd: okolice Gdańska/Niestępowo

Napisany 25 kwietnia 2011 - 15:37

słuchajcie to nie musi być koniecznie pompa wody jak masz te 100stopni jak otwierasz nawiew czuć tą temperaturę?? jak nie to jest wina może tak jak u mnie było koło składające się z 2 części odlewane w gumie i guma się sypła i miałem to samo koszt takiego koła to 320zł

#8 OFFLINE   patol

patol
  • 22 postów
  • Dołączył: 11-07-2010
  • Skąd: mińsk maz.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 maja 2011 - 14:40

panowie mieliście racje
poszła pompa wody
130 zł i trochę roboty i dało radę
dziekuje
jak sie kiedys spotkamy to stawiam piwko
temat do zamkniecia :)

#9 OFFLINE   kondrad9871

kondrad9871
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-06-2012

Napisany 28 czerwca 2012 - 17:35

Witam wszystkich serdecznie - z racji że jest to mój dziewiczy post :D

Kolego Patol - mam pytanie - czy jak miałeś problem z szybko nagrzewającym się autem to przy włączonych nawiewach leciało ciepłe powietrze przy ustawieniu na max i letnie (nie zimne) przy ustawieniu na minimum?
Pytam, ponieważ moja omcia zachowuje się podobnie - ledwo wyjadę z domu a wskaźnik temp. jest w okolicach 95 stopni, a jak tylko trafi mi się jakiś korek po drodze to i do 110 potrafi dobić i aż strach że silnik wyzionie ducha :szpital:
Dwa dni temu wymieniłem chłodnicę wody - poprawy nie widzę. Może i u mnie walnęła pompa...
Ma ktoś może pomysł jak sprawdzić pompę wody nie wydłubując jej z auta?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam

#10 OFFLINE   Harnas1r

Harnas1r
  • 7 postów
  • Dołączył: 26-06-2012
  • Skąd: Słupsk

Napisany 28 czerwca 2012 - 19:28

Witam
Pompę to chyba będzie ciężko sprawdzić bez jej wydłubania. Z reguły wymiana przy okazji rozrządu lub kiedy cieknie. Mam silnik 3,0 V6 podobna budowa. U mnie wymiana pompy był to koszt około 100 i czas niecała godzinka. Proste "zrób to sam" nawet nie wiele należało rozbierać.
Pozdrawiam

#11 OFFLINE   volvomaniak

volvomaniak

    Łukasz

  • 37 postów
  • Dołączył: 04-06-2012
  • Skąd: gdynia

Napisany 03 lipca 2012 - 07:42

kondrad9871 a wymieniałeś chłodnicę na nową czy na używkę? jak używka to czy sprawdziłeś jej przepływ wewnętrzny?

u mnie bez patrzenia zakupiłem pompę wody bo to musiała być ona i tak też było.. tylko u mnie pompa wody nie była na rozrządzie więc prościzna z wymianą, nie wiem jak jest w X25XE

#12 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 lipca 2012 - 07:53

Sprawdzanie metodami domowymi wydaje mi się mało miarodajne, owszem, jak się zdejmie chłodnicę i porządnie wypłucze ze szlamu na dole + ciśnieniowo z zewnątrz może jej to pomóc, ale może też zaszkodzić, bo przy płukaniu część szlamu może powłazić w pionowe rurki i je pozatykać. Dlatego uważam, że chłodnicę mającą np 10 lat lepiej wymienić na nową, jeśli jest podejrzana. Pompa wody jest w V-ce na tyle prosta i tania do wymiany, że przy zdjętej chłodnicy nie warto jej zostawiać. Eliminuje się dwa poważne elementy układu mogące zrobić kuku silnikowi. Po takiej wymianie nawet wysokie wskazania na blacie mniej straszne, wiadomo, że chłodzenie jest, a wina tkwi albo w złej pracy wentylatorów albo błędzie w połączeniach elektrycznych.

#13 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 03 lipca 2012 - 08:09

Panowie ja mam przy chłodnicy jeden wentylator który się załącza gdy klimę zalączę, czy mam jeszcze gdzieś jakiś inny?

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2012 - 08:12

To jeszcze uzupełnij profil. Powinieneś mieć jeden na chłodnicy klimy a drugi na chłodnicy wody.