Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tłumik końcowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
138 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 26 maja 2010 - 23:07

Panowie, tak czytam ten wątek i czytam, ale mało z niego rozumiem.
Mam do wymiany 1 tłumik środkowy i końcowy. Sedan X30XE.
Chciałbym oryginał. Kto go produkuje i gdzie poza ASO można go dostać?
Ile kosztuje?
Jeżeli jest bardzo, bardzo drogi, to jaki inny będzie brzmiał tak samo?
Zależy mi na ciszy i spokoju. Żadnego "rasowego buczenia" :D itp.


Orginał w derwisie opla 900zł do v6 x30xe- masakra
Potrzebuje wymienić końcowy tłumik tylko zależy mi bardzo aby był cichy.
Zastanawiam się czy nie kupić używanego np z Anglika ale orginał.
Czy są może zamienniki które są porównywalne z oginalnymi pod względem "ciszy"

#102 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 14 lipca 2010 - 20:57

Cześć Panowie
Podaje wymiary tłumika
Puszka Owal
dł- 50 cm
szer.-17 cm
wys.-20 cm
sred.- 6 cm
długość rury (wylot) od puszki "diesel" 26 cm
komora tłumika około szer.max 25-28 cm dlug. do głównej rury około 60-70 cm
GREKU

#103 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 lipca 2010 - 21:18

Orginał w derwisie opla 900zł do v6 x30xe- masakra


Do Audi A6 środkowy kosztuje w ASO 1780 zł :D

#104 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 14 lipca 2010 - 22:01

Wymieniłem dziś końcowy zamiennik POLMOSTÓW czy coś takiego ale to kicha. Dalej będe szukał używki ale orginalnej.

Jak sprawdzić czy mam założone prawdziwe katalizatory a nie tylko puste obudowy?

Do Audi A6 środkowy kosztuje w ASO 1780 zł :D


Napewno są jeszcze droższe wydechy. Ale mnie bardziej interesują te w Omedze.:D

#105 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 15 lipca 2010 - 21:45

witam podepne sie pod temat bo tez mam zamiar zmienic seryjny tłumnik na jakis ktory by dawał jakis ładny z basowany dzwiek mam tu dwie jakies propozycje ale nie wiem czy warto a moze wy macie jakis na sprzedanie do sedana 2,0 to chetnie łykne:D


http://moto.allegro....k_sportowy.html


http://moto.allegro....edaz_bmcar.html

#106 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 15 lipca 2010 - 21:50

A ja dla odmiany zapytam, jaki producent robi dobre i wytrzymałe zamienniki, które brzmią po prostu jak oryginał. Żadne tam "rasowe buczenie" :)

#107 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 22:35

A ja dla odmiany zapytam, jaki producent robi dobre i wytrzymałe zamienniki, które brzmią po prostu jak oryginał. Żadne tam "rasowe buczenie" :)


Zanim nie wstawiłem przelotów, miałem tłumiki Walkera, bardzo chwale sobie, była cisza...


witam podepne sie pod temat bo tez mam zamiar zmienic seryjny tłumnik na jakis ktory by dawał jakis ładny z basowany dzwiek mam tu dwie jakies propozycje ale nie wiem czy warto a moze wy macie jakis na sprzedanie do sedana 2,0 to chetnie łykne:D


W 2.0 z samego wydechu fajnego dzwięku nie uzyskasz...przydałby się stożek... tylko jeśli to dobrze odizolowany, bo przy tych temperaturach, odrazu odczujesz spadek mocy, jeśli wsadzisz bez izolacji...


A i to badziewie które podajesz w linku, nie nadaje się do Omegi...pucha jest za mała... dołóż pare groszy i kup wymiarowy wydech... trzeba dac te 250zł z przesyłką...

#108 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lipca 2010 - 23:28

A ja dla odmiany zapytam, jaki producent robi dobre i wytrzymałe zamienniki, które brzmią po prostu jak oryginał

Ponoć wlasnie Polmostrów. Beast kiedys pisal o nich.

#109 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 lipca 2010 - 19:09

witam podepne sie pod temat bo tez mam zamiar zmienic seryjny tłumnik na jakis ktory by dawał jakis ładny z basowany dzwiek mam tu dwie jakies propozycje ale nie wiem czy warto a moze wy macie jakis na sprzedanie do sedana 2,0 to chetnie łykne:D


http://moto.allegro....k_sportowy.html


http://moto.allegro....edaz_bmcar.html

Te co podałeś jak dla mnie są fe.

#110 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 lipca 2010 - 20:26

apropos tych tłumików to się wogóle zastanawiam czy to by się wogóle w omedze zmieściło bo mamy bardzo mało miejsca na końcowy a orginał jest wąski i wysoki;)
nawet jak się pytałem w warsztacie zajmującym się tytlko tłumikami powiedzieli mi że będzie trzeba dobrać coś na zamówienie.. widziałem jak to wygłąda i rzeczywiście ciężko:o
dlatego do oryginału dospawałem końcówkę fi70 z kwasówki polerowanej i fi50 środek od starej srumienicy;) jest jeszcze ciszej a od pierdzenia i buczenia są stare BMW koperty :p bez obrazy dla nikogo

#111 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 17 lipca 2010 - 18:36

panowie z tego co się orientuje to do 2.0 w omedze jest fajny tłumnik końcowy Ultera na allegro pod wymiar i pod silnik dedykowany.. a jeżeli chodzi o v6 i mv6 to polecam Sebringa.. ja takiego posiadam, w autku jest cicho, lepiej się zbiera, wygląd piekny, i jest on oczywiście dedykowany do tego modelu :) teraz tylko zastanawiam się nad usunięciem tłumników środkowych a wstawieniu w ich miejsce przelotów z kwasówki.. pozdrawiam

#112 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2010 - 18:43

v6 i mv6

nie ma silnika mv6

#113 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 17 lipca 2010 - 19:44

ale jest oznaczenie MV6 3.0.. a to chyba kazdy wie o co chodzi...

#114 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 lipca 2010 - 19:52

ale jest oznaczenie MV6 3.0.. a to chyba kazdy wie o co chodzi...


Ale to wersja wyposażenia więc jest różnica.

#115 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 lipca 2010 - 20:22

panowie z tego co się orientuje to do 2.0 w omedze jest fajny tłumnik końcowy Ultera na allegro pod wymiar i pod silnik dedykowany.. a jeżeli chodzi o v6 i mv6 to polecam Sebringa.. ja takiego posiadam, w autku jest cicho, lepiej się zbiera, wygląd piekny, i jest on oczywiście dedykowany do tego modelu :) teraz tylko zastanawiam się nad usunięciem tłumników środkowych a wstawieniu w ich miejsce przelotów z kwasówki.. pozdrawiam


właśnie jeśli o to chodzi to polecali mi ULTER pod wymiar;)
a środkowy tłumik?? po co zmieniać skoro oryginał jest przelotowy i doskonale policzony??
środkowy jest dla sprawności układu wydechowego i mocy silnika ważniejszy niż końcowy;) wiem co mówie miałem kiedyś książkę o konstrukcjach układów wydechowych i jeśli cokolwiek chcemy zmieniać to lepiej się pozbyć końcowego i bądź zamienić na przelot niż cokolwiek robić z tłumikiem środkowym;)
dyskusja V6 MV6 wiemy o so chosi:p

#116 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 17 lipca 2010 - 21:08

każdy wie ze mv6 to 3.0 bo ja osobiscie nie spotkałem się z wersją 2.0 mv6 lub 2.5 mv6 hehe więc chyba coś w tym racji mam.. jeżeli chodzi o ten środkowy, to nie dokonca tak jest ze jest on przelotowy.. ma większą masę, jest ok 5x większy od strumiennicy.. jak robią autka z kompletnymi układami wydechowymi od podstaw to przecież środkowego nie zostawiają, więc po coś te przeloty są... :)

#117 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2010 - 21:12

każdy wie ze mv6 to 3.0 bo ja osobiscie nie spotkałem się z wersją 2.0 mv6 lub 2.5 mv6 hehe więc chyba coś w tym racji mam..

nie masz, mv6 wychodziły też 2,5 TD

i skończcie ten temat bo zaśmiecacie wątek

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#118 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 lipca 2010 - 21:50

każdy wie ze mv6 to 3.0 bo ja osobiscie nie spotkałem się z wersją 2.0 mv6 lub 2.5 mv6 hehe więc chyba coś w tym racji mam.. jeżeli chodzi o ten środkowy, to nie dokonca tak jest ze jest on przelotowy.. ma większą masę, jest ok 5x większy od strumiennicy.. jak robią autka z kompletnymi układami wydechowymi od podstaw to przecież środkowego nie zostawiają, więc po coś te przeloty są... :)


weź człowieku głupot nie pisz bo jak czytam twoje wypowiedzi a już w sobotni wieczór zrobiony jestem i wymiękam KOMIK rzeczywiście KOMIK:szpital:
tak się składa że w ten weekend wymieniałem środkowy tłumik i dopytywałem się w warsztacie co i jak to się dowiedziałem że oma (przynajmniej x20xev) ma przelot w oryginale i zamienniki też są przeloty.. niedowierzałem.. wymieniłem z pomocą kolegi i wielce mu dzięki bo sam mam nogę w gipsie i nie dałbym rady.. i wiesz co??
rozcieliśmy stary środkowy o masie takiej jak mówisz 5Xstrumiennica(mniej więcej)
i co z tego?? mieli w warsztacie racje bo jest przelot i tyle!! a komora jest tak duża jak już ktoś policzył że ma taka być i koniec..
kto nie zostawia środkowego?? skąd ty to wziąłeś wogóle?? poczytaj książek a nie słuchasz domorosłych tuningowców od wszelkich boleści kiszek..
jak wyrzucasz tłumik żeby zyskać na mocy to:
1 najpierw końcowy(uwaga może być głośno)
2 jeszcze lepiej i końcowy i środkowy(może być tragedia) a wogóle w tak nowoczesnych silnikach wypadałoby zmienić jeszcze mapę paliwa przy tak drastycznych zmianach
w każdym razie nigdy żadnej rurki w miejsce kata tam ma być komora rozprężna(więc albo strumienica albo mały tłumik przelotowy) i nigdy nie przerabiajmy układu pozbywając się tłumika środkowego(napewno na mocy nie zyskamy może być tylko gorzej i z mocą i z dźwiękiem)
co do MV6 zacznij może sobie oddzielny wątek bo już za daleko zajechaliśmy (sorki trochę się uniosłem)

#119 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 17 lipca 2010 - 22:07

człowieku najpierw popatrz co człowiek napisał, i naucz sie czytać.. napisałem o środkowym tłumniku w omedze 2.5 i 3.0 a nie w 2.0 136KM.. to po 1, po 2 to zapraszam do firmy Zastec w łodzi i moze z nimi sobie podyskutujesz o tym czy przelot nic nie daje, bo koledzy mają największe doświadczenie z firm w woj łodzkim a jak ktoś wypowiada się o wydechu tak jak ty co wogóle pojęcia nie masz to wogóle nawet nie pisz.pozdro

#120 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 lipca 2010 - 22:23

człowieku najpierw popatrz co człowiek napisał, i naucz sie czytać.. napisałem o środkowym tłumniku w omedze 2.5 i 3.0 a nie w 2.0 136KM.. to po 1, po 2 to zapraszam do firmy Zastec w łodzi i moze z nimi sobie podyskutujesz o tym czy przelot nic nie daje, bo koledzy mają największe doświadczenie z firm w woj łodzkim a jak ktoś wypowiada się o wydechu tak jak ty co wogóle pojęcia nie masz to wogóle nawet nie pisz.pozdro


tam napewno też są przeloty.. tak z ciekawości zapytam przygotowujesz samochód na tor czy co?? po co przerabiasz v6?? 170 czy 211PS to mało?? dużo tam nie zyskasz konstruktorzy opla wiedzieli co robią.. chyba że zrobisz coś takiego:

obejrzyj uważnie 429PS co o tym sądzisz?? i zapytaj się czy chłopaki w łodzi tak potrafią
apropos kolega zakładający ten wątek ma x20xev;)
jeszcze jedno( piszesz sebring tak się składa że widziałem kiedyś porównanie jakiegoś samochodu z dedykowanym silnikiem sebringa i serią- znajdę to i wkleję linka przy okazji) uwierz że sebring się chował tylko dzwięk jest pewnie ładniejszy ale to zależy co chcesz zyskać dzwiek czy moc