

2.0 DTI kod P1125 co z tym zrobić
Rozpoczęte przez
irtyko
, 22 kwi 2011, 08:06
14 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 08:06
Witam!
Udało mi się podłączyć ECU pod kompa, za pierwszym razem pokazało długa listę błędów, więc było kasowanie i ponowne podłączenie
wynik = p1125 zawór ciśnienia doładowania ?
i moje pytanie czy ten kod oznaczający jakąś usterkę może być przyczyną słabego silnika ?
otóż silnik maks rozpędza się do 140km, w ogólę jest mułowaty, wzrosło spalanie o około 2-3l
przy tych 140km włącza się chyba ten tryb awaryjny bo silnik nagle traci moc i zapala się check
poczytałem że do tego kodu może być przypisanych wiele usterek np: przepływomierz, ale ten chyba działa bo po odłączeniu na pracującym silniku, jego praca od razu się zmienia, tak jak by miał zaraz zgasnąć, więc chyba jest dobry.
Co powinienem jeszcze sprawdzić ?
Udało mi się podłączyć ECU pod kompa, za pierwszym razem pokazało długa listę błędów, więc było kasowanie i ponowne podłączenie
wynik = p1125 zawór ciśnienia doładowania ?
i moje pytanie czy ten kod oznaczający jakąś usterkę może być przyczyną słabego silnika ?
otóż silnik maks rozpędza się do 140km, w ogólę jest mułowaty, wzrosło spalanie o około 2-3l
przy tych 140km włącza się chyba ten tryb awaryjny bo silnik nagle traci moc i zapala się check
poczytałem że do tego kodu może być przypisanych wiele usterek np: przepływomierz, ale ten chyba działa bo po odłączeniu na pracującym silniku, jego praca od razu się zmienia, tak jak by miał zaraz zgasnąć, więc chyba jest dobry.
Co powinienem jeszcze sprawdzić ?
#2
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 08:14
Prawdo podobnie przepływka do wymiany lub/i czujnik doładowania ten zamontowany w kolektorze, w jednej omedze kolegi też tak było i wymieniliśmy obie te rzeczy i problem zniknął.
Mogę się oczywiście mylić więc niech inni też coś napiszą, bo chyba może też być winny elektrozaworek podciśnieniowy od turbo jak i również same podciśnienia.
Mogę się oczywiście mylić więc niech inni też coś napiszą, bo chyba może też być winny elektrozaworek podciśnieniowy od turbo jak i również same podciśnienia.
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 15:07
zobacz na cięgno upustowe spalin z turbiny(bypass). niech ktoś inny odpali silnik,a ty zobacz czy to cięgno na turbinie zostanie po uruchomieniu silnika dociągnięte przez siłownik podciśnieniowy(taki bączek przy turbinie) w kierunku chłodnicy.jezeli nie,to podciśnienia,wężyki do sprawdzenia.objawem uszkodzenia tego układu jest to,że zamiast puchnięcia wężą pod wpływem powietrza doładowującego z turbiny,wąż się "zapada" w chwili zwiększania obrotów silnika
#5
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 18:15
sprawdzałem to i po odpaleniu ten pręcik zostaje "naciągnięty" w stronę chłodnicy, a po dodaniu gazu rury od razu robią się twarde więc układ jest szczelny, czyli wniosek taki że to sam egr ? lub ten czujnik obok na kolektorze ?
edit:
czy ten czujnik można sprawdzić miernikiem lub w inny sposób czy jest sprawny ?
edit:
czy ten czujnik można sprawdzić miernikiem lub w inny sposób czy jest sprawny ?
#6
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 17:34
Witam!
czytając różne tematy postanowiłem przeczyścić wszystkie rury dolotowe, rurki itp, chciałem wyczyścić odmę, ale ta siatka pod pokrywą klawiatury jest zanitowana i nie mogę jej wyczyścić, odkręcając klawiaturę zauważyłem że kolektor ssący jest przykręcony tylko na 4 śruby, odkręciłem je, pod spodem nie było uszczelki ani silikonu, od razu w oczy rzuciły się miejsca nieszczelności, dodatkowo wszystko jest całe w ogarze, grubości 3-4mm ;/ czy ten ogar zbiera się przez to że odma jest brudna ? i czy te nieszczelności mogą być przyczyną problemów opisanych w tym temacie ?
czytając różne tematy postanowiłem przeczyścić wszystkie rury dolotowe, rurki itp, chciałem wyczyścić odmę, ale ta siatka pod pokrywą klawiatury jest zanitowana i nie mogę jej wyczyścić, odkręcając klawiaturę zauważyłem że kolektor ssący jest przykręcony tylko na 4 śruby, odkręciłem je, pod spodem nie było uszczelki ani silikonu, od razu w oczy rzuciły się miejsca nieszczelności, dodatkowo wszystko jest całe w ogarze, grubości 3-4mm ;/ czy ten ogar zbiera się przez to że odma jest brudna ? i czy te nieszczelności mogą być przyczyną problemów opisanych w tym temacie ?
#7
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 17:38
no przede wszystkim wyczyść wszystko i sprawdz od razu czy klapki zawirowań /blaszki na pręciku/ swobodnie pracują. Daj uszczelkę metalową (bierz jednorazową org. GM - taniocha, ok 20 - 25zł )bez silikonu /uszczelka się dopasuje/.
A czy błąd zniknie? przekonasz się poźniej... zrób najpierw to co trzeba koniecznie
A czy błąd zniknie? przekonasz się poźniej... zrób najpierw to co trzeba koniecznie
#8
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:42
na org. uszczelkę się u mnie nie załapie w sklepie, ale zobaczymy, a te blaszki są w co drugim otworku ? i czym polecacie to wyczyścić ? bo z zewnątrz to jeszcze jakoś szmatką to może wyczyszczę ale już dalej to nie ma jak
a no i jak u was jest z tą siatką od odmy ? jest na torxy ? bo u mnie ta "uszczelka blaszana" pod którą ona jest jest na nity i sylikon, jak jest lepiej ? ściąć nity, przewiercić i zerwać tą uszczelkę czy całą pokrywę w miskę i moczyć ?
a no i jak u was jest z tą siatką od odmy ? jest na torxy ? bo u mnie ta "uszczelka blaszana" pod którą ona jest jest na nity i sylikon, jak jest lepiej ? ściąć nity, przewiercić i zerwać tą uszczelkę czy całą pokrywę w miskę i moczyć ?
#9
OFFLINE
Napisany 04 maja 2011 - 21:40
no i poskładałem kolektor do kupy, te blaszki strasznie w sadzy był, słyszałem że one się 'wypalają' i od tego samochód może kopcić ?
inna sprawa, odpaliłem, pojechałem na jazdę testową, niby było wszystko ok, ale przy 120 zerwało rurę wychodząca z turbiny w kierunku chłodnicy, co mogło być tego przyczyną ? że wytworzyło się taki ciśnienie że ją z opaską wyrwało ?
inna sprawa, odpaliłem, pojechałem na jazdę testową, niby było wszystko ok, ale przy 120 zerwało rurę wychodząca z turbiny w kierunku chłodnicy, co mogło być tego przyczyną ? że wytworzyło się taki ciśnienie że ją z opaską wyrwało ?
#10
OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 11:26
Za słabo dokręcona opaska a tam jest ciśnienie ok 1.8 .Też tak mi się zdarzyło

#11
OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 21:54
tak. tez to miałem, przed światłami w mieście...chwila paniki
po skręceniu, zobacz czy podczas pracy rury od turbi nie puchną... delikatnie powinny jak dajesz gazu... chyba nie zbalokowałeś blaszek na amen ?

#12
OFFLINE
Napisany 06 maja 2011 - 12:38
to jednak była wadliwa opaska na tej rurze, lub uszkodziła się przy tym jak wyrwało tą rurę
zbalowałem ? tzn co ? ja je tylko ładnie wyczyściłem, a kopcenie może byc przyczyną tego że za mało powietrza dostaje silnik
zbalowałem ? tzn co ? ja je tylko ładnie wyczyściłem, a kopcenie może byc przyczyną tego że za mało powietrza dostaje silnik
#13
OFFLINE
Napisany 08 maja 2011 - 14:55
Witam, problemów końca nie ma
sprawa ma się tak że rano, czy tam nawet po 10 minutowej przerwie odpalam silnik to wszystko pracuje ok, samochód jedzie normalnie, ale po około 10 min jazdy zapala się check i samochód nie ma mocy, wciskasz pedał gazu a on jedzie jak 1000 tonowy czołg. ale na wolnych obrotach pracuje normalnie, pomyślałem że to może przepływka, wykręciłem ją, i w tej gumowej rurze (harmonijce) która łączy przepływkę z turbiną jest olej, normalnie pływa sobie w dolnych rowkach tej rury, czy to normalne ?
może być tak że po tym jak silnik już pracuje jakiś czas, tak olejem zabija turbo że nie da rady jechać ?

sprawa ma się tak że rano, czy tam nawet po 10 minutowej przerwie odpalam silnik to wszystko pracuje ok, samochód jedzie normalnie, ale po około 10 min jazdy zapala się check i samochód nie ma mocy, wciskasz pedał gazu a on jedzie jak 1000 tonowy czołg. ale na wolnych obrotach pracuje normalnie, pomyślałem że to może przepływka, wykręciłem ją, i w tej gumowej rurze (harmonijce) która łączy przepływkę z turbiną jest olej, normalnie pływa sobie w dolnych rowkach tej rury, czy to normalne ?
może być tak że po tym jak silnik już pracuje jakiś czas, tak olejem zabija turbo że nie da rady jechać ?
#14
OFFLINE
Napisany 08 maja 2011 - 15:52
Jeżeli zapala się check to przechodzi w tryb awaryjny i dlatego nie ma mocy, na komputer i odczytać błędy, jeżeli są nowe to podaj numery.
#15
OFFLINE
Napisany 12 maja 2011 - 18:01
nie mam teraz jak podpiąć ECU pod kompa bo u mnie 50 $ za to sobie liczą (2min roboty
) a i z czasem kiepsko, ale czy na kompie pokaże dlaczego olej jest w rurze dolotowej do turbiny ?
