Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 DTI kod P1125 co z tym zrobić


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 22 kwietnia 2011 - 08:06

Witam!
Udało mi się podłączyć ECU pod kompa, za pierwszym razem pokazało długa listę błędów, więc było kasowanie i ponowne podłączenie
wynik = p1125 zawór ciśnienia doładowania ?

i moje pytanie czy ten kod oznaczający jakąś usterkę może być przyczyną słabego silnika ?
otóż silnik maks rozpędza się do 140km, w ogólę jest mułowaty, wzrosło spalanie o około 2-3l
przy tych 140km włącza się chyba ten tryb awaryjny bo silnik nagle traci moc i zapala się check

poczytałem że do tego kodu może być przypisanych wiele usterek np: przepływomierz, ale ten chyba działa bo po odłączeniu na pracującym silniku, jego praca od razu się zmienia, tak jak by miał zaraz zgasnąć, więc chyba jest dobry.
Co powinienem jeszcze sprawdzić ?

#2 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 kwietnia 2011 - 08:14

Prawdo podobnie przepływka do wymiany lub/i czujnik doładowania ten zamontowany w kolektorze, w jednej omedze kolegi też tak było i wymieniliśmy obie te rzeczy i problem zniknął.
Mogę się oczywiście mylić więc niech inni też coś napiszą, bo chyba może też być winny elektrozaworek podciśnieniowy od turbo jak i również same podciśnienia.

#3 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 22 kwietnia 2011 - 09:20

gdzie w kolektorze ? jest ten czujnik

#4 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 22 kwietnia 2011 - 15:07

zobacz na cięgno upustowe spalin z turbiny(bypass). niech ktoś inny odpali silnik,a ty zobacz czy to cięgno na turbinie zostanie po uruchomieniu silnika dociągnięte przez siłownik podciśnieniowy(taki bączek przy turbinie) w kierunku chłodnicy.jezeli nie,to podciśnienia,wężyki do sprawdzenia.objawem uszkodzenia tego układu jest to,że zamiast puchnięcia wężą pod wpływem powietrza doładowującego z turbiny,wąż się "zapada" w chwili zwiększania obrotów silnika

#5 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 22 kwietnia 2011 - 18:15

sprawdzałem to i po odpaleniu ten pręcik zostaje "naciągnięty" w stronę chłodnicy, a po dodaniu gazu rury od razu robią się twarde więc układ jest szczelny, czyli wniosek taki że to sam egr ? lub ten czujnik obok na kolektorze ?

edit:
czy ten czujnik można sprawdzić miernikiem lub w inny sposób czy jest sprawny ?

#6 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 27 kwietnia 2011 - 17:34

Witam!
czytając różne tematy postanowiłem przeczyścić wszystkie rury dolotowe, rurki itp, chciałem wyczyścić odmę, ale ta siatka pod pokrywą klawiatury jest zanitowana i nie mogę jej wyczyścić, odkręcając klawiaturę zauważyłem że kolektor ssący jest przykręcony tylko na 4 śruby, odkręciłem je, pod spodem nie było uszczelki ani silikonu, od razu w oczy rzuciły się miejsca nieszczelności, dodatkowo wszystko jest całe w ogarze, grubości 3-4mm ;/ czy ten ogar zbiera się przez to że odma jest brudna ? i czy te nieszczelności mogą być przyczyną problemów opisanych w tym temacie ?

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 kwietnia 2011 - 17:38

no przede wszystkim wyczyść wszystko i sprawdz od razu czy klapki zawirowań /blaszki na pręciku/ swobodnie pracują. Daj uszczelkę metalową (bierz jednorazową org. GM - taniocha, ok 20 - 25zł )bez silikonu /uszczelka się dopasuje/.
A czy błąd zniknie? przekonasz się poźniej... zrób najpierw to co trzeba koniecznie

#8 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:42

na org. uszczelkę się u mnie nie załapie w sklepie, ale zobaczymy, a te blaszki są w co drugim otworku ? i czym polecacie to wyczyścić ? bo z zewnątrz to jeszcze jakoś szmatką to może wyczyszczę ale już dalej to nie ma jak


a no i jak u was jest z tą siatką od odmy ? jest na torxy ? bo u mnie ta "uszczelka blaszana" pod którą ona jest jest na nity i sylikon, jak jest lepiej ? ściąć nity, przewiercić i zerwać tą uszczelkę czy całą pokrywę w miskę i moczyć ?

#9 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 04 maja 2011 - 21:40

no i poskładałem kolektor do kupy, te blaszki strasznie w sadzy był, słyszałem że one się 'wypalają' i od tego samochód może kopcić ?


inna sprawa, odpaliłem, pojechałem na jazdę testową, niby było wszystko ok, ale przy 120 zerwało rurę wychodząca z turbiny w kierunku chłodnicy, co mogło być tego przyczyną ? że wytworzyło się taki ciśnienie że ją z opaską wyrwało ?

#10 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 11:26

Za słabo dokręcona opaska a tam jest ciśnienie ok 1.8 .Też tak mi się zdarzyło :)

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 maja 2011 - 21:54

tak. tez to miałem, przed światłami w mieście...chwila paniki ;) po skręceniu, zobacz czy podczas pracy rury od turbi nie puchną... delikatnie powinny jak dajesz gazu... chyba nie zbalokowałeś blaszek na amen ?

#12 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 06 maja 2011 - 12:38

to jednak była wadliwa opaska na tej rurze, lub uszkodziła się przy tym jak wyrwało tą rurę

zbalowałem ? tzn co ? ja je tylko ładnie wyczyściłem, a kopcenie może byc przyczyną tego że za mało powietrza dostaje silnik

#13 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 08 maja 2011 - 14:55

Witam, problemów końca nie ma :(
sprawa ma się tak że rano, czy tam nawet po 10 minutowej przerwie odpalam silnik to wszystko pracuje ok, samochód jedzie normalnie, ale po około 10 min jazdy zapala się check i samochód nie ma mocy, wciskasz pedał gazu a on jedzie jak 1000 tonowy czołg. ale na wolnych obrotach pracuje normalnie, pomyślałem że to może przepływka, wykręciłem ją, i w tej gumowej rurze (harmonijce) która łączy przepływkę z turbiną jest olej, normalnie pływa sobie w dolnych rowkach tej rury, czy to normalne ?

może być tak że po tym jak silnik już pracuje jakiś czas, tak olejem zabija turbo że nie da rady jechać ?

#14 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 maja 2011 - 15:52

Jeżeli zapala się check to przechodzi w tryb awaryjny i dlatego nie ma mocy, na komputer i odczytać błędy, jeżeli są nowe to podaj numery.

#15 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 12 maja 2011 - 18:01

nie mam teraz jak podpiąć ECU pod kompa bo u mnie 50 $ za to sobie liczą (2min roboty :/ ) a i z czasem kiepsko, ale czy na kompie pokaże dlaczego olej jest w rurze dolotowej do turbiny ?