Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy jest sposób na sprawdzenie listwy zapłonowej i świec?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 kwietnia 2011 - 23:29

Ostatnio miałem problem z zalaną wodą listwą zapłonową,ale ogarnąlem sprawę i do tej pory było ok.dzisiaj pojawiły sie objawy,takie jakby listwa albo świece niedomagały i postanowiłem jednak coś z tym zrobić.na postoju na luzie pracuje równo i gładko,ale na LPG po szybkim dodaniu i puszczeniu gazu,zanim wkręci się na obroty,silnik się zatelepie krótko,tak może przez około 0,5 sekundy i wkręca się dalej.to telepanie wygląda troche tak jakby w tym momencie któryś cylinder nie pracował.tak samo podczas jazdy na niskich obrotach,po mocnym wciśnięciu gazu zaczyna chwile szarpać i dopiero po chwili jedzie gładko.na benzynie te objawy występują w tylko minimalnym stopniu,na gazie za to są uciążliwe.
pytanie mam takie:czy da sie w jakiś sposób sprawdzić czy listwa-cewka zapłonowa albo świece działają poprawnie czy nie?
nie mam nikogo znajomego,kto jeździ oplem z tym silnikiem i mógłby użyczyć mi swojej listwy do testu,ale mam kumpla z Astrą Bertone 1.8 125KM.czy mógłbym założyć na chwile do swojega auta listwę z jego Astry i nie uszkodzić tej listwy?
czy zostaje po prostu wymiana i obserwacja jak zachowuje sie na nowych elementach?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2011 - 11:37

Albo gubisz zaplon przez "gumki" na listwie albo jednak cewka dostala po tylku jak plywala w oleju z woda.


Sprawdzanie cewki - miernik.
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)

#3 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 kwietnia 2011 - 21:41

Albo gubisz zaplon przez "gumki" na listwie albo jednak cewka dostala po tylku jak plywala w oleju z woda.


Sprawdzanie cewki - miernik.
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)


myślę,że przez gumki iskra nie ucieka bo są one prawie całe.ułamały się tylko końcówki około 0,5 cm,a moze i mniej.no ale w sumie nie wiadomo.
kurcze,dziś chciałem sobie pomierzyć tą listwę,ale jak na złość zostawiłem mierni w pracy:/
które uzwojenie częściej pada?mi się wydaje,że raczej wtórne,ale pewności nie mam.tak jakos wydedukowałem,że skoro tam robi się spięcie to tam uszkadza.no,ale trzeba pomierzyć.
dzięki Kolego przybek83 za odpowiedz i sposób

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:09

wg mnie to zły trop. Jakby gubił iskrę z powodu uszkodzonej cewki to nie przez krótki moment po wciśnięciu gazu, tylko cały czas. Wyreguluj/napraw/doprowadź do normalności instalację lpg.

#5 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:12

wg mnie to zły trop. Jakby gubił iskrę z powodu uszkodzonej cewki to nie przez krótki moment po wciśnięciu gazu, tylko cały czas. Wyreguluj/napraw/doprowadź do normalności instalację lpg.



a czy złe działanie instalacji lpg ma wpływ na prace auta na pb?na benzynie szarpnie znacznie mniej.dosłownie minimalnie.moznaby tak jezdzic w sumie.

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:15

a czy złe działanie instalacji lpg ma wpływ na prace auta na pb?na benzynie szarpnie znacznie mniej.dosłownie minimalnie.moznaby tak jezdzic w sumie.


ma
wadliwa instalacja lpg powoduje, że ecu silnika przystosowuje parametry wtrysku do optymalnych dla lpg. Jednak te wartości nie będą właściwe dla benzyny.

#7 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:26

ma
wadliwa instalacja lpg powoduje, że ecu silnika przystosowuje parametry wtrysku do optymalnych dla lpg. Jednak te wartości nie będą właściwe dla benzyny.

aha,rozumiem.a jeżeli w komputerze był błąd 0170-mieszanka za uboga,to co musi zrobic gazownik regulując instalacje,zeby mieszanka była w sam raz?

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:39

żeby gaz działał bez efektów ubocznych spełnione muszą być jednocześnie wszystkie warunki:
- odpowiednio wydajny i trzymający stabilne ciśnienie reduktor
- reduktor prawidłowo wpięty w układ chłodzenia
- wtryskiwacze o takiej samej wydajności (dobranej do silnika)
- dobrze ustawiony tzw. mnożnik przeliczający czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu (jest on inny dla różnych warunków obciążenia silnika, dla różnych temperatur itp.)
- dysze gazu prawidłowo wkręcone w kolektor

#9 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 20 kwietnia 2011 - 15:10

Albo gubisz zaplon przez "gumki" na listwie albo jednak cewka dostala po tylku jak plywala w oleju z woda.


Sprawdzanie cewki - miernik.
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)


pomierzyłem listwe i i wtyczke.okazalo sie,ze na pinach we wtyczce napiecie wynosi 12V,a co do listwy,to opor na kazdej z par wynosi 0,8 a nie o,3 oma.to znaczy ze co?listwa do wywalenia?dodam,ze jest coraz gorzej.teraz juz nie tylko na niskoch obrotach przerywa,a rowniez na wyzszych.jak dam gaz do oporu to wtedy sie dopiero zaczyna.rytmicznie jakby strzelac z karabinu,szybkimi takimi szarpnieciami zapier...
zaraz jade do gazownika,wiec zobacze coon powie,no a jakby co to trza bedzie zamawiac listwe:/

czy jeżeli komputer nie wywala błędu zwiazanego z cewka to oznacza ze jest ona sprawna?czy listwa moze byc uszkodzona a błędu i tak nie będzie?własnie sobie zdałem sprawe,ze nie ma błędu odnośnie cewki,żadnego błędu nie ma,a sa problemy z pracą auta.

#10 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 02 maja 2011 - 17:10

Tutaj jednak wina była po stronie listwy.została wymieniona i silnik zaczął pracować jak powinien.
pare dni pózniej wymieniłem dodatkowo świece,ale nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w pracy przed i po,także chyba te świece niepotrzebnie.no,ale to nie problem bo swece to mały koszt

#11 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2011 - 17:23

To moze ktos wie jakie wartosci mierzone powinny miec listwy od 3,2??

#12 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 01 sierpnia 2011 - 09:17

Panowie mam podoby problem, auto jest słabe, pali po 17 litrów, ( mam LPG) i mimo milionowej regulacji to i tak zero zmian, zawsze jest 17, czasami przerwie jakoś ale sporadycznie, dusi sie przy ruszaniu, o odjechaniu z piskiem nie ma szans, auto robi kangura i dopiero jedzie, a teraz parametry z cewki :

2-3 = 0,5 Oma
2-4 = 0,6 Oma
2-5 = 0,6 Oma
2-6 = 0,5 Oma

dodam ze po przytknieciu miernika zaczyna odliczac od 15-20 omów i leci w doł, zatrzymując się na tych 0.5 -0.6 oma
i teraz pytanie, bo kolega pisał ze ma być 0.3..
cewka nie zyje pomału czy jak? zmienic ??


Pozdrowionka
Krzysiek

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 11:01

cewka nie zyje pomału czy jak?

Wyglada na zblizajacy sie koniec.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpnia 2011 - 22:14

ja bym zostawił cewkę w spokoju i przyjrzał się instalacji lpg

#15 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 01 sierpnia 2011 - 22:39

Panowie mam podoby problem, auto jest słabe, pali po 17 litrów, ( mam LPG) i mimo milionowej regulacji to i tak zero zmian, zawsze jest 17, czasami przerwie jakoś ale sporadycznie, dusi sie przy ruszaniu, o odjechaniu z piskiem nie ma szans, auto robi kangura i dopiero jedzie


jadąc na benzynie też masz takie objawy?
sam regulujesz sobie LPG czy korzystasz z usług jakiegoś magika?

#16 OFFLINE   oliwek

oliwek
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-05-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 02 sierpnia 2011 - 07:22

tuż po założeniu gazu było oki, spalanie w miescie ok 14
potem okazało sie ze padł czujnik położenia wałka, wymieniłem i jakoś od tej pory jest po 17, czujnik oryginał i juz błedu nie ma
jezdziłem do normalnego gazownika, potem do innego tez takiego z lepszych w 3m wg opinii, teraz jezdzę do Argazu do klubowgo kolegi Arnixx'a, i mimo jego wielu prób mocnego starania i kombinowania ciagle jest 16 a 17 z klimą
na benzynie tez jest dziwny, i tez sie dławi lekko przy ruszaniu np, ja nie oczekuję zeby jezdził jak V6 ale zeby nie mozna było odjechac tak zeby zamielił kołami to chyba normalne nie jest

Pytanko do przybek83 - skąd masz te parametry cewki ?? 0.3 Oma??

#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2011 - 17:05

0.3 Oma

autodata

P.S. kolor czerwony jest "zastrzezony" i go nieuzywamy :p

#18 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 02 września 2011 - 11:31

Ostatnio pomierzyłem opór cewki i wyszło, że na każdej z par ma 1,3. Czy to oznacza juz koniec cewki? Pomierzyłem ponieważ auto stało sie jakieś słabsze i przy ostrym przyspieszaniu jakby nie mogło przez sekunde przebrać.

#19 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 28 lutego 2012 - 19:13

Panowie,a może będziecie mogli pomóc mi w sprawie auta innego niż Omega.W związku z tym,że to forum jest dla mnie kopalnią wiedzy i sporo spraw ktore dotyczą omegi,udało mi się zastosować w innych autach,to pozwoliłem sobie zapytać taką rzecz:
może wiecie jakie wartości pomiarowe powina mieć cewka-listwa zapłonowa w Skodzie Fabii?chodzi o auto nie moje,tylko mojej dziewczyny,w którym pare miesięcy temu wymieniłem tą nieszczęsną listwę,a teraz pojawiły się podobne objawy do tych,które były przed wymianą.pomyślałem,że zamiast wymieniać,mógłbym ją najpierw pomierzyć,żeby się upewnić,że wymiana jest konieczna.w Omedze przed wymianą pomierzyłem i okazało się,że trza wymienić,więc zrobiłem to na pewniaka.
z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2012 - 20:53

pare miesięcy temu wymieniłem tą nieszczęsną listwę

I zalozyles podrobe pewnie :p Zaloz ori i zapomnisz o problemie. Listwy zaplonowe do fabii/felicji w podrobach nie sa zbyt trwale.
Daj dane auta - rok, poj, kw, kod silnika i zobaczymy czy cos bedzie o pomiarach.