

czy jest sposób na sprawdzenie listwy zapłonowej i świec?
#1
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2011 - 23:29
pytanie mam takie:czy da sie w jakiś sposób sprawdzić czy listwa-cewka zapłonowa albo świece działają poprawnie czy nie?
nie mam nikogo znajomego,kto jeździ oplem z tym silnikiem i mógłby użyczyć mi swojej listwy do testu,ale mam kumpla z Astrą Bertone 1.8 125KM.czy mógłbym założyć na chwile do swojega auta listwę z jego Astry i nie uszkodzić tej listwy?
czy zostaje po prostu wymiana i obserwacja jak zachowuje sie na nowych elementach?
#2
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 11:37
Sprawdzanie cewki - miernik.
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)
#3
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 21:41
Albo gubisz zaplon przez "gumki" na listwie albo jednak cewka dostala po tylku jak plywala w oleju z woda.
Sprawdzanie cewki - miernik.
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)
myślę,że przez gumki iskra nie ucieka bo są one prawie całe.ułamały się tylko końcówki około 0,5 cm,a moze i mniej.no ale w sumie nie wiadomo.
kurcze,dziś chciałem sobie pomierzyć tą listwę,ale jak na złość zostawiłem mierni w pracy:/
które uzwojenie częściej pada?mi się wydaje,że raczej wtórne,ale pewności nie mam.tak jakos wydedukowałem,że skoro tam robi się spięcie to tam uszkadza.no,ale trzeba pomierzyć.
dzięki Kolego przybek83 za odpowiedz i sposób
#4
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:09
#5
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:12
wg mnie to zły trop. Jakby gubił iskrę z powodu uszkodzonej cewki to nie przez krótki moment po wciśnięciu gazu, tylko cały czas. Wyreguluj/napraw/doprowadź do normalności instalację lpg.
a czy złe działanie instalacji lpg ma wpływ na prace auta na pb?na benzynie szarpnie znacznie mniej.dosłownie minimalnie.moznaby tak jezdzic w sumie.
#6
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:15
a czy złe działanie instalacji lpg ma wpływ na prace auta na pb?na benzynie szarpnie znacznie mniej.dosłownie minimalnie.moznaby tak jezdzic w sumie.
ma
wadliwa instalacja lpg powoduje, że ecu silnika przystosowuje parametry wtrysku do optymalnych dla lpg. Jednak te wartości nie będą właściwe dla benzyny.
#7
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:26
aha,rozumiem.a jeżeli w komputerze był błąd 0170-mieszanka za uboga,to co musi zrobic gazownik regulując instalacje,zeby mieszanka była w sam raz?ma
wadliwa instalacja lpg powoduje, że ecu silnika przystosowuje parametry wtrysku do optymalnych dla lpg. Jednak te wartości nie będą właściwe dla benzyny.
#8
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 22:39
- odpowiednio wydajny i trzymający stabilne ciśnienie reduktor
- reduktor prawidłowo wpięty w układ chłodzenia
- wtryskiwacze o takiej samej wydajności (dobranej do silnika)
- dobrze ustawiony tzw. mnożnik przeliczający czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu (jest on inny dla różnych warunków obciążenia silnika, dla różnych temperatur itp.)
- dysze gazu prawidłowo wkręcone w kolektor
#9
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 15:10
Albo gubisz zaplon przez "gumki" na listwie albo jednak cewka dostala po tylku jak plywala w oleju z woda.
Sprawdzanie cewki - miernik.
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)
pomierzyłem listwe i i wtyczke.okazalo sie,ze na pinach we wtyczce napiecie wynosi 12V,a co do listwy,to opor na kazdej z par wynosi 0,8 a nie o,3 oma.to znaczy ze co?listwa do wywalenia?dodam,ze jest coraz gorzej.teraz juz nie tylko na niskoch obrotach przerywa,a rowniez na wyzszych.jak dam gaz do oporu to wtedy sie dopiero zaczyna.rytmicznie jakby strzelac z karabinu,szybkimi takimi szarpnieciami zapier...
zaraz jade do gazownika,wiec zobacze coon powie,no a jakby co to trza bedzie zamawiac listwe:/
czy jeżeli komputer nie wywala błędu zwiazanego z cewka to oznacza ze jest ona sprawna?czy listwa moze byc uszkodzona a błędu i tak nie będzie?własnie sobie zdałem sprawe,ze nie ma błędu odnośnie cewki,żadnego błędu nie ma,a sa problemy z pracą auta.
#10
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 17:10
pare dni pózniej wymieniłem dodatkowo świece,ale nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w pracy przed i po,także chyba te świece niepotrzebnie.no,ale to nie problem bo swece to mały koszt
#11
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 17:23
#12
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2011 - 09:17
2-3 = 0,5 Oma
2-4 = 0,6 Oma
2-5 = 0,6 Oma
2-6 = 0,5 Oma
dodam ze po przytknieciu miernika zaczyna odliczac od 15-20 omów i leci w doł, zatrzymując się na tych 0.5 -0.6 oma
i teraz pytanie, bo kolega pisał ze ma być 0.3..
cewka nie zyje pomału czy jak? zmienic ??
Pozdrowionka
Krzysiek
#13
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2011 - 11:01
Wyglada na zblizajacy sie koniec.cewka nie zyje pomału czy jak?
#14
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2011 - 22:14
#15
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2011 - 22:39
Panowie mam podoby problem, auto jest słabe, pali po 17 litrów, ( mam LPG) i mimo milionowej regulacji to i tak zero zmian, zawsze jest 17, czasami przerwie jakoś ale sporadycznie, dusi sie przy ruszaniu, o odjechaniu z piskiem nie ma szans, auto robi kangura i dopiero jedzie
jadąc na benzynie też masz takie objawy?
sam regulujesz sobie LPG czy korzystasz z usług jakiegoś magika?
#16
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 07:22
potem okazało sie ze padł czujnik położenia wałka, wymieniłem i jakoś od tej pory jest po 17, czujnik oryginał i juz błedu nie ma
jezdziłem do normalnego gazownika, potem do innego tez takiego z lepszych w 3m wg opinii, teraz jezdzę do Argazu do klubowgo kolegi Arnixx'a, i mimo jego wielu prób mocnego starania i kombinowania ciagle jest 16 a 17 z klimą
na benzynie tez jest dziwny, i tez sie dławi lekko przy ruszaniu np, ja nie oczekuję zeby jezdził jak V6 ale zeby nie mozna było odjechac tak zeby zamielił kołami to chyba normalne nie jest
Pytanko do przybek83 - skąd masz te parametry cewki ?? 0.3 Oma??
#17
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 17:05
autodata0.3 Oma
P.S. kolor czerwony jest "zastrzezony" i go nieuzywamy

#18
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 11:31
#19
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2012 - 19:13
może wiecie jakie wartości pomiarowe powina mieć cewka-listwa zapłonowa w Skodzie Fabii?chodzi o auto nie moje,tylko mojej dziewczyny,w którym pare miesięcy temu wymieniłem tą nieszczęsną listwę,a teraz pojawiły się podobne objawy do tych,które były przed wymianą.pomyślałem,że zamiast wymieniać,mógłbym ją najpierw pomierzyć,żeby się upewnić,że wymiana jest konieczna.w Omedze przed wymianą pomierzyłem i okazało się,że trza wymienić,więc zrobiłem to na pewniaka.
z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
#20
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2012 - 20:53
I zalozyles podrobe pewniepare miesięcy temu wymieniłem tą nieszczęsną listwę

Daj dane auta - rok, poj, kw, kod silnika i zobaczymy czy cos bedzie o pomiarach.