Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to może być czujnik położenia wału ? 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 kwietnia 2011 - 21:54

Czy jest szansa że opisane przeze mnie poniżej objawy wskazują na walnięty czujnik położenia wału lub wałków rozrządu?


Auto miało ciekący zawór trójdrożny pojechałem do mechanika na wymianę wtedy jeszcze silnik chodził ok. Po wyjechaniu od niego silnik na drugi dzień miało problem z odpaleniem- silnik nie zapalał na pierwsze przekręcenie kluczykiem dopiero za drugim razem odpalił z wielkim trudem (zawsze zapalał od razu). Silnik podczas nagrzewania ma dziwne spadki wolnych obrotów z 640-700 na 500-400 tak jakby ktoś odłączał na chwile fajkę wysokiego napięcia ze świecy. Dzieje się to bardzo nieregularnie i bardziej odczuwalne jest jak mam ASB w pozycji D. Wyczuwalne jest to na biegu jałowym i przy ruszaniu tak do 1500obr/min potem już tak tego nie czuć. Ogólnie silnik stracił jakby moc nie reaguje na wciskanie gazu czasami lekko szarpiąc. Cewka nowa boscha przewody ngk nowe i świece nowe. Zastanawiam się czy czujnik może być uszkodzony nie dając błędów na komputerze. Nie wywala mi żadnego błędu. Czy płyn chłodzący mógł tak ściekać po silniku że zamoczył lub jakoś uszkodził czujnik położenia wału albo wałków rozrządu? Czy mój silnik X25XE rok 2000 ma wtyczkę owalną czy prostokątną bo nie wiem jaki kupić....


Czy żeby dojść do wtyczki która jest położona blisko cewki trzeba oprócz podszybia ściągać kolektor dolotowy? Może ktoś poleci w Poznaniu jakiegoś dobrego mechanika co rozumie te silniki V6 i się ich nie boi? Może nawet jakiś mechanik z Poznania to czyta? :)

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2011 - 22:03

sprawdź czy przypadkiem mechanik jak grzebał to nie przesunął kabla od czujnika wału w okolice cewki lub kabli WN... w sprawdzonych poradach masz temacik: czujniki wartości pomiarowe by Beast, pomierz wartości...

#3 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2012 - 12:47

Witam

Zacznę od tego ,że postów na temat czujnika wału korbowego do omy 2,5 v6 jest dużo ale moje problemy były takie ,że na 10 odpaleń nie paliła wcale .Przemierzyłem oporność i ku mojemu zdziwieniu miałem 1145!!! w dniu kiedy mi nie odpaliła. Czujnik wizualnie dobry kabel bez przetarć nic nie było widać niepokojącego od kostki aż do końca czujnika.Po kilku normalnych odpaleniach i jazdach padł! i dobrze bo byłem wstanie wydać majątek by oma śmigała.Problem z zakupem czujnika nowego (na śląsku)wszędzie mają z kwadratową wtyczką a w moim wynalazku z roku 98 jest owalna i zamienników brak tylko oryginał Siemensa GM koszty około 300zł ale udało się zakupić używkę za 80zł....Może mój przypadek komuś pomoże bo mojego przypadku w necie nie było...Pozdro(dla ziomków z forum mam interfejs do kompa mogę co nie co zdiagnozować kontakt s.mario@o2.pl)