Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wiskoza?? Wentylator?? Pomocy!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 15 kwietnia 2011 - 17:15

A wiec dzisiaj zauwazylem (w sumie uslyszalem) ze po odpaleniu auta cos mi rzesi pod maska. Pierwsza mysl ze blaszki:masakra: Otwieram maske slucham skad to i dopatrzylem ze wentylator sie kreci. Auto stalo 8 godzin pod firma nie odpalane i sie zalaczyl. Krecil sie bardzo powoli ale wydawal dzwiek jakby juz tam nie bylo "lozyska"(Nie wiem na czym on sie kreci). Mozliwo ze to jest winowajca wiekszego spalania i dluzszego nagrzewania sie silnika??


P.S Do moderatorow-Jezeli byl juz taki temat prosze o wyrozumialosc gdyz nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi.:pokoj:

#2 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 kwietnia 2011 - 18:05

Z tego co ja wiem wentylator zawsze się kręci jak jest silnik odpalony a załacza się pod wpływem temp. przez visco i wtedy zasówa. Zobacz czy jak rozgrzejesz auto to wentylator się załączy i jaki bedziesz miał hałas.

jak hałas będzie większy to Visco chyba:)

#3 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 15 kwietnia 2011 - 18:06

No wlasnie ze przy normalnej jezdzie ma max 85st. Dopiero jak go pogonie to do 90-92 dochodzi i ani grama wiecej. Ok ale on taki dzwiek wydawal jak by sie krecil na rozsypanym lozysku.

P.S Dodam ze to wentylator pierwszy od silnika(wewnetrzna strona komory).

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 kwietnia 2011 - 18:41

Nie wiem na czym on sie kreci).


Spróbuj pokręcić wiatrakiem, oczywiście przy wyłączonym silniku. Jeśli nie da się obrócić lub z oporem, to "wiskoza" do wymiany.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 15 kwietnia 2011 - 18:57

Teraz pytanie za ktore sie pewnie spale ze wstydu:jump:Wiskoza to jest caly wentylator czy to ulozyskowienie na ktorym sie kreci
??

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2011 - 19:01

No wlasnie ze przy normalnej jezdzie ma max 85st.

za mało termosy do wymiany

#7 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 15 kwietnia 2011 - 19:11

Tak myslalem ze termostat. Jak narazie do roboty mam:
-Uszczelnic dolot
-Wymienic olej
-Wymiana lozyska tyl lewe
-Termostaty
-Odma (profilaktycznie)
-Uszczelnic klimatyzacje i nabic

Teraz moje pytanie i prosba, bylby ktos tak uprzejmy i podal mi nr katalogowe czesci w oplu?? Auto bedzie naprawiane w salonie w holandii wiec latwiej mi podac im nr'y jak tlumaczyc pokoleji. A co damian myslisz o tym wentylatorze??

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2011 - 20:38

http://www.chlodnice...cdi-pi-910.html tak wygląda visco ono jest przykręcone na wałku pompy wody a do visco jest przykręcony wentylator, u mnie wentylatorem można pokręcić jak silnik jest zimny ale z delikatnym oporem, jak silnik się zagrzeje to słychać charakterystyczne wycie jak visco się zapina i zaczyna kręcić się z obrotami silnika.
Numer łożyska opla 90486468, termos główny 13 38 139 a numer BMW 11 51 2 354 056, termos EGR numer BMW 11 71 7 787 870, odma z wkładem filcowym i dekielkiem 1112 7 793 163 numer BMW, odma z separatorem plastikowym 11 12 7 799 225 numer BMW, odmę i termosy polecam kupić w BMW tańsze niż w oplu, bynajmniej w polsce

#9 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 16 kwietnia 2011 - 17:43

Wentylator sie kreci bez oporow, wiec wiskoza chyba jest ok.

#10 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2011 - 22:26

Wentylator sie kreci bez oporow, wiec wiskoza chyba jest ok.


No to "termosy" do wymiany, a jesli chodzi o ten dzwięk "tematowy", to szukaj w pozostałych elementach napędzanych paskami.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#11 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 19 kwietnia 2011 - 09:45

A wiec tak, lozysko juz jedzie do serwisu w Zeewolde, jak powiedzialem ze odme chce wymienic to sie patrzyli jak na :stop:. Co do termosow. Sa ale w cenie 138e i 110e(plus robocizna) drugi, dlatego z nimi dam sobie spokoj, wymienie je jak bede w maju w PL. Znalazlem na alledrogo takie dwa:
-http://allegro.pl/te...1548563812.html
-http://allegro.pl/te...1548563819.html

I teraz moje pytanie czy to sa one?? I czy jest mozliwosc sprawdzic ktory jest felerny?? W sobote zabieram sie za uszczelnianie dolotu i mam nadzieje ze po wymianie termosow bedzie palil normalne ilosci paliwa, dodam ze rowniez za dwa tyg jak bedzie mial wymiane lozyska i odmy dostanie nowe filtry i olej.

P.S Sorki za offtop ale nie chce zakladac nowego tematu. Czy ktos kiedys mial stycznosc z takim radiem?? http://www.audiopro....orsa-d-zafira-d Przyznam ze mam strasznego fiola na punkcie jakosci dzwieku i w mojej ex mialem radio pionka na mp3 za prawie 1000zl i niechcialbym sie przejechac na tym czyms z firmy "No Name" a zalezy mi aby radyjko juz mialo GPS i DivX.
Prosze moderatorow o wyrozumialosc.

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2011 - 12:43

I teraz moje pytanie czy to sa one

oba termosy z aukcji są termosami głównymi ze sprawdzeniem jest problem bo miejsce styku termostatu jest w pompie

http://www.audiopro.com.pl/index.php...rsa-d-zafira-d Przyznam ze mam strasznego fiola na punkcie jakosci dzwieku i w mojej ex mialem radio pionka na mp3 za prawie 1000zl i niechcialbym sie przejechac na tym czyms z firmy "No Name" a zalezy mi aby radyjko juz mialo GPS i DivX.
Prosze moderatorow o wyrozumialosc.

nieda rady radio po całkowitym CAN-ie chyba że jest jakiś przetwornik do CANa, o ile coś takiego istnieje

#13 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 19 kwietnia 2011 - 12:55

oba termosy z aukcji są termosami głównymi ; nieda rady radio po całkowitym CAN-ie chyba że jest jakiś przetwornik do CANa, o ile coś takiego istnieje


Ad1 A jak wyglada lub gdzie znalezc ten drugi termostat?
Ad2 Czyli czego szukac?? Chcialbym aby bylo dostosowane do Opla bez jakis ramek.

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 kwietnia 2011 - 13:19

A jak wyglada lub gdzie znalezc ten drugi termostat?


Na alledrogo jest "zatrzęsienie" termostatów EGR, tylko szukaj do "bawarki". Nr. katalogowy znajdziesz na forum, jest bardzo obszerny temat o "termosach" do Y25DT.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2011 - 15:45

http://bmwfans.info/...uction_cooling/ numer 8 na rysunku i pod spodem masz numer części z BMW, z radiem możesz mieć problem aby było bez ramki

#16 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 19 kwietnia 2011 - 21:58

Dzieki wielkie damian i reszta chlopakow za podpowiedzi, wyrozumialosc i pomoc! Mam nadzieje ze kiedys bede mogl sie odwdzienczyc;)