Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG KME - późne przełączanie na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 12 kwietnia 2011 - 17:28

Witam, od niespełna 2 tygodni jestem, póki co szczęśliwym ;), posiadaczem Omegi 2,5i V6 170KM z 1996 roku. poprzedni właściciel założył w niej niecałe 2 lata temu instalację LPG, reduktor, zawór gazowy, wielozawór itd. TOMASETTO, jednostka ECU (z napisem "Diego") i przełącznik KME, wtryskiwacze VALTEC (czerwone).

Jestem zielony jeśli idzie o LPG, wprawdzie w poprzednim aucie (polonez :D )też miałem "gaz" (monowtrysk), ale tam nie miałem problemów więc tylko lałem gaz i nawijałem kolejne km :)

Ale do rzeczy, wydaje mi się że auto późno przełącza się na gaz w związku z czym chleje trochę PB. Tzn. odpalam rano auto (noc spędza pod "garażem-wiatą") i jadę do pracy (14km), gaz załącza mi się dopiero po przejechaniu 4-6 km, czasami nawet po 7 :/ Aż boję się pomyśleć co będzie zimą...

Byłem dziś u gazownika, bo myślałem że problem tkwi w ustawieniach, ale niby jest ok, bo przełączanie ust. na 30 st. C. Komputer wykazał jednak uszkodzony czujnik temp. gazu ("zespolony"? koszt ok 200zł, gość zaproponował mi "oddzielny" za 20 zł, ma być za tydzień), tzn. na silniku rozgrzanym do 90-95 st. C temperatura gazu wskazywana jest przez ten czujnik na -17 st. C.

I tu pytanie: czy to wina tego czujnika? Bo gość stwierdził że raczej nie... Aha, dodam że z benzyny na gaz auto przełącza się gdy temp. silnika wskazywana jest na ok 60 st. C...

PS. jak to jest z tym wskazaniem spalania? Odnosi się to do benzyny czy do LPG też?

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 12 kwietnia 2011 - 20:55

dodam że z benzyny na gaz auto przełącza się gdy temp. silnika wskazywana jest na ok 60 st. C

Skoro po 6km masz dopiero 60 stopni to ja bym przebadał temat termostatu, potem czujnik temp reduktora i wpięcie reduktora w układ chłodzenia.

#3 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2011 - 21:23

Ale do rzeczy, wydaje mi się że auto późno przełącza się na gaz w związku z czym chleje trochę PB. Tzn. odpalam rano auto (noc spędza pod "garażem-wiatą") i jadę do pracy (14km), gaz załącza mi się dopiero po przejechaniu 4-6 km, czasami nawet po 7 :/ Aż boję się pomyśleć co będzie zimą...


Zacząłbym od wymiany termostatu. U siebie mam taką samą instalkę poza wtryskiwaczami. Jeżeli na dworze jest ok 15-17 st. C to na gaz przełącza się po kilku minutach lub 1-2km. A też mam do wymiany termostat. Temperaturę przełączania się na LPG mam ustawioną na 40 czy 45 st. C. W zimie auto odpalałem 5 minut wcześniej i czekałem aż się rozgrzeje. Bo jadąc grzał się wolniej z racji zimnego powietrza na dworze. A faktycznie Pb szła w mgnieniu oka.

Byłem dziś u gazownika, bo myślałem że problem tkwi w ustawieniach, ale niby jest ok, bo przełączanie ust. na 30 st. C. Komputer wykazał jednak uszkodzony czujnik temp. gazu ("zespolony"? koszt ok 200zł, gość zaproponował mi "oddzielny" za 20 zł, ma być za tydzień), tzn. na silniku rozgrzanym do 90-95 st. C temperatura gazu wskazywana jest przez ten czujnik na -17 st. C.

I tu pytanie: czy to wina tego czujnika? Bo gość stwierdził że raczej nie... Aha, dodam że z benzyny na gaz auto przełącza się gdy temp. silnika wskazywana jest na ok 60 st. C...

PS. jak to jest z tym wskazaniem spalania? Odnosi się to do benzyny czy do LPG też?


Z tego co piszesz masz padnięty mapsensor. Prawdopodobnie masz PS-CCT3 (ja mam taki). Kiedyś miałem podobny problem. Wystarczyło, że gazownik wkręcił nowy czujnik temp. tylko temperatury we wtryskiwacz i jest git. Z doświadczenia powiem, że za jakiś czas może ulec uszkodzeniu "moduł" zczytywania ciśnienia w tym czujniku. Czujnika jak chcesz to szukaj na allegro można taniej dorwać i wymienić samemu. Proponuję przeczytać ten temat ==> http://forum.omegakl...ead.php?t=50370 może czegoś dowiesz się jeszcze ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#4 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 kwietnia 2011 - 21:47

We wszystkim koledzy mają racje. Ale za wszystkim idzie kasa.Piszesz że miałeś Poldka więc co nieco grzebałeś.Pierw sprawdź termostat i jednocześnie w jaki sposób masz podłączony parownik. Co do ustawienia temperatury włączania się gazu, to ja na zime pszestawiłem na 20 stopni i dobrze chodzi. Chociaż nie wiem czym to grozi. POWODZENIA

#5 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2011 - 16:49

... Co do ustawienia temperatury włączania się gazu, to ja na zime pszestawiłem na 20 stopni i dobrze chodzi. Chociaż nie wiem czym to grozi...


Według mnie grozi przyspieszonym zużyciem reduktora od nie rozgrzanego dobrze gazu . . .

#6 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 13 kwietnia 2011 - 22:06

Według mnie grozi przyspieszonym zużyciem reduktora od nie rozgrzanego dobrze gazu . . .


Dzięki za info. nawet o tym nie pomyślałem.

#7 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 18 kwietnia 2011 - 15:20

No więc :) dziwna sprawa ale zauważyłem, wczoraj jak odpaliłem auto pochodziło chwilę "na luzie" (jakieś 3min), z wyłączoną klimą i w ogóle "całym ogrzewaniem-nawiewem"... Przy wskazaniu temp. silnika 30-35st. C przełączyło się na gaz. (czyli chyba tak jak jest ustawione...) I tu moje podejrzenie - może być przyczyną to że cześć ciepła które normalnie szło by na parownik idzie na ogrzanie "wnętrza"? A może także "jazda" powoduje "wydajniejsze chłodzenie" co z kolei jest przyczyną wolniej nagrzewającego się parownika?

#8 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 kwietnia 2011 - 19:31

Ja u siebie miałem kiedyś tak żeby dobrze jechał to musiałem mieć włączone ogrzewanie.Tylko zapytałem się na ch...e mi ogrzewanie latem.
Masz sposoby podłączenia i opis.

#9 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 13 grudnia 2011 - 18:52

no i okazało się że faktycznie walnięty jest termostat :/

a z tego co zdążyłem wyczytać na forum to z jego wymianą w V-ce to... :masakra:

no ale trzeba to ogarnąć, bo PB to chleje jak smok, a czekać przy obecnych temp. 8 min na przełączenie to przesada...