Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG KME - późne przełączanie na gaz

• Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów

Napisany 12 kwietnia 2011 - 17:28

Witam, od niespełna 2 tygodni jestem, póki co szczęśliwym ;), posiadaczem Omegi 2,5i V6 170KM z 1996 roku. poprzedni właściciel założył w niej niecałe 2 lata temu instalację LPG, reduktor, zawór gazowy, wielozawór itd. TOMASETTO, jednostka ECU (z napisem "Diego") i przełącznik KME, wtryskiwacze VALTEC (czerwone).

Jestem zielony jeśli idzie o LPG, wprawdzie w poprzednim aucie (polonez :D )też miałem "gaz" (monowtrysk), ale tam nie miałem problemów więc tylko lałem gaz i nawijałem kolejne km :)

Ale do rzeczy, wydaje mi się że auto późno przełącza się na gaz w związku z czym chleje trochę PB. Tzn. odpalam rano auto (noc spędza pod "garażem-wiatą") i jadę do pracy (14km), gaz załącza mi się dopiero po przejechaniu 4-6 km, czasami nawet po 7 :/ Aż boję się pomyśleć co będzie zimą...

Byłem dziś u gazownika, bo myślałem że problem tkwi w ustawieniach, ale niby jest ok, bo przełączanie ust. na 30 st. C. Komputer wykazał jednak uszkodzony czujnik temp. gazu ("zespolony"? koszt ok 200zł, gość zaproponował mi "oddzielny" za 20 zł, ma być za tydzień), tzn. na silniku rozgrzanym do 90-95 st. C temperatura gazu wskazywana jest przez ten czujnik na -17 st. C.

I tu pytanie: czy to wina tego czujnika? Bo gość stwierdził że raczej nie... Aha, dodam że z benzyny na gaz auto przełącza się gdy temp. silnika wskazywana jest na ok 60 st. C...

PS. jak to jest z tym wskazaniem spalania? Odnosi się to do benzyny czy do LPG też?

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów

Napisany 12 kwietnia 2011 - 20:55