Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

regeneracja holendersiego Koltec-a w 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 04 czerwca 2007 - 18:55

Witam wszystkich zna ktoś może jakiś dobry warsztat w okolicy Białegostoku – Wawy – Lublina w którym zregenerowali by mi instalacje i ustawili ją. Chodzi o holenderską instalke Koltekta w 2.0 16v. Objawy są takie że ciężko się wkręca na obroty i dusi się do ok. 2500 obr powyżej już jest lepiej ale to i tak nie jest pewnie szczyt możliwości tej instalacji, i robi się coraz gorzej. Dodam jeszcze że jak zczytuje błędy pokazuje mi tylko 12 czyli brak syg. Z czujnika Obr. czyli tak jakby z oprogramowaniem jest ok.



#2 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 05 czerwca 2007 - 18:38

witaj, ja tez mam koltec'a i powiem ci jedno nie ma juz czesci do regenerowania tego :( powiem ci ze filtry itp znajdziesz, a niektore czesci mozesz dopasowac, ja ostatnio bylem na przegladzie to powiedzieli mi ze jak zacznie sie cos rybac to trzeba jechac do lodzi albo czestochowy :(
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#3 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 05 czerwca 2007 - 19:48

No to nie źle, w Łodzi to chodzi o Necam\Koltec w Protonie? Czytałem troche w necie o tym. A co z filtrami gdzie można je dostać? No i gdzie ich szukać w instalacji zaczne może od tego licze na to że nie będzie z tym dużo problemów.

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 czerwca 2007 - 23:08

Więc tak koledzy - miałem swego czasu omege z tą instalacją i również miałem dużo problemów, więc postarałem się o instrukcję kolteka w naszym ojczystym języku - w instrukcji jest opisane szczegółowo jak zczytać błędy instalacji gazu (nie komputera silnika), poza tym znajduje się w niej szczegółowy opis wszystkich elementów instalacji - kto chętny dać znać na gg - to jest ok 50 plików .jpg (skany)

Co do problemu z ciężkim wkręcaniem się na obroty - obstawiam zabrudzony rozdzielacz gazu - sam miałem podobne objawy i po jego wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

#5 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2007 - 07:00

omegarules, mógłbyś wysłać mi to na e-maila piterek@adm.pcz.czest.pl


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 06 czerwca 2007 - 09:23

Może wrzuciłoby się to gdzieś na forum po prostu ? Pliki zajmują 15 MB..

#7 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 07 czerwca 2007 - 14:07

kolego móglbym tez prosic o wzucenie mi na maila tomson2605@wp.pl Móglbys krutko opisac jak przeczysciles ten rozdzielacz i gdzie sie znajduje, domyslam sie ze to, to co jest na zdj. w zalaczniku Dodany obrazek

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 czerwca 2007 - 18:38

Tak, to jest dokładnie to. Wymontuj to sobie, poodkręcaj przewody gazowe, następnie odkręć i wymontuj ostrożnie silniczek krokowy z góry rozdzielacza (uwaga na sprężynki i kulkę), wysyp wszystko ze środka pamiętaj co było w jakiej kolejności wsadzone..

Następnie musisz się zaopatrzyć w dwa twarde gwoździe, wygięte na końcach o 90 stopni i tymi gwoździami wyciągnąć tuleję, która jest w rozdzielaczu (w niej suwa się tłoczek, który wyleci przy wyjęciu krokowego) - wyciągasz go zaczepiając gwoździe o dwa otwory znajdujące się w tej tuleji i poprzez mocne ciągnięcie (trudno ruszyć tuleję z miejsca) starasz się wyciągnąć tuleję..

Jak już wyjmiesz tulejkę zauważysz w niej 6 otworków w kształcie trójkąta - prawdopodobnie wierzchołki tych trójkątów uległy zabrudzeniu, przez co kuleje Ci gaz na wolnych obrotach.. Zaopatrujesz się w waciki do uszu, jakiś płyn do czyszczenia i pucujesz - dodatkowo wyczyść też kanały doprowadzające gaz do tych trójkątowych otworów..

Powodzenia !!

P.S. ewentualnie jeśli masz aparat cyfrowy mógłbyś stworzyć manuala - kiedyś się może przyda..

#9 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 07 czerwca 2007 - 21:56

Wielkie dzięki postaram się to zrobić ale na razie mam inne ciekawe zajęcia – wesele braciaka. A co do manuala to postaram się zrobić bo mam aparat w telefonie co prawda jakością odbiega od cyfrówki ale zdj rozdzielcza było całkiem ok. pozdro