Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana sterownika silnika (ecu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ogibon

ogibon
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-02-2009
  • Skąd: kraków

Napisany 05 kwietnia 2011 - 20:06

Mam pytanie, czy po podmianie ecu na identyczny (wg numerów) powinien on od razu działać, czy jest on jakoś powiązany z immobilizerem?, czy immo siedzi w sterowniku zamka w nogach pasażera???
Bo po zamianie ECU miga "check engine" cały czas w pozycji zapłon i nie chce odpalić.
Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2011 - 20:26

Mam pytanie, czy po podmianie ecu na identyczny (wg numerów) powinien on od razu działać


nie bedzie dzialac.

Musisz miec peste z kluczyka i czytnik imo pod kierownice w zestawie z kompem.

#3 OFFLINE   ogibon

ogibon
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-02-2009
  • Skąd: kraków

Napisany 05 kwietnia 2011 - 20:58

Dzięki tak myślałem, poradziłem sobie wymieniając uszkodzony element wewnątrz ECU (sterownik cewki zapłonowej), a swoją drogą ciekawe czy pomogłaby podmiana samego EPROMA, który siedzi na podstawce w ECU. Może ktoś sprawdzał.....
POZDRAWIAM.

#4 OFFLINE   Tomek12

Tomek12
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-01-2010
  • Skąd: Braniewo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2011 - 16:22

Cześć. Mam pytanko, a jakie miałeś objawy przed wymianą uszkodzonego sterownika cewki zapłonowej. Pytam bo walcze ze swoją i nie mogę dojść co ją boli.
- na lampie stroboskopowej prawa strona pokazuje ładnie prace , a na lewej tak jak by zapłon wypadał,
- rano po odpaleniu silnik pracuje ładnie , a po minucie zaczyna szarpać do momentu naciśnięcia pare razy na gaz.
Wymienione: cewka, świece ngk, przewody ngk, pokrywy zaworów na alu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Normalnie ręce opadają. DZIĘKI.

#5 OFFLINE   ogibon

ogibon
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-02-2009
  • Skąd: kraków

Napisany 08 kwietnia 2011 - 17:17

U mnie sprawa była prosta, cewka ma trzy sekcje po dwie świece, do cewki idą z ECU cztery przewody (trzy sygnały ze wzmacniaczy i masa). W środku w ECU za cewkę odpowiadają trzy tranzystory, wystarczy po wypięciu wtyczki od ECU omomierzem zmierzyć rezystancje pomiędzy masą ECU a pinem 1, 20, 21 (to są właśnie sygnały wyjściowe do cewki) około 32 kom.
Ale to Ci raczej nie rozwiąże problemu, bo moim zdaniem sterownik albo działa, albo nie, raczej nie może działać słabo, chyba że przetarł by się gdzieś kabel pomiędzy ECU, a cewką tam jest stosunkowo duży prąd.
A masz jakiś namiar na pokrywy aluminiowe, bo ja z kolei walczę z zalanymi olejem świecami.
Pozdrawim

#6 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2014 - 08:18

Zakupiłem właśnie sterownik silnika. Udało mi się trafić z takim samym numerem jak mój orginalny. Poza samym sterownikiem nic więcej nie mam. Sprzedawca twierdzi, że często zdarza się tak, że wystarczy sterownik poprostu podmienić.

Czy potwierdzacie tą informację? Nie chciałbym go popsuć, bo łatwo nie było go dostać. Czy istnieje szansa, że go uszkodzę w ten sposób?

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 09:32

Nie zepsujesz ale też silnika nie odpalisz.W sterowniku jest zakodowany immobilaizer.Do kompletu sprzedający powinien dać pestkę z kluczyka.

#8 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 09:36

Do kompletu sprzedający powinien dać pestkę z kluczyka.

i pętelkę immo.

#9 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2014 - 10:02

No to niestety nie mam tych części. Czy jest możliwość przeniesienia kodu immobilisera ze starego sterownika?

#10 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 10:31

Istnieje taka możliwość - tylko wykonać to może ktoś kto posiada kompa z programem do immobilizerów

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#11 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2014 - 10:33

Czy ASO taką usługę może wykonać? Ewentualnie ktoś Częstochowy lub okolic.

Czytałem, że można taką procedurę zrobić op-comem, ale tu chyba bez pinu nie da rady?

#12 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 10:36

Czy ASO taką usługę może wykonać?

Tak
koszt uzyskania kodu w ASO ( car pass ) to około 500 PLN

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#13 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2014 - 14:03

Pogrzebałem w papierach i znalazłem "Security Codes Report". Jest tu sporo różnych kodów m.in. czterocyfrowy opisany jako "Wegfahrsperren Code" oraz pięcioznakowy "Schlusselnummer". Poza tym jeszcze kody do radia.

Kody dotyczą mojego auta (starego sterownika). Czy za ich pomocą jestem w stanie coś zdziałać z nowym sterownikiem?

#14 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 21:39

:masakra:
potrzebujesz kody od obydwu sterowników

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 listopada 2014 - 14:53

Dzięki tak myślałem, poradziłem sobie wymieniając uszkodzony element wewnątrz ECU (sterownik cewki zapłonowej), a swoją drogą ciekawe czy pomogłaby podmiana samego EPROMA, który siedzi na podstawce w ECU. Może ktoś sprawdzał.....
POZDRAWIAM.


Wymiana EEPromu nie pomoże, tam są tylko informacje o mapach.
Ustawienia immo i zarejestrowane transpondery jak i sama pętla są w jednym układzie pamięci, wystarczy przelutować ten układ i nie potrzeba żadnych pętli , transponderów oraz odprawiać czarów z kadzidłami. 15min pracy.

Tak
koszt uzyskania kodu w ASO ( car pass ) to około 500 PLN


Car Pass w ASO kosztuje 80-150zł czas oczekiwania do 1 dnia.

#16 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2015 - 18:50

witam chciałem dziś zmienić sterownik silnika na drugi i się nie udało zaczeła mrugać kontrolka silnika palic nie probowałem ale jak mruga to i tak by nie odpaliła .... do sterownika dostałem pestkę w kluczyk i ją tez przełożyłem ...... co jeszcze trzeba żeby ten drogi sterownik zaczą działać ?? numery na sterownikach sa takie same ..... czy zadziała ten sposób z porad zablokowany przez immo?? i odpali na tym drugim sterowniku ?? po założeniu starego sterownika i pestki chodzi ok ....
pacjent to 2.5 TD 2001r ......

#17 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 20:18

a na stacyjkę nakładkę dostałeś? oprócz pestki jeszcze musisz mieć tą nakładkę (w załączniku zdjęcie).

#18 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2015 - 20:26

właśnie nie .... dzwoniłem do człowieka ma mi dosłac ...

#19 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 22:01

czyli tego Ci brakowało.

#20 OFFLINE   zerom81

zerom81
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-10-2009
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 października 2015 - 23:19

podepnę się pod temat. Moje auto Omega b 2,5 v6 + Gaz
Mój problem to świecący sę check lecz po przekroczeniu jakiejś tam prędkości gasi się i jak zwolnię to po jakimś czasie sie znowu zapala. Kody błędu są 2, pierwszy to przepływomierz a drugi to jakiś tam badziew, nie pamiętam, podobno jakiś banalny który cały czas komuś tam wyskakuje. Występuje również nierówna praca silnika, tak jakby nie chodził na jeden gar. Wymienione zostały świece, kable, cewka i mechanik stwierdził że to są wtryski. Zakupiłem urzywaną listwę wtsryskową i dalej to samo. Kolejny z mechaników powiedział, że to wytarka krzywka na wałku, lecz nie chciało mi śię w to uwierzyć, wtedy przez przypadek wyczytałem że takie przypadki są przy padniętym ECU. Wyczytałem że wymiana samego ECU nic nie da więc zakupiłem cały zestaw, czyli ECU zgodne z moim starym, Immo które jest nakładane wkoło stacyjki, oraz stacyjkę z kluczem. Kiedy ten cały komplet był wyciągany z innej Omegi sam odpalałem ją i wszystko chodziło jak ta lala, a u mnie po przekładce stacyjki z kluczem, tego Immo i Ecu auta nie idzie odpalić i mruga cały czas check. Po przełączeniu starego Immo z przyklejonym do niego kluczykiem i przełożeniu starego ECU auto odpala bez problemy. Ręcę mi opadają, co trzeba zrobić aby wszystko zagrało i był w końcu spokój z Ecu i z tą nierówną pracą silnika. Pomocy...... :(