Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

umyłem silnik - brak mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 05 kwietnia 2011 - 16:18

Witam dzisiaj umylem silnik w 2.5 td teraz pali sie komputer i nie ma mocy :( moja omega nie czuje sie za dobrze moze ktos pomoze

#2 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 05 kwietnia 2011 - 16:58

Witam dzisiaj umylem silnik w 2.5 td teraz pali sie komputer i nie ma mocy :( moja omega nie czuje sie za dobrze moze ktos pomoze


Pali się komputer?? Czy chodzi ci o kontrolkę silnika?? Najlepiej jak byś sczytał błędy bo zapewne coś zalałeś wodą i silnik przeszedł w tryb awaryjny stąd brak mocy. Jak błędów nie sczytasz to ciężko będzie ci pomóc.

#3 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 05 kwietnia 2011 - 18:36

Pali sie kontrolka pomaranczowa w ksztalcie silnika. myslalem ze to komputer no chyba bede musial zajechac na sztytanie bledow

#4 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 05 kwietnia 2011 - 18:50

Postaw samochód żeby wysechł i odepnij aku na noc. Rano podepnij i spróbuj odpalić. Jak nie pomogło to wtedy na kompa i grzebać dalej.

#5 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 05 kwietnia 2011 - 19:01

Wiesz co aku juz odpinalem i nie pomoglo mysle ze nie obejdzie sie bez komputera chyba ze sie rano naprawi moze woda odparuje ?? z tym ze mogl sie posypac jakis czujnik zobaczymy

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2011 - 19:13

w gnieździe OBD pod kierownicą zewrzyj drucikiem 5 i 6 (licząc od góry)(w drugim słupku) pin i włącz zapłon(nie silnik) licz ile razy mignie CHECK(kontrolka silnika) sekwencja zacznie sie od 1-2-1-2-1-2 potem licz i napisz co wysmarkało.Poniżej błędy

12- rozpoczęcie procedury sprawdzania
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy
17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8
31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo
41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem
43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego
44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70
72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym
73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,
85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie
88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa
89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie
91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
97- brak adaptacji pompy wtrysku


#7 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 05 kwietnia 2011 - 20:00

Tu masz opisane wszystko co i jak łącznie z błędami, poczytaj dokładnie że byś później nie piał że tu niema nic do 2.5TD

http://forum.omegakl...

#8 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 06 kwietnia 2011 - 12:52

z gory dziekuje za kody napewno sie przydadza, dzisiaj rano jechamem na trybie awaryjnym , a po poludniu polowe drogi przejechalem i kontrolka zgasla i problem zniknal mysle ze woda odparowala z jakiej wiazki , chcialbym podkreslic ze komputer i inne bajery byly zakryte folia nie wiem jak do tego doszlo dlatego tez nie bede myl silnika wiecej ! pozdrawiam

#9 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 07 kwietnia 2011 - 13:46

no witam jednak nie naprawilo sie podaje kody 19,31,64,81,82 takie tam sobie kody wysmarkalo

#10 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2011 - 16:45

Tak na moje rozumienie to:
  • 19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
Gdzieś zwiera albo zalana gdzieś kabel.

  • 31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
Zobacz czy myjąc nie uwaliłeś kabla.


  • 64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
Wątpie by to było związane z myciem silnika.Uszkodzony(zasyfiony) nastawnik,a objawy są pewnie takie ze przygazowuje przy zmianie biegu i miga wtedy CHECK


  • 81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
szukaj problemów z kablem przy wtrysku sterującym - 3wtrysk licząc od czoła


  • 82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
Powiązane z problemami 19,31,81,64

To tak na moje myślenie,niech potomni potwierdzą lub zaprzeczą ;)

#11 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:18

siema bylem na kompie i wykasowal mi wszystkie bledy tylko zostal jeden sterujacy wtrysk mysle ze zalalem gnoja i zalatwilem zwarciem ,suszenie czyszczenie nic nie dalo wymiana mnie czeka

#12 OFFLINE   triko

triko
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: sokołów podlaski

Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:32

może go zalałeś albo do elektryki silnika się dostało i teraz są dwa wyjścia albo mu przejdzie albo potrzebna będzie diagnostyka

sory nie zerknolem ze już po kompie jesteś :p

#13 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:40

siema bylem na kompie i wykasowal mi wszystkie bledy tylko zostal jeden sterujacy wtrysk mysle ze zalalem gnoja i zalatwilem zwarciem ,suszenie czyszczenie nic nie dalo wymiana mnie czeka

obym się mylił ale myślę iż 64 zacznie Cię nękać częściej.
Co do wtrysku sterującego...

łap
http://forum.omegakl...ead.php?t=29327

#14 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 kwietnia 2011 - 21:33

Jeżeli chodzi o wtrysk sterujący to wypnij wtyczkę i zmierz rezystancje na wtyczce powinna być w przedziale od 90 do 120 ohm

#15 OFFLINE   Saker

Saker
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 08 kwietnia 2011 - 18:36

Dziekuje z gory wszystkim za rady ,rzeczywiscie zmierzylem opornosc wtrysku sterujacego niestety nic nie pokazalo ani drgnie . dzisiaj wymienilem drania uzywany 300zl blad zniknal a omega dostala drugie tchnienie . odrazu zabralem ja na odrobine relaxu !!!!!!!!! pzdr.....:]

Szkoda dawido ze predzej tego schematy nie mialem co do wtrysku jak go naprawi teraz mam 2 i zepsuty jak sie da to naprawie pzdr...