Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega C w benzynie..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marino

Marino
  • 56 postów
  • Dołączył: 28-01-2007
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 02 czerwca 2007 - 23:44

Witam poczytałem forum, ale mam jeszcze większy mętlik w głowie :). Mianowicie chodzi za mna zmiana mojej Omci B 2.0 16v na Omcie C w sedanie, napewno nie diesel bo sporo śmigam i nie wyrobiłbym na ropę przy tych cenach (3.80 za litr ropy),a nie oszukujmy się Omega C obojętnie w którym siliku diesla w mieście pali z 10 lub więcej (chyba że się mylę), więc tylko benzyna i gazik (1.80 za litr)do tego sekwencja oczywiście, pytanie moje jak to jest z tymi Omegami C które mają silniki benzynowe, wiem że montowane były 2.2 16v , 2.5 v6 i 3.0 mv6 i chyba jeszcze jakieś ale to mnie poprawicie i napiszecie :), jakie koszty utrzymania tych silników ? jakie spalanie ? ceny części ? awaryjność? automat czy manual? wiem że było czytałem ale nic nadal niewiem :) .
Mysłałem o tym 2.2 16v powinien niby być najtańszy z benzynowych, ale czy tak jest naprawdę?on jest podobny do tego 2.0 16 z Omy B tak? mam teraz w B taki motor 2.0 16 z sekwencją i jestem zadowolony myślę że starczyłby mi ten 2.2 nie potrzebuje szaleństwa czyli 2.5 czy 3.0 ale jeżeli koszty utrzymania byłyby podobne jak w 2.2 to może lepiej się skusić jak myślicie?
Dzieki i Pozdrawiam :piwo: :piwo:


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą tzn. że za wolno jedziesz :)

#2 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 03 czerwca 2007 - 01:01

Omega C z silnikiem 2.2 DTi nie spala ponoć dużo.....
Ja za żadne pieniądzę nie skarce silnika Gazem..... Gaz to zło :guns: :guns:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2007 - 03:48

Omega C z silnikiem 2.2 DTi nie spala ponoć dużo.....
Ja za żadne pieniądzę nie skarce silnika Gazem..... Gaz to zło


Gaz to zlo konieczne :razz:

Jak jestes zadowolony z 2. 0 16V to bierz omke C na benzynie 2.2 16V. Troszke mocniejszy, ma troche wiekszy moment obrotowy a czesci sa tanie.

#4 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 03 czerwca 2007 - 09:14

Omega C z silnikiem 2.2 DTi nie spala ponoć dużo.....
Ja za żadne pieniądzę nie skarce silnika Gazem..... Gaz to zło


Gaz to zlo konieczne :razz:

Jak jestes zadowolony z 2. 0 16V to bierz omke C na benzynie 2.2 16V. Troszke mocniejszy, ma troche wiekszy moment obrotowy a czesci sa tanie.


ja już się przekonałem do gazu , że to cholerstwo rozpierdziela silnik....
Szczególnie Fordowski Ze-tec jest czuły na LPG.....
Moja bestia a pojemności 2.0 litra nie spala tyle bym nie mógł sobie poradzić finansowo.....
Miasto 8 - 12 l/100
Trasa 7 - 8.5 l/100
Tak więc zrobiłem błąd mojego życia - Kupiłem Mondeo z Gazem......
Z omegą już nie będzie tego błędu , poniewarz będzie to DTi :hehe:
Jeżeli mój budżet podniósłby mi się o połowę to zapewne brałbym 2.2 lub MV6 , ale nie teraz..... Chcę mieć Duże rodzinne ( kombi ) auto i w miarę oszczędne.......
Pozdrawiam :piwo:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#5 OFFLINE   Marino

Marino
  • 56 postów
  • Dołączył: 28-01-2007
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 03 czerwca 2007 - 09:27

Myślę że nie masz racji dobrze założona instalacja gazowa i dobra instalacja gazowa nie rozwali silnika i nie robi problemów,u mnie w rodzinie auta śmigają już po 6 i więcej lat na gazie i nic się nie dzieje, a robią te auta dużo kilometrów, więc ja napewno kupie benzynke i założę sekwencję i będzie ok. Kwestia jaki silnik ale chyba roządny i tani w utrzymaniu będzie 2.2 16v założe do niego gaz sekwencje i będzie ok tak myślę.
Zastanwaiam się nad 2.5 v6 ale niewiem zobacze.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą tzn. że za wolno jedziesz :)

#6 OFFLINE   jopel

jopel
  • 42 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: cenzura

Napisany 03 czerwca 2007 - 09:39

Myślę że nie masz racji dobrze założona instalacja gazowa i dobra instalacja gazowa nie rozwali silnika i nie robi problemów

Prawda

Jak ktoś zakłada gó**** instalacje i pana Kazia za rogu, to potem płacze jak to mu silniki wybuchł

Tylko że dobra instalacja musi sporo kosztować i tego się nie przeskoczy

Ja na początku szukałem Omegi DTI ale po długich naradach i przemyśleniach
szukam Benzynki 2,5 albo 3,0 + późniejsze założenie sekwencji

Zauważyłem że w benzynie Omegi są lepiej wyposażone

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2007 - 10:00

Zauważyłem że w benzynie Omegi są lepiej wyposażone

bo 2.5 i 3.0 tp praktycznie topowe modele omegi


Tak więc zrobiłem błąd mojego życia - Kupiłem Mondeo z Gazem......

ja mam niestety bardzo złe doswiadczenia z fordami a były 2 fiesta i focus

Marino, jeśli chcesz tańsza eksploatację to faktycznie bierz 2.2 i sekwencję bo V6 juz jest sporo droższe w eksploatacji - pomijam oczywiście paliwo - bo tu aż tak dużych różnic niema

#8 OFFLINE   jopel

jopel
  • 42 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: cenzura

Napisany 03 czerwca 2007 - 10:02

Gachu,
Jest aż taka kolosalna różnica w cenach części miedzy 2.2 a V6??
OPEL OMEGA KLUB POLSKA

#9 OFFLINE   Marino

Marino
  • 56 postów
  • Dołączył: 28-01-2007
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 03 czerwca 2007 - 10:03

Właśnie tak myślę że 2.2 będzie rozsądnym wyborem tani w eksploatacji a zarazem w miarę odjazdowy 140koników wystarczy na moją jazdę w mieście jak i na trasie. Mam jeszcze dylemat srebrna złota czy jakaś czarna lub zielona :) ale to już co się trafi.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą tzn. że za wolno jedziesz :)

#10 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 czerwca 2007 - 10:56

Jest aż taka kolosalna różnica w cenach części miedzy 2.2 a V6??

no i niestety tu jest przykra niespodzianka,wydawałoby się że części do 2.2 powinny być tańsze ale jest właśnie na odwrót,części do 2,5 czy 3.0 masz na każdym szrocie a do 2.2 pozostaje ASO bo poprostu tych silników jest mało

#11 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 03 czerwca 2007 - 12:11

Jestem szczęśliwym posiadaczem omci 2.2 16V z 2001 roku (w automacie) i chętnie podzielę się z Tobą uwagami :D
Jak do tej pory zepsuło mi się troszeczkę części ale nic takiego z czym miałbym jakiś duży kłopot (chodzi o dostępność). Moja kluska jest zagazowana, wsadzona jest jakaś sekwencja (jaka to nie powiem, bo nie ja zakładałem i nie wiem). Spalanie przy delikatnej jeździe - miasto przeważnie zamyka się w 14l/100 km, trasa jakieś 2l mniej. Przy ciężkiej nodze - miasto 16-20, trasa hmmm... podobnie albo więcej :) we wszystkich przypadkach spalanie oleju to prawie 1 l/1000 km.
Awarie: spalony silnik nawiewu wewnętrznego - oryginał ~750 zł (cena Opel Kanclerz), używany kupiłem za 250 PLN, siadła pompa paliwa - Opel Kanclerz znowu powiedział 750 zł na szczęście Mario (szrot omegi :) ) powiedział 120 złotków i problem zniknął. Nagminne jest łapanie błędów przez kompa szczególnie jak jest duża wilgotność (np. po deszczu, po myjni) - jest to o tyle męczące, że przy większości błędów skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny a wtedy do dyspozycji mamy tylko III bieg :/ ruszyć tą krowę na III ze skrzyżowania to prawie mistrzostwo świata :) wydaje mi się, że jakiś element jest słabo zabezpieczony przed wilgocią i powoduje mi jakieś krótkie (na szczęście) zwarcia. Jak autko się zagrzeje to po ponownym uruchomieniu problem rozwiązuje się sam :D. Nie miałem takich awarii, które dotyczyły by tylko i wyłącznie modelu z moim silnikiem, więc ciężko mi powiedzieć jakie są koszty napraw ale faktem jest, że 2.2 jest mało popularny i jak siądzie np. ASB to jest bardzo duży problem. To co popsuło się u mnie, może zepsuć się również w 2.0 16V czy w 3.2V6 więc nie sugerowałbym się tym :). Wg tego co piszą użytkownicy klusek z większymi motorami - spalanie w nich jest niewiele większe a 147 koni (w 2.2 16V) to wierz mi, żadna rewelacja (przynajmniej z automatem) :) Gdybym ja miał kupować drugi raz wybrałbym silnik 3.0 lub 3.2 :D
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2007 - 12:26

Marino, w 2.0 gaz zwróci Ci się po ok. 75 tys km (koszt instalacji 4000zł). W porównaniu z dieslem 2.0 lub 2.2 różnica w koszcie przejechania jest ok 5zł na korzyść benzyny (gazu) i nie wiem, czy wybór na benzynę i gaz opłaci Ci się, no chyba, że znajdziesz C w benzynie za cenę nizszą niż ten sam rocznik w dieslu o koszt założenia i konserwacji instalacji gazowej.
PS.
Części w benzynie do 2.2 są znacznie droższe od 2.o (potwierdzam, co napisał wolf)

#13 OFFLINE   Marino

Marino
  • 56 postów
  • Dołączył: 28-01-2007
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:54

No to trochę mi namotaliście teraz w głowie, hmm nie wiem wkońcu może lepsza 2.5 v6? ale ile to pali gazu?i jakie ceny części?szukałbym manula, a nie automatu jakoś nie przepadam za automatami wolę sam sobie biegi przeżucać :)
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą tzn. że za wolno jedziesz :)

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:58

No to trochę mi namotaliście teraz w głowie, hmm nie wiem wkońcu może lepsza 2.5 v6? ale ile to pali gazu?i jakie ceny części?szukałbym manula, a nie automatu jakoś nie przepadam za automatami wolę sam sobie biegi przeżucać :)


srednia spalanie z 13000 km - 15.21 l/100 km tyle ze w automacie. czesci ogólnodostępne i nie drogie




 


#15 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 03 czerwca 2007 - 21:29

A jak jest z częściami do 2.2 DTi???? :roll: :roll:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#16 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2007 - 21:33

, wsadzona jest jakaś sekwencja (jaka to nie powiem, bo nie ja zakładałem i nie wiem). Spalanie przy delikatnej jeździe - miasto przeważnie zamyka się w 14l/100 km, trasa jakieś 2l mniej. Przy ciężkiej nodze - miasto 16-20, trasa hmmm... podobnie albo więcej we wszystkich przypadkach spalanie oleju to prawie 1 l/1000 km.


Jak na ten silnik to duzo ci pali szczegolnie na trasie bo wedlug tego co napisales to na trasie pali ci jakies 12 litrow. Czyli wychodzi ci na trasie wieksze spalanie niz w mojej 3.0 ( tyle ze mam narazie tylko benzyne )

#17 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2007 - 16:52

przy większości błędów skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny a wtedy do dyspozycji mamy tylko III bieg :/ ruszyć tą krowę na III ze skrzyżowania to prawie mistrzostwo świata wydaje mi się, że jakiś element jest słabo zabezpieczony przed wilgocią i powoduje mi jakieś krótkie (na szczęście) zwarcia

Sprawdź ten adres i popracuj ;)
http://myomega.ovh.o...r_programow.htm

Sorka za OT

#18 OFFLINE   raf115

raf115
  • 29 postów
  • Dołączył: 04-04-2007
  • Skąd: Warszawa/Ząbki

Napisany 06 czerwca 2007 - 22:03

Witam.
Ja mam 2.2 16V. Użytkuję dopiero 2 miesiące. Spalanie w mieście mi wynosi średnio ok 12litr. Na trasie 7.7 - 8.5 Rozrząd z pompą wodną plus wymiana kosztował mnie 630zł Awarii na razie nie miałem. Automat pracuje bez problemów. Przyspieszenie jest w normie, mogłoby być lepsze, ale na tak ciężkie auto to i tak jest w porządku. A części w/g mnie są tanie. Wcześniej miałem MB124 i części były zdecydowanie droższe. Ja polecam.
Pozdr.

#19 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2007 - 18:05

Ja również miałem krótką przygodę z gazem. Ojciec kupił w 97r. Vectrę B 1.8 z nówkę z salonu, 2 lata temu zrobiłem prawko i dostałem ją do jeżdzenia, a że benzyna wtedy kosztowała 4,50-5zł ojciec postanowił założyć instalację gazową. Była to podobno jedna z lepszy instalacji (sekwencja IV generacji) montowana w znanym wrocławiskim warsztacie zajmującym się LPG I CNG. Przez pierwsze kilka miesięcy wszystko było ok, poźniej zaczęło się:/ Pierwszy poległ przepływomierz, później: silnik krokowy, silnik zaczął brać olej i ubywać płyny chłodniczego, tłumik szybko się przepalił, w końcu auto zaczęło się grzać i sprzedaliśmy je po roku czasu. Co to za oszczędność? Moim zdaniem rzadna, tym bardziej, że benzyne i tak trzeba było tankować. LPG nadaje się tylko do kuchenki takie jest moje zdanie. Co do silnika X25XE to uważaj, bo często mają problemy ze szczelnością układu chłodzenia. Co do części zamiennych to oczywiście są dużo tańsze niż te do silnków diesla.

#20 OFFLINE   jopel

jopel
  • 42 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: cenzura

Napisany 07 czerwca 2007 - 18:50

kogut,
Jak ktoś spierdzielił instalacie zaraz przy zakładaniu to potem takie problemy wychodzą

Jeśli LPG zakłada naprawdę fachura a nie pan "Kazio" z Wrocławia to nie ma żadnych problemó i autko miło śmiga
OPEL OMEGA KLUB POLSKA