Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co się stanie jak będe jechał na trybie awaryjnym?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ProByku

ProByku

    Mój nowy nr.tel 500423192

  • 41 postów
  • Dołączył: 09-02-2011
  • Skąd: okolice Gdańska/Niestępowo

Napisany 31 marca 2011 - 11:54

Witam mam takie małe pytanie co się stanie gdy będe jeździł na trybie awaryjnym skrzyni biegów automatycznej?? Czy to prawda że po 10 km jest odcięcie zapłonu??:confused::confused::confused:

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2011 - 12:31

Witam mam takie małe pytanie co się stanie gdy będe jeździł na trybie awaryjnym skrzyni biegów automatycznej?? Czy to prawda że po 10 km jest odcięcie zapłonu??:confused::confused::confused:


nie słyszałem o odcięciu, wg mnie nic takiego nie ma

W trybie awaryjnym elektrozawory nie działają, przy pomocy wajchy sterujesz zaworami mechanicznymi i skrzynia działa.

#3 OFFLINE   czyku

czyku
  • 14 postów
  • Dołączył: 10-01-2011
  • Skąd: wieluń(Sieniec)

Napisany 31 marca 2011 - 15:39

ja jezdziłem w trybie awaryjnym ponad rok i nic sie nie działo,żadnego odcięcia zapłonu niema;)

przy pomocy wajchy sterujesz zaworami mechanicznymi i skrzynia działa.


skrzynia działa ale masz tylko 4 biegi;)

#4 OFFLINE   radek mv6

radek mv6
  • 87 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Opole

Napisany 31 marca 2011 - 19:27

tryb awaryjny masz po to aby spokojnie dojechać do warsztatu bez potrzeby wzywania lawety a znam takich którzy jeżdżą w trybie awaryjnym już dłuższy czas i nic się nie dzieje.

#5 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2011 - 20:57

skrzynia działa ale masz tylko 4 biegi



A normalnie ile masz??:-|

#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2011 - 20:58

A normalnie ile masz

ze wstecznym 5 :D

#7 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 31 marca 2011 - 21:15

Ja latałem pól roku w trybie awaryjnym i nic sie nie działo z wyjątkiem troche wiekszego spalania na trasie (brak 4-tego biegu).

#8 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 31 marca 2011 - 22:21

A D nie robił za 4-ty bieg? Que?

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2011 - 22:38

"1" - 1. bieg
"2" - 3. bieg
"3" i "D" - 4 bieg

W trybie awaryjnym brak drugiego biegu

#10 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 01 kwietnia 2011 - 05:38

U mnie ASB bardzo leniwie reagowało na "D" przy ruszaniu i byłem zmuszony do zmiany biegów recznie.Wnioskuje ,że to brak "4",bo do "3"biegu auto reagowało normalnie,a po przełożeniu na "D" żadnej zmiany nie było i obroty lekko podwyższone.
Może jednak sie myle.

#11 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 01 kwietnia 2011 - 05:53

To w trybie awaryjnym nie ma drugiego biegu?? Za to 2 przełożenia na 3 i 4???? Dziwnie to pomyśleli...

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 kwietnia 2011 - 06:38

To w trybie awaryjnym nie ma drugiego biegu?? Za to 2 przełożenia na 3 i 4???? Dziwnie to pomyśleli...


nikt tego nie wymyślał, to jest wymuszone przez mechanizm skrzyni. Nikt nie przykładał się specjalnie do tego, by wajchą można było zmieniać biegi - ta możliwość to niejako szczęśliwy zbieg okoliczności.
W nowszej skrzyni 5L40E (montowanej w 2,5dti) w trybie awaryjnym masz tylko dwa biegi 4. i 5. Choć z drugiej strony w 5L40E selektor jest ukryty wewnątrz skrzyni, co eliminuje najczęstszą przyczynę występowania trybu awaryjnego znaną powszechnie w 4L30E, czyli zanieczyszczenie selektora.

U mnie ASB bardzo leniwie reagowało na "D" przy ruszaniu i byłem zmuszony do zmiany biegów recznie.Wnioskuje ,że to brak "4",bo do "3"biegu auto reagowało normalnie,a po przełożeniu na "D" żadnej zmiany nie było i obroty lekko podwyższone.
Może jednak sie myle.


co masz na myśli dokładniej - opisujesz pracę w trybie awaryjnym? Przecież napisałem, że na "3" i na "D" masz w trybie awaryjnym ten sam bieg - czwarty.

#13 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:59

W trybie awaryjnym brak drugiego biegu


Ja wyraznie widze,że piszesz :brak 2 biegu w trybie awaryjnym.
W/g mnie jest to brak "4" biegu ;)I tylko tyle :)

#14 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 kwietnia 2011 - 11:58

"1" - 1. bieg
"2" - 3. bieg
"3" i "D" - 4 bieg

W trybie awaryjnym brak drugiego biegu

Ja wyraznie widze,że piszesz :brak 2 biegu w trybie awaryjnym.
W/g mnie jest to brak "4" biegu I tylko tyle

przecież doncortino wyraźnie napisał jak to jest. jeśli masz wątpliwości a brak Ci wiedzy, to zapraszam do zapoznania się choćby z instrukcją Omegi, tam znajdziesz potwierdzenie tego co podpowiedział Ci kolega. W trybie awaryjnym wg mnie nie działa "nadbieg", który wg wielu kierowców uważany jest za piąty bieg w tej skrzynce.

jak czytam ten temat to żal mi tych omeszek, które jeżdżą w trybie awaryjnym. Nie lepiej doprowadzić auto do ładu i jeździć normalnie? :masakra:

#15 OFFLINE   Gregigregi

Gregigregi

    Szukam Omegi

  • 227 postów
  • Dołączył: 12-06-2009
  • Skąd: Poole,Dorset
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2011 - 13:47

A normalnie ile masz??:-|




Ja jeździłem jakieś 3 miesiące i nic się nie działo ale jak chcesz ja regenerować a nie wymieniać do odradzam.

A z ta ilością biegów to jakoś nie zwróciłem uwagi ale wydawało mi się ze są cztery.

#16 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 02 kwietnia 2011 - 15:38

W trybie awaryjnym wg mnie nie działa "nadbieg", który wg wielu kierowców uważany jest za piąty bieg w tej skrzynce.


Ten nadbieg to jest bieg "4",a nie piąty.Piąty to wsteczny .
I cały czas pisze ,że w moim przypadku nie działał własnie ten "nadbieg"
A na marginesie,to doprowadzenie skrzyni biegów do ładu nie zawsze jest takie proste jak sie co niektórym tu wydaje.

#17 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:09

Ten nadbieg to jest bieg "4",a nie piąty.Piąty to wsteczny .
I cały czas pisze ,że w moim przypadku nie działał własnie ten "nadbieg"
A na marginesie,to doprowadzenie skrzyni biegów do ładu nie zawsze jest takie proste jak sie co niektórym tu wydaje.

4 bieg to czwarty bieg a nie nadbieg. nie wiem dlaczego dalej brniesz w swoje, kiedy nie masz racji. żadne argumenty do Ciebie nie przemawiają.
SKRZYNIA 4L30E ma 4 BIEGI i LOCKUP
Lockup to właśnie jest ten cały "nadbieg"
:masakra:
wiem, że doprowadzenie skrzyni nie jest takie łatwe i tanie, więc rozważyłbym wymianę na sprawdzoną.

#18 OFFLINE   ProByku

ProByku

    Mój nowy nr.tel 500423192

  • 41 postów
  • Dołączył: 09-02-2011
  • Skąd: okolice Gdańska/Niestępowo

Napisany 03 kwietnia 2011 - 13:15

wiem, że doprowadzenie skrzyni nie jest takie łatwe i tanie, więc rozważyłbym wymianę na sprawdzoną.


Myślałam też o wmianie ale teraz ciężko jest dostać dobrą skrzynie za 500 zł ale ja kupie drożej ale z pewnością działania i sam ją sobie wole założyć dla pewności. jak co dzięki wam za wszystko