

Co się stanie jak będe jechał na trybie awaryjnym?
#1
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 11:54
#2
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 12:31
Witam mam takie małe pytanie co się stanie gdy będe jeździł na trybie awaryjnym skrzyni biegów automatycznej?? Czy to prawda że po 10 km jest odcięcie zapłonu??:confused::confused::confused:
nie słyszałem o odcięciu, wg mnie nic takiego nie ma
W trybie awaryjnym elektrozawory nie działają, przy pomocy wajchy sterujesz zaworami mechanicznymi i skrzynia działa.
#3
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 15:39
przy pomocy wajchy sterujesz zaworami mechanicznymi i skrzynia działa.
skrzynia działa ale masz tylko 4 biegi;)
#4
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 19:27
#5
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 20:57
skrzynia działa ale masz tylko 4 biegi
A normalnie ile masz??:-|
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 21:15
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 22:38
"2" - 3. bieg
"3" i "D" - 4 bieg
W trybie awaryjnym brak drugiego biegu
#10
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 05:38
Może jednak sie myle.
#11
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 05:53
#12
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 06:38
To w trybie awaryjnym nie ma drugiego biegu?? Za to 2 przełożenia na 3 i 4???? Dziwnie to pomyśleli...
nikt tego nie wymyślał, to jest wymuszone przez mechanizm skrzyni. Nikt nie przykładał się specjalnie do tego, by wajchą można było zmieniać biegi - ta możliwość to niejako szczęśliwy zbieg okoliczności.
W nowszej skrzyni 5L40E (montowanej w 2,5dti) w trybie awaryjnym masz tylko dwa biegi 4. i 5. Choć z drugiej strony w 5L40E selektor jest ukryty wewnątrz skrzyni, co eliminuje najczęstszą przyczynę występowania trybu awaryjnego znaną powszechnie w 4L30E, czyli zanieczyszczenie selektora.
U mnie ASB bardzo leniwie reagowało na "D" przy ruszaniu i byłem zmuszony do zmiany biegów recznie.Wnioskuje ,że to brak "4",bo do "3"biegu auto reagowało normalnie,a po przełożeniu na "D" żadnej zmiany nie było i obroty lekko podwyższone.
Może jednak sie myle.
co masz na myśli dokładniej - opisujesz pracę w trybie awaryjnym? Przecież napisałem, że na "3" i na "D" masz w trybie awaryjnym ten sam bieg - czwarty.
#13
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:59
W trybie awaryjnym brak drugiego biegu
Ja wyraznie widze,że piszesz :brak 2 biegu w trybie awaryjnym.
W/g mnie jest to brak "4" biegu ;)I tylko tyle

#14
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 11:58
"1" - 1. bieg
"2" - 3. bieg
"3" i "D" - 4 bieg
W trybie awaryjnym brak drugiego biegu
przecież doncortino wyraźnie napisał jak to jest. jeśli masz wątpliwości a brak Ci wiedzy, to zapraszam do zapoznania się choćby z instrukcją Omegi, tam znajdziesz potwierdzenie tego co podpowiedział Ci kolega. W trybie awaryjnym wg mnie nie działa "nadbieg", który wg wielu kierowców uważany jest za piąty bieg w tej skrzynce.Ja wyraznie widze,że piszesz :brak 2 biegu w trybie awaryjnym.
W/g mnie jest to brak "4" biegu I tylko tyle
jak czytam ten temat to żal mi tych omeszek, które jeżdżą w trybie awaryjnym. Nie lepiej doprowadzić auto do ładu i jeździć normalnie?

#15
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 13:47
A normalnie ile masz??:-|
Ja jeździłem jakieś 3 miesiące i nic się nie działo ale jak chcesz ja regenerować a nie wymieniać do odradzam.
A z ta ilością biegów to jakoś nie zwróciłem uwagi ale wydawało mi się ze są cztery.
#16
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 15:38
W trybie awaryjnym wg mnie nie działa "nadbieg", który wg wielu kierowców uważany jest za piąty bieg w tej skrzynce.
Ten nadbieg to jest bieg "4",a nie piąty.Piąty to wsteczny .
I cały czas pisze ,że w moim przypadku nie działał własnie ten "nadbieg"
A na marginesie,to doprowadzenie skrzyni biegów do ładu nie zawsze jest takie proste jak sie co niektórym tu wydaje.
#17
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:09
4 bieg to czwarty bieg a nie nadbieg. nie wiem dlaczego dalej brniesz w swoje, kiedy nie masz racji. żadne argumenty do Ciebie nie przemawiają.Ten nadbieg to jest bieg "4",a nie piąty.Piąty to wsteczny .
I cały czas pisze ,że w moim przypadku nie działał własnie ten "nadbieg"
A na marginesie,to doprowadzenie skrzyni biegów do ładu nie zawsze jest takie proste jak sie co niektórym tu wydaje.
SKRZYNIA 4L30E ma 4 BIEGI i LOCKUP
Lockup to właśnie jest ten cały "nadbieg"

wiem, że doprowadzenie skrzyni nie jest takie łatwe i tanie, więc rozważyłbym wymianę na sprawdzoną.
#18
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2011 - 13:15
wiem, że doprowadzenie skrzyni nie jest takie łatwe i tanie, więc rozważyłbym wymianę na sprawdzoną.
Myślałam też o wmianie ale teraz ciężko jest dostać dobrą skrzynie za 500 zł ale ja kupie drożej ale z pewnością działania i sam ją sobie wole założyć dla pewności. jak co dzięki wam za wszystko